Mikä oli teidän keskiarvo lukion päättötodistuksessa?
Ihan mielenkiinnosta, millaisia keskiarvoja teiltä löytyy ja pidättekö sitä hyvänä? Onko lukion päättötodistuksella oikeastaan edes sen suurempaa merkitystä teidän mielestä? Kirjoitukset on asia erikseen, mutta eikö tuo päättäri ole vähän turha ellei hae AMK:iin, kun eikö siellä ilmeisesti katsota myös tuota päättötodistusta?
Kommentit (255)
Dorkat🤣!!!! Peruskoulusta suoraan amikseen. Kolmen vuoden jälkeen oma firma pystyyn, kuusi työntekijää -- liikevaihto edelleen oikein mukava näin 14vuoden uran jälkeen -- Paljonkos siitä yo todistuksesta maksetaan per tunti?
En muista keskiarvoani, varmaan oli 8,jotain. Yo-todistuksessa sitten neljä L:ää ja yksi M (tämä ajalta ennen eximiaa).
Vierailija kirjoitti:
Dorkat🤣!!!! Peruskoulusta suoraan amikseen. Kolmen vuoden jälkeen oma firma pystyyn, kuusi työntekijää -- liikevaihto edelleen oikein mukava näin 14vuoden uran jälkeen -- Paljonkos siitä yo todistuksesta maksetaan per tunti?
Kyllä huomaa, että on yleissivistävä koulutus jäänyt käymättä. Hyvä että edes rahaa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Oho, kovia keskiarvoja täällä! Itselläni taisi olla vain 7.2, eli ihan surkea. Myös kirjoitukset meni huonosti, arvosanat c&b. Tavallaan siis ihan linjassa kuitenkin. 😄
Olen kyllä tämän jälkeen suorittanut sekä amk että yamk tutkinnot ja ne ihan hyvin arvosanoin (keskiarvolla 4, kun asteikko on 1-5). Mutta täytyy kyllä sanoa, että työtä se teetti paljon, kun "pohja" oli niin heikko. Esimerkiksi kaikki vieraskielisten tieteellisten tekstin lukeminen ja ymmärtäminen tuottivat vaikeuksia ja se oli hyvin hidasta.
Harmittaa kyllä, kun ei silloin nuorena panostanut opiskeluun sen enempää, eikä kotona siihen kannustettu.
Missä amk-tadon koulutuksessa pitää osata lukea "tieteellistä" vieraskielistä tekstiä?
Vierailija kirjoitti:
Keskiarvo oli 7,66 ja yo-todistus E,M,B,B. Olen työtön tradenomi. Ennen AMK:ta kävin ammatillisen yo-linjankin, enkä edes päässyt AMK:hon kotikaupungissani vaan piti tyytyä naapurikaupungin AMK:hon.
Minä, joka en aikoinaan päässyt äidinkielestä läpi kahdellakaan yrittämällä, osaan sentään lyhentää sanat oikein. Olet tekstissäsi kirjoittanut: ammattikorkeakouluta ja ammattikorkeakouluhon. Onko se niin vaikeaa? Otin sinut vain esimerkiksi. Täällä on moni ammattikorkeakoululainen, jolla suomen kieli näyttää olevan yhtä heikko.
Keskiarvo oli 6,5. Ylioppilastodistuksen keskiarvo oli A. Ei kiinnostanut yhtään opiskella ja tunneilla kävin hengailemassa, en opiskelemassa. Kirjoitin pitkän matematiikan, pitkän saaksan, lyhyt ruotsi, terveystieto. Olen nykyään KTM ja DI, valmistunut Saksasta.
Minkä lukion. Tai yhteiskoulun, tai oppikoulun. Mutta ei rippikoulun, eikä autokoulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, kovia keskiarvoja täällä! Itselläni taisi olla vain 7.2, eli ihan surkea. Myös kirjoitukset meni huonosti, arvosanat c&b. Tavallaan siis ihan linjassa kuitenkin. 😄
Olen kyllä tämän jälkeen suorittanut sekä amk että yamk tutkinnot ja ne ihan hyvin arvosanoin (keskiarvolla 4, kun asteikko on 1-5). Mutta täytyy kyllä sanoa, että työtä se teetti paljon, kun "pohja" oli niin heikko. Esimerkiksi kaikki vieraskielisten tieteellisten tekstin lukeminen ja ymmärtäminen tuottivat vaikeuksia ja se oli hyvin hidasta.
Harmittaa kyllä, kun ei silloin nuorena panostanut opiskeluun sen enempää, eikä kotona siihen kannustettu.Missä amk-tadon koulutuksessa pitää osata lukea "tieteellistä" vieraskielistä tekstiä?
Kyllä ihan amk:n opinnäytetyötä varten piti lukea noita.
9,8,Eikä tehnyt tiukkaakaan koulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiarvo oli 7,66 ja yo-todistus E,M,B,B. Olen työtön tradenomi. Ennen AMK:ta kävin ammatillisen yo-linjankin, enkä edes päässyt AMK:hon kotikaupungissani vaan piti tyytyä naapurikaupungin AMK:hon.
Minä, joka en aikoinaan päässyt äidinkielestä läpi kahdellakaan yrittämällä, osaan sentään lyhentää sanat oikein. Olet tekstissäsi kirjoittanut: ammattikorkeakouluta ja ammattikorkeakouluhon. Onko se niin vaikeaa? Otin sinut vain esimerkiksi. Täällä on moni ammattikorkeakoululainen, jolla suomen kieli näyttää olevan yhtä heikko.
Keskiarvo oli 6,5. Ylioppilastodistuksen keskiarvo oli A. Ei kiinnostanut yhtään opiskella ja tunneilla kävin hengailemassa, en opiskelemassa. Kirjoitin pitkän matematiikan, pitkän saaksan, lyhyt ruotsi, terveystieto. Olen nykyään KTM ja DI, valmistunut Saksasta.
Hän ei ole lyhentänyt sanoja, vaan käyttänyt lyhenteitä ja lisännyt niihin sijapäätteet aivan oikein.
Mulla oli 8.9 ja kirjoituksista yleisarvosana L. Pääsin sisään ensisijaiseen hakutoiveeseeni yliopistossa ja valmistuin arvosanalla 4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole lyhentänyt sanoja, vaan käyttänyt lyhenteitä ja lisännyt niihin sijapäätteet aivan oikein.
Sijapäätteet ovat kaikki väärin.
AMK:ta (AMK:a) kävin ammatillisen yo-linjankin, enkä edes päässyt AMK:hon (AMK:uun) kotikaupungissani vaan piti tyytyä naapurikaupungin AMK:hon (AMK:uun)
9,2. Ihan jees, muttei sillä mitään ole tehnyt. Pääsin YO-todistuksella yliopistoon.
Minusta se oli vaan joku 8 pintaan... 7,8 tai jotain.. Olin hyvä niissä aineissa jotka kiinnosti, mutta huono niissä mitkä ei. Aika jakautunut oli siis todistuksen numerot ääripäästä toiseen.
Yliopistossa tosin keskiarvoni oli kiitettävä sekä pääaineessa että sivuaineissa.
En muista, ei kovin korkea. Sairastuin masennukseen lukiossa. Koulu lähti silloin alamäkeen :( Olin aina ysin oppilas, ennnen sairastumista joten kyllä v@tutti.
8,3 tekemättä mitään. Lukuaineet 9 ja 10 mutta kielet ja matikka heikkoja kun niitä olisi pitänyt lukea/opetella kielioppia, sanoja ja kaavoja enkä näin tehnyt.
En muista enää, arvosanoja oli laidasta laitaan. Ruotsi 6 - pitkä matikka 10. Veikkaan ~8 keskiarvoa. En jaksanu tehdä mitään ylimääräistä arvosanojen eteen, oishan tuo parempikin voinut olla, mutta nykyään opiskelen lääkäriksi, joten ihan sama. :D
7.9. Petyin, koska olin odottanut kasilla alkavaa, mutta en valita. Kuitenkin pääsin suoraan lukiosta ykköstavoitteena olleeseen yliopistoon.
Harmittaa kyllä, kun ei silloin nuorena panostanut opiskeluun sen enempää, eikä kotona siihen kannustettu.