Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvisruokaa on oikeus vaatia, mutta liharuokaa ei?

Vierailija
18.06.2014 |

Tulipa tässä vaan tästä keskustelusta mieleen: http://www.vauva.fi/keskustelu/4206335/ketju/miksi_miehille_pitaisi_aina_olla_lihaa_tarjolla

Olen aikaisemminkin törmännyt asetelmaan, jossa kasvissyöjät olettavat kaikkialla muistettavan heidän ruokavaliotaan ja pidetään röyhkeänä käytöksenä, jos pitojen emäntä ei ole asettanut kasvisvaihtoehtoa tarjolle.

Jos sitten kasvisintoilija pitää itse juhlat, niin tarjottavat ovat ainoastaan kasvisruokaa. Jos joku kyselee liharuokien perään, niin on juntti lihansyöjä.

Eikö pitäisi olla vuoroin vieraissa, sanoakseni. Jos kasvisintoilijat odottavat kaikkialla saavansa kasvisruokaa, niin miksi omista pidoista ei löydy lihansyöjille liharuokaa?

Kommentit (268)

Vierailija
181/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä narisevista lihansyöjistä tulee ihan mieleen taannoisen Hetero Priden puuhamiehet ja -naiset.. 

Vierailija
182/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:52"]

Miten te vannoutuneette lihansyöjät muuten reagoitte, jos minun kaltaiseni sekasyöjä tarjoaa teille kasvisruokaa? Esimerkiksi näin kesällä meidän ruokapöydässä saattaa olla vaikkapa munakoisolasagnea ja valkoviiniä, koska se nyt vain sattuu olemaan yksi herkullisimmista ruoista, joita tiedän, ja siksi laitan sitä mielelläni vieraillekin. Vedättekö samanlaiset "olen lihansyöjä, joten on törkeää vaatia minua tulemaan toimeen ilman lihaa, ja te kasvissyöjät aina vaaditte kaikkia tanssimaan oman pillinne mukaan joten on ihan oikein tehdä teidän elämänne hankalaksi" -raivarit kuin kasvissyöjän ruokapöydässä?

-145[/quote]

En pidä itseäni vannoutuneena lihansyöjänä, mutta munakoisolasagne jäisi syömättä.

Taustana nirsoiluun: lapsena meillä oli linja, että kaikkea pitää maistaa + lautanen pitää syödä tyhjäksi + mutsi tai faija tai ope annosteli ruuan lautaselle. Nyt kun kukaan ei enää voi itkettää minua ruuan kanssa, niin syön ja maistan mitä itse haluan ja pidän epämiellyttävää ruokaa epämiellyttävänä. Lihakin voi olla epämiellyttävää, joulut olivat lapsena ja nuoruudessa ihan kamalia.

t: se nirso 153

[/quote]

Ei tuo ole ongelma. Jos kuuluisit tuttavapiiriini, niin sulle ei vaan tulisi kutsua tai sitten kutsun yhteydessä kertoisin mitä meillä on ruokana. Saisit sitten tuoda omat eväät jos meidän tarjoamiset ei kelpaa. Nirsous on huonoa käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:15"]

Miten te vannoutuneette lihansyöjät muuten reagoitte, jos minun kaltaiseni sekasyöjä tarjoaa teille kasvisruokaa? Esimerkiksi näin kesällä meidän ruokapöydässä saattaa olla vaikkapa munakoisolasagnea ja valkoviiniä, koska se nyt vain sattuu olemaan yksi herkullisimmista ruoista, joita tiedän, ja siksi laitan sitä mielelläni vieraillekin. Vedättekö samanlaiset "olen lihansyöjä, joten on törkeää vaatia minua tulemaan toimeen ilman lihaa, ja te kasvissyöjät aina vaaditte kaikkia tanssimaan oman pillinne mukaan joten on ihan oikein tehdä teidän elämänne hankalaksi" -raivarit kuin kasvissyöjän ruokapöydässä?

-145[/quote]

En pidä itseäni vannoutuneena lihansyöjänä, mutta munakoisolasagne jäisi syömättä.

Taustana nirsoiluun: lapsena meillä oli linja, että kaikkea pitää maistaa + lautanen pitää syödä tyhjäksi + mutsi tai faija tai ope annosteli ruuan lautaselle. Nyt kun kukaan ei enää voi itkettää minua ruuan kanssa, niin syön ja maistan mitä itse haluan ja pidän epämiellyttävää ruokaa epämiellyttävänä. Lihakin voi olla epämiellyttävää, joulut olivat lapsena ja nuoruudessa ihan kamalia.

[/quote]

Ei tuo ole ongelma. Jos kuuluisit tuttavapiiriini, niin sulle ei vaan tulisi kutsua tai sitten kutsun yhteydessä kertoisin mitä meillä on ruokana. Saisit sitten tuoda omat eväät jos meidän tarjoamiset ei kelpaa. Nirsous on huonoa käytöstä.

[/quote]

Eli sitten minä voin kasvisruokailijalle sanoa samat sanat, eikö niin ??

Vierailija
184/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:51"]

Ja kasvissyönti ei ole vain nirsoilua? Kaksinaismoralismi ohoi!

En vaadi kylässä lehtipihviä enkä lankkupihviä, en edes liharuokaa jos sitä ei ole tarjolla. En sitten vaan syö, jos ei ole mitään mikä ei maistu tai miellytä. Ja kyllä, olen nirso, myös lihan suhteen.

[/quote]

Ei, kasvissyönti ei ole nirsoilua, vaan eettinen ja/tai ekologinen valinta. Onko sinun mielestäsi nirsoilua, jos joku ei halua yksityisautoilla?

[/quote]

Ei ole. Onko sinun mielestäsi kohteliasta vaatia bussia, kun kaveri tarjoaa kyytiä yksityisautolla? Tai vaatia yksityisautoa, kun kaveri ehdottaa, että mennään bussilla?

Jos se liha on jo siihen astiaan asti päätynyt, niin siinä ei etiikka ja ekologia enää sitä muuksi muuta. Siitä nillittäminen on nillittämistä ja oikeuttaa sekalihansyöjänkin nillittämisen. Siinä sitten kaksi tyhmää nillittää. Fiksu olisi syönyt/jättänyt syömättä tai tarjonnut toiselle mieluista syötävää.

Vierailija
185/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni olemme kasvissyöjiä. Kun menimme 8 vuotta sitten naimisiin, tarjosimme häissämme kasvisruokaa, ei edes mitään kaloja tms. 80:stä vieraasta kaksi kertoi ilmoittautumisen yhteydessä erityisruokavaliokseen liharuuan, joten pitopalvelumme valmisti heille liharuokaa.

Tästä ketjusta tuli mieleen, että olisikohan meidän pitänyt kutsussa ilmoittaa, että tarjolla on vain kasvisruokaa, ettei herkät lihansyöjät kovin olisi loukkaantuneet? Tosin olimme kutsuneet vain sukulaisia ja kavereita jotka varmasti tiesivät ruokavaliostamme (sillä nuo kaksi osasivat ilmoittautua "lihansyöjiksi").

Vierailija
186/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:39"]

Ja näin ollen olet allerginen varmasti myös esimerkiksi guornille, sienille, pavuille, erilaisille juureksille ja tofulle? ;)

[/quote]

Olen se, joka aiemmin kertoi joutuvansa noudattamaan fodmap-ruokavaliota. Noista vaihtoehdoistasi voisin syödä erilaisia juureksia, muita ei vatsani kestä. Melko moni kasvissyöjä on varmaan joutunut jotkut häät juhlimaan kasvisvaihtoehdolla, joka on ollut pelkästään uunijuurekset ja vihersalaatti. Tämä oli minunkin ateriani kasvissyöjäystävieni häissä, ja eihän se nälkää pitänyt. Mielelläni söisin enemmänkin kasvisruokaa, mutta ateriani jäisivät todella köyhiksi ravintoarvoiltaan, kun suurin osa lihan korvaavista proteiinin lähteistä ei käy.

Vierailija
187/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:51"]

Tässä on kyse vain sinun nirsoudestasi. Vaaditko kylässä myös itsellesi lehtipihviä jos tarjolla on lankkupihviä, kun tuo lankkupihvi ei oikein mielestäsi ole hyvän makuista?

[/quote]

Ja kasvissyönti ei ole vain nirsoilua? Kaksinaismoralismi ohoi!

En vaadi kylässä lehtipihviä enkä lankkupihviä, en edes liharuokaa jos sitä ei ole tarjolla. En sitten vaan syö, jos ei ole mitään mikä ei maistu tai miellytä. Ja kyllä, olen nirso, myös lihan suhteen.

[/quote]

Ei, kasvissyönti ei ole nirsoilua, vaan eettinen ja/tai ekologinen valinta. Onko sinun mielestäsi nirsoilua, jos joku ei halua yksityisautoilla?

[/quote]

En mä kyllä ole ikinä nähnyt ketään joka kyydistä kieltäytyisi :D joten voisi se kasvissyöjäkin maistaa joskus sitä liharuokaa

Vierailija
188/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sinä saat sanoa noin. Silloin sinä vain olet huono emäntä/isäntä. Koko keskustelussa onkin ollut kyse siitä, että mikä on hyvää käytöstä, mitkä asiat pitää ottaa huomioon. Jokaisella on oma rajansa sen suhteen, että miten pitkälle haluaa ottaa vieraiden asiat huomioon ja kuinka paljon haluaa tuoda omia tarpeitaan ja halujaan esiin.

Vierailija
189/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta haluaisin esittaa kysymyksen sille keskustelijalle, joka syo pelkkaa lihaa kun muuten oksennus lentaa.

Voitko antaa esimerkkipaivan ruokavaliosi? Kuvitelmassani kun syot aamupalaksi lampaankoiven ja kupin mustaa kahvia, tyopaikan kanttiinissa pilkot hirvenlapaa ja illallispoydassa on piffeja lautasen taydelta. Mita soit eilen?

Alkuperaiseen kysymykseen sanoisin, etta on aika omituista lahtea vaatimaan lihan lisaamista ruokaan, ainakin kun ollaan vieraissa :) en ole kasvissyoja, mutta teen kasvisruokaa (tai ihan vaan 'ruokaa') aika useasti. Jopa vieraillekin olen tarjonnut, kukaan ei ole viela lahtenyt yokkien poydasta pois. Kasvissyojille pitaisin silmalla etta poydassa ei ole lihaa, toki. Jos eteeni tulisi puhdas carnivoristi, kai kavisin sitten vastavuoroisesti sitten lihahyllylla? Tuossa tapauksessa tekisin kylla erikseen paaruoan normaalilla liha-annoksella (olen tottunut kayttamaan n. 50 grammaa per aikuinen, aika vahan!) ja lihansyojalle sitten oma ruho erikseen. Tama syysta, etta itse en pystyisi syomaan niin paljon lihaa kerralla :)

Vierailija
190/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:25"]

Ja näin ollen olet allerginen varmasti myös esimerkiksi guornille, sienille, pavuille, erilaisille juureksille ja tofulle? ;)

[/quote]

Olen se, joka aiemmin kertoi joutuvansa noudattamaan fodmap-ruokavaliota. Noista vaihtoehdoistasi voisin syödä erilaisia juureksia, muita ei vatsani kestä. Melko moni kasvissyöjä on varmaan joutunut jotkut häät juhlimaan kasvisvaihtoehdolla, joka on ollut pelkästään uunijuurekset ja vihersalaatti. Tämä oli minunkin ateriani kasvissyöjäystävieni häissä, ja eihän se nälkää pitänyt. Mielelläni söisin enemmänkin kasvisruokaa, mutta ateriani jäisivät todella köyhiksi ravintoarvoiltaan, kun suurin osa lihan korvaavista proteiinin lähteistä ei käy.

[/quote]

Kerroithan ilmoittautumisen yhteydessä erityisruokavaliostasi? Pitopalvelu olisi varmasti osannut valmistaa sinulle oikeanlaista ruokaa.

Vierailija
191/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 07:53"]

Karppaajat ovat muuten kaikista pahimpia, aina riehumassa joka paikassa siitä kuinka hiilihydraatit ovat itse saatanasta, eivätkä luovuta ennen kuin jokainen paikalla olija suostuu myöntämään heidän ruokavalionsa erinomaisuuden.

[/quote]

Karppaaja kommentoi: En tee missään ruokavaliostani suurta numeroa. Esimerkiksi vierailulla kahvipöydässä otan vaan sen kahvin enkä huomauttele, vaikka pöydässä usein ei ole mitään minulle sopivaa. Jostain syystä kaikki muut kokevat sen kovin ongelmalliseksi, ja saan kuulla kauheaa valitusta siitä kun "mikään ei kelpaa". Sitten sitä väkisin koitetaan tuputtaa, "kyllä sä nyt vähän voit ottaa, ei se haittaa!" Sama kuin minä sanoisin kasvissyöjälle naudanpaistista, että voihan hän nyt vähän ottaa, ei se mitään haittaa (en muuten sano, koska kunnioitan jokaisen ihmisen oikeutta saada syödä miten tykkää).

En oleta, että kyläpaikoissa olisi minulle sopivaa ruokaa, enkä vaadi sellaista. Jos minulle tulee kylään kasvissyöjä, koitan järjestää hänelle sopivaa tarjottavaa, mielellään sellaista jota voin itsekin syödä. Esimerkiksi lakto-ovo-vegelle voi tehdä hyvää kasvisgratiinia uunissa, tai kermaista kasvissosekeittoa... nam. Itsekin vietän usein kasvispäiviä, ja naurattaa suunnattomasti se hullu stereotypia, että karppaajat syövät vain pekonia ja munia.

Terveyden tai allergioiden vuoksi noudatettavat erityisruokavaliot erikseen, mutta normaalisti kaikkea syövälle sekasyöjälle ei pitäisi olla ongelma syödä kerran kylässä kasvispainotteisesti. Mutta ehkä se tosiaan on tämä "minä minä minä" -asenne, joka tässä taustalla jyllää. "Kun kasvissyöjätkin pitää ottaa huomioon, niin minutkin sitten pitää!" No, näin karppaajana olen sitä mieltä, että kun itse olen tämän ruokavalioni valinnut eikä siihen ole varsinaista terveydellistä perustetta, niin en voi olettaa että se otettaisiin joka paikassa huomioon. Itse haluan ottaa kasvisruokailijat huomioon siksi, että heillä on usein jokin eettinen syy olla syömättä lihaa, ja lisäksi kasvisruoka on oikeasti ihan hyvää, eli minua ei haittaa valmistaa kasvisruokaa ystävilleni, jos he sellaista pyytävät.

Vierailija
192/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 10:58"]

En ymmärrä miksi oletetaan että sekasyöjät tekevät mitä erikoisempia ruokia, mutta veganiit yms muut ei tarvitse huomioida sekasyöjiä.

[/quote]

Totta kai huomioin sekasyöjän. Jos sekasyöjä on allerginen tomaatille, teen hänelle sellaista tarjottavaa, jossa ei ole tomaattia.

Vierailija
193/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 19:07"]

Lihansyönti on väärin toisin kuin kasvissyönti. Siinä se ero.

[/quote]

Niinkun sinä päätit niin?

Mites, kun tuolla kaupassa nyt on paketeittain jo teurastettujen possujen lihaa. Ne possut eivät siis siitä enää herää henkiin, jos liha jätetään syömättä.

Sen sijaan jos se liha jätetään syömättä, niin se pilaantuu ja heitetään roskiin. Näinollen siis nämä possut kuolivat turhaan.

[/quote]

Niin ja miksi ne possut ensinkään tapettu? Siksi että sitä halutaan ostaa kenties? Jos kukaan ei sitä osta ei possuja tapeta.

Vierailija
194/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:31"]

Anteeksi, mutta haluaisin esittaa kysymyksen sille keskustelijalle, joka syo pelkkaa lihaa kun muuten oksennus lentaa.

Voitko antaa esimerkkipaivan ruokavaliosi? Kuvitelmassani kun syot aamupalaksi lampaankoiven ja kupin mustaa kahvia, tyopaikan kanttiinissa pilkot hirvenlapaa ja illallispoydassa on piffeja lautasen taydelta. Mita soit eilen?

Alkuperaiseen kysymykseen sanoisin, etta on aika omituista lahtea vaatimaan lihan lisaamista ruokaan, ainakin kun ollaan vieraissa :) en ole kasvissyoja, mutta teen kasvisruokaa (tai ihan vaan 'ruokaa') aika useasti. Jopa vieraillekin olen tarjonnut, kukaan ei ole viela lahtenyt yokkien poydasta pois. Kasvissyojille pitaisin silmalla etta poydassa ei ole lihaa, toki. Jos eteeni tulisi puhdas carnivoristi, kai kavisin sitten vastavuoroisesti sitten lihahyllylla? Tuossa tapauksessa tekisin kylla erikseen paaruoan normaalilla liha-annoksella (olen tottunut kayttamaan n. 50 grammaa per aikuinen, aika vahan!) ja lihansyojalle sitten oma ruho erikseen. Tama syysta, etta itse en pystyisi syomaan niin paljon lihaa kerralla :)

[/quote]

Ai kun olet hauska :DDDDD. Tottakai lihansyöjä syö kokonaisen ruhon kerrallaan, buahhahhhaaa.

Vierailija
195/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:15"]

-145[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, ja toivottavasti et sitten oleta että enää koskaan saisit ko. henkilön luona sinulle erikseen räätälöityä kasvisruokaa, kun muut herkuttelevat pihveillä.

Vierailija
196/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 07:53"]

Karppaajat ovat muuten kaikista pahimpia, aina riehumassa joka paikassa siitä kuinka hiilihydraatit ovat itse saatanasta, eivätkä luovuta ennen kuin jokainen paikalla olija suostuu myöntämään heidän ruokavalionsa erinomaisuuden.

[/quote]

Karppaaja kommentoi: En tee missään ruokavaliostani suurta numeroa. Esimerkiksi vierailulla kahvipöydässä otan vaan sen kahvin enkä huomauttele, vaikka pöydässä usein ei ole mitään minulle sopivaa. Jostain syystä kaikki muut kokevat sen kovin ongelmalliseksi, ja saan kuulla kauheaa valitusta siitä kun "mikään ei kelpaa". Sitten sitä väkisin koitetaan tuputtaa, "kyllä sä nyt vähän voit ottaa, ei se haittaa!" Sama kuin minä sanoisin kasvissyöjälle naudanpaistista, että voihan hän nyt vähän ottaa, ei se mitään haittaa (en muuten sano, koska kunnioitan jokaisen ihmisen oikeutta saada syödä miten tykkää).

En oleta, että kyläpaikoissa olisi minulle sopivaa ruokaa, enkä vaadi sellaista. Jos minulle tulee kylään kasvissyöjä, koitan järjestää hänelle sopivaa tarjottavaa, mielellään sellaista jota voin itsekin syödä. Esimerkiksi lakto-ovo-vegelle voi tehdä hyvää kasvisgratiinia uunissa, tai kermaista kasvissosekeittoa... nam. Itsekin vietän usein kasvispäiviä, ja naurattaa suunnattomasti se hullu stereotypia, että karppaajat syövät vain pekonia ja munia.

Terveyden tai allergioiden vuoksi noudatettavat erityisruokavaliot erikseen, mutta normaalisti kaikkea syövälle sekasyöjälle ei pitäisi olla ongelma syödä kerran kylässä kasvispainotteisesti. Mutta ehkä se tosiaan on tämä "minä minä minä" -asenne, joka tässä taustalla jyllää. "Kun kasvissyöjätkin pitää ottaa huomioon, niin minutkin sitten pitää!" No, näin karppaajana olen sitä mieltä, että kun itse olen tämän ruokavalioni valinnut eikä siihen ole varsinaista terveydellistä perustetta, niin en voi olettaa että se otettaisiin joka paikassa huomioon. Itse haluan ottaa kasvisruokailijat huomioon siksi, että heillä on usein jokin eettinen syy olla syömättä lihaa, ja lisäksi kasvisruoka on oikeasti ihan hyvää, eli minua ei haittaa valmistaa kasvisruokaa ystävilleni, jos he sellaista pyytävät.

[/quote]

Kiva huomata että tässä keskustelussa on mukana toinenkin maltillinen ja rauhallinen kommentoija :)

Se jonka ystävät pyöräyttelevät kasvispullia

Vierailija
197/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:28"]

Tietysti sinä saat sanoa noin. Silloin sinä vain olet huono emäntä/isäntä. Koko keskustelussa onkin ollut kyse siitä, että mikä on hyvää käytöstä, mitkä asiat pitää ottaa huomioon. Jokaisella on oma rajansa sen suhteen, että miten pitkälle haluaa ottaa vieraiden asiat huomioon ja kuinka paljon haluaa tuoda omia tarpeitaan ja halujaan esiin.

Niin, eli samalla periaatteella sinäkin olisit huono isäntä/emäntä.

Vierailija
198/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:31"]

[/quote]

Ai kun olet hauska :DDDDD. Tottakai lihansyöjä syö kokonaisen ruhon kerrallaan, buahhahhhaaa.

[/quote]

No, lihatuote, pihvi, kanankoipi, mika lie makkara siihen tarjolle nyt tulisikaan :) en tarkoittanut etta ruokapoydalle paatyisi naapurin Mansikki viela kello kaulassa taikka kokonainen possu.

Vierailija
199/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:31"]

[/quote]

[/quote]

Kieltämättä hyrähdin itsekin tälle viestille. Totta kai, jos ei voi syödä kasviksia, vetää naamariin kokonaisen hirvenruhon päivässä. Ei ole olemassakaan esim. kananmunia, juustoa jne.

Vierailija
200/268 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 19:07"]

Lihansyönti on väärin toisin kuin kasvissyönti. Siinä se ero.

[/quote]

Niinkun sinä päätit niin?

Mites, kun tuolla kaupassa nyt on paketeittain jo teurastettujen possujen lihaa. Ne possut eivät siis siitä enää herää henkiin, jos liha jätetään syömättä.

Sen sijaan jos se liha jätetään syömättä, niin se pilaantuu ja heitetään roskiin. Näinollen siis nämä possut kuolivat turhaan.

[/quote]

Niin ja miksi ne possut ensinkään tapettu? Siksi että sitä halutaan ostaa kenties? Jos kukaan ei sitä osta ei possuja tapeta.

[/quote]

Minun vakaumukseni on syödä ne, jotta possukat eivät kuolleet turhaan. Miksi minun vakaumustani ei tarvitsisi kunnioittaa, mutta kasvissyöjän vakaumusta kyllä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi