Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli teidän keskiarvo lukion päättötodistuksessa?

Vierailija
21.06.2021 |

Ihan mielenkiinnosta, millaisia keskiarvoja teiltä löytyy ja pidättekö sitä hyvänä? Onko lukion päättötodistuksella oikeastaan edes sen suurempaa merkitystä teidän mielestä? Kirjoitukset on asia erikseen, mutta eikö tuo päättäri ole vähän turha ellei hae AMK:iin, kun eikö siellä ilmeisesti katsota myös tuota päättötodistusta?

Kommentit (255)

Vierailija
181/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kovia keskiarvoja täällä! Itselläni taisi olla vain 7.2, eli ihan surkea. Myös kirjoitukset meni huonosti, arvosanat c&b. Tavallaan siis ihan linjassa kuitenkin. 😄

Olen kyllä tämän jälkeen suorittanut sekä amk että yamk tutkinnot ja ne ihan hyvin arvosanoin (keskiarvolla 4, kun asteikko on 1-5). Mutta täytyy kyllä sanoa, että työtä se teetti paljon, kun "pohja" oli niin heikko. Esimerkiksi kaikki vieraskielisten tieteellisten tekstin lukeminen ja ymmärtäminen tuottivat vaikeuksia ja se oli hyvin hidasta.

Harmittaa kyllä, kun ei silloin nuorena panostanut opiskeluun sen enempää, eikä kotona siihen kannustettu.

Vierailija
182/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorkat🤣!!!! Peruskoulusta suoraan amikseen. Kolmen vuoden jälkeen oma firma pystyyn, kuusi työntekijää -- liikevaihto edelleen oikein mukava näin 14vuoden uran jälkeen -- Paljonkos siitä yo todistuksesta maksetaan per tunti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista keskiarvoani, varmaan oli 8,jotain. Yo-todistuksessa sitten neljä L:ää ja yksi M (tämä ajalta ennen eximiaa).

Vierailija
184/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dorkat🤣!!!! Peruskoulusta suoraan amikseen. Kolmen vuoden jälkeen oma firma pystyyn, kuusi työntekijää -- liikevaihto edelleen oikein mukava näin 14vuoden uran jälkeen -- Paljonkos siitä yo todistuksesta maksetaan per tunti?

Kyllä huomaa, että on yleissivistävä koulutus jäänyt käymättä. Hyvä että edes rahaa tulee.

Vierailija
185/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, kovia keskiarvoja täällä! Itselläni taisi olla vain 7.2, eli ihan surkea. Myös kirjoitukset meni huonosti, arvosanat c&b. Tavallaan siis ihan linjassa kuitenkin. 😄

Olen kyllä tämän jälkeen suorittanut sekä amk että yamk tutkinnot ja ne ihan hyvin arvosanoin (keskiarvolla 4, kun asteikko on 1-5). Mutta täytyy kyllä sanoa, että työtä se teetti paljon, kun "pohja" oli niin heikko. Esimerkiksi kaikki vieraskielisten tieteellisten tekstin lukeminen ja ymmärtäminen tuottivat vaikeuksia ja se oli hyvin hidasta.

Harmittaa kyllä, kun ei silloin nuorena panostanut opiskeluun sen enempää, eikä kotona siihen kannustettu.

Missä amk-tadon koulutuksessa pitää osata lukea "tieteellistä" vieraskielistä tekstiä?

Vierailija
186/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiarvo oli 7,66 ja yo-todistus E,M,B,B. Olen työtön tradenomi. Ennen AMK:ta kävin ammatillisen yo-linjankin, enkä edes päässyt AMK:hon kotikaupungissani vaan piti tyytyä naapurikaupungin AMK:hon.

Minä, joka en aikoinaan päässyt äidinkielestä läpi kahdellakaan yrittämällä, osaan sentään lyhentää sanat oikein. Olet tekstissäsi kirjoittanut: ammattikorkeakouluta ja ammattikorkeakouluhon. Onko se niin vaikeaa? Otin sinut vain esimerkiksi. Täällä on moni ammattikorkeakoululainen, jolla suomen kieli näyttää olevan yhtä heikko.

Keskiarvo oli 6,5. Ylioppilastodistuksen keskiarvo oli A. Ei kiinnostanut yhtään opiskella ja tunneilla kävin hengailemassa, en opiskelemassa. Kirjoitin pitkän matematiikan, pitkän saaksan, lyhyt ruotsi, terveystieto. Olen nykyään KTM ja DI, valmistunut Saksasta.

Vierailija
187/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä lukion. Tai yhteiskoulun, tai oppikoulun. Mutta ei rippikoulun, eikä autokoulun.

Vierailija
188/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä amk-tadon koulutuksessa pitää osata lukea "tieteellistä" vieraskielistä tekstiä?

Kyllä ihan amk:n opinnäytetyötä varten piti lukea noita.

Vierailija
189/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,4.

Vierailija
190/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,8,Eikä tehnyt tiukkaakaan koulut.

Vierailija
191/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiarvo oli 7,66 ja yo-todistus E,M,B,B. Olen työtön tradenomi. Ennen AMK:ta kävin ammatillisen yo-linjankin, enkä edes päässyt AMK:hon kotikaupungissani vaan piti tyytyä naapurikaupungin AMK:hon.

Minä, joka en aikoinaan päässyt äidinkielestä läpi kahdellakaan yrittämällä, osaan sentään lyhentää sanat oikein. Olet tekstissäsi kirjoittanut: ammattikorkeakouluta ja ammattikorkeakouluhon. Onko se niin vaikeaa? Otin sinut vain esimerkiksi. Täällä on moni ammattikorkeakoululainen, jolla suomen kieli näyttää olevan yhtä heikko.

Keskiarvo oli 6,5. Ylioppilastodistuksen keskiarvo oli A. Ei kiinnostanut yhtään opiskella ja tunneilla kävin hengailemassa, en opiskelemassa. Kirjoitin pitkän matematiikan, pitkän saaksan, lyhyt ruotsi, terveystieto. Olen nykyään KTM ja DI, valmistunut Saksasta.

Hän ei ole lyhentänyt sanoja, vaan käyttänyt lyhenteitä ja lisännyt niihin sijapäätteet aivan oikein.

Vierailija
192/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 8.9 ja kirjoituksista yleisarvosana L. Pääsin sisään ensisijaiseen hakutoiveeseeni yliopistossa ja valmistuin arvosanalla 4.

Vierailija
193/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ole lyhentänyt sanoja, vaan käyttänyt lyhenteitä ja lisännyt niihin sijapäätteet aivan oikein.

Sijapäätteet ovat kaikki väärin.

AMK:ta (AMK:a) kävin ammatillisen yo-linjankin, enkä edes päässyt AMK:hon (AMK:uun) kotikaupungissani vaan piti tyytyä naapurikaupungin AMK:hon (AMK:uun)

Vierailija
194/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,2. Ihan jees, muttei sillä mitään ole tehnyt. Pääsin YO-todistuksella yliopistoon.

Vierailija
195/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se oli vaan joku 8 pintaan... 7,8 tai jotain.. Olin hyvä niissä aineissa jotka kiinnosti, mutta huono niissä mitkä ei. Aika jakautunut oli siis todistuksen numerot ääripäästä toiseen.

Yliopistossa tosin keskiarvoni oli kiitettävä sekä pääaineessa että sivuaineissa.

Vierailija
196/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, ei kovin korkea. Sairastuin masennukseen lukiossa. Koulu lähti silloin alamäkeen :( Olin aina ysin oppilas, ennnen sairastumista joten kyllä v@tutti.

Vierailija
197/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,3 tekemättä mitään. Lukuaineet 9 ja 10 mutta kielet ja matikka heikkoja kun niitä olisi pitänyt lukea/opetella kielioppia, sanoja ja kaavoja enkä näin tehnyt.

Vierailija
198/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää, arvosanoja oli laidasta laitaan. Ruotsi 6 - pitkä matikka 10. Veikkaan ~8 keskiarvoa. En jaksanu tehdä mitään ylimääräistä arvosanojen eteen, oishan tuo parempikin voinut olla, mutta nykyään opiskelen lääkäriksi, joten ihan sama. :D

Vierailija
199/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,1

Vierailija
200/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.9. Petyin, koska olin odottanut kasilla alkavaa, mutta en valita. Kuitenkin pääsin suoraan lukiosta ykköstavoitteena olleeseen yliopistoon.