Oli eilen työhaastattelu. Mies alkoi käyttäytyä ihan oudosti:
Sanoin, että minun pitää valmistautua siihen rauhassa. No, mies kutsui sukulaisiaan kylään. Ensin ehdotti, että laitan kaikille lounaan sillä aikaa, kun ovat kaupoilla. Kun näki ilmeeni, niin sanoi, että voi laittaa itsekin.
Sitten kun tulivat, niin alkoi laittaa ruokaa ja kävi kyselemässä koko ajan, mitä ainesosia ja mausteita tulee mihinkin. Olin sanonut useaan kertaan, etten tule syömään, mutta mies kävi kuitenkin kutsumassa syömään juuri ennenkuin haastattelun piti alkaa.
Sitten kun haastattelu alkoi, olin niin ärtynyt että koko homma meni ihan penkin alle. Pelkäsin koko ajan, että mies huikkaa taas ovelta jotain ja en pystynyt keskittymään. Yritin jälkeenpäin kysyä mieheltä, että miksi oikein toimi noin, mutta ei tietenkään ymmärrä mistä puhun.
Kommentit (105)
Tuollaisia sabotoijia on oikeasti olemassa ja mistään tärkeästä ei pidä mainita. Olen asunut kahden miehen kanssa, joilla oli tarve yrittää sabotoida mun elämää ja mm. valvottivat ennen tärkeitä päiviä. Sitä ei alkuun tajua ja pitää miestä vain jotenkin huono muistisena, mutta ajan kanssa käy selväksi, että ei se ole muistista kiinni vaan tahallista.
Ei halua että pääset töihin. Muutenhan saat omaa rahaa, tajuat että pärjäät yksin ja no.. niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ymmärrän mistä puhut. Miehesi tekee tuon joko tahallaan tai tiedostamattaan, mutta kyse on manipuloinnista. Hän hienovaraisesti horjuttaa mieltäsi ja sabotoi niitä asioita jotka ovat sinulle tärkeitä. Tuosta ei hyvää seuraa jatkossa, jos miehesi ei tunnista tapaansa ja syitä miksi tekee niin.
Kiitos. Luulin hetken, että olen tullut hulluksi kun kaikki vastaajat ovat niin ilkeitä. Vielä rautalangasta, sukulaiset eivät häirinneet, vaan se, että mies kävi koko ajan kyselemässä kaikkea turhaa. Hän osaa vallan hyvin itsekin laittaa ruokaa. Tilanne on ollut aiemmin myös päinvastoin, kun miehellä oli haastattelu ja ei olisi tullut mieleenkään mennä häiriköimään häntä. ap
Kun mies ensimmäisen kerran tuli kysymään jotain ruoanlaitosta, sanoitko selkeästi ja kuuluvalla äänellä: "Kuule, minä valmistaudun nyt työhaastatteluun. Suljen oven. Olen seuraavan kerran tavattavissa kello 14. Älä koputa, avaa ovea tai sano yhtään mitään paitsi jos talo on tulessa".
Vai oletitko että miehen olisi pitänyt ymmärtää jättää sinut rauhaan? Jos asia on tärkeä, se sanotaan suoraan niin että tyhmempikin tajuaa.
Jos sanoit suoraan ja miehesi siitä huolimatta jatkoi toimintaansa, niin silloin kyse toki on tahallisesta sabotoinnista. Sitä voi sitten miettiä miksi mies ei halua että saisit uuden työpaikan?
Kyllä, sanoin kaiken tuon. Kerroin, että menen nyt tuonne huoneeseen valmistautumaan ja minua ei saa häiritä tästä eteenpäin. Kerroin myös milloin haastattelu loppuu. Mies vakuutti, että saan olla rauhassa jo edellisenä päivänä kun puhuttiin ekan kerran asiasta, jostain syystä ei vaan osannut toimia niin. ap
No sitten sinä toimit täysin oikein ja mies on joko a) loputtoman tyhmä tai b) vittumainen mulkku joka tahallaan halusi pilata haastattelusi.
Eipä kumpikaan vaihtoehto ainakaan itseäni kauheasti houkuttelisi jatkamaan suhdetta.
Palstanaisten on näköjään tosi vaikeaa ymmärtää, että sellaisetkin tarpeet, jotka on erilaisia omista, ovat yhtä tärkeitä. Täällä on niin rasittavan paljon aikuislapsia ja -vauvoja jotka on edelleen siinä 3-vuotiaan vaiheessa kun kaiken pitäisi pyöriä oman mahankurinan ympärillä. Varsinkaan jos ei kommunikoi niitä tarpeitaan vaan laskee toisten telepatian varaan.
En ole nähnyt todistettavia tapauksia telepatiasta, eli vaatimus on vähintäänkin kohtuuton.
Hahaha loistava ketju! Empaattiset naisetko täällä rusikoi kimpassa yhtä miestä, joka kysyi mausteista ja tulisiko toinen syömään?? Tätä samaa muuten tapahtuu paljon naisvaltaisilla aloilla, haukutaan porukalla jotain yhtä henkilöä kun hän ei ole paikalla, osaatteko kertoa mikä saa teidät taantumaan pikkulapsiksi?
Sun mies ei halua että saat työtä.
Ap, sähän oot selkeesti menossa sinne töihin vaan panemaan muita (sekä työkavereita että asiakkaita), joten miehen pitääkin vähän sabotoida sun työhaastatteluja, jotta pysyt kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sähän oot selkeesti menossa sinne töihin vaan panemaan muita (sekä työkavereita että asiakkaita), joten miehen pitääkin vähän sabotoida sun työhaastatteluja, jotta pysyt kurissa.
Mamman kynästä syntyy luovia ideoita.
Mä olisin hermostunut totaalisesti jos joku olisi tullut perceilemään työhaastatteluni. Jonninjoutavat sukulaiskäynnit ja sun muut kissanristiäiset kerkeää hoitamaan muulloinkin ja muuten, mihin niissä tarvitsee toista? Ihan hyvin voi mies sanoa, että Mirkku tuolla jännää työhaastattelua ja me voidaan vaikka porukalla käydä ravintolassa lounaalla sillä välin.
Kyllä ne sukulaiset, ystävät, kaverit, tuttavat on kaikki samaa mieltä. Mihin tuossa edes tarvitsee ap:tä? Kuulostaa aivan oudolta tyyppi joka ei tällaisia muka tajua. Aivan varmasti tajuaa.
Jos hän salaa pelkää että siellä tulevalla työpaikalla on toisia miehiä ja suunnitelmallisesti torpedoi sun mahdollisuudet.
Mulla oli kokous netissä. Ei ollu kuulokkeita. Mies heräs yövuoron jäljiltä. Tuli keittiöön ja laittoi kahvin tulille. Sitten avas astianpesukoneen luukun ja meinas alkaa sitä tyhjentämään. Siinä vaiheessa aloin huitomaan: Nyt häivy siitä! Mulla herpaantui heti keskittyminen itse kokoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kokous netissä. Ei ollu kuulokkeita. Mies heräs yövuoron jäljiltä. Tuli keittiöön ja laittoi kahvin tulille. Sitten avas astianpesukoneen luukun ja meinas alkaa sitä tyhjentämään. Siinä vaiheessa aloin huitomaan: Nyt häivy siitä! Mulla herpaantui heti keskittyminen itse kokoukseen.
Voi ei, voimia. Eikö tullut mieleen, että aamulla voisi kahvi maistua? Miksi et keittänyt sitä hänelle vaikka termariin? Mukava mies kun heti aamulla alkaa tekemään kotitöitä, mitä me naiset olemme painottaneet, sanoisinko rankalla kädellä. Ehkä asiat menee ensikerralla puolin ja toisin toisin.
Vierailija kirjoitti:
Keittiö on aika huono paikka ainakin aamusta kokoustaa. Kannattaa keksiä sellainen nurkka jossa on täysi keskittymismahdollisuus tai sopia muitten kanssa pelisäännöt. Jos kuitenkin perheenjäsen joskus tulee vahingossa tulee häiritsemään niin liekö maailmanloppu edes.
No sitten väännät sille ukolle ensi kerralla rautalangasta, että haastattelupäivänä pitäänolla täysi rauha.ja sanot sen suoraan ja napakasti, eikä mitään naismaista vihjailua.
Ap, oletko lukenut täällä joskus ollutta pitkää ketjua rajattomasta puolisosta? Koska tuo käytös kuulostaa juuri sellaiselta, mitä rajaton voi tehdä. Jos olet lukenut, niin kuulostaako mikään muu siinä ketjussa tutulta?
Minulla oli rajaton mies jolle juuri tuollainen oli vakiosettiä. Kun sanoin että nyt tarvitsen rauhaa rentoutua ja keskittyä kun kohta soitetaan tärkeässä asiassa ja haluan nyt olla yksin - niin ei, mies ramppasi ovesta sen 15 kertaa kyselemässä, missä on sakset ja otanko kahvia ja mites sitten tehdään sen syysloman kanssa, ja sulla on muuten pyykit koneessa oletko huomannut? Sitten h-hetkellä sai heittää sen miehen ulos suunnilleen niska-perse-otteella ja jälkeenpäin silmät pyöreinä ihmetteli, että miten sinä olet niin kärttyinen kun minä vaan sinua auttaa yritän?
Ap:n mies on säälittävä luuseri, joka ei kestä sitä että vaimolla menee hyvin.
Lopeta suhde ap.
Joko miehesi arvioi työllistymisesi paikkaan heikoksi tai luulee olevansa ovela manipuloija.
Tunnistan tuon manipulointikäyttäytymisen ja se on jokin lapsuudessa opittu malli stressitilanteisiin. Mies saattaa esimerkiksi pelätä sinun työllistymistäsi.
Joka tapauksessa uskomattoman huonoa käytöstä.
Kenkää miehelle välittömästi.
Tuosta ei hyvää seuraa.
Kyllä, sanoin kaiken tuon. Kerroin, että menen nyt tuonne huoneeseen valmistautumaan ja minua ei saa häiritä tästä eteenpäin. Kerroin myös milloin haastattelu loppuu. Mies vakuutti, että saan olla rauhassa jo edellisenä päivänä kun puhuttiin ekan kerran asiasta, jostain syystä ei vaan osannut toimia niin. ap