Että mua ottaa päähän, mies vahtaa jatkuvasti mun syömisiä!
Syön terveellisesti ja monipuolisesti. Herkkuja syön noin kerran viikossa, joskus hieman useammin mutta pääsääntöisesti kerran viikossa.
Aina kun mies näkee minulla jotain herkkua tyyliin suklaapatukan, jäätelöä tai pullaa alkaa hän paasaamaan mitä sontaa nuo ovat ja kyselee tiedänkö noissa on kaloreita. No tiedän, mutta saa kai sitä joskus herkutella?
Eilen söin iltapalaksi 3 ruisleipää, mies katseli leipiä hetken jonka jälkeen kysyi että eikö 3 ole vähän liikaa. Ei ole, kiitos kysymästä.
Äsken söin kermarahkan (maitorahkan tyyppinen rahka, mutta maidon tilalla on kermaa). Tämä oli aivan liikaa miehelle. Mies kiihtyi aivan silmissä ja alkoi paasaamaan että hän on kyllästynyt jatkuvaan mässäilyyni ja häntä suoraan sanottuna vituttaa se miten turmelen kehoni syömällä kaikkea paskaa. Anteeksi mutta mitä? En ole mitenkään ylipainoinen joten miehen vahtiminen on käsittämätöntä. Etenkin kun syön muutenkin terveellisesti enkä todellakaan mässytä joka päivä herkkuja. Hohhoijaa!
Kommentit (76)
Voi ei, toivottavasti mä en ole suhteessa se kyttääjä!! Siis, mun mies (24v) valittaa aina siitä, kuinka on lihonnut. Siis häntä harmittaa asia todella paljon, mua nyt ei todellakaan haittaa, eihän hänellä ole mun mielestä kuin pieni pömppis ja vähän runsaampi peppu (<3). Hän ei siis suostu ostamaan uusia vaatteita ennen kuin laihduttaa, itse siis ennen raskauttani (avioliiton alkuvaiheessa) kuittaili (välillä vitsinä? en tiedä) siitä, miten olin lihonnut ja kun huomautin siitä, hän sanoi ettei tarkoittanut eikä tajunnut aiheuttavansa mielipahaa. Nyt rv 32 ja koko ajan kehuu mun vartaloa yms (siis vain maha kasvanut ja peppu pyöristynyt mutta siitä se tykkää). Hän tekee 10 h työpäiviä + jatkaa kotona ja minä tietenkin autan alan opiskelijana (siis hän on yrittäjä), ja hän ei saa aikaiseksi käydä salilla tms.
Noh, synttärilahjaksi ostin hänelle ns. Salipaketin (laukku, vaatteet, käsineet, pyyhe, juomapullo, sukat yms.) ja hän oli innoissaan, nyt käy salilla aamuisin ja on aivan mielettömän innoissaan. Ja minä tietenkin aina sanon sipsin syönnistä tai kaupassa en osta tai anna ostaa, sillä haluan hänen itsetuntonsa oikeasti paranevan.
Auttakaa siskot, teenkö väärin? :( en tajunnut asiaa kun vasta lukiessani tämän.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:42"]Voi ei, toivottavasti mä en ole suhteessa se kyttääjä!! Siis, mun mies (24v) valittaa aina siitä, kuinka on lihonnut. Siis häntä harmittaa asia todella paljon, mua nyt ei todellakaan haittaa, eihän hänellä ole mun mielestä kuin pieni pömppis ja vähän runsaampi peppu (<3). Hän ei siis suostu ostamaan uusia vaatteita ennen kuin laihduttaa, itse siis ennen raskauttani (avioliiton alkuvaiheessa) kuittaili (välillä vitsinä? en tiedä) siitä, miten olin lihonnut ja kun huomautin siitä, hän sanoi ettei tarkoittanut eikä tajunnut aiheuttavansa mielipahaa. Nyt rv 32 ja koko ajan kehuu mun vartaloa yms (siis vain maha kasvanut ja peppu pyöristynyt mutta siitä se tykkää). Hän tekee 10 h työpäiviä + jatkaa kotona ja minä tietenkin autan alan opiskelijana (siis hän on yrittäjä), ja hän ei saa aikaiseksi käydä salilla tms.
Noh, synttärilahjaksi ostin hänelle ns. Salipaketin (laukku, vaatteet, käsineet, pyyhe, juomapullo, sukat yms.) ja hän oli innoissaan, nyt käy salilla aamuisin ja on aivan mielettömän innoissaan. Ja minä tietenkin aina sanon sipsin syönnistä tai kaupassa en osta tai anna ostaa, sillä haluan hänen itsetuntonsa oikeasti paranevan.
Auttakaa siskot, teenkö väärin? :( en tajunnut asiaa kun vasta lukiessani tämän.
[/quote]
Lisään siis, etten itse lihonnut kuin muutaman kilon, ja se johtui lähinnä kesälomasta ja ruokainnostuksesta (halusin aina tehdä jotain uutta ja jännittävää). Miehessä rakastan mm. sitä, että tykkää kaikista ruuistani ja syö mielellään, aina siis on ruoka valmiina pöydässä kun hän tulee töistä, ellen ole superväsynyt (jolloin hän tuo mukanaan jostain). Nyt huomaan valittaneeni hänelle manboobseista :( voi ei, olen kauhea vaimo! Tulee oikeasti paha mieli kun jää miettimään sanomisiaan yms
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:42"]Voi ei, toivottavasti mä en ole suhteessa se kyttääjä!! Siis, mun mies (24v) valittaa aina siitä, kuinka on lihonnut. Siis häntä harmittaa asia todella paljon, mua nyt ei todellakaan haittaa, eihän hänellä ole mun mielestä kuin pieni pömppis ja vähän runsaampi peppu (<3). Hän ei siis suostu ostamaan uusia vaatteita ennen kuin laihduttaa, itse siis ennen raskauttani (avioliiton alkuvaiheessa) kuittaili (välillä vitsinä? en tiedä) siitä, miten olin lihonnut ja kun huomautin siitä, hän sanoi ettei tarkoittanut eikä tajunnut aiheuttavansa mielipahaa. Nyt rv 32 ja koko ajan kehuu mun vartaloa yms (siis vain maha kasvanut ja peppu pyöristynyt mutta siitä se tykkää). Hän tekee 10 h työpäiviä + jatkaa kotona ja minä tietenkin autan alan opiskelijana (siis hän on yrittäjä), ja hän ei saa aikaiseksi käydä salilla tms.
[/quote]
Lisään siis, etten itse lihonnut kuin muutaman kilon, ja se johtui lähinnä kesälomasta ja ruokainnostuksesta (halusin aina tehdä jotain uutta ja jännittävää). Miehessä rakastan mm. sitä, että tykkää kaikista ruuistani ja syö mielellään, aina siis on ruoka valmiina pöydässä kun hän tulee töistä, ellen ole superväsynyt (jolloin hän tuo mukanaan jostain). Nyt huomaan valittaneeni hänelle manboobseista :( voi ei, olen kauhea vaimo! Tulee oikeasti paha mieli kun jää miettimään sanomisiaan yms[/quote]
No hei, tästä on hyvä jatkaa ! Olet tajunnut, ettet ole ollut ihan mukava aina, nyt voin parantaa tilannetta ja pahoitella aiempia sanomisisia. Sullahan on selvästi ollut myös hyvä aikomus, joka on osittain ilmeisesti myös toiminut.
Itse olen ollut aikamoinen möläyttelijä ja myöhemmin sen tajuttuani, olen pyytänyt anteeksi ainakin lähimmiltä ihmisiltä ja koettanut parantaa tapani.
Miehesihän nalkuttaa kui pahainen akka. Kontrollifriikki, ettei vain narisiti, keinot ainakin muistuttavat narskua. Ja lienee vielä kitupiikkikin, laskee, miten kalliiksi tulet "käytössä". Et pysty "parantamaan" miestäsi, vaan hän syö vähitellen itsetuntosi kokonaan. Sitten oletkin miehen hallinnassa. Iltapalaksi saat nakerrella yhden näkkärin. Herkuile olet joutunut sanomaan hyvästit jo aikoja sitten. Heitä se pellolle, ennen kuin on liian myöhäistä. Vaiva nimittäin vain pahenee iän myötä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:29"]
Huhhuh mitä miehiä. Ehkä kannattaisi sanoa samalla mitalla takaisin, että itselläsi on isompi maha tms. jos pitkään jatkuu. En kyllä kuuntelisi tuollaista :(
Olen melkein samankokoinen kuin AP ja minulle on kaikki miehet sanoneet että saisin lihottaa tai ei haittaisi yhtään vaikka lihoisin. Itse en halua lihoa, mutta syön kyllä herkkujakin. Ei pienet määrät lihota yms.
[/quote]
No tämä minun ex luuli tosissaan olevansa joku taivaanlahja naisille. Ei tosiasiassa ollut juuri kummoisen näköinen, suurin osa voisi luokitella rumaksi. Pituutta ehkä nippanappa 160cm ja mahaa löytyi. Mutta puheissaan hän oli kova naistenmies, kuulema lopetti "panojen" laskemisen jo sadannen kohdalla (tosiasiassa oli yksi ennen minua, kuulin myöhemmin kavereiltaan).
Riitaa noista ruoka-asioista tuli usein ja huusinkin monesti, että minä olen jumalauta jo nyt alipainon puolella ja että herran itse tulisi katsella peiliin jos haluaa jotain laihdutettavaa nähdä.
Mutta ei, minulla kuule reidet hyllyivät kävellessä (olin tuolloin 165cm/48kg). Hän taas oli mielestään oikein timmi ja löytää kyllä paremmannäköisen naisen, jos en viitsi pitää itsestäni huolta.
No, sinne meni, lähdin ihan itse. Pitkään ruikutti perään ja yritti keksiä kaikkea kiusaa. Hassua, eikö hänen pitänyt saada tuosta vaan uusi nainen vaikka kaksin kappalein minun tilalleni ;)
Nykyään olen itse naimisissa tervejärkisen miehen kanssa, ex on yhä yksin.
t. 12
Tää palsta on kyllä vaan vahvistanut ajatustani siitä, että mulla on maailman paras mies!!! :) :) Tai onhan siinäkin omat "vikansa", mutta ei kyllä mitään mitä täältä saa lukea....Kummalisia miehiä ja ihmettelen, miten jotkut viitsii näitä katsella ja kuunnella. Vähän enemmän itsensä arvostamista teille naiset!! :)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:46"]Tää palsta on kyllä vaan vahvistanut ajatustani siitä, että mulla on maailman paras mies!!! :) :) Tai onhan siinäkin omat "vikansa", mutta ei kyllä mitään mitä täältä saa lukea....Kummalisia miehiä ja ihmettelen, miten jotkut viitsii näitä katsella ja kuunnella. Vähän enemmän itsensä arvostamista teille naiset!! :)
[/quote]
Kuin myös minulla. Ihanaa!! :)
Mikä on AP tilanne nyt??
Ap, mun mies on ihan samanlainen! Mulla on kyllä 10 kg ylimääräistä, mutta myös syömishäiriö ja tuo miehen huomauttelu ja suoranainen kyttääminen ei ainakaan paranna asiaa. Olen yrittänyt sanoa asiasta, mutta ei auta.
Minua ei kyttäile pelkäästään mies, vaan hänen lisäkseen koko sukuni. Olin vissiin vauvana hieman huono syömään ja sen takia "päätettiin" että muilla ihmisillä on oikeus pilata elämäni sillä että jatkuvasti tarkkailevat syömisiäni. Kai he siitä saavat iloa.
Heh, minulla OLI samanlainen mies, joka aina kun join esim. yhden saunaoluen tai söin yhden pullan katsoi asiakseen huomautella, kuinka en selvästikään pysty kontrolloimaan itseäni. Mies kyllä veti surutta pään täyteen joka perjantai ja ahtoi kebabia mutta se oli tietenkin eri asia.
Nykyään exäni on läski ja minä edelleen hoikka ja urheilullinen. :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulta jäi ap kertomatta?
Nainen voi näyttää lihavalta ihmeen pienellä vaakalukemalla.
Jos nainen kommentoi miehen syömisiä sehän on vain hyödyllistä hoivaamista.
Seurustelin tuollaisen kanssa jonkin aikaa joskus. Kauhea tarve vahtia ja kytätä syömisiäni, kommentoida jokaista suupalaa ja paasata kaloreista. Olin vieläpä tuolloin nuorempana todella laiha, alipainoinen pikkuruinen nainen. Jossain vaiheessa hoksasin miehen eksien ulkonäön ja hänen ihailemiensa julkkis naisten ulkonäköjen perusteella, että ihannoi naisessa juurikin langanlaihuutta, laihuutta, jossa luut paistavat läpi oli selvästi hänen naisihanteensa. Onneksi pääsin hyypiöstä eroon.
Ilmoita miehelle:
Nai ymmärrät että ruuista rutkutus tulee johtamaan eroon ennemmin tai myöhemmin? Jos arvostat minua niin lopeta kiiios. Ja kun seuraavan kerran rutisee sano että lopeta ja heti!
Jos ei niin eroa. Koska mies on paska ja vaan kiusaa sinua. Ja ei tuo ole rakkautta ja arvostusta
Sulla on mies joka nauttii haukkumisesta? Kun korjaat syömisen, alkaa jonkun muun asian arvostelu.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida toimia tuo miehen ruuista vittuilu, joskus nimittäin kokeilin. Tyyliin kannattaakohan tuota makkaraa syödä, siinähän on ties mitä moskaa ja hirveästi kaloreitakin. Mies vain tuhahti ja sanoi makkaran sentään olevan oikeaa ruokaa, toisin kuin esim. kasa ruisleipiä. Joopa joo!
Makkara ei ole oikeaa ruokaa vaan prosessoitua p*skaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida toimia tuo miehen ruuista vittuilu, joskus nimittäin kokeilin. Tyyliin kannattaakohan tuota makkaraa syödä, siinähän on ties mitä moskaa ja hirveästi kaloreitakin. Mies vain tuhahti ja sanoi makkaran sentään olevan oikeaa ruokaa, toisin kuin esim. kasa ruisleipiä. Joopa joo!
Makkara ei ole oikeaa ruokaa vaan prosessoitua p*skaa
Makkaroissa on enemmän muhennettua peräsuolta kuin lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulta jäi ap kertomatta?
Nainen voi näyttää lihavalta ihmeen pienellä vaakalukemalla.
Jos nainen kommentoi miehen syömisiä sehän on vain hyödyllistä hoivaamista.
Miten hyödyllinen hoivaaminen liittyy siihen, että jonkun mielestä pienelläkin vaakalukemalla voi näyttää lihavalta??? Jos on normaalipainoinen ja syö pääasiassa terveellisesti, ei ole mitään syytä "hoivaamiseen". Jos puoliso elää todella epäterveellisesti niin, että veriarvotkin alkaa mennä pahaan suuntaan, on sairaalloisen yli- tai alipainoinen, voi harkita jonkinlaista interventiota.
Älkää pilatko elämäänne ikävien kumppaneiden kanssa.
Huhhuh mitä miehiä. Ehkä kannattaisi sanoa samalla mitalla takaisin, että itselläsi on isompi maha tms. jos pitkään jatkuu. En kyllä kuuntelisi tuollaista :(
Olen melkein samankokoinen kuin AP ja minulle on kaikki miehet sanoneet että saisin lihottaa tai ei haittaisi yhtään vaikka lihoisin. Itse en halua lihoa, mutta syön kyllä herkkujakin. Ei pienet määrät lihota yms.