Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?
Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
Kommentit (541)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:10"]
Koristella kirjettä jotenkin? :D
[/quote]
No miksi ei? Eikös se juuri kerro, että olen panostanut kirjeeseen?
AP
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:10"]
Koristella kirjettä jotenkin? :D
[/quote]
No miksi ei? Eikös se juuri kerro, että olen panostanut kirjeeseen?
AP
[/quote]
Siihen suhteeseen sun olis pitänyt panostaa ennemmin kuin tuohon kirjeeseen.
Olet toiminut erittäin väärin naistasi kohtaan.
Sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa.
1. Valehtelet
2. Kerrot totuuden
Vaihtoehto 1:
>Naisesi tulee syyttämään itseään ja itkemään perääsi kenties kuukausia. Hän ei luovuta ja elättelee turhia toiveita yhteenpaluusta. Hän pohtii mitä teki väärin, mitä olisi voinut tehdä toisin. Lyhyesti: Hän kärsii. Pitkään.
>Sinä selviät mahdollisimman vähillä "vammoilla" ja saat nauttia naisesi jatkuvasta huomiosta yhä. Et saa paskiaisen leimaa otsaasi.
--> Satutat naistasi raskaasti, mutta pelastat oman nahkasi.
Vaihtoehto 2:
>Naisesi suuttuu, raivostuu, kenties huutaa ja kiljuu. Hetken. Hän alkaa käsitellä eroa heti ja kuukaudessa on tullut kenties siihen tulokseen ettei halua nähdä sinua enää koskaan. Häntä sattuu, mutta pitää sinua syyllisenä eroon, joten hän selviää nopeasti. Itsesyyttelyitä ja turhia pohdintoja ei jää. Hän tietää, että olet toiminut väärin ja hän ei ole siihen voinut vaikuttaa. Ei ole paljon asioita käsiteltävänä, joten paha olo katoaa melko nopeasti.
>Sinä et voi välttämättä enää nauttia naisesi seurasta. Hän ei ihaile sinua vaan ehkä jopa vihaa sinua. Pieni mahdollisuus on, että saat anteeksi.
--> Naisesi kärsii, mutta vähemmän. Itse joudut syyllisen penkille.
Toisin sanoen. Mikäli arvostat laisinkaan naistasi, kerrot hänelle totuuden. Totuus on se, joka vahingoittaa sinua, mutta helpottaa häntä. Hän tietää, että ei voi luottaa sinuun ja voi purkaa pahan olonsa vihaten sinua. Mutta eron selvittäminen ja siitä selviäminen menee huomattavasti nopeammin.
Mikäli valitset valehtelemise, tiedät itsekin, ettet ole tekemässä sitä naisesi takia. Olet satuttamassa häntä yhä vain pahemmin.
Kerro asia vaikka kirjeessä. Kerro mikä meni pieleen, mutta älä valehtele. Jos koskaan hetkenkään olet häntä rakastanut tai hänestä välittänyt, älä valehtele. Satutat sillä häntä ja suojelet itseäsi. Naisesi ei ole kertomasi perusteella sellaista ansainnut.
N31
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 14:14"]
Kaikki joilla on muna eivät ole miehiä.
Aikuinen on rehti ja kantaa vastuun tekemisistä. Säälittää 34-vuotiaat jotka ovat henkisesti ap:n tasolla. Eikö isä opettanut, miten ollaan miehiä?
[/quote]
No ei selvästikään opettanut.
Mies 29 siellä fantasioi? Kirjoitustyyli on kovin tuttua. Tokin kyllähän Suomen kokoiseen maahan mahtuu useampikin Mies 29.
Ihan sama miten sinua neuvoo et kumminkaan tee kuten pyydetään, joten tee mitä haluat tee vaikka katoamistemput naiselle ja pistä toisen naisen kuva fb:seen, eiköhän nainen sitten aika nopeasti huomaa millainen ihminen sinä olet. Eikö tullut mieleen pistää suhdetta eka poikki tai vaikka kuuluisalle "miettimistauolle" ennen kuin menit pettämään? onko muka niin vaikea kirjoittaa "täytyy vähän miettiä jatketaanko vai ei.."
Pettäminen tulee aina ilmi halusi tai ei, ainakin omien kokemusteni mukaan. Kesti puoli vuotta kunnes sain selville kenen kanssa tapailemani mies makasi, kuvittelin että hän makasi salaa kaverinsa tyttöystävän (nyk.ex) kanssa mutta hän makasikin minun silloisen kaverini kanssa, johon olin jo aiemmin pistänyt välit poikki monestakin syystä. Yksi toinen tapailemani mies teki katoamistemput yhtenä viikonloppuna, josta päättelin että petti ja mies melko surullisena/hämillään yritti jotain selitellä ja syytti minua kuinkas muutenkaan. Yksi tyhmin pettäjämies piti kännykän mukanaan ja kännykän auki kun oli pettämässä ja naisen ääni kuului puhelimesta jolloin hän jäi heti kiinni. Tähän mennessä jokainen pettäminen tullut julki ja mitä kauemmin pettämistä salaa, sen nolompaa se on pettäjälle itselleen, ajattelen.
Kiitos nro 250 hyvin jäsennellystä ja perustellusta vastauksesta. Silti olen itse sitä mieltä, että ero sattuu vähemmän kuin ero+pettämisestä kertominen. Minä ihan oikeasti yritän ajatella tässä kumpaankin osapuolta ja valita kummankin kannalta parhaan mahdollisen ratkaisutavan. Ikävä kyllä, tässä on vain huonoja ratkaisuja/toimintatapoja olemassa. Kyllä hän varmasti keksii asioita, joista syyttää itseään, vaikka kertoisinkin totuuden. Hän voi ajatella, että petin, koska hän on jollain tapaa riittämätön, huono sängyssä tai epäviehättävä. En halua, että hänelle tulee tällaisia ajatuksia. Joo, tiedän kyllä, että hän todennäköisesti kokee itsessään olevan jotain vikaa vaikka keksisinkin jonkun hyvän tekosyyn. Siksi yritänkin kirjeessä painottaa, ettei syy ole millään tavalla hänen.
Nro 251, en tiedä mistä oikein vedät tuollaisia johtopäätöksiä mutta olet väärässä.
AP
Tuo suunnittelemasi kirje kääntää kyllä tehokkaasti ongelman toiseen osoitteeseen. :) Oma pettämisesi ja toilailusi muuttui siis lennosta ahdistukseksi liian innokkaasti vakiintuvasta naisesta?
Ei tuossa taida kuule enää koristelut auttaa... Mitä lie edes koristelisit. Kukkia ja sydämiä?
Go N31!
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:02"]
Tuo suunnittelemasi kirje kääntää kyllä tehokkaasti ongelman toiseen osoitteeseen. :) Oma pettämisesi ja toilailusi muuttui siis lennosta ahdistukseksi liian innokkaasti vakiintuvasta naisesta?
Ei tuossa taida kuule enää koristelut auttaa... Mitä lie edes koristelisit. Kukkia ja sydämiä?
Go N31!
[/quote]
Sanonhan minä kirjeessä, että olen viihtynyt suhteessa eikä hän olisi voinut tehdä mitään toisin, mielestäni en syytä häntä. Mielestäni tuo ahdistus-kohta kuulostaa pikemminkin siltä, että itselläni on hankaluuksia sitoutua.
Ajattelin piirtää lintuja koska (ex)naiseni tykkää niistä. Voisin myös liimata hileitä tms pieniä koristeita.
AP
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:59"]
Kiitos nro 250 hyvin jäsennellystä ja perustellusta vastauksesta. Silti olen itse sitä mieltä, että ero sattuu vähemmän kuin ero+pettämisestä kertominen. Minä ihan oikeasti yritän ajatella tässä kumpaankin osapuolta ja valita kummankin kannalta parhaan mahdollisen ratkaisutavan. Ikävä kyllä, tässä on vain huonoja ratkaisuja/toimintatapoja olemassa. Kyllä hän varmasti keksii asioita, joista syyttää itseään, vaikka kertoisinkin totuuden. Hän voi ajatella, että petin, koska hän on jollain tapaa riittämätön, huono sängyssä tai epäviehättävä. En halua, että hänelle tulee tällaisia ajatuksia. Joo, tiedän kyllä, että hän todennäköisesti kokee itsessään olevan jotain vikaa vaikka keksisinkin jonkun hyvän tekosyyn. Siksi yritänkin kirjeessä painottaa, ettei syy ole millään tavalla hänen.
Nro 251, en tiedä mistä oikein vedät tuollaisia johtopäätöksiä mutta olet väärässä.
AP
[/quote]
Kun kuraa on tulossa muutenkin niskaan, niin eikö oikeasti ole nyt loppujen lopuksi helpoin istua alas ja kertoa asiat niin kuin ne ovat? Ilman tuota kääntelyä ja vääntelyä.
Ihan rehellisesti: olet käärimässä ____kaa lähinnä kivoihin käärepapereihin. Eikä tuossa vaiheessa enää ne kääreetkään niin lämmitä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:02"]
Go N31!
[/quote]
Sanonhan minä kirjeessä, että olen viihtynyt suhteessa eikä hän olisi voinut tehdä mitään toisin, mielestäni en syytä häntä. Mielestäni tuo ahdistus-kohta kuulostaa pikemminkin siltä, että itselläni on hankaluuksia sitoutua.
Ajattelin piirtää lintuja koska (ex)naiseni tykkää niistä. Voisin myös liimata hileitä tms pieniä koristeita.
AP
[/quote]
Lisää jännää tarinaa, vai joko paljastat korttisi? ;)
Voi että miten ärsyttävää kun sä et millään usko. Sulle on jo 11 sivun verran jankattu sitä, että teet väärin kun aiot valehdella ja perusteltu ties kuinka monta kertaa mutta silti vaan hoet että "kyllä totuus sattuu enemmän" jne etkä edes yritä pohtia tai harkita muita näkökulmia. Mietipä vielä vähän kuinka reilua on, että nainen ei saa ikinä tietää oikeaa syytä siihen, miksi neljän vuoden suhde päättyi kuin seinään. Ja ihan varmasti alkaa todennäköisemmin etsiä syytä itsestään jos alat jauhaa jostain ahdistuksesta tai oman tilan tarvitsemisesta. Jos kerrot että petit, syy on selvästi ainoastaan sinun.
No itse olen käyttänyt tuota, että ei vaan oo oikea juttu. Sillä verukkeella pääsee helposti eroon oli uus rauta tulessa eli ei. En itekkään kertois pettämisestä. Siitä se soppa syntyy!
En osaa auttaa ongelmassasi, mutta kirjeen koristelussa kyllä.
Oletko kokeillut leimasimia? Pinterestistä voisi myös löytää hyviä koristeluvinkkejä. :)
Kysy AP itseltäsi nyt rehellisesti (vaikka rehellisyyden kanssa sinulla on kyllä selviä vaikeuksia) miksi haluat valehdella pettämisestä. Tarkastele motiivejasi mahdollisimman objektiivisesti.
Luultavasti et halua kohdata tyttöystäväsi pettymystä ja ehkä kuitenkin olet pettynyt siihen millaisia valintoja olet tehnyt tässä sotkussa. Toisin sanoen olet varmaan pettynyt itseesi, vaikka väität ettet kadu työkaverin kanssa harrastettua seksiä. Ehkäpä et halua myöntää oikeasti itsellesi millainen ihminen olet tällä hetkellä. Kun tyttöystäväsi saa totuuden kuultuaan tunnereaktion ja se ryöpsähtää ilmi, niin näet hänen kauttaan, että tuli toimittua paskasti, olet pettäjä, kusipää jne.
Vaikka pääset tyttöystävästäsi helposti eroon, niin itsestäsi et kuitenkaan pääse. Jos et pysty kantamaan vastuuta teoistasi, niin et ole valmis kenenkään kanssa parisuhteeseen.
Olen kyllä jo kallistunut siihen, että olet trolli. Hilettä kirjeeseen? Muka 34-vuotias - enemmän kuulostat 4-vuotiaalta, joka pelkää äidin nuhtelua.
Älkää nyt tarttuko tuohon sivuhuomautukseen kirjeen koristelusta, se ei ollut asian ydin eikä tarvitse sen takia epäillä trolliksi. Heitin vain tuollaisen idean ilmaan, koska ajattelin, että kirje olisi ollut sillon kauniimpi ja lämpimämpi kuin ilman koristeita. Jos se on teistä huono idea, niin voin jättää koristelemattakin. Ja leimasimet kuulostavat kyllä aika lapsellisilta.
260, olen kyllä miettinyt syitä pettämisen salaamiseen. Olet oikeassa, etten halua kohdata tyttöystäväni pettymystä tai nähdä hänen itkevän, raivoavan tms. Ajattelen kyllä osittain itsekkäästi, että en sitten joudu kuuntelemaan haukkuja, huutamista, syytöksiä jne. Pääsyy on kuitenkin se (vaikka kukaan ei sitä tunnu uskovan) etten halua loukata häntä sillä asialla, koska ero on kuitenkin väistämätön. Mielestäni se olisi tällöin vain turha ja ylimääräinen tieto.
AP
Minusta linnut ja hileet ovat todella hyvä idea! Voisit myös piirtää muutaman kukan piristykseksi.
Ap on kyllä niin säälittävä. :D Nauran täällä melkein mutta en ihan, kun harmittaa niin paljon sen naisen puolesta, joka on tuhlannut 4 vuotta elämästään tuollaiseen mieheen.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:10"]
Voitteko nyt oikeasti yrittää neuvoa? Ainoa edes jotenkin hyödyllinen viesti oli viesti nro 10. Mutta en edelleenkään halua tai voi kertoa pettämisestä, joten täytyy keksiä joku tekosyy erolle. Mutta mikä se voisi olla? Joku "olemme kasvaneet erillemme" -lässytys ei varmasti mene läpi.
AP
[/quote]
Oletko tosissasi? Siis aikuinen mies kyselee tällaisia? :o
Oletko jälkeenjäänyt?
[/quote]
Ja onko tullut mieleen, mitä tämä ihana tyttöystäväsi - pian entinen sellainen - tekee sen jälkeen kun kuulee nusautuksestasi muualta?