Onko muilla mennyt Subwayn leivistä vatsa sekaisin?
Käytiin tänään äitini kanssa syömässä tuolla, kun oltiin shoppalaimessa. Taaperolla oli omaat eväät mukana (sen verta paljon allergioita, että turvallisempi ottaa omat eväät mukaan), mutta äitini kanssa tilattiin kalkkunaleivät.
Itselläni oli vatsa kipeänä ja kaksi kertaa piti juosta vessaan, äidilläni kanssa sama juttu.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:03"]
Kummassakin oli täytteenä:
..
Suolakurkkua
..
Kummallakaan ei ollut kastikkeita tai majoneeseja tms. Pisti kyllä silmään nyt kun mainitsitte, että eihän se likka vaihtanut niitä käsineitä ollenkaan, meidän edessä oli kaks tyyppiä taaperon kanssa ja samoilla käsineillä se niitä käsitteli. Toinen likka oli sitten kassalla.
Etelä-Suomessa asutaan.
Aloin tässä ajattelemaan, että olen pahasti allerginen paprikalle ja chilille, mutta edelliset asiakkaat eivät ottaneet noita eli ainakaan silloin tuo likka ei käsitellyt noita ruokia. Mutta äitini ei sitten ole kyllä ollenkaan allerginen milleen eli eli..
[/quote]
Missä subissa suomessa on suolakurkkua tarjolla? Kelpaisi.
En ole hanskoihin kiinnittänyt huomiota muuta kuin että jos samalla kertaa joku muu seurueessa/sopivasti jonossa tilaa rehuversion niin kysytään saako tehdä samoilla rukkasilla lihan kanssa. Mielestäni aina on kassakonetta käytetty paljain käsin ja uudet hanskat vedetty kun on alettu kasaamaan.
Sinänsä ei yhtään yllättäisi jos jonkun maha menee kuralle täytteistä. Niiden alkuperiä ei tee mieli ajatella niin kauan kun maha ei protestoi ja jos kauppa käy huonosti, ne seisoo siinä aika pitkään. Aina tulee semmoinen pieni kuvotus kun joku salaattikippo on lopuillaan ja viimeiset kipataan uuden astian niskaan että se uusikin varmasti kontaminoituu.
Eikun sori, on se suolainenkin kurkku tietty tarjolla. Ja otan aina kaiken. Hämmentävää vain, että on tuoretta ja säilöttyä kurkkua samassa paketissa.
Siis joku oikeesti ostaa niitä mauttomia kalliita leipiä? Mä oon kerran käyny ja ei iskenyt yhtään muhun se ruoka...
Jep, Tampereella. Ruokamyrkytys.. N. vuosi sitten.
Ei ole koskaan tullut, mutta olenkin kasvissyöjä niin ehkä lihasta johtui ruokamyrkytys.
Meidän perhe on käynyt usein, Helsingissä, Espoossa, Tampereella ja Turussa (mahdollisesti muuallakin) sekä Espanjassa ainakin. Koskaan ei ole kenellekään (6 henkeä, myös allergikkoja) tullut mitään.
Kun olin töissä siellä, niin minulle opetettiin, että noin joka toinen päivä pitää mitata riskissä olevien lihojen lämpötila. Oli jotkut raja-arvot, joiden välissä lämpötilan tuli kunkin tuotteen kohdalla olla, mutta mulle sanottiin kuta kuinkin "Mä mittaan yleensä vaan yhden ja merkkaan loput päästäni, ja ei se mitään jos ei ole arvo noiden välissä, merkataan paperiin sit jotain muuta."
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:52"]Kun olin töissä siellä, niin minulle opetettiin, että noin joka toinen päivä pitää mitata riskissä olevien lihojen lämpötila. Oli jotkut raja-arvot, joiden välissä lämpötilan tuli kunkin tuotteen kohdalla olla, mutta mulle sanottiin kuta kuinkin "Mä mittaan yleensä vaan yhden ja merkkaan loput päästäni, ja ei se mitään jos ei ole arvo noiden välissä, merkataan paperiin sit jotain muuta."
[/quote]
Siis tiskissä.
Mulla menee vatsa melko usein sekaisin subin jälkeen. Ajattelin sen johtuvan jalopenosta, mutta vaiva jatkui, vaikka jätin jalopenot pois.
Kun kuulin että Subwayn käyttämä kana tulee Thaimaasta, en sen jälkeen ole enää moista moskaa suuhuni työntänyt. Muidenkin raaka-aineiden alkuperät mietityttävät...
Mulla meni hyvinkään willan subista maha kipeeksi :(
Mä olen saanut ruokamyrkytyksen kyseisestä lafkasta. (Evira on siis näyttein tämän varmistanut)
Subway on ainoa ravintola minkä ruoista mulla on koskaan mennyt pakki sekaisin. Olen sentään käynyt useasti ulkomailla ja syön siellä aina surutta katukioskeista, en välttele majoneeseja tai salaatteja jne.
Subway on siitä vielä poikkeus, että mulle jää liki joka kerta vähintään etova fiilis. Muutaman kerran olen ihan oksentanutkin ruokailun jälkeen. Sanomattakin selvää, etten enää käy ko. ketjussa. Toisaalta esimerkiksi toinen työkaveri lounastaa subissa jokaikinen päivä...
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:02"]Subin lihat tulevat jostain Aasiasta ja niitä ei raskaana oleville suositella raskausmyrkytysriskin takia... Joten voi aiheuttaa muillekin ongelmia. Majoneesit yms tulee ulkomailta ja niissä on selvä salmonellan riski myös.
[/quote]
Raskausmyrkytys, eli toksemia ei kylläkään aiheudu ruoasta! Ruokamyrkytys, listeria, salmonella, toksoplasmoosi jne. ovat toki riskinä ruoissa, mutta eivät liity toksemiaan mitenkään.
Ne lihat on valmiiks kypsennetty, vakuumipakattu, pakastettu ja sulatettu. Lämmitetään mikrossa, jos asiakas pyytää. En maksais sellaisesta. Teen ite paremmat.
ON!!! kävin elämäni ensimmäisen kerran kun sellainen avattiin tänne Mikkeliin, kokis & olikohan se nyt kanaleipä. myöhemmin illalla kauhea vesiripuli & etova olo, toiste en mennyt. minkään kaupungin subiin..
Systeri kieltäytyy syömästä mitään subwaysta tai muistakaan ns. salaatti-patonkibaareista, ja on ammattikokki. En ole minäkään asioinut.
Itse olen kyllä välttynyt ruokamyrkytykseltä mutta mä pesenkin kädet ennen ruokailua. Veikkaan että pöpöt on monille tulleet ihan omista likaisista käsistä. Tosin onhan ne subin työntekijät teinejä joita ei vähempää vois kiinnostaa elintarvikehygienia.
Ei muistaakseni.