Mistä johtuu että nykyäänkin "tasa-arvon" aikana miehen parisuhteeseen kelpaava rooli on todella kapea?! Esimerkiksi työtön/vähemmän tienaava mies ei kelpaa, vaikka nainen on kelvannut kautta aikain samanmoisena
Tulee väkisinkin olo, että toinen sukupuoli haluaa sekä syödä että säästää kakun.
Kommentit (525)
Vierailija kirjoitti:
Toki kelpaa. Laiska mies ei kelpaa.
Äläpä selitä siellä
Mitäpä jos hankkisit töitä ja tekisit itsestäsi kiinnostavan muutenkin, niin ei tarvitsi itkeä täällä. Itse olen nähnyt vaivaa sen eteen ja ei ole naisten saamisessa ollut mitään ongelmia.
Miksi ottaisin työttömän ja kouluttamattoman miehen, kun tasa-arvoinenkin löytyy?
Ja niiltä työttömiltä naisilta on kautta aikain odotettu lasten synnyttämistä ja hoitamista sekä kodin pyörittämistä, sekä tietenkin seksiä juuri silloin kun miestä kiinnostaa.
Harvaa miestäkään kiinnostaa elättää naista, joka vain pelaa pleikkaria ja sotkee, ei halua lapsia ja seksiäkin vain omien halujensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä selitä siellä
En. Elätän mielelläni hyvää aviomiestä (nuori tk-eläkeläinen). En elättäisi vetelää marisijaa.
Miehet ovat laittaneet nämä naiset sitten hellan ja nyrkin väliin synnytyskoneiksi, joita on sitten petetty miesten saunailloista ja seksiä haettu vaikka maksullisista. Tätäkö te miehet haluatte? En itse ainakaan halua miesgigoloa kotiini vaan ihan miehen, joka tuo rahaa pöytään oli sitten kyse miten pienestä summasta ja että kotitöitä tekee molemmat, jos itse käyn myös töissä, ettei toinen ole vain elätti. Onko teistä "vähemmän koulutetuista" " työttömistä" miehistä tähän, vai pitääkö naisten vielä tehdä kotityötkin ja lapset kun tulee töistä?
Itse miehet ovat tällaisia naisia parisuhteisiinsa kelpuuttaneet. Ei ole ollut mikään pakko.
No miehet, lakatkaa kelpuuttamasta työttömiä naisia parisuhteeseen. Problem solved.
Ahkerasti työtön mies kelpaa siinä missä nainenkin. Sellainen tomera
Miehethän on kautta aikain nimenomaan vaatineet, että nainen jää kotiin ja, jos jotain tienaa, niin rahat menee miehen tilille. Ei kuulosta somettavaan sohvapottuun tyytymiseltä
Vierailija kirjoitti:
Laiskakin mies kelpaa, jos on tarpeeksi varakas kustantamaan kaikenlaisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Aina tätä samaa ulinaa. Naisettomuutesi ei johdu työttömyydestäsi, vaan ihan muista tekijöistä. Esim. tämä ulinamentaliteetti on turn off. Tuhannet ja tuhannet työttömät miehet panivat eilen illallakin ja juuri tällä hetkelläkin.
Missä muka?!
Huoh, mitä tässä pitäisi tehdä? Eksä oli lyhyt ja työtön, eli just sellainen kuka ei muka parisuhteeseen kelpaa. Suhde loppui kun veti mua turpaan. Nykyinen mies on pitkä ja kokopäivätöissä ja kohtelee mua kuin ihmistä eikä esinettä mitä saa käyttää miten lystää. En lähde vaihtamaan vaikka jollain ukolla tulisikin paha mieli siitä että olen löytänyt itselleni hyvän miehen.
Mitä miehellä on tarjota suhteeseen sellaista mitä nainen tarvitsee?
Laita linkit näihin tutkimustuloksiin, niin voin kommentoida. Tiedän useita pariskuntia, joissa mies on duunari ja nainen akateeminen, joten mies tuskin ihan kauheasti enemmän tienaa. Tiedän myös suhteita, jotka ovat alkaneet miehen työttömuuden aikana.
Mistä johtuu että nykyäänkin nämä samat tyypit aloittavat näitä täysin samanlaisia ketjuja päivästä toiseen?
Työtön mies kelpaa kyllä naisille, jos se mies etsii töitä tai vaihtoehtoja alanvaihtoon. Pienempi palkka kuin naisella ei ole mikään ongelma niin kauan kuin mies ei koe siitä alemmuuskompleksia ja naisen pitää kompensoida esim tekemällä kotityöt.
Naisia kiinnostaa se, että mies tekee elämällään jotakin, on sitä kemiaa ja mies osallistuu kodin ja mahdollisesti lasten kasvatukseen tasapuolisesti naisen kanssa.
Syntyvyyden laskuun vaikuttaa esim se, että edelleenkin suuri osa miehistä ajattelee, että perhemallit ja sukupuoliroolit on perinteiset. Naisia taas ei kiinnosta tehdä kahta täysipäiväisestä työtä eli palkkatyötä ja kodin ja lasten ylläpitoa yksinään ilman, että miehet siihen jälkimmäiseen osallistuu samassa määrin kuin naiset.
Jos ette tätä suostu kuuntelemaan ja itseänne kehittämään, niin voitte syyttää itseänne naisten haukkumisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskakin mies kelpaa, jos on tarpeeksi varakas kustantamaan kaikenlaisia juttuja.
Varmaan sitten, mikäli kustantaa osuutensa kotona. Paljon kaikenlaista työtä voi ulkoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu että nykyäänkin nämä samat tyypit aloittavat näitä täysin samanlaisia ketjuja päivästä toiseen?
Etkö yhtään osaa arvata?
Nää. Nyt sulla menee sekaisin kaksi eri asiaa.
Se, haluaako joku muodostaa suhteen syrjäytyneen miehen TAI naisen kanssa. Ei halua, ei siis naisenkaan. Itseä pienempi tulotaso on yleensä ok, mutta työttömyys on jo miinus ja pitkäaikaistyötön nainen älköön vaivautuko.
Kyse ei ole niinkään tulojen pienuudesta, vaan syistä pitkäaikaisen työttömyyden taustalla sekä se, mitä työttömyys usein tekee henkisesti ihmiselle. Totta kai poikkeuksia tähän on, mutta jos vasta olet tutustumassa ihmiseen, pitkäaikaistyöttömyys on samankaltainen riski tulevaisuuden vaikeuksista kuin mielensairaudet tai alkoholismi - kaikki voi mennä hyvin, mutta ei välttämättä, joten haluatko ottaa ko. ihmisen kohdalla riskin, onko se sen väärtiä?
Ihan ymmärrettävää, koska perheenmuodostuksessa toisen tulotaso ja jopa laajemmin elämänhallinta on aika olennainen asia, riippumatta siis sukupuolesta.
Ja sitten kokonaan toinen asia on se, jos seurustelu- tai elämänkumppani - siis henkilö, jonka kanssa on jo rakastuttu ja muodostettu suhde - joutuu työttömäksi. Sellaisen takia hyvin harva katkaisee suhteen. Hyvässä ja pahassa kumppanin rinnalla seistään! Näin minäkin tein, elätin kolme vuotta puolisoa silloin, kun valmistuimme 90-luvun laman aikana ja mies oli pitkään työtön, ilman minkäänlaista työttömyystukeakaan.
N54