Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli eilen työhaastattelu. Mies alkoi käyttäytyä ihan oudosti:

Vierailija
23.06.2021 |

Sanoin, että minun pitää valmistautua siihen rauhassa. No, mies kutsui sukulaisiaan kylään. Ensin ehdotti, että laitan kaikille lounaan sillä aikaa, kun ovat kaupoilla. Kun näki ilmeeni, niin sanoi, että voi laittaa itsekin.

Sitten kun tulivat, niin alkoi laittaa ruokaa ja kävi kyselemässä koko ajan, mitä ainesosia ja mausteita tulee mihinkin. Olin sanonut useaan kertaan, etten tule syömään, mutta mies kävi kuitenkin kutsumassa syömään juuri ennenkuin haastattelun piti alkaa.

Sitten kun haastattelu alkoi, olin niin ärtynyt että koko homma meni ihan penkin alle. Pelkäsin koko ajan, että mies huikkaa taas ovelta jotain ja en pystynyt keskittymään. Yritin jälkeenpäin kysyä mieheltä, että miksi oikein toimi noin, mutta ei tietenkään ymmärrä mistä puhun.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehän olivat siellä kaupoilla eivätkä häirinneet sinua ainakaan heti aamusta. Lounaan varmaan olisit muutekin kokannut? En kyllä näe tuossa asiaa mitään ongelmaa työhaastatteluun nähden. 

Teet nyt kärpäsestä härkäsen... 

En kyllä olisi alkanut kokkailemaan lounasta, vaan tosiaan yritin valmistautua tärkeään haastatteluun. Onko täällä pelkkiä kiusaajia paikalla? ap

Siltä näyttäs. Mullakin jos olis haastattelu, niin tarviisin sen oman rauhan. Mies ei kuunnellu sua yhtään asiassa, kenties ei halunnu saavan sun sitä paikkaa?

Vierailija
22/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän mistä puhut. Miehesi tekee tuon joko tahallaan tai tiedostamattaan, mutta kyse on manipuloinnista. Hän hienovaraisesti horjuttaa mieltäsi ja sabotoi niitä asioita jotka ovat sinulle tärkeitä. Tuosta ei hyvää seuraa jatkossa, jos miehesi ei tunnista tapaansa ja syitä miksi tekee niin. 

Kiitos. Luulin hetken, että olen tullut hulluksi kun kaikki vastaajat ovat niin ilkeitä. Vielä rautalangasta, sukulaiset eivät häirinneet, vaan se, että mies kävi koko ajan kyselemässä kaikkea turhaa. Hän osaa vallan hyvin itsekin laittaa ruokaa. Tilanne on ollut aiemmin myös päinvastoin, kun miehellä oli haastattelu ja ei olisi tullut mieleenkään mennä häiriköimään häntä. ap

Olen tuo sama kommentoija. Joo, minulla meni myös aikanaan pitkään ennen kuin tajusin että tässä on oikeasti jotain pielessä. Tuo horjuttaminen/sabotointi verhottuna ikään kuin positiiviseen verhoon on todella vahingollinen manipuloinnin muoto, sitä kun ei tahdo oikein tunnistaa ja syy kääntyy väärään suuntaan.

Terapeutti sai minut näkemään asian ja nyt tunnistan tämän toimintatavan melko äkkiä aina kun siihen törmään. Yksittäinen tilanne vielä menee, mutta toistuessaan häläreiden pitäisi soida. 

Tsemppiä ap, pidä silmät auki tuon miehen kanssa. Syy ei ollut sinussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että miehen käytös oli "ihan outoa".

Hän ei siis normaalisti kutsu teille vieraita? Eikä ainakaan käy heidän kanssaan kaupoilla?

Eikä yleensä ehdota, että sinä laittaisit ruuan?

Voisiko mies olla tulossa sairaaksi, vai mistä epäilet tällaisen merkillisen käyttäytymisen kielivän?

Veikkaan kateutta tai määräämishalua.

Vierailija
24/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että työhaastatteluun pitää valmistautua. Mutta jos yhden tyypin sählääminen saa sinut pois tolaltaan, niin hyvä vaan että työnantaja saa sen tietää.

Siinä on yksi hyvä keino ottaa haastattelu haltuun, kun asiallisesti toteaa häiritsijälle että nyt en pääse, tule tunnin kuluttua.

Aikuinen ihminen ottaa tilan ja homman haltuun. En tiedä, mitä työtä haet, mutta yleensä tietty lehmänhermoisuus tekee vaikutuksen.

Minä olen pätkätyöläinen, joten teamshaastattelut on tulleet tutuiksi. Kissat tunkee välillä syliin, sentään eivät näytä peräpäätä kameralle. Yhdenkin kerran heitin katin näyttävästi lattialle keskeyttämättä lausetta... sen duunin nappasin.

Vierailija
25/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ilmeisesti halua sun menevän töihin. Helpompi alistaa taloudellisesti riippuvaista.

Vierailija
26/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoneuvos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaisa pastori Wörkki kirjoitti:

On sulla outo suhde. Ja mies. Ja tavat. Miten voi tavallinen ihminen saada tavallisesta asiasta noin hankalan?

Miten minun olisi pitänyt toimia toisin? Yritin vain, että sain valmistautua rauhassa. ap

Jos vieraiden paikallaolo ja miehen kokkaus häiritsee, niin nämä asiat voi hoitaa haastattelusi jälkeen. Ja se on sinun velvollisuutesi varmistaa, että sen porvoolaisen miehesi kalloon menee tämä asia. Ensi kerralla vaadit etkä ehdota.

Miten ne voi hoitaa sen jälkeen, jos mies tekee sitä tahallaan tuohon aikaan? Jos mies ei "kuuntele", vaan kutsuu sukulaiset ja häiritsee rauhoittumista?

Vierailija
27/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ilkeä. Ota asia puheeksi hänen kanssaan.

Vierailija
28/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän mistä puhut. Miehesi tekee tuon joko tahallaan tai tiedostamattaan, mutta kyse on manipuloinnista. Hän hienovaraisesti horjuttaa mieltäsi ja sabotoi niitä asioita jotka ovat sinulle tärkeitä. Tuosta ei hyvää seuraa jatkossa, jos miehesi ei tunnista tapaansa ja syitä miksi tekee niin. 

Kiitos. Luulin hetken, että olen tullut hulluksi kun kaikki vastaajat ovat niin ilkeitä. Vielä rautalangasta, sukulaiset eivät häirinneet, vaan se, että mies kävi koko ajan kyselemässä kaikkea turhaa. Hän osaa vallan hyvin itsekin laittaa ruokaa. Tilanne on ollut aiemmin myös päinvastoin, kun miehellä oli haastattelu ja ei olisi tullut mieleenkään mennä häiriköimään häntä. ap

Olen tuo sama kommentoija. Joo, minulla meni myös aikanaan pitkään ennen kuin tajusin että tässä on oikeasti jotain pielessä. Tuo horjuttaminen/sabotointi verhottuna ikään kuin positiiviseen verhoon on todella vahingollinen manipuloinnin muoto, sitä kun ei tahdo oikein tunnistaa ja syy kääntyy väärään suuntaan.

Terapeutti sai minut näkemään asian ja nyt tunnistan tämän toimintatavan melko äkkiä aina kun siihen törmään. Yksittäinen tilanne vielä menee, mutta toistuessaan häläreiden pitäisi soida. 

Tsemppiä ap, pidä silmät auki tuon miehen kanssa. Syy ei ollut sinussa. 

Kiitos vielä sinulle. Täytyy jatkossa tarkkailla tilannetta. Ainakin otan jatkossa tärkeät palaverit jossain muualla kuin kotona. En tiedä, tekikö mies tahallaan vai tiedostamatta tuon, mutta outoa oli kuitenkin. ap

Vierailija
29/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että työhaastatteluun pitää valmistautua. Mutta jos yhden tyypin sählääminen saa sinut pois tolaltaan, niin hyvä vaan että työnantaja saa sen tietää.

Siinä on yksi hyvä keino ottaa haastattelu haltuun, kun asiallisesti toteaa häiritsijälle että nyt en pääse, tule tunnin kuluttua.

Aikuinen ihminen ottaa tilan ja homman haltuun. En tiedä, mitä työtä haet, mutta yleensä tietty lehmänhermoisuus tekee vaikutuksen.

Minä olen pätkätyöläinen, joten teamshaastattelut on tulleet tutuiksi. Kissat tunkee välillä syliin, sentään eivät näytä peräpäätä kameralle. Yhdenkin kerran heitin katin näyttävästi lattialle keskeyttämättä lausetta... sen duunin nappasin.

Työhaastattelutilanteet ovat jännittäviä muutenkin ja nyt olisin tosiaan kaivannut vain hetken rauhaa ja mahdollisuutta keskittymiseen. Olen asiantuntijatyössä ja edellisestä työnhausta on muutama vuosi. Eivät nämä jokapäiväisiä juttuja minulle ole. Hauskoja nuo sun kissat <3 ap

Vierailija
30/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sulle on asia helppoa, niin se on kaikille?

Vierailija
31/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ilmeisesti halua sun menevän töihin. Helpompi alistaa taloudellisesti riippuvaista.

TÄMÄ! Ap, mieti tarkkaan ja hartaasti millaista elämä mahdollisten lasten kanssa olisi. Etkö mieluummin tahtoisi rinnallesi sinua tukevan ja kannustavan puolison? Miehelläsi on henkisesti epäterveitä ja vinoutuneita käsittelymalleja, olen varma että nämä merkit näkyvät muuallakin kun alat niihin kiinnittää huomiota.

Vierailija
32/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työhaastattelutilanteet ovat jännittäviä muutenkin ja nyt olisin tosiaan kaivannut vain hetken rauhaa ja mahdollisuutta keskittymiseen. Olen asiantuntijatyössä ja edellisestä työnhausta on muutama vuosi. Eivät nämä jokapäiväisiä juttuja minulle ole. Hauskoja nuo sun kissat <3 ap

Sinuna ottaisin ukkoa niskasta kii,ja kertoisin nämä samat asiat kuin täällä. Että,koit sen ilkeilyksi,sabotoinniksi,häiritseväksi ja pitikö just nyt!

KErro sitten meille,mitä vastasi.

Pakko saada tietää :D nimimerkillä Ulla Utelias

Vierailija
33/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se mies sanoi, kun kielsit häiritsemästä? 

Vierailija
34/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeyttähän tuo oli, manipulointia hyvinkin. On päivänselvää että tärkeisiin haastatteluihin pitää saada valmistautua.

Kuulostaa siltä että jos tuosta tuli konfliktitilanne, mies vielä uhriutui ja ap sai syyt niskoilleen.

Vierailija
35/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei joko HALUNNUT tai USKONUT sinun saavan työtä. Hänelle oli tärkeämpää omat jutut. Mahdollisuus on myös, että hän oli vain äärimmäisen utelias ja olisi halunnut olla kärpäsenä katossa kuuntelemassa, miten haastattelu sujuu.

Vierailija
36/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap, olisin suuttunut kunnolla miehelle. Omista rajoista kannattaa pitää kiinni ja ilmaista selkeämmin, jos toinen ei halua tai tajua kunnioittaa niitä.

Jos toista rakastaa aidosti, kyllä toiselle haluaa kaikkea hyvää ja haluaa hänen menestyvän.

Vierailija
37/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle työhaastattelut ovat kyllä olleet elämäni stressaavimpia hetkiä. Asiakasneuvottelut, koulutusten pitäminen, tapahtumissa ja webinaareissa puhuminen jne. on ollut helpompaa kuin työhaastattelu.

Siihen yhteen lyhyeen hetkeen tiivistyy niin paljon voitettavaa ja menetettävää. Pätkätyöläinen toki tottuu haastatteluihinkin, mutta normaalissa työsuhteessa oleva saattaa käydä työhaastattelussa kerran viidessä vuodessa. Ei siinä ehdi syntyä rutiinia. 

Vierailija
38/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei joko HALUNNUT tai USKONUT sinun saavan työtä. Hänelle oli tärkeämpää omat jutut. Mahdollisuus on myös, että hän oli vain äärimmäisen utelias ja olisi halunnut olla kärpäsenä katossa kuuntelemassa, miten haastattelu sujuu.

Ei HALUNNUT on ainoa syy. Miksi, se on sitten eri asia, sitä emme tiedä. Kamala tyyppi. 

Vierailija
39/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hämmentävällä tavalla käydään ap:n kimppuun täällä. Onhan se nyt ihan selvää, että jos kyse on jostain tärkeästä työhaastattelusta, niin ei siinä olla persekärpäsenä häiritsemässä jatkuvasti ja kutsuta ketään kylään häiritsemään lisää. Kai sitä aikuisen ihmisen olettaisi osaavan antaa toiselle tilaa ja aikaa valmistautua hänelle tärkeään asiaan joka vaikuttaa ko. henkilön tulevaisuuteen paljonkin.

Aivan ihme sakkia täällä.

Vierailija
40/105 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitko sille miehellesi, ettei saa häiritä, mutta silti häiritsi? 

Jos noin, niin aika kuspää on... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä