Mistä johtuu että nykyäänkin "tasa-arvon" aikana miehen parisuhteeseen kelpaava rooli on todella kapea?! Esimerkiksi työtön/vähemmän tienaava mies ei kelpaa, vaikka nainen on kelvannut kautta aikain samanmoisena
Tulee väkisinkin olo, että toinen sukupuoli haluaa sekä syödä että säästää kakun.
Kommentit (525)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ap: lle kelpaa oman tasoinen nainen? Työtön, kouluttamaton, syrjäytynyt, mt- ongelmainen, kelan tuilla elävä? Aivan.
Koska hekin odottavat sitä omaa lentäjä-kirurgiaan.
Kerro mitä konkreettisesti olet tehnyt löytääksesi työttömän, kouluttamattoman, syrjäytyneen ja Kelan tuilla elävän mt-ongelmaisen naisen?
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Työtön nätti/kaunis nainen kelpaa kaikille miehille ja eikä varmaan huudella "mee töihin".
Onko se sen nätin naisen tai ylipäänsä naisten syy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki kelpaa. Laiska mies ei kelpaa.
Miten laiska määritellään? Onko masentunut laiska, siinä ei aina kaikkea jaksa mutta yrittää ainakin kumminkin.
Mäsentunut ei jaksa. Laiskaa ei huvita.
Pikemminkin toisin päin, jos nyt masennusta ja laiskuutta voi edes erottaa toisistaan. Toista ei ole olemassa ilman toista.
No mitä sulla on tarjota? Jos olet sitä kategoriaa, joka päivät pitkät kaljottelee ja pelaa pleikkaa, eikä työnhaku/opiskelu kiinnosta, niin ihanko tosissaan jonkun pitäsi ottaa tuollainen riesaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Työtön nätti/kaunis nainen kelpaa kaikille miehille ja eikä varmaan huudella "mee töihin".
Onko se sen nätin naisen tai ylipäänsä naisten syy?
Ei, se on miehen oma, itsenäinen ja hänen omiin arvoihinsa perustuva valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki kelpaa. Laiska mies ei kelpaa.
Miten laiska määritellään? Onko masentunut laiska, siinä ei aina kaikkea jaksa mutta yrittää ainakin kumminkin.
Mäsentunut ei jaksa. Laiskaa ei huvita.
Pikemminkin toisin päin, jos nyt masennusta ja laiskuutta voi edes erottaa toisistaan. Toista ei ole olemassa ilman toista.
Kirjoitat sairaan miehen vaimolle. Minusta ne on hyvinkin erotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ap: lle kelpaa oman tasoinen nainen? Työtön, kouluttamaton, syrjäytynyt, mt- ongelmainen, kelan tuilla elävä? Aivan.
Koska hekin odottavat sitä omaa lentäjä-kirurgiaan.
Kerro mitä konkreettisesti olet tehnyt löytääksesi työttömän, kouluttamattoman, syrjäytyneen ja Kelan tuilla elävän mt-ongelmaisen naisen?
Konkretia taitaa jäädä sille tasolle, että hän on oikopäätä hylännyt kaikki näiltä naisilta tulleet matchit. Näin siitä huolimatta, että huippuun viritetty tekoälyalgoritmi on päätellyt, että siinä olisivat täydelliset ja tasa-arvoiset ehdokkaat ap:n elämän sulostuttajiksi. Harmi, siinä ap nukkuu onnensa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Miehen rooli ei ole kapea. Se on laajempi kuin naisilla. Miehiltä odotetaan sekä tasa-arvoista osallistumista perinteisesti naisille kuuluvilla tehtäväkentillä ETTÄ lähes yksinomaan perinteisen miehen tehtäväkentän huolehtiminen (ns. miesten työt eli kunnostus- ja huoltotyöt, naisen paapominen, palvominen, kosiminen, turvallisuus (maanpuolustuksesta lähtien)
Kyllä naiset ovat valinneet rusinat pullasta näissä asioissa.
Kaupungissa, kerrostalossa: Mitkä miesten työt? Avainsanat huoltoyhtiö, rengasliike.
Kaikkien laitteiden korjaaminen esimerkiksi. Kyllä niitä hommia riittää, niitä ei tule huomanneeksi, kun ei itse tee.
Lisäksi mies passitetaan katsomaan, jos tapahtuu jotain epäilyttävää. Miehen tehtävä on ostaa kukkia hääpäivänä, kosia.. jne. kaikkea vanhanaikaista sössötystä.
Olen vakityössä, hyvät tulot. Hoidan kaikki kotihommat itse (ml. auto, pikkurempat). En tarvitse miestä mutta voisin haluta parisuhteen. Sen pitäisi tosin tuottaa lisäarvoa minulle eikä viedä energiaa taikka lisätä vaivaa/työtä. Ei kiinnosta olla miehelle resurssi taikka palveluautomaatti. Kunnon miehiä on vähän. Lompakon palsuudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, ainoastaan sillä millainen mies on. SinkkuN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille naiset ovat pelkkä pillu. Minusta tuo ei todellakaan siis ole mikään miesten avarakatseisuuden merkki vaan tasan päinvastoin merkki sovinismista.
Tämän takia "tasa-arvo" on aivan turha käsite kun sukupuolet ovat yksinkertaisesti niin erilaisia.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Miehen rooli ei ole kapea. Se on laajempi kuin naisilla. Miehiltä odotetaan sekä tasa-arvoista osallistumista perinteisesti naisille kuuluvilla tehtäväkentillä ETTÄ lähes yksinomaan perinteisen miehen tehtäväkentän huolehtiminen (ns. miesten työt eli kunnostus- ja huoltotyöt, naisen paapominen, palvominen, kosiminen, turvallisuus (maanpuolustuksesta lähtien)
Kaupungissa, kerrostalossa: Mitkä miesten työt? Avainsanat huoltoyhtiö, rengasliike.
Kaikkien laitteiden korjaaminen esimerkiksi. Kyllä niitä hommia riittää, niitä ei tule huomanneeksi, kun ei itse tee.
Lisäksi mies passitetaan katsomaan, jos tapahtuu jotain epäilyttävää. Miehen tehtävä on ostaa kukkia hääpäivänä, kosia.. jne. kaikkea vanhanaikaista sössötystä.
Kenen miehen? Jokainen mies on ihan vapaa itse päättämään, millaisen naisen kanssa on halukas sitoutumaan. Ja sitoutua voi muuttamatta yhteen, jos haluaa varmistaa, ettei joudu korjaamaan laitteita ja katsomaan, jos jotain epäilyttävää tapahtuu.
En ole vielä tavannut sellaista (pitkäaikaisesti) työtöntä miestä, jolla olisi tasavertaisesti tarjottavaa suhteeseen. Yleensä en tosin edes tapaa työttömiä miehiä. En ole tehnyt tietoista päätöstä olla tapaamatta, mutta heitä ei vain tule vastaan. Poikkeuksena on jotkut opiskelupiireistä tutut, joilla työttömyyden syyksi on muodostunut hankala päihdeongelma. Lienee ymmärrettävää että nuo ongelmat pitäisi olla hoidettu ennen kuin suhde olisi mahdollinen. Mutta silloin he luultavasti myös pääsisivät töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ahkerasti työtön mies kelpaa siinä missä nainenkin. Sellainen tomera
Tomera, ahkera? Jatkuva touhuaminen miehessä ei ole mikään itseisarvo. Päinvastoin. Japanilaiset käsittävät tämän hyvin: tarvitaan tasapaino levon (Yin) ja aktiivisuuden (Yang) välille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olet oikeassa. Varsinkin nuo tummennetut kohdat ovat ihan liian paljon miehelle.
Niin on, koska kyse ei ole tasa-arvoisesta asetelmasta, vaan siitä että miehen tulee aina liehitellä ja osoittaa arvostustaan naista kohtaan. Naisille ei tällaisia vaatimuksia kohdistu se olisi jo röyhkeää. Ei tällainen ole perusteltua nykyaikana. Kaksinaismoralismia on paljon nykyään asenteissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodinkoneissa ja laitteissa on takuu, eikä niitä tunaroida itse senkään päätyttyä.
Katso vähemmän elokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomera, ahkera? Jatkuva touhuaminen miehessä ei ole mikään itseisarvo. Päinvastoin. Japanilaiset käsittävät tämän hyvin: tarvitaan tasapaino levon (Yin) ja aktiivisuuden (Yang) välille.
Japanilaiset. Siis ne jotka kuolee joukolla työstressin ja ympäripyöreisiin päiviin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitteiden korjaaminen :D En tunne yhtään kaupunkilaista miestä, joka elektroniikkaanda korjaa :D
Kerrostalossa ovi pidetään kiinni, jos kuuluu epämääräistä mölinää.
Suomalainen mies ei myöskään yleensä harrasta mitään romanttisia yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset. Siis ne jotka kuolee joukolla työstressin ja ympäripyöreisiin päiviin?
Mistä tieto, että työ tappaa japanilaisia jotenkin erityisen paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen miehen? Jokainen mies on ihan vapaa itse päättämään, millaisen naisen kanssa on halukas sitoutumaan. Ja sitoutua voi muuttamatta yhteen, jos haluaa varmistaa, ettei joudu korjaamaan laitteita ja katsomaan, jos jotain epäilyttävää tapahtuu.
Totta, mutta kyse olikin kaksinaismoralistisista asenteista, joissa monella on korjattavaa. Varsinkin naisilla. Huolto- ja kunnostustyöt ovat kaikkein eniten sukupuolittuneita töitä tilastojen mukaan. Samoin moni varmasti turvautuu mielellään miehiseen apuun ongelmitta. Se kertoo juuri tuosta etujen shoppailusta. Luulis hävettävän, mutta ei. Kaikki otetaan mitä irti saadaan.
Kyllä syrjäytyneet seurustelevat toistensa kanssa. Huonoja suhteitahan ne yleensä kyllä on.