Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?
Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
Kommentit (541)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:02"]
Sanonhan minä kirjeessä, että olen viihtynyt suhteessa eikä hän olisi voinut tehdä mitään toisin, mielestäni en syytä häntä. Mielestäni tuo ahdistus-kohta kuulostaa pikemminkin siltä, että itselläni on hankaluuksia sitoutua.
Ajattelin piirtää lintuja koska (ex)naiseni tykkää niistä. Voisin myös liimata hileitä tms pieniä koristeita.
AP
[/quote]
Lintuja ja hileitä! REPS lol! xD Tää on niin provo, mutta ei se mitään, en ole pitkään aikaan nauranut näin paljon! Linnuilla ja hileillä koristeltu erokirje, ahahaah! :D
Jos tää ei ole provo, kirjoittaja on mielenterveyspotilas.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:08"]
alkuon hyvä, mutta sitten menee metsään.
1. Älä syytä naistasi, että on liikaa tunkenut luoksesi. Vaan kirjoita mielummin neutraalisti, että tämä yhteenmuutto on sittenkin tullut mielestäsi liian nopeasti, etkä Ole siihen valmis
2. Älä nyt korosta sitä, ettei ihastumisia tai pettämisiä ole tapahtunut. Äläkä todellakaan sano, että pettäminen olisi ollut väistämätöntä ja edessä. Sehän vasta ikävältä tuntuu naisesta.
3. Viestisi on jotemkin ristiriitainen, sillä kehut kuinka hyvä sinulla on naisen kanssa ollut, mutta sitten toteat, että onkin ahdistanut vaan ja pettämäänki ajautuu ennemmin tai myöhemmin. Etkö voi vaan todeta, että tämä seurustelu on ollut ihanaa, mutta nyt alkoi tuntumaan, ettei sitoutuminen ole hyvä idea sinusta tällä hetkellä.
4. Poista tuo yhteenpaluu kohta. Kuulostaa tosi töykeältä puhua jo yhteenpaluusta kun eroakaan ei ole selvitty.. ja ylimieliseltä, entä jos nainen ei surun jälkeen edes haluaisi palata yhteen? Mutta olet jo olettanut että tietenkin haluaa kapsahtaa kaulaasi uudelleen. Mitä, jos jättäisit vain koko yhteenpaluu kokonaan käsittelemäti. Jos nainen joskus vaikuttaa siltä että haaveilee yhteenpaluusta, niin torppaa koko idea sitten vasta kun/jos se on ajankohtainen?
[/quote]
Kiitos vinkeistä, täytyy katsoa josko sitä noiden avulla saisi muokattua paremmaksi. Varsinkaan noita 4. kohdan juttuja en ollutkaan tullut miettineeksi.
Ja päätin että jätän kirjeen koristelematta kun se ehdotus sai täällä tuollaisen vastaanoton, valitsen sitten jo jotain valmiiksi kaunista paperia.
AP
"Pääsyy on kuitenkin se (vaikka kukaan ei sitä tunnu uskovan) etten halua loukata häntä sillä asialla, koska ero on kuitenkin väistämätön. Mielestäni se olisi tällöin vain turha ja ylimääräinen tieto.
AP"
Olisitko eronnut tyttöystävästäsi ilman tätä pettämistouhuasi? Olen viesteistäsi saanut sen kuvan, että haluat erota nimenomaan tämän pettämisen takia. Siksi on surkuhupaisaa kuvailla turhaksi ja ylimääräiseksi tiedoksi sitä, että tyttöystäväsi saisi selville eronne pääasiallisen syyn. Pelkäätkö hylkäämistä niin paljon, ettet pysty antamaan kohta ex-tyttöystävällesi mahdollisuutta antaa sinulle kenkää?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 18:02"]
Sanonhan minä kirjeessä, että olen viihtynyt suhteessa eikä hän olisi voinut tehdä mitään toisin, mielestäni en syytä häntä. Mielestäni tuo ahdistus-kohta kuulostaa pikemminkin siltä, että itselläni on hankaluuksia sitoutua.
Ajattelin piirtää lintuja koska (ex)naiseni tykkää niistä. Voisin myös liimata hileitä tms pieniä koristeita.
AP
[/quote]
Lintuja ja hileitä! REPS lol! xD Tää on niin provo, mutta ei se mitään, en ole pitkään aikaan nauranut näin paljon! Linnuilla ja hileillä koristeltu erokirje, ahahaah! :D
Jos tää ei ole provo, kirjoittaja on mielenterveyspotilas.
[/quote]
Oikeesti päivän naurut tuli!! Mä kuvittelen mielessäni ku ap kurkkii toisesta huoneesta kun hänen ihana "ex-naisensa" tulee kotiin ja löytää pöydältä kauniin linnuilla ja hileellä koristellun erokirjeen....mä en kestä oikeesti :D:D:D
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:24"]
Minua kiinnosta mikä se eron (ja pettämisen) todellinen syy sitten on?
Osaatko laittaa sen sanoiksi edes näin anonyymisti, jollei tarvi välittää kenenkään loukkaantumisista?
[/quote]
Mielestäni olen sen jo kertonut, mutta ei se mitään. Pettämisen syy oli siis se, että elän aina hetkessä ja tunteella, ja ollessani työkaverini seurassa oli vain pakko päästä sänkyyn hänen kanssaan. Olisi ollut turhaa yrittää taistella vastaan, toimin täysin viettieni varassa. Eron syy puolestaan on tuo pettäminen, en pysty jatkamaan suhdetta omantunnon tuskieni takia. Jos aikoisin pysyä suhteessa, minun olisi pakko kertoa pettämisestä, koska minunkin mielestäni olisi väärin salata tuollaista siinä tapauksessa, jos aikoo vielä jatkaa suhdetta. Pettämisestä kertominen ei ole vaihtoehto, joten vaihtoehdoksi jää ero.
AP
Älä anna lasia, äläkä vettä, ellet halua niitä naamallesi. Mieti reitti valmiiksi.
Jos tämä tilanne olisi todellinen ei ap:n tarvitsisi tehdä yhtään mitään: Jos nainen ei ole "jättämistä" tähän mennessä huomannut, tuskin on koskaan edes huomannut seurustelevansa. :D
provoista provoin, mutta onpahan hauska :D
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:28"]
"Pääsyy on kuitenkin se (vaikka kukaan ei sitä tunnu uskovan) etten halua loukata häntä sillä asialla, koska ero on kuitenkin väistämätön. Mielestäni se olisi tällöin vain turha ja ylimääräinen tieto.
AP"
Olisitko eronnut tyttöystävästäsi ilman tätä pettämistouhuasi? Olen viesteistäsi saanut sen kuvan, että haluat erota nimenomaan tämän pettämisen takia. Siksi on surkuhupaisaa kuvailla turhaksi ja ylimääräiseksi tiedoksi sitä, että tyttöystäväsi saisi selville eronne pääasiallisen syyn. Pelkäätkö hylkäämistä niin paljon, ettet pysty antamaan kohta ex-tyttöystävällesi mahdollisuutta antaa sinulle kenkää?
[/quote]
En varmaan olisi. Toisaalta olen varma, että jos en olisi pettänyt nyt, niin olisin pettänyt kuitenkin jossain vaiheessa myöhemmin. Ero olisi siis joka tapauksessa edessä ennemmin tai myöhemmin. Mielestäni (ex)naiseni ei tarvitse tietää eron pääsyytä, kun se vain satuttaisi häntä. Minä olen hänelle jo "antanut kenkää" vaikkei hän tiedä siitä ihan vielä, eli minä nyt vain satuin ehtimään ensin.
AP
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 19:24"]
Minua kiinnosta mikä se eron (ja pettämisen) todellinen syy sitten on?
Osaatko laittaa sen sanoiksi edes näin anonyymisti, jollei tarvi välittää kenenkään loukkaantumisista?
[/quote]
Mielestäni olen sen jo kertonut, mutta ei se mitään. Pettämisen syy oli siis se, että elän aina hetkessä ja tunteella, ja ollessani työkaverini seurassa oli vain pakko päästä sänkyyn hänen kanssaan. Olisi ollut turhaa yrittää taistella vastaan, toimin täysin viettieni varassa. Eron syy puolestaan on tuo pettäminen, en pysty jatkamaan suhdetta omantunnon tuskieni takia. Jos aikoisin pysyä suhteessa, minun olisi pakko kertoa pettämisestä, koska minunkin mielestäni olisi väärin salata tuollaista siinä tapauksessa, jos aikoo vielä jatkaa suhdetta. Pettämisestä kertominen ei ole vaihtoehto, joten vaihtoehdoksi jää ero.
AP
[/quote]
Miten ajattelit ehkäistä ko ongelman tulevaisuudessa?
Erota joka kerta kun tekee toista ihmistä mieli?
Ymmärrän että kertominen on vaikeaa mutta ihmiset voivat yllättää. Pahinta on se hetki ennen tunnustusta. omassa päässäsi. Lisäksi sen jälkeen nukut yösi paremmin.
Jos meinaat jatkaa valitsemallasi linjalla se kannattaa mainita naiselle jo alkukättelyssä. Muutoin olet ikuisesti koristelemassa kirjeitä.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 17:54"]kasvata selkäranka
[/quote]
Hyvin sanottu!
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:33"]
[/quote]
No en ole provo. Eikö teistä tällaista muka oikeasti voisi tapahtua vai miksi huutelette provoa?
AP
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:35"]
eikö mielestäsi olisi ollut järkevää erota jo ennen yhteenmuuttoa, jos sinulla on ollut kokoajan fiilis, että tulet pettämään naistasi jossain vaiheessa? Tai miksi jatkoit suhteessa vaikka tiedostit pettämisvietin mutta omien sanojesi mukaan et kuitenkaan halua loukata? Jos olisit pistänyt poikki aiemmin, ei olis tarvinnut täällä miettiä järjettömiä peitesyitä nyt jo tapahtuneelle petokselle..
off topic, mutta uteliaisuudesta
aiotko vielä mennä nyt sinkkuna paneskelemaan työkaveria?
Ja oletko ollut monessa vakavassa suhteessa? Oletko pettänyt niissäkin aiemmin? Jos et, miten olet silloin saanut pidettyä viettisi kurissa tiukan paikan tullen?
Ja puhuit tuolla, että avoin suhde olisi paras, muttet silti toivo että nainen saisi muita, niin eihän se ole mikään avoin suhde jos vain sinä pääset sen etuuksisya nauttimaan..
[/quote]
Kyllä, olisi varmaan ollut fiksua erota jo aiemmin, mutta olisi jotenkin tuntunut typerältä erota lähes täydellisestä naisesta, kun mitään ei ollut edes vielä tapahtunut. Toisin sanoen eroaminen ennen pettämistä olisi mielestäni ollut huono valinta, koska elättelin silti pieniä, naiivejakin toiveita siitä, että pystyisin hillitsemään itseni. Nyt jälkeenpäin ajatellen se tietysti olisi ollut paljon helpompi ja kivuttomampi valinta molemmille.
Voi olla, että päädyn työkaverini kanssa vielä sänkyyn, koska seksi oli tosiaankin todella hyvää. Minulla on ollut pari vakavampaa suhdetta ennen tätä. En ole niissäkään pystynyt täysin hillitsemään itseäni, mutta paremmin. Niissä en mennyt muiden naisten kanssa yhtä pitkälle kuin tässä suhteessa eli yhdyntää ei ollut muuta kuin silloisten tyttöystävien kanssa. Ne suhteet päättyivätkin sitten eroon ihan muista syistä.
AP
[/quote]
selvä,
saivatko vanhat tyttöystävät koskaan tietää pahoistasi? Tai olitko silloinkin sitä mieltä, että parempi olla kertomatta ?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:28"]
AP"
[/quote]
En varmaan olisi. Toisaalta olen varma, että jos en olisi pettänyt nyt, niin olisin pettänyt kuitenkin jossain vaiheessa myöhemmin. Ero olisi siis joka tapauksessa edessä ennemmin tai myöhemmin. Mielestäni (ex)naiseni ei tarvitse tietää eron pääsyytä, kun se vain satuttaisi häntä. Minä olen hänelle jo "antanut kenkää" vaikkei hän tiedä siitä ihan vielä, eli minä nyt vain satuin ehtimään ensin.
AP
[/quote]
Koska tyttöystäväsi ei tiedä erosta, niin et ole vielä antanut hänelle kenkää - et oikeassa maailmassa. Siksi voisit ihan hyvin antaa hänen jättää sinut. Miksi se on sinulle niin vaikeaa? Tuo että sanot ehtineesi ensin kyllä viittaa siihen, että sinulle on tärkeää olla jättäjä eikä jätetty. Miksi näin?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 17:57"]
Älä anna lasia, äläkä vettä, ellet halua niitä naamallesi. Mieti reitti valmiiksi.
[/quote]
Pilasit mun suunitelman.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:33"]
[/quote]
No en ole provo. Eikö teistä tällaista muka oikeasti voisi tapahtua vai miksi huutelette provoa?
AP
[/quote]
No kyllähän tuollaisia jänishousupaskiaisia oikeastikin on, esim oma exäni,mutta kyllä tää nyt on jo niin selvää provokauraa :D Mutta jatka toki, sepitä vaikka että miten tuleva exä sitten uutisen ottaa ;)
Tule ap sitten kertomaan, että miten meni! Saitko selkääs vaiko et.
[/quote]
En ole vielä ehtinyt miettiä tulevia suhteita, mutta ehkä avoin suhde olisi minulle paras vaihtoehto. Tai täytyy vain löytää tarpeeksi ymmärtäväinen nainen, joka tajuaa, että on elettävä hetkessä.
AP
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:50"]
[/quote]
En ole vielä ehtinyt miettiä tulevia suhteita, mutta ehkä avoin suhde olisi minulle paras vaihtoehto. Tai täytyy vain löytää tarpeeksi ymmärtäväinen nainen, joka tajuaa, että on elettävä hetkessä.
AP
[/quote]
Sallitko saman hänelle?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 17:34"]
Olen kesälomalla. Mikä MEM0?
AP
[/quote]
Oletko oikeasti yksinkertainen; eilen juuri puhuttiin tästä: Mulla ei oo munaa nolla (0).
Mitä teetkään työksesi ja miten kauan tuosta "pettämisestä" nyt on aikaa?