Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahistaa, että vegaani ostaa kuitenkin kissalleen liharuokaa

Vierailija
16.06.2014 |

Mikä logiikka on siinä, että ryhtyy kasvislinjalle eläinten parempien olojen takia, mutta sitten kuitenkin ostaa kissalleen makoisaa nauta-ankanmuna-sapuskaa? Joo eihän kissa voi vegaaniks ruveta, mutta hemmetti sentään!

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tälle voi kun nauraa.

Vierailija
22/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaisen ihmisen ahdinko :'D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:36"]

Sanoitkin sen jo itse. Kissa ei voi alkaa vegaaniksi (tarvitsee lihaa hengissä pysymiseen), ihminen voi. Toki vegaani omistaja voi yrittää hankkia kissaalleen mahdollisimman eettisesti tuotettua liharuokaa.

[/quote]

Eettisintä ravintoa on päästää kisu vapasti ulos saalistamaan hiiriä ruoakseen.

[/quote]

Mitä eettistä on siinä, että kissa riehuu metsässä tuhoamassa lintujen pesinnät ja tärvelee ekosysteemin?

[/quote]

Ai kissatko sen ekosysteemin tärvelee? :D

Eiköhän sitä syyllistä ole parempia etsiä vaikka peilistä.

Vierailija
24/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehehhehhhee....Syötä sille tofunakkeja. 

Vierailija
25/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:45"]

9) Miten on mahdolista, että ihminen ei pysyisi hengissä ilman lihaa? Oletko muille ruoka-aineille niin valtavan allerginen, ettet saisi ravitsemustasi mistään? Itselläni muuten on lapsi, joka on hengissä  vaikka ei ole syönyt periaatteessa mitään oneen vuoteen.

[/quote]

Äärimmäisen yliherkkä makuaisti ja äärimmäisen herkkä oksennusrefleksi, jos suuhun menee jotain koostumukseltaan ja maultaa vääränlaista. Lihan maku on oikeastaan ainut maku, joka saa peitettyä tarpeeksi kaiken muun makua, että voisin sitä syödä. Mausteita voin käyttää vain hyvin rajoitetusti, koska mahani on niille yliherkkä ja liiallinen mausteiden käyttö polttaa mahalaukkuuni reiän.

Vierailija
26/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:42"]

Sanoitkin sen jo itse. Kissa ei voi alkaa vegaaniksi (tarvitsee lihaa hengissä pysymiseen), ihminen voi. Toki vegaani omistaja voi yrittää hankkia kissaalleen mahdollisimman eettisesti tuotettua liharuokaa.

[/quote]

[/quote]

Mitä eettistä on siinä, että kissa riehuu metsässä tuhoamassa lintujen pesinnät ja tärvelee ekosysteemin?

[/quote]

Kissa ei mitään tuhoa (se ei ole minkki), vaan tappaa ja syö ravinnokseen. Onhan se nyt eettisempää kissan toteuttaa lajillensa luonteenomaista käyttäytymistä (metsästää) vapaana luonnossa kasvaneita saaliseläimiä kuin syödä tehotuotettujen eläinten lihaa (vaikka niitä teurasjätteitä).

Vierailija
27/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:45"]

9) Miten on mahdolista, että ihminen ei pysyisi hengissä ilman lihaa? Oletko muille ruoka-aineille niin valtavan allerginen, ettet saisi ravitsemustasi mistään? Itselläni muuten on lapsi, joka on hengissä  vaikka ei ole syönyt periaatteessa mitään oneen vuoteen.

[/quote]

Äärimmäisen yliherkkä makuaisti ja äärimmäisen herkkä oksennusrefleksi, jos suuhun menee jotain koostumukseltaan ja maultaa vääränlaista. Lihan maku on oikeastaan ainut maku, joka saa peitettyä tarpeeksi kaiken muun makua, että voisin sitä syödä. Mausteita voin käyttää vain hyvin rajoitetusti, koska mahani on niille yliherkkä ja liiallinen mausteiden käyttö polttaa mahalaukkuuni reiän.

[/quote]

Ikävän kuuloinen sairaus. Saitko jo lapsena päiväkodissa ja kouluissa pelkkää lihaa syötäväksesi vai eikö oireitasi otettu todesta? Hankitko ruoaksesi riistaa vai tehotuotettua lihaa?

Vierailija
28/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toinen vielä enemmän puistattava, KÄÄRMEET. Miten vegaani voi väittää olevansa tosivegaani ( eläinten parempien olojen puolesta) jos kuitenkin omistaa käärmeen jolle syötetään hiiren poikasia. Niitähän ei ole aiemmin ihmiset mutustelleet, vaan ovat ihan kasvatettu käärmeen ruoaksi. 

-Ap

Vierailija
29/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:40"]

Ehkäpä monella on ollut se kissa jo ennen vegaaniksi ryhtymistä. Ei sitä kissaa nyt siinä vaiheessa enää voi muualle pistää.

[/quote]

Miksei voisi laittaa pois? Nirri pois vaan, on yksi lihankuluttaja vähemmän. On  tekopyhää olla itse vegaani mutta pitää lemmikkiä jolle syöttää muita eläimiä.

[/quote]

Taas tätä av-mamman aukotonta logiikkaa!Ihminen pärjää kasvisruualla,kissa ei.Miksi olisi sinusta enemmän eettisesti oikein tappaa kissa kuin syöttää kissalle sille sopivaa ravintoa?Ja ei,"tekopyhyys"ei kelpaa argumentiksi,koska se on vain av-mamman aivopieru,ei järkiperuste.

[/quote]

Kissaansa lihalla ruokkiva vegaani arvottaa kissan ylemmäksi kuin possun. Miksi? Millä tavalla on eettisempää tappaa sika että kissa pysyisi hengissä, kuin tappaa kissa että sika pysyisi hengissä?

Vierailija
30/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kissa ei mitään tuhoa (se ei ole minkki), vaan tappaa ja syö ravinnokseen. Onhan se nyt eettisempää kissan toteuttaa lajillensa luonteenomaista käyttäytymistä (metsästää) vapaana luonnossa kasvaneita saaliseläimiä kuin syödä tehotuotettujen eläinten lihaa (vaikka niitä teurasjätteitä).

[/quote]

Ei niitä lemmikkikissoja nyt vaan voi luontoon päästää! Nehän kuolisi viimeistään talven tullessa kylmyyteen, vaikka ehkä ruokaa kesäisin osaisivatkin metsästää. Lemmikkien tuottaminen tulee lopettaa ja nykyisten lemmikkien tulee antaa luonnollisesti kuolla pois hyvässä hoidossa.

Vierailija
31/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:03"]

Tai toinen vielä enemmän puistattava, KÄÄRMEET. Miten vegaani voi väittää olevansa tosivegaani ( eläinten parempien olojen puolesta) jos kuitenkin omistaa käärmeen jolle syötetään hiiren poikasia. Niitähän ei ole aiemmin ihmiset mutustelleet, vaan ovat ihan kasvatettu käärmeen ruoaksi. 

-Ap

[/quote]

Hohhoijaa ap,katso edelliset vastaukset.Käärmeen luonnollista ravintoa ovat hiiret,joten eläinrakas vegaani syöttää lemmikkikäärmeelleen hiiriä,eikä tyrkytä sille esimerkiksi soijapaloja.Se,että sinä et asiaa ymmärrä,ei tee vegaaneista tekopyhiä.

Vierailija
32/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ap

[/quote]

Haluaisin tietää, kuinka monta vegaania arvon ap tietää? :D Kaikenlaista lemmikkiä niiltä ap:n tuntemilta vegaaneilta tuntuu löytyvän. Olen itse vegaani ja tunnen noin viitisentoista muuta vegaania. Heillä ei yhdelläkään ole lemmikkiä ja mitä olen muutamien kanssa jutellut, niin ovat kanssani samoilla linjoilla siinä, etteivät hyväksy lemmikkitehtailua eikä siis ihmisillä kuuluisi olla lemmikkejä.

Vierailija
33/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siistiä aina lukea näitä keskusteluja, missä av-mammat villiintyy provosta ihan täysin. 

Länsimaisen ihmisen ahdinko. :)

Vierailija
34/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:40"]

Ehkäpä monella on ollut se kissa jo ennen vegaaniksi ryhtymistä. Ei sitä kissaa nyt siinä vaiheessa enää voi muualle pistää.

[/quote]

Miksei voisi laittaa pois? Nirri pois vaan, on yksi lihankuluttaja vähemmän. On  tekopyhää olla itse vegaani mutta pitää lemmikkiä jolle syöttää muita eläimiä.

[/quote]

Taas tätä av-mamman aukotonta logiikkaa!Ihminen pärjää kasvisruualla,kissa ei.Miksi olisi sinusta enemmän eettisesti oikein tappaa kissa kuin syöttää kissalle sille sopivaa ravintoa?Ja ei,"tekopyhyys"ei kelpaa argumentiksi,koska se on vain av-mamman aivopieru,ei järkiperuste.

[/quote]

Kissaansa lihalla ruokkiva vegaani arvottaa kissan ylemmäksi kuin possun. Miksi? Millä tavalla on eettisempää tappaa sika että kissa pysyisi hengissä, kuin tappaa kissa että sika pysyisi hengissä?

[/quote]

No en mä ainakaan tappaisi kissojani säästäkseni sikoja,koska ne on mun rakkaita lemmikeitä.Ja jos olisi lemmikkisika,syöttäisin sillekin sialle sopivaa ravintoa.Ei tässä ole kyse eläinten "arvojärjestyksestä".Jos sisälukutaito ei ole täysin hukassa,tähän on jo vastattu,mutta kerrataan:ihminen voi tehdä tietoisia valintoja esimerkiksi ruuan eettisyyden suhteen.Muut lajit eivät voi,ja ovat muutenkin ihmisen armoilla.Ihminen voi syödä ja voida hyvin pelkällä kasvisruualla,lihansyöjäelämet eivät voi.Siksi vegaanin kissa syö lihaa,vaikka kuinka moni av-mamma pahoittaisi siitä mielensä.

Vierailija
35/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:01"]

[/quote]

Kissan luontainen elinpiiri ei ole Suomen luonto. Kissa kyllä tappaa huvikseenkin, edesmennyt kissani saalisti monta myyrää ja hiirtä päivässä mutta ei syönyt niitä. Vanhan ajan navettakissoilla oli paikkansa, kun saalistivat tuhoeläimiä ja pitivät ne poissa tilojen ympäristöstä.

Vierailija
36/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9) ahaa.... En ole koskaan kuullut tuollaisesta. Mahahaavasta ja syömishäiriöistä toki, anoreksiakin on tappava tauti pahimmillaan. Oma muksuni sen sijaan ei kykene nielemään riittävästi ja tarvitsee lääkeitä, jotta ruoka pysyy vatsassa oksentamatta. Hän käyttää tällaista ravintovalmistetta, se annostellaan letkuston ja pumpun avulla vatsanahan läpi suoraan mahalaukkuun (gastrostoomanapin kautta)

http://nutriciafi.nutricia.fi/images/uploads/Files/Nutrini/Nutrini_EnergyMultiFibre.pdf

Menipäs OT:ksi, mutta mielenkiintoisella tavalla.

Vierailija
37/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa. Mulla on hevonen. Hevonen on kasvissyöjä. En syötä sille mun safkoja vaan sen omia. Ahdistaako, ap?

Veljeni on vegaani. Hän on monta kertaa tarjonnut mulle liharuokaa, vienyt kerran nahkakenkäni suutariin, ei pidä eettisenä ongelmana kilparatsastusharrastustani. Ahdistaako, ap?

Vierailija
38/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataisko me tähän vielä mukaan "leuhka vegaaniminiä ei syönyt marttyyrianopin lihapullia" -vääntö sekä Särkänniemen delfiinit? Toivoisin myös ylipainoisten, ruudun äärellä ja sohvalla elämänsä viettävien mammojen panosta keskusteluun "miten jotkut huippu-urheilijat voivat olla vegaaneja". Jared Leton vegaaniutta voitaisiin myös pohtia hänen huhutun jättipeniksensä kannalta.

Vierailija
39/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:13"]

Syön lihaa. Mulla on hevonen. Hevonen on kasvissyöjä. En syötä sille mun safkoja vaan sen omia. Ahdistaako, ap?

Veljeni on vegaani. Hän on monta kertaa tarjonnut mulle liharuokaa, vienyt kerran nahkakenkäni suutariin, ei pidä eettisenä ongelmana kilparatsastusharrastustani. Ahdistaako, ap?

[/quote]

Ahdistaa ja ahdistaa nää provosoituneet mammat.

Vierailija
40/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:11"]

[/quote]

No en mä ainakaan tappaisi kissojani säästäkseni sikoja,koska ne on mun rakkaita lemmikeitä.Ja jos olisi lemmikkisika,syöttäisin sillekin sialle sopivaa ravintoa.Ei tässä ole kyse eläinten "arvojärjestyksestä".Jos sisälukutaito ei ole täysin hukassa,tähän on jo vastattu,mutta kerrataan:ihminen voi tehdä tietoisia valintoja esimerkiksi ruuan eettisyyden suhteen.Muut lajit eivät voi,ja ovat muutenkin ihmisen armoilla.Ihminen voi syödä ja voida hyvin pelkällä kasvisruualla,lihansyöjäelämet eivät voi.Siksi vegaanin kissa syö lihaa,vaikka kuinka moni av-mamma pahoittaisi siitä mielensä.

[/quote]

Väität ettei eläimillä ole "arvojärjestystä", vaikka kuitenkin sanoit itse että et luopuisi rakkaista kissoistasi vaikka se tarkoittaisi sitä että possujen henki säästyisi. Mitä muuta tuo on, ellei arvottamista?

Ei siinä mitään, se on ihan normaalia. Tässä ketjussa on vain se pointti, että miksi vegaani, jolle kaikki elämä pitäisi olla samanarvoista, pitää lemmikkinä kissaa ja syöttää sille possua tms.? Arvojensa mukaan elävä vegaani ei pidä mitään lemmikkiä jolle pitää syöttää lihaa.