Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero tulossa - miehen kasvatus pilasi suhteemme

Vierailija
16.06.2014 |

Mies ei itse osaa ottaa vastuuta kasvatuksensa ongelmakohdista eikä ole valmis muuttumaan. Hänen kanssaan ei voi sopia, että tehdäänkö jatkossa näin ja näin - asiat vain unohtuvat heti kun ne on sovittu.

Eilen ajoimme Lintsille ja tulimme kohtaan, josta olemme puhuneet tuhansia kertoja, että tässä pysätään, missä on Stop-merkki. Mies taas porhalsi risteykseen pysähtymättä, ja siis näkemättä sivulta vastaan tulevia autoja. "Lapset antakaa anteeksi, että joudutte kuuntelemaan tällaista motkotusta", mies sanoi lapsille (1-3-vuotiaat) ja kuittasi naureskellen vaarallisen tilanteen, jonka aiheutti. Yleensäkin naureskelee defenssinä kaikille keskustelunavauksille vakavista asioista. Ei ole tottunut ilmeisesti kuin elämään kulissielämää.

Ravintolassa mies söi ruokansa katsomatta muualle kuin lautaseensa, kunnes lautanen oli tyhjä. Olemme monta kertaa sopineet, että tykkään jutella ravintolassa ja tarvitsen myös apua lasten ruokailun kanssa, jotta voin itsekin nauttia ruokailusta. No asia oli tyypilliseen tapaan unohtunut ja sitten ravintolasta poistuessa mies ihmetteli, miksi taas olen huonolla tuulella. Olin kyllä kertonut, mutta ilmeisesti oli huono syy vai unohtuiko taas?

Mies on kotona oppinut, että naiset palvelevat miestä eikä miehen tarvitse osallistua ja olla perhe-elämässä mitenkään läsnä, eli sellainen tyypillinen sodan-ajan jälkeinen perhe-asetelma.

Miestä ei ole opetettu tekemään kotona mitään eikä arvostamaan ruokaa tai puhtautta. Esimerkiksi puhtaisiin lakanoihin sopii kellahtaa hikisenä, kun "kävin aamulla suhkussa, älä valita!". 

Tämän kaiken päivittäisen kärsimyksen takia olen alkanut katkeroitua miehen perhettä kohtaan ja sitä toimintakulttuuria kohtaan, mikä heidän perheessään vallitsee. Mies ei ymmärrä syy-seuraussuhdetta vaan kokee, että moitin vanhempiaan turhaan, koska minulla on oman lapsuudenperheeni suhteen käsittelemättömiä asioita.

Hän ei ymmärrä, että en moittisi heitä yhtään, jos mieheni olisi riittävän viisas ja katkaisisi käyttäytymisen kehän, joka pilaa perhe-elämämme. Lähinnä tarkoitan tällä stop-merkillä pysähtymistä ja pientä huomaavaisuutta ravintolassa, en sitä että siivoaisi koko talon joka perjantai tai muuta isoa.

Olen niin turhautunut ja vihainen, koska mies ei tajua että ratkaisu ongelmaan olisi kuunteleminen, muistaminen ja ripaus empatiaa minua kohtaan - kuinka helvetin yksinkertaista ja helppoa?

Jos tänään keskustelemma tiedän, että huomenna alkaa uusi päiväni murmelina, ja tiedätte mitä se merkkaa. Olen vakavasti miettinyt, onko mieheni kehitysvammainen, psykopaatti vai onko tämä yleistäkin miesten keskuudessa?

Ainakaan kaikki kaverit eivät tunnusta ja näen itsekin, että suurin osa nykyisistä auttaa ravintolareissuilla lapsia ihan luonnostaan, käskemättä. Ero taitaa olla edessä, koska toisen lähellä on paha olo riitelyn takia ja kaikki läheisyys loistaa poissaolollaan.  

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meilläkään mies mene suihkuun illalla vaikka hikinen onkin. Siksi meillä on eri peitteet ja tyynyt. En ole mieheni äiti, joten ae asia ei oikeastaan minulle kuulu. 

Samalla tavalla munkin mies keskittyy ruokailuun ja kavereiden kanssa seurusteluun jos ruokaillaan isommalla porukalla. Kolme alle nelivuotiasta on kokonaan mun harteillani. Kyllä se siitä iloksi muuttuu kun lapset kasvaa. Mun mies ei vain tajua.

Ainoastaan liikenneturvallisuuden vaarantaminen on sellainen juttu, että siihen puuttuisin. Joskus pyydän esim. hiljentämään vauhtia ja sen mies tekee. Muuten vaan pitää sietää ja jos ei siedä, niin sitten eri suuntiin.

Vierailija
2/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:09"]

Rehellisesti, minulla ei tulisi mieleenikään jättää lapsia miehen kanssa kahdestaan ennen kuin nuorin on 5 vuotias. Mies ei ole koskaan ollut heidän kanssaan kahden yötä tai edes kokonaista vuorokautta. Kerran olin kahvilla ystävän kanssa 3-4 tuntia niin siinä 2,5h kohdalla kännykkä alkoi täyttyä viesteistä, joissa sanottiin että kotiin sieltä? Miksi et vastaa? Minulla on nälkä eikä ole mitään ruokaa. Kauhea nälkä!!

Kaapissa oli pastaa, jauhelihaa, tomaattikastiketta, munia, perunoita, leipää ja tavallista perusruoka-ainesta, joista olisi voinut tehdä jos olisi viitsinyt. Ja huomatkaa, ei puhettakaan lapsen nälästä vaan hänen nälästään.

ap

[/quote]

Rehellisesti sanoen se on sitten sinun valintasi. Sitä saa mitä tilaa.

Jo olet päättänyt itse ruokkia lapsesi vähintään 5 vuotiaaksi, niin miksi sinä sitten kuitenkin kuvittelet hänen jollakin tavalla auttavan sinua siinä hommassa ravintolassa?

Eikä sinulle ennen lasten syntymää paljastunut, millainen tapaus tämä on? Mullakin oli samanlainen, sota-ajan sukupolven kasvattama mies, mutta oppi se ainakin lapsensa ruokkimaan jo 5 kuukaudessa.

Mutta minä teinkin aivan muuta kuin huusin ja nalkutin. Lähdin töihin ja mies jäi lapsen kanssa kotiin. Sellaista se oli pätkätyöläisellä, oli lähdettävä kun jotain oli tarjolla ja mies sai sitten perhevapaata omasta vakityöstään.

[/quote]

Sinulla oli sitten kuitenkin vastuuta kantava mies. Muistuu mieleen tämä rappukäytävästä löytynyt lapsi jonka  äiti oli mennyt töihin ja jättänyt lapsen vastuuttomalle isälle.

Silloin jos noin tekee täytyy olla varma, että sen miehen pää on kunnossa ja oikeasti ruokkii ne lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aloittaja on huumorintajuton ja tiukkapipoinen jäkättäjä ja vois aloittaa ongelmien ratkomisen katsomalla peiliin.

Vierailija
4/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Impulsiivinen käytös liikenteessä, ei huomaa, ei kuuntele, ei muista, ei saa aikaan... nuo sopisivat myös esim. adhd:n oireiksi. Googlaamalla lisää tietoa ja myös tietoa paikallisista tukityhmistä.

Toki tuo kotitöissä auttamattomuus tulee varmasti sieltä lapsuuden kodista.

Vierailija
5/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:47"]

Impulsiivinen käytös liikenteessä, ei huomaa, ei kuuntele, ei muista, ei saa aikaan... nuo sopisivat myös esim. adhd:n oireiksi. Googlaamalla lisää tietoa ja myös tietoa paikallisista tukityhmistä.

Toki tuo kotitöissä auttamattomuus tulee varmasti sieltä lapsuuden kodista.

[/quote]

Satunnainen stop merkillä pysähtymättä jättäminen nyt ei varsinaisesti ole yhtä kuin impulsiivinen käytös liikenteessä. Ja noita muita on vähän vaikea kommentoida jos ei kuule miehen kantaa. Nythän tuo kuulostaa vain siltä, että AP "sopii" asioita omassa päässään ja pettyy kun hänen totuutensa ei olekkaan se ainoa oikea.

Vierailija
6/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:19"]

Onko normaalia että miehen kanssa ei voi sopia yksinkertaisia sääntöjä, minkä puitteissa toimitaan (pysähdytään stop-merkille)?

ap

[/quote]

Jos mies ei vain välitä. Hän on omassa hiljaisessa mielessään omaa mieltään, vaikka sinä muuta sanoisitkin. Oma mieheni on joissakin asioissa ihan samanlainen, esim. juurikin tuossa liikenteessä. Vaikea sellaista on sitten muuttaa. Pakko joko itse sopeutua tai jättää mies. Todella rasittavaa koittaa saada toinen ymmärtämään ja vaikka kuinka vääntäisi, että kyydissä on muitakin kuin vain hän, niin silti ottaa typeriä riskejä. 

Vierailija
7/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eilen ajoimme Lintsille ja tulimme kohtaan, josta olemme puhuneet tuhansia kertoja, että tässä pysätään, missä on Stop-merkki. "

En vaan ymmärrä miksi ihmeessä puhut tuhansia kertoja miehellesi stop-merkistä? Jos mies ei  tosiaan välitä  yhtään liikennesäännöistä niin sinun tulisi ajaa eikä vaan valittaa asiasta. Tuo on koko perheen vaaraan saattava tilanne.

Koko juttu kuulostaa aivan älyttömältä.

Vierailija
8/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:09"]

Rehellisesti, minulla ei tulisi mieleenikään jättää lapsia miehen kanssa kahdestaan ennen kuin nuorin on 5 vuotias. Mies ei ole koskaan ollut heidän kanssaan kahden yötä tai edes kokonaista vuorokautta. Kerran olin kahvilla ystävän kanssa 3-4 tuntia niin siinä 2,5h kohdalla kännykkä alkoi täyttyä viesteistä, joissa sanottiin että kotiin sieltä? Miksi et vastaa? Minulla on nälkä eikä ole mitään ruokaa. Kauhea nälkä!!

Kaapissa oli pastaa, jauhelihaa, tomaattikastiketta, munia, perunoita, leipää ja tavallista perusruoka-ainesta, joista olisi voinut tehdä jos olisi viitsinyt. Ja huomatkaa, ei puhettakaan lapsen nälästä vaan hänen nälästään.

ap

[/quote]

Rehellisesti sanoen se on sitten sinun valintasi. Sitä saa mitä tilaa.

Jo olet päättänyt itse ruokkia lapsesi vähintään 5 vuotiaaksi, niin miksi sinä sitten kuitenkin kuvittelet hänen jollakin tavalla auttavan sinua siinä hommassa ravintolassa?

Eikä sinulle ennen lasten syntymää paljastunut, millainen tapaus tämä on? Mullakin oli samanlainen, sota-ajan sukupolven kasvattama mies, mutta oppi se ainakin lapsensa ruokkimaan jo 5 kuukaudessa.

Mutta minä teinkin aivan muuta kuin huusin ja nalkutin. Lähdin töihin ja mies jäi lapsen kanssa kotiin. Sellaista se oli pätkätyöläisellä, oli lähdettävä kun jotain oli tarjolla ja mies sai sitten perhevapaata omasta vakityöstään.

[/quote]

Sinulla oli sitten kuitenkin vastuuta kantava mies. Muistuu mieleen tämä rappukäytävästä löytynyt lapsi jonka  äiti oli mennyt töihin ja jättänyt lapsen vastuuttomalle isälle.

Silloin jos noin tekee täytyy olla varma, että sen miehen pää on kunnossa ja oikeasti ruokkii ne lapset.

[/quote]

Mikä rappukäytävästä löytynyt lapsi?

Vierailija
9/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää vaan miksi on yleensä mennyt tekemään muksuja tommosen jätkän kanssa?Ei ne lapset mitenkään "rauhota" miestä vaikka naiset niin yleensä virheellisesti luulee!

Vierailija
10/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinulla oli sitten kuitenkin vastuuta kantava mies. Muistuu mieleen tämä rappukäytävästä löytynyt lapsi jonka  äiti oli mennyt töihin ja jättänyt lapsen vastuuttomalle isälle.

Silloin jos noin tekee täytyy olla varma, että sen miehen pää on kunnossa ja oikeasti ruokkii ne lapset."

Tuossa tapauksessa ei ollut lapsen isä joka lasta vahti vaan äidin uusi poikaystävä.

Vierailija
11/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:19"]

Onko normaalia että miehen kanssa ei voi sopia yksinkertaisia sääntöjä, minkä puitteissa toimitaan (pysähdytään stop-merkille)?

ap

[/quote]

No ei ole normaalia, että tarvitsee edes sopia mitään tuollaisia sääntöjä. Normaali tilanne on kaksi aikuista, jotka molemmat omaehtoisesti toimivat vastuuntuntoisesti. Ei tarvitse nalkuttaa tai määräilä. Sääntöjä sovitaan lasten ja teinien kanssa. Aikuiset tekevät kuten parhaaksi katsovat. Halauksia ap:lle, kuullostaa vaikealta tilanteelta. 

Vierailija
12/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:19"]

ap

[/quote]

No ei ole normaalia, että tarvitsee edes sopia mitään tuollaisia sääntöjä. Normaali tilanne on kaksi aikuista, jotka molemmat omaehtoisesti toimivat vastuuntuntoisesti. Ei tarvitse nalkuttaa tai määräilä. Sääntöjä sovitaan lasten ja teinien kanssa. Aikuiset tekevät kuten parhaaksi katsovat. Halauksia ap:lle, kuullostaa vaikealta tilanteelta. 

Tulee kyllä mieleen että tuossa taloudessa on aika paljon sääntöjä jotka kaikki ovat ap:n laatimia.Mä en oikein päässyt kärryille, mikä se pahin ongelma tällä miehellä on? Kotoa peritty avuttomuus? Sillä perusteella avioerot lisääntyisivät huimasti. Miehen "välinpitämättömyys" voi olla sitä ettei jaksa kuunnella jatkuvia ohjeita ja sääntöjä.

Vierailija
13/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:19"]

ap

[/quote]

Tulee kyllä mieleen että tuossa taloudessa on aika paljon sääntöjä jotka kaikki ovat ap:n laatimia.Mä en oikein päässyt kärryille, mikä se pahin ongelma tällä miehellä on? Kotoa peritty avuttomuus? Sillä perusteella avioerot lisääntyisivät huimasti. Miehen "välinpitämättömyys" voi olla sitä ettei jaksa kuunnella jatkuvia ohjeita ja sääntöjä.

[/quote]

Sinulle voi tulla mieleen mitä tahansa ja voit myös uskoa huvittaa, minä en sille mitään voi.

ap

Vierailija
14/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:40"]

ap

[/quote]

[/quote]

Sinulle voi tulla mieleen mitä tahansa ja voit myös uskoa huvittaa, minä en sille mitään voi.

ap

[/quote]

Miksi sun pitää olla noin vittumainen vaikka edellinen oli ystävällinen?

Vierailija
15/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläfemma ap:lle. Minulla on menossa eroprosessi lapseni isästä, joka on vähän vastaavanlainen tapaus. Osaa todella taitavasti heittäytyä avuttomaksi, kampittaa arkea vähän sieltä sun täältä ja on kaupan päälle patologinen valehtelija. Mies tietää itsekin, että hänet on kasvatettu (tai ennemminkin jätetty kasvattamatta) aivan päin honkia. Ennen lasta homma pysyi vielä näpeissä, mutta nyt kun on toinen uhmaikäinen jakamassa huomiota, niin aikuinen mies taantuu sitten 1-vuotiaan tasolle.

Jos ei ole tällaisen ns. piloille hemmotellun ihmisen kanssa elänyt päivittäistä elämää, on sitä vaikeaa kuvitella. 

Vierailija
16/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläfemma ap:lle. Minulla on menossa eroprosessi lapseni isästä, joka on vähän vastaavanlainen tapaus. Osaa todella taitavasti heittäytyä avuttomaksi, kampittaa arkea vähän sieltä sun täältä ja on kaupan päälle patologinen valehtelija. Mies tietää itsekin, että hänet on kasvatettu (tai ennemminkin jätetty kasvattamatta) aivan päin honkia. Ennen lasta homma pysyi vielä näpeissä, mutta nyt kun on toinen uhmaikäinen jakamassa huomiota, niin aikuinen mies taantuu sitten 1-vuotiaan tasolle.

Jos ei ole tällaisen ns. piloille hemmotellun ihmisen kanssa elänyt päivittäistä elämää, on sitä vaikeaa kuvitella. 

Vierailija
17/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:48"]

Jos ap:tä yhtään lohduttaa niin minä ymmärrän sinua! Oma ukkoni on samanlainen kuin sinun. Saamaton, toisia huomioimaton vätys jonka omat menot ja halut menevät aina muiden asioiden edelle. Liesuaa illat pitkät ties missä harrastuksissaan ja minulla ei oikein ole sen takia mahdollisuuksia päästä mihinkään. Kun tulen töistä kotiin lapsenhoitovastuu siirtyy sillä sekunnilla minulle ja herra kellahtaa sohvalle räpeltämään puhelintaan/pelaamaan pleikkaria/tuijottamaan telkkaria. Kaiken lisäksi mösjöön turpavärkkikin on aina nurinpäin ja jos yritän keskustella miekkosen kanssa ovat vastaukset ainaista tuhahtelua ja murinaa.

[/quote]

No miksi alistutte tuollaiseen? Kun mies tulee kotiin te voitte lähteä omiin harrastuksiinne joka toinen arki-ilta. Tehkää se ja antakaa mahdollisuus miehelle tutustua lapsiinsa. Muutamasipsiateria on siinä aivan sivuseikka. Lapsi ei niihin kuole. Ja jos eroatte niin sen jälkeenhän niistä sipsiaterioista jokatapauksessa tulee tosiasia, ettekä voi asialle yhtään mitään. 

[/quote]

Ai miksikö alistutaan?

Minun mielestäni ensinnäkään parisuhteessa ei edes pitäisi joutua kamppailemaan oman elintilan takia. Tai niiden yhteistenkään asioiden takia. Eikä varsinkaan lastenhoidosta.

Meni ohi alkuperäisen kysymyksen. Tässä vastaus siihen. Minä alistun tälläiseen p*skaan koska..wait for it.. Välitän lapsestani enkä halua jättää häntä murjottavan, mykkäkoulua pitävän hieman agressiivisen isänsä seuraan kahdestaan. Lapseni ei edes kait hirveästi pidä isästään joka tiuskii ja äyskii myös lapselle. Tyttö naureskelee kyllä isänsä jutuille mutta usein kysyttäessä haluaako tehdä isän kanssa sitä tai tätä vastaus on ei. Usein myös isän syliin joutuessaan alkaa itkemään ja tahtoo pois. Ja jos lähtisin ovesta samalla kun raivofaija astuu sisään olisi siitä aiheutuva suuttumus jo sitä luokkaa että epäilisinpä tämän vuoden isähahmon pinnan pettävän.

Vierailija
18/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:55"]Ymmärrän että ärsyttää, mutta kertomasi perusteella vika on enimmäkseen omien korviesi välissä.

Itseänikin ärsyttää miehessäni joskus se, että hänet on kasvatettu nykystandardein laittoman kovassa kurissa ja hän pitää vanhempia ehdottomina auktoriteetteina. Lapsille on joskus vähän vaikea opettaa keskustelua ja kohteliasta kielenkäyttöä kun isä ei pidä lasten mielipiteitä missään arvossa ja lopettaa läpänheitot yltiösarkastisilla tai aggressiivisilla kommenteilla. Tiedostan silti, että ongelma on minun eikä mieheni, koska juuri tuollaisen kasvatuksen ansiosta minulla on kurinalainen, luotettava, vahva, ahkera ja teräshermoinen mies. Siitä sitten maksan hintaa kun lapset pannaan ajoittain huutamalla  kuriin.

[/quote]

No huhhuh!!! Tämmöstä äijää en kattelis päivääkään!!!

Vierailija
19/163 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:55"]Ymmärrän että ärsyttää, mutta kertomasi perusteella vika on enimmäkseen omien korviesi välissä.

Itseänikin ärsyttää miehessäni joskus se, että hänet on kasvatettu nykystandardein laittoman kovassa kurissa ja hän pitää vanhempia ehdottomina auktoriteetteina. Lapsille on joskus vähän vaikea opettaa keskustelua ja kohteliasta kielenkäyttöä kun isä ei pidä lasten mielipiteitä missään arvossa ja lopettaa läpänheitot yltiösarkastisilla tai aggressiivisilla kommenteilla. Tiedostan silti, että ongelma on minun eikä mieheni, koska juuri tuollaisen kasvatuksen ansiosta minulla on kurinalainen, luotettava, vahva, ahkera ja teräshermoinen mies. Siitä sitten maksan hintaa kun lapset pannaan ajoittain huutamalla  kuriin.

[/quote]

No huhhuh!!! Tämmöstä äijää en kattelis päivääkään!!!

[/quote

Komppi tälle! Varmaan hyvä itsetunto lapsilla, ku isä aina lyttää mielipiteet ja äiti vaa kattelee vierestä ja hymistelee, että on mulla jämerä mies!

Vierailija
20/163 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:30"]

Mä en kertakaikkiaan niele tuota, että mies oli ennen lapsia kuin unelma, ja kun lapset syntyivät niin naps; miehestä tuli ihan yhtä-äkkiä itsekäs paskiainen joka ei mitään tee. Ei voi olla mahdollista, kyllä sitä merkkejä varmasti itsekkyydestä on jos niitä tarkkailee!

Mutta sillä nyt ei tietysti enää ole väliä, mihesi nyt sitten muuttui lasten tulon jälkeen ihan siinä paikassa. Onnistuuko näitten miesten kanssa se, että jättäisi lapset esim. päiväksi sen miehen hoitoon tai jopa laittaa tuollaiselle reisulle keskenään, että huomaisi mieskin mikä homma siinä on?

[/quote]

Sitä ei voi tehdä, koska silloin miehelle selviää kuinka tyhjästä naiset valittavat. Tosiasia on se, että kun miehet hoitavat lapsia, niin he tekevät sen ilman tyhjää draamaa ja valittamista. Naiset sen sijaan vinkuvat aina kaikesta mahdollisesta (ja mahdottomastakin). Naiset ovat kuin lapsia, turha heiltä on odottaa, että kantaisivat vastuuta yhtä uljaasti kuin miehet.