Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli teidän keskiarvo lukion päättötodistuksessa?

Vierailija
21.06.2021 |

Ihan mielenkiinnosta, millaisia keskiarvoja teiltä löytyy ja pidättekö sitä hyvänä? Onko lukion päättötodistuksella oikeastaan edes sen suurempaa merkitystä teidän mielestä? Kirjoitukset on asia erikseen, mutta eikö tuo päättäri ole vähän turha ellei hae AMK:iin, kun eikö siellä ilmeisesti katsota myös tuota päättötodistusta?

Kommentit (255)

Vierailija
221/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku lähempänä 7 kuin kasia, en muista edes enää. Kirjoitukset menivät keskinkertaista hieman paremmin. En juuri lukenut, olen laiska.

Kukaan ei ole koskaan näitä kysellyt. Olen saanut 5000 euron kuukausipalkkaa.

Jos "huono" todistus kaivelee, anna olla ja nenä kohti seikkailuja.

Vierailija
222/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista. Tein parikymmentä vuotta työtä, johon kuului myös rekrytointi, enkä muista koskaan erityisemmin kiinnittäneeni huomiota kenenkään päättötodistuksen keskiarvoon ja vain toisinaan yo- todistuksen yleisarvosanaan.

Näillä on tietysti merkitystä haettaessa jatko-opintoihin, mutta ei muuten. Tarkemmin luetaan työkokemus; sitä on hyvä olla jo viimeistään lukiovaiheessa.

Onko noin että työkokemusta arvostetaan rekrytoinnissa enemmän kuin koulutusta? Miksi käydä sitten koulua ollenkaan ja mennä peruskoulun jälkeen suoraan töihin?

Tyttäreni päätti olla ottamatta kesätöitä yliopisto-opintojen aikana ja yrittää sensijaan valmistua nopeammin . Onko tämä sitten virhe?

yliopisto ja valtio kuitenkin kannustavat nopeaan valmistumiseen mm. alentamalla opintolainojen takaisinmaksua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10

Vierailija
224/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes laskenut keskiarvoa, miksi olisin? Yliopistoon sai lähtöpisteitä ylppäreistä, muuten ei ole kukaan kysellyt arvosanoja. Mulla on vasta aikuisena diagnosoitu adhd, varmaan jos olisin saanut aiemmin tukea niin olisin menestynyt lukiossa paremmin. Siltikään ei harmita, ihan hyvät paperit sain käytännössä lukematta ja pääsin yliopistoon juuri sille alalle minne halusin. Eipä ole jäänyt arvosanat kaivelemaan kun tienaa 150 000€ vuodessa.

Vierailija
225/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun keski arvo oli 10,2.

Vierailija
226/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut lukion tai YO:n arvosanoja mihinkään, koska hankkiuduin insinöörialalle, jolle ei vetoa muutenkaan ollut ja käytännössä kaikki hakijat, joilta pulssi löytyi ja pääsykokeisiin asti olivat vaivautuneet, otettiin sisään. Siellä AMK:ssa oli kyllä konkreettista hyötyä niistä lukion oppimääristä, jos ne oli aikoinaan opetellut kunnolla, vaikkei ketään todistusten numerot kiinnostaneetkaan (ka. 8).

Vierailija
227/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Johtuu varmaan siitä, että omana aikanani tuon todistuksen nimi oli päästötodistus eikä mikään päättötodistus.

Vierailija
228/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla 9.3 mutta se on sivuseikka. Hakeuduin alalle, jossa pääsi nopeasti hyville tienesteille. Olen saanut elää erittäin mielenkiintoisen ja rikkaan, kansainvälisen elämän, tienannut enemmän kuin ehdin ikinä tuhlaamaan. Oon myös joskus aikaisemmin tuonut kotiin alle 6 keskiarvon todistuksen ja päässyt kokemaan miten koulussa huonommin pärjänneisiin suhtaudutaan,

Vierailija
229/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,3 ja olin tyytyväinen, vaikka sillä ei ole koskaan ollut merkitystä.

Vierailija
230/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin lukiossa armosta läpi pitkän matematiikan viimeisen kurssin. Vasta korkeakoulussa sain matematiikasta täysiä arvosanoja. Taisin kypsyä myöhään.

Vierailija
231/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.8 oli oma lukema. Minun jatkouran kannalta olisi yhtä hyvin voinut olla 7.8. tai 9.8...

Vierailija
232/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,6 ja magna yleisarvosana kirjoituksista, muinaishistoriallisella ajalla, ken e ei vielä ollut arvostelussa mukana. Ikinä en ole kumpaakaan todistusta missään joutunut näyttämään. Pari koulua käynyt lukion jälkeen ja nyt alkaa jo eläke häämöttämään muutaman vuoden päästä..

Ihan kivasti olen pärjännyt ja vuosieläke tulee olemaan yli 50.000 euroa, joten olen ihan tyytyväinen.

Vierailija
233/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen aina ollut tyytyväinen 7,9 keskiarvooni vaikka jos olisi enemmän kiinnostanut, olisin voinut saada paremman. Tulokset LMMMC. Nyt 26v ja KM, enpä olisi tähän mennessä parempaa tarvinutkaan - keskiverrolla pärjää hyvin.

Vierailija
234/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuaineista 9,1. 

Vierailija
235/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla 9,3 silloin kauan sitten. Ainoa merkitys oli hakiessa korkeakouluun, sen jälkeen sillä ei ole ollut mitään merkitystä, eikä myöskään yo-todistuksella. Tärkeämpiä olivat hetken aikaan DI-todistus ja myöhemmin tekniikan tohtorin paperit fysiikasta, mutta nekin muuttuivat paperiroskaksi uran jatkuessa, vain pieni merkintä cv:ssä. Kaikilla todistuksilla on ollut merkitystä vain hetken ennen seuraavaa vaihetta.

Vierailija
236/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kaikki mammapalstalaiset ole lukiota käyneet?

Vierailija
237/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla tasan 9. olen siivooja ja todella tyytyväinen työhöni.

saan itse määrätä työajat ja kukaan ei kyttää takana.

Vierailija
238/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tais olla 7,6 ja yleisarvosana M joskus vuonna miekka ja kivi. Niillä pääsi Helsinkiin oikikseen, kun pääsykokeet ratkaisivat. Tutkinnon jälkeen ei pahemmin ole tarvinnut lukiota muistella...

Vierailija
239/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista numeroista tiedä... ala-arvoinen voi muuttua yläarvoiseksi!

Vierailija
240/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,3. Hain aikoinaan pariin yliopistoon lukemaan historiaa ja pääsin varasijoille. Veikkaan sen, että suoraan varsinaista paikkaa en saanut, olleen enemmän kiinni pääsykoeosaamisesta kuin todistuksesta. Seuraavana vuonna hain AMK:hon kulttuurialalle ja pääsin sisään.