Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahistaa, että vegaani ostaa kuitenkin kissalleen liharuokaa

Vierailija
16.06.2014 |

Mikä logiikka on siinä, että ryhtyy kasvislinjalle eläinten parempien olojen takia, mutta sitten kuitenkin ostaa kissalleen makoisaa nauta-ankanmuna-sapuskaa? Joo eihän kissa voi vegaaniks ruveta, mutta hemmetti sentään!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sen kissan vegaani tarvi olla vaikka omistaja olisikin.

Vierailija
2/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinulla nyt ei ainakaan ole mitään logiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol

Vierailija
4/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kissaansa syöttävä lihaani jotenkin moraalisempi?

Vierailija
5/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahahaha :D voi luoja.

Vierailija
6/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole vegaaneja moraalisista syistä

Vierailija
7/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitkin sen jo itse. Kissa ei voi alkaa vegaaniksi (tarvitsee lihaa hengissä pysymiseen), ihminen voi. Toki vegaani omistaja voi yrittää hankkia kissaalleen mahdollisimman eettisesti tuotettua liharuokaa.

Vierailija
8/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:36"]

Sanoitkin sen jo itse. Kissa ei voi alkaa vegaaniksi (tarvitsee lihaa hengissä pysymiseen), ihminen voi. Toki vegaani omistaja voi yrittää hankkia kissaalleen mahdollisimman eettisesti tuotettua liharuokaa.

[/quote]

Itse asiassa kaikki ihmiset eivät pysyisi hengissä ilman lihaa. Itse esimerkiksi kuolisin melko nopeasti ja kyse ei ole mistään nirsoudesta.

Vierailija
9/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaista ruokaa sen vegaanin pitäisi kissalleen ostaa? 

Vierailija
10/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kasvisruokaa kissoille voisi syöttää? Eihän mikään latz whiskas sheba royal canin kitkat jnjne tee mitään kasvisruokaa. Kissani tykkää kyllä kaurapuurosta, leivästä, juustosta, voista, kermasta, salaatista ja quornista, mutta ei niil elä koska protskut, eikä ne noita syö kun joskus. Soijaa ja tofua eivät syö, olen kyllä yrittänyt :D t: kissojenomistaja kasvissyöjä

Vierailija
11/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä monella on ollut se kissa jo ennen vegaaniksi ryhtymistä. Ei sitä kissaa nyt siinä vaiheessa enää voi muualle pistää. Ja kissa kun nyt kuitenkin on lihansyöjä, niin ei sille mitään muutakaan voi syöttää. Eläintenruoat ovat kaiketi aika lailla sivutuotteita lihateollisuudessa. Niitä tehdään niistä osista, mitkä ei ihmisille kelpaa. Parempi alkaa itse vegaaniksi, kun vaan ajatella, että en voi ryhtyä vegaaniksi, koska kissani ei voi olla vegaani. Vähänkin on paremmin kuin ei yhtään!

Vierailija
12/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eettisintä ravintoa on päästää kisu vapasti ulos saalistamaan hiiriä ruoakseen.

Vierailija
13/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanruuat tehdään siitä jätteestä mitä ei kehdata edes ihmisille syöttää jauhelihana tai valmisruokina, joten aika eettistä se on kissaruokaa ostaa kissalle, menee vähemmän ruhonosia tehtaalta kompostiin.

Vierailija
14/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:29"]

Mikä logiikka on siinä, että ryhtyy kasvislinjalle eläinten parempien olojen takia, mutta sitten kuitenkin ostaa kissalleen makoisaa nauta-ankanmuna-sapuskaa? Joo eihän kissa voi vegaaniks ruveta, mutta hemmetti sentään!

[/quote]

Ihan kateeksi käy,jos sun elämässä ei tuon suurempia "ahistuksen"aiheita ole :)

Ja ei,kissa ei voi alkaa vegaaniksi,eikä sille pidä väkisin vegaaniruokaa syöttää.

Ihminen on ainoa laji joka voi tehdä tietoisia moraalisia valintoja.Siksi vegaanin kissa syö liharuokaa,vaikka asia kuinka ahistaisi sinua!

Vierailija
15/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9) Miten on mahdolista, että ihminen ei pysyisi hengissä ilman lihaa? Oletko muille ruoka-aineille niin valtavan allerginen, ettet saisi ravitsemustasi mistään? Itselläni muuten on lapsi, joka on hengissä  vaikka ei ole syönyt periaatteessa mitään oneen vuoteen.

Vierailija
16/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:40"]

Ehkäpä monella on ollut se kissa jo ennen vegaaniksi ryhtymistä. Ei sitä kissaa nyt siinä vaiheessa enää voi muualle pistää.

[/quote]

Miksei voisi laittaa pois? Nirri pois vaan, on yksi lihankuluttaja vähemmän. On  tekopyhää olla itse vegaani mutta pitää lemmikkiä jolle syöttää muita eläimiä.

Vierailija
17/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:39"]

Mitä kasvisruokaa kissoille voisi syöttää? Eihän mikään latz whiskas sheba royal canin kitkat jnjne tee mitään kasvisruokaa. Kissani tykkää kyllä kaurapuurosta, leivästä, juustosta, voista, kermasta, salaatista ja quornista, mutta ei niil elä koska protskut, eikä ne noita syö kun joskus. Soijaa ja tofua eivät syö, olen kyllä yrittänyt :D t: kissojenomistaja kasvissyöjä

[/quote]

kissat on saalistajia ja niillä on saalistajan ruoansulatus ja elimistö. Kissan elimistö prosessoi todella huonosti hiilihydraatteja ja esimerkiksi kasvikset ovat kissaeläinten suolistolle rasite. Kissa on siis 100% lihansyöjä, ja sitä tulee omistajan kunnioittaa. 

Vierailija
18/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:42"]

[/quote]

Eettisintä ravintoa on päästää kisu vapasti ulos saalistamaan hiiriä ruoakseen.

[/quote]

Mitä eettistä on siinä, että kissa riehuu metsässä tuhoamassa lintujen pesinnät ja tärvelee ekosysteemin?

Vierailija
19/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:46"]

Ehkäpä monella on ollut se kissa jo ennen vegaaniksi ryhtymistä. Ei sitä kissaa nyt siinä vaiheessa enää voi muualle pistää.

[/quote]

Miksei voisi laittaa pois? Nirri pois vaan, on yksi lihankuluttaja vähemmän. On  tekopyhää olla itse vegaani mutta pitää lemmikkiä jolle syöttää muita eläimiä.

[/quote]

Taas tätä av-mamman aukotonta logiikkaa!Ihminen pärjää kasvisruualla,kissa ei.Miksi olisi sinusta enemmän eettisesti oikein tappaa kissa kuin syöttää kissalle sille sopivaa ravintoa?Ja ei,"tekopyhyys"ei kelpaa argumentiksi,koska se on vain av-mamman aivopieru,ei järkiperuste.

Vierailija
20/59 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:46"]

[/quote]

[/quote]

Kun kerran lemmikin ottaa, niin sen hoitamiseen on sitouduttava sen koko loppuelämän ajaksi. Lemmikkiä ei oteta vain siksi aikaa, kun siitä on hyötyä tai huvia. Sitä ei lopeteta vain siksi, että se ei sovi uuteen elämäntapaan. Korkeintaan sille voi etsiä uuden kodin, jos ei esimerkiksi pahan allergian takia voi enää eläintä itse pitää.

Joidenkin vegaanien omat lapset ovat sekasyöjiä. Pitäisikö nekin lapset tappaa vain siksi, etteivät suostu syömään vegaanista ruokaa? Tuolla logiikallahan kaikki sekasyöjät voidaan tappaa. Sillähän päästäänkin jo liiasta väestöstä tehokkaasti eroon, kun ainoastaan vegaanit jätetään eloon.