Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?
Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
Kommentit (541)
AP taitaa olla oikeasti 14-vuotias... Et sä ketään ole jättänyt ennenkuin jätetty tietää asiasta itsekin.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:30"]
Uskotko ap muuten, että naisesi on matkoilla 100%:n uskollinen? Tuskin. Eiköhän hän ole siellä puuhaamassa samaa mitä sinä ja uskon, että hän lähinnä ilahtuu kun kerrot asiasta. Kyllä kai nainen on sinut oppinut tuntemaan näiden vuosien aikana ja tietää, että paras keino päästä suhteesta yli on pitää kivaa toisaalla. Lähtisin siis sillä asenteella kertomaan, että ei sillä naisellakaan välttämättä ole puhtaat jauhot pussissa kun kerran on naisporukalla a-luokan matkalla... Siellä se naisesi vaan kihertelee tyhmyydellesi ja pitää sinua pilkkanaan, juttelee kavereidensa kanssa sinun oudoista jutuistasi ja miettii ohessa miten pääsisi sinusta eroon.
[/quote]
Aika jännä, että tiedät noin tarkkaan sen, että millainen (ex)naiseni on ja mitä hän tekee... Minä sentään tunnen hänet toisin kuin sinä, ja tiedän, että hän ei ole pettäjätyyppiä vaan todella ihana ja välittävä ihminen.
AP
[/quote] Joo, niinkuin sinäkin? :-D Nyt sitten nau'ut siellä, että olet pettänyt tätä ihanaa ja välittävää naistasi ja olet miehekkäästi pistänyt facebookiin asiasta ilmoituksen. Voi lapsikulta, herää unelmistasi ja hyppää maan pinnalle! Ja älä enää toiste lisää ikääsi kymmentä vuotta kun kirjoittelet tänne, vai lisäsitkö ikää peräti 20 vuotta...? Naapurin 14 vuotiaalla poikasella kun on tällaisia samanlaisia juttuja myös. Sorry, mutta naurattaa lähinnä touhusi ja sinisilmäisyytesi!
Olen ollut vähän samassa tilanteessa kuin ap:n tyttöystävä. Matkustin toiselle puolelle maailmaa miehen takia vain kuullakseni tulleeni jätetyksi. Ensin itketti, sitten vitutti.
Minkä verran sinulla on Facebookissa kavereita? Onko heissä naisesi kaverinkavereita tai vastaavia? En ole fb:n asiantuntija, mutta eikö statusta vaihtaessa siitä mene KAIKILLE ilmoitus...? Ja koska juorut kulkevat nopeammin kuin arvaatkaan, niin eiköhän se tyttöystäväsi jo tiedä asiasta.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:10"]
Uskotko ap muuten, että naisesi on matkoilla 100%:n uskollinen? Tuskin. Eiköhän hän ole siellä puuhaamassa samaa mitä sinä ja uskon, että hän lähinnä ilahtuu kun kerrot asiasta. Kyllä kai nainen on sinut oppinut tuntemaan näiden vuosien aikana ja tietää, että paras keino päästä suhteesta yli on pitää kivaa toisaalla. Lähtisin siis sillä asenteella kertomaan, että ei sillä naisellakaan välttämättä ole puhtaat jauhot pussissa kun kerran on naisporukalla a-luokan matkalla... Siellä se naisesi vaan kihertelee tyhmyydellesi ja pitää sinua pilkkanaan, juttelee kavereidensa kanssa sinun oudoista jutuistasi ja miettii ohessa miten pääsisi sinusta eroon.
[/quote]
Aika jännä, että tiedät noin tarkkaan sen, että millainen (ex)naiseni on ja mitä hän tekee... Minä sentään tunnen hänet toisin kuin sinä, ja tiedän, että hän ei ole pettäjätyyppiä vaan todella ihana ja välittävä ihminen.
AP
[/quote] Joo, niinkuin sinäkin? :-D Nyt sitten nau'ut siellä, että olet pettänyt tätä ihanaa ja välittävää naistasi ja olet miehekkäästi pistänyt facebookiin asiasta ilmoituksen. Voi lapsikulta, herää unelmistasi ja hyppää maan pinnalle! Ja älä enää toiste lisää ikääsi kymmentä vuotta kun kirjoittelet tänne, vai lisäsitkö ikää peräti 20 vuotta...? Naapurin 14 vuotiaalla poikasella kun on tällaisia samanlaisia juttuja myös. Sorry, mutta naurattaa lähinnä touhusi ja sinisilmäisyytesi!
[/quote]
Huoh, minä en ole yhtä ihana ja luotettava kuin naiseni ja hän on kyllä tiennyt sen aiemminkin, kun olen ennenkin tehnyt virheitä (en tosin yhtä suuria). (Ex)naiseni sen sijaan ei ole ikinä tehnyt tai sanonut mitään sellaista, mistä voisin päätellä hänen pettävän minua. Ja olen 34-vuotias, ikäni ei muutu sen perusteella uskotko sinä siihen vai et.
Minusta sinun tulisi kirjoittaa kirje koko tästä episodista... nimittäin itsellesi. Millaisen miehen kuvan itsestäsi saisit sen kirjeen perusteella?
Sanot, että tämä nainen "ei ole pettäjätyyppiä vaan todella ihana ja välittävä ihminen". Siispä on todella mielenkiintoista, että päädyit ylipäätään pettämään häntä, ja sen hairahduksen jälkeen jättämään hänet aivan yllättäen ilman kunnollista selitystä. Onko tässä koko tarina? Miksi teet näin ihmiselle, jonka arvotat sanoissasi korkealle, jos kohta et missään määrin teoissasi?
Isoin huolesi ei tunnu olevan se, että loukkaisit häntä. Lainaan aloitusviestistäsi palan: "En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut)."
Onko se "turha" mielipaha, että olet pettänyt häntä ja ilmoittanut erosta facebookissa julkisesti, muttet maininnut halaistua sanaa hänelle itselleen? Siinä on aika paljon asiaa "turhaksi mielipahaksi". Sanot myös, ettet varsinaisesti kadu tekoasi, mutta piilottelet sitä ja pelkäät raivoamista niin kuin pikkupoika äitinsä torumista. Ja herran tähden: olet 34-vuotias.
Sitten ne käytännön neuvot: en usko, että voit hoitaa tätä mitenkään niin, että kaikki saisivat onnellisen lopun. Tässä tilanteessa ehkä se vähiten huono ratkaisu olisi, että kertoisit pettämisestä ja kuuntelisit kaiken sen raivoamisen niin kuin mies. Usko pois: vaikka jättäisit pettämisen kertomatta, sana kiirii kyllä ennen pitkää naisen korviin.
Minä ihmettelen tämän tarinasi perusteella kolmea asiaa:
1. Miksi podet huonoa omatuntoa, yrität kätkeä totuutta ja paeta vastuuta, vaikket oikeastaan kadu sitä että hairahduit työkaverin petiin?
2. Miksi korotat naisystäväsi ominaisuuksia lähes taivaallisiin sfääreihin, mutta kohtelet silti häntä ihan päinvastaisella tavalla?
3. Ja ennen kaikkea: oletko todella 34-vuotias?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:14"]
Minkä verran sinulla on Facebookissa kavereita? Onko heissä naisesi kaverinkavereita tai vastaavia? En ole fb:n asiantuntija, mutta eikö statusta vaihtaessa siitä mene KAIKILLE ilmoitus...? Ja koska juorut kulkevat nopeammin kuin arvaatkaan, niin eiköhän se tyttöystäväsi jo tiedä asiasta.
[/quote]
n. 200 kaveria ja osa niistä on kyllä naisenkin tuttuja, mutta kukaan heistä ei ole niin läheinen (ex)naiseni kanssa että puuttuisi tähän asiaan, ainakin uskon näin. Sitä paitsi kaikki varmaan olettavat automaattisesti, että (ex)naiseni on tietoinen tilanteesta. (Ex)naiseni olisi varmaan jo ottanut yhteyttä, jos olisi erostamme jostain kuullut...
AP
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:33"]
[/quote]
n. 200 kaveria ja osa niistä on kyllä naisenkin tuttuja, mutta kukaan heistä ei ole niin läheinen (ex)naiseni kanssa että puuttuisi tähän asiaan, ainakin uskon näin. Sitä paitsi kaikki varmaan olettavat automaattisesti, että (ex)naiseni on tietoinen tilanteesta. (Ex)naiseni olisi varmaan jo ottanut yhteyttä, jos olisi erostamme jostain kuullut...
AP
[/quote]
Kyllä se tietää, se ei vasn viitti kertoa sulle.
Tästä tulee kyllä sellainen käsitys, että itse et ollut riittävän sitoutunut ja jossain takaraivossa jokin sanoi sinulle, että haluat erota. En mitään muuta "järkevää" selitystä keksi tuolle käytöksellesi. Mutta luojan tähden, kerro mitä olet tehnyt. Naisesi ansaitsee totuuden.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:35"]
[/quote]
AP
[/quote]
[/quote]
:D
[/quote]
AP
[/quote]
[/quote] Aivan varmasti tietää. Koska ap olet muuten viimeksi naisesi kanssa jutellut?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 17:50"]Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
[/quote]
Sä oot oikeasti joku teinipoika etkä 34v mies. Muahahahaa!
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:25"]
Minusta sinun tulisi kirjoittaa kirje koko tästä episodista... nimittäin itsellesi. Millaisen miehen kuvan itsestäsi saisit sen kirjeen perusteella?
Sanot, että tämä nainen "ei ole pettäjätyyppiä vaan todella ihana ja välittävä ihminen". Siispä on todella mielenkiintoista, että päädyit ylipäätään pettämään häntä, ja sen hairahduksen jälkeen jättämään hänet aivan yllättäen ilman kunnollista selitystä. Onko tässä koko tarina? Miksi teet näin ihmiselle, jonka arvotat sanoissasi korkealle, jos kohta et missään määrin teoissasi?
Isoin huolesi ei tunnu olevan se, että loukkaisit häntä. Lainaan aloitusviestistäsi palan: "En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut)."
Onko se "turha" mielipaha, että olet pettänyt häntä ja ilmoittanut erosta facebookissa julkisesti, muttet maininnut halaistua sanaa hänelle itselleen? Siinä on aika paljon asiaa "turhaksi mielipahaksi". Sanot myös, ettet varsinaisesti kadu tekoasi, mutta piilottelet sitä ja pelkäät raivoamista niin kuin pikkupoika äitinsä torumista. Ja herran tähden: olet 34-vuotias.
Sitten ne käytännön neuvot: en usko, että voit hoitaa tätä mitenkään niin, että kaikki saisivat onnellisen lopun. Tässä tilanteessa ehkä se vähiten huono ratkaisu olisi, että kertoisit pettämisestä ja kuuntelisit kaiken sen raivoamisen niin kuin mies. Usko pois: vaikka jättäisit pettämisen kertomatta, sana kiirii kyllä ennen pitkää naisen korviin.
Minä ihmettelen tämän tarinasi perusteella kolmea asiaa:
1. Miksi podet huonoa omatuntoa, yrität kätkeä totuutta ja paeta vastuuta, vaikket oikeastaan kadu sitä että hairahduit työkaverin petiin?
2. Miksi korotat naisystäväsi ominaisuuksia lähes taivaallisiin sfääreihin, mutta kohtelet silti häntä ihan päinvastaisella tavalla?
3. Ja ennen kaikkea: oletko todella 34-vuotias?
[/quote]
Ymmärrän kyllä periaatteessa mitä tarkoitat, ulkopuolisen voi olla hankala käsittää tekojani. Turhalla mielipahalla tarkoitin lähinnä sitä, että pettämisestä kertominen olisi ns. ylimääräisen mielipahan aiheuttamista, erossakin on ihan tarpeeksi varmasti sulateltavaa (kunhan nyt saan aikaiseksi kertoa siitä).
Ja 1. En sinänsä kadu tekoani, koska - niin julmalta kuin tämä kuulostaakin - seksi oli todella hyvää ja olen aavistellut, että päädyn jossain vaiheessa kuitenkin pettämään. Se oli vain ajan kysymys. Jos ajattelen asiaa vain omalta kannaltani, ei ole mitään mitä katua. Jos taas alan miettiä, miltä tämä kaikki naisesta mahtaa tuntua kun saa tietää, niin totta kai omatunto alkaa soimata kuten normaalilla ihmisellä pitääkin.
2. (Ex)naiseni on todella hyvä ja kaikin puolin upea ihminen, tulen varmaan aina olemaan sitä mieltä. Silti hän ei pysty antamaan minulle aivan kaikkea mitä tarvitsen, eihän kukaan ole täydellinen. Kuten olen varmasti antanut jo ymmärtää, se, että kohtelen häntä huonosti johtuu täysin minusta itsestäni ja huonoista valinnoistani eikä hänestä tai hänen puutteistaan.
3. Kyllä olen.
Ap, sulla on virhe nimmarissasi. Kirjoitit vahingossa M34 vaikka taisit tarkoittaa P14.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:42"]
[/quote]
AP
[/quote]
[/quote] Aivan varmasti tietää. Koska ap olet muuten viimeksi naisesi kanssa jutellut?
[/quote]
Tuskinpa tietää. Juuri tänään juttelimme puhelimessa, hän puhui kanssani ihan normaalisti.
AP, kuten myös 97.
Mä en pysty keskittyyn tän aloittajan ongelmaan kun ärsyttää mies joka puhuu koko ajan naiseni sitä ja naiseni tätä. Naiseni naiseni naiseni. =(
Yök, yök ja yök.
p.s En usko tähän juttuun. Heteromies ap ei ole.
Kuten moni on jo todennut, keskustele asiat kasvokkain. Kerro totuus nyt, koska hän sen luultavimmin jostain joku päivä saa selville. Valheella on lyhyet jäljet. Teillä on kuitenkin pitkä historia takananne ja haluat varmasti hänelle siitä jäävän hyvät muistot. Vaikka saattaa kuulostaa oudolle, suoraselkäisyys ja totuuden kertominen varmasti satuttaa ja kovaa, niin kiertely ja löysään hirteen jättäminen satuttaa paljon enemmän pitkällä aikavälillä. Minut jätettiin kiertelemällä puhelimessa 4 vuoden suhteen jälkeen. Meni yli vuosi, kun analysoin syitä mielessäni. Jos olisin saanut tietää totuuden, olisin pystynyt jatkamaan nopeammin eteenpäin. Potkin kyllä itseäni takamuksille, kun pääsin exästäni ylitse, että tuhlasin aikaa menneisyydessä vatvomiseen...
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:24"]Väitättekö te ihan totta että joku "tarvitsen omaa aikaa ja tilaa, suhteessa oleminen ahdistaa" -selitys satuttaa enemmän kuin se, että paljastaa pettäneensä? Jos nainen ei jotain asiaa tiedä se ei voi myöskään satuttaa, tajuatteko.
AP
[/quote]
Ajatteletko sä nyt oikeasti muka enemmän naisen tunteita ettei siihen sattus vai sittenki omaa persausta. Harmi ettei olla enää villissä lännessä. Ampusin napin sun kuulaasi ettet vahingossakaan pääsisi lisääntymään. Maailma ei pelkurimiehiä enää lisää kaipaa.
[/quote]
Tappaminenko sitten on enemmän oikein kuin pettäminen? Sairasta.
[/quote]
AP
[/quote]
Ai tunnet hänet, kuten hän oletettavasti luuli tuntevansa sinut: Että olet uskollinen, ihana mies, joka ei koskaan pettäisi häntä. Ja sinä aiot jättää hänet ja antaa elää tuon valheellisen mielikuvan kanssa. Hän voi itkeä itkunsa ja edetä eteenpäin, löytää toisen suhteen ja välitää jostakin toisesta mutta varmasti se tulee kiusaamaan häntä. Hän voi pahimmillaan miettiä koko loppuikänsä, MIKSI suhde oikeasti loppui tuosta vain, sen ihmisen kanssa, jonka varaan oli rakentanut tulevaisuutensa ja haaveensa. Hän joutuu pahimmillaan tyhjän päälle, koska sinä vedät häneltä maton alta ja kerrot vain tekosyitä pelastaakseen oman arvottoman ja kuppaisen nahkasi.
Nyt jumalauta, jotain selkärankaa. Kyllä, olet kussut suhteenne pahemman kerran. Ja tiedätkö mitä? Naisesi ansaitsee kuulla koko totuuden, ei mitään itsekkäitä tekaistuja selityksiä tai yhtäkkisiä katoamistemppuja. Sinä olet hänelle sen verran velkaa.