Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?
Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
Kommentit (541)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:11"]
Jos et voi mennä enää vaihtamaan fb-statustasi, niin voit kuitenkin piilottaa sen näkymästä muille. Jos siis jotain on vielä pelastettavissa, niin kannattaisi se edes käydä muuttamassa, ennen kuin tieto kiirii sitä kautta tyttöystävällesi.
Mielenkiinnosta vielä pakko kysyä, että missä AP asut?
[/quote]
Täytyy nyt katsoa että mitä teen tuon facebook-jutun suhteen, olisi kyllä aika noloa heti piilottaa se. Asun Jyväskylässä, jos sillä on jotain merkitystä.
[/quote]
Noloa olisi piilottaa status? Eiköhän tässä sun touhussa ole noloa ihan kaikki muu. Statuksen piilottaminen olisi ainoa fiksu teko facebookin osalta.
[/quote]
Kai tajuat että jos piilotat statuksen ei siitä tule kellekään ilmoitusta että "Vuoden munapää on piilottanut sinkkustatuksen". Taidat luulla vähän liikoja siitä että ihmiset käy päivittäin kyttäämässä sun parisuhdestatusta ja miettimässä että ai kauhee,eilen se seurusteli, viikko sitten oli sinkku ja tänään on hävinnyt kaikki ilmoitukset. Voi järjenkäyttö! :D
Kaikenlaisia sikamiehiä niitä onkin! *Oksentaa ap:n niskaan*
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:24"]Väitättekö te ihan totta että joku "tarvitsen omaa aikaa ja tilaa, suhteessa oleminen ahdistaa" -selitys satuttaa enemmän kuin se, että paljastaa pettäneensä? Jos nainen ei jotain asiaa tiedä se ei voi myöskään satuttaa, tajuatteko.
AP
[/quote]
Ajatteletko sä nyt oikeasti muka enemmän naisen tunteita ettei siihen sattus vai sittenki omaa persausta. Harmi ettei olla enää villissä lännessä. Ampusin napin sun kuulaasi ettet vahingossakaan pääsisi lisääntymään. Maailma ei pelkurimiehiä enää lisää kaipaa.
[/quote]
Tappaminenko sitten on enemmän oikein kuin pettäminen? Sairasta.
[/quote]
En mä pettämisen takia liipasimesta painaisi vaan siksi ettei vastuuta pelkäävä narri pääsisi lisääntymään. Camoon, mies jo muka 34 ja jutut kuin kuusitoistavuotiaalla. Aikuinen mies osaa asiansa selvittää oikeassa järjestyksessä, pystypäin ja tehdä viestinsä sellaiseksi ettei se loukkaa kuin sen mikä on olennaista. Mutta joo mä kunnioitankin ja arvostan oikeita Miehiä joilla on sydän ja arvot paikallaan. Ap on pelkkä strutsi pää onkalossa.
Ole aikuinen ihminen ja kerro asia niin kuin se on.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:16"]
[/quote]
En voi tehdä sitä.
Terveisin aloittajamies.
Mitä jos vaan sanoisit, ettet halua jatkaa..
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:16"]
[/quote]
En voi tehdä sitä.
Terveisin aloittajamies.
[/quote]
No mitäpä sitten enää täältä kyselet apua kun neuvot ei kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:16"]
[/quote]
En voi tehdä sitä.
Terveisin aloittajamies.
[/quote]
No mitäpä sitten enää täältä kyselet apua kun neuvot ei kelpaa.
[/quote]
Tuo kommentti ei ollut minun.
AP
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:47"]
--
Ymmärrän kyllä periaatteessa mitä tarkoitat, ulkopuolisen voi olla hankala käsittää tekojani. Turhalla mielipahalla tarkoitin lähinnä sitä, että pettämisestä kertominen olisi ns. ylimääräisen mielipahan aiheuttamista, erossakin on ihan tarpeeksi varmasti sulateltavaa (kunhan nyt saan aikaiseksi kertoa siitä).
Ja 1. En sinänsä kadu tekoani, koska - niin julmalta kuin tämä kuulostaakin - seksi oli todella hyvää ja olen aavistellut, että päädyn jossain vaiheessa kuitenkin pettämään. Se oli vain ajan kysymys. Jos ajattelen asiaa vain omalta kannaltani, ei ole mitään mitä katua. Jos taas alan miettiä, miltä tämä kaikki naisesta mahtaa tuntua kun saa tietää, niin totta kai omatunto alkaa soimata kuten normaalilla ihmisellä pitääkin.
2. (Ex)naiseni on todella hyvä ja kaikin puolin upea ihminen, tulen varmaan aina olemaan sitä mieltä. Silti hän ei pysty antamaan minulle aivan kaikkea mitä tarvitsen, eihän kukaan ole täydellinen. Kuten olen varmasti antanut jo ymmärtää, se, että kohtelen häntä huonosti johtuu täysin minusta itsestäni ja huonoista valinnoistani eikä hänestä tai hänen puutteistaan.
3. Kyllä olen.
[/quote]
En tiedä, käsittäisinkö tekoasi siltikään, vaikka tuntisin sinut henkilökohtaisesti. Minusta ei pelkästään pettäminen vaan myös koko toimintasi kokonaisuudessaan on selkärangatonta. Asiat eivät ole mustavalkoisia, olet siinä oikeassa, mutta minusta tätä tekoa ei saa maalattua sinulle edulliseen valoon, vaikka toimintaasi kuinka analysoisi. Olet näemmä tiedostanut, että sinusta ei alun alkaenkaan olisi ollut uskolliseen, perinteiseen parisuhteeseen. Ihmettelen siis, miksi sellaiseen suhteeseen hakeuduit alun alkaenkin.
Minusta sillä, miten ratkaiset tämän tilanteen, on väliä seuraavia suhteitasi ajatellen. Epäilen, että nämä samat ongelmat seuraavat sinua myös seuraaviin suhteisiisi, vaikka eteesi tulisi kuinka hieno nainen tahansa. Jo siksikin suosittelen harkitsemaan vakavasti, mitä teet.
Ensiksi, ap, suorista itsesi. Olet tiennyt jo pitkään, ettei sinusta välttämättä ole elämään uskollisena tälle kumppanillesi, mutta olet pitänyt asian omana tietonasi. Kumppanisi olisi todennäköisesti halunnut tietää ja tehdä omat päätöksensä. Nyt olet vienyt häneltä neljä vuotta suhteen vuoksi, joka ei näytä johtavan mihinkään. Tästä (sekä toki sattuneesta pettämisestä) olisi sinun syytä olla pahoillasi. Kukaan nainen ei voi täyttää jokaista pientäkin tarvettasi, ei tulisi olla ahne.
Kun tapaat tämän (ex)kumppanisi kasvotusten, anna hänelle pahoittelujen lisäksi faktat, jotta hän voi muodostaa oman tulkintansa. Koeta ymmärtää, ettei sinun (itsellesi edullinen) tulkintasi ole hänelle kovinkaan hyödyllinen. Kun yhteensopivuusasiat suhteessa yleensä kaatuvat naisten niskaan, niin he tarvitsevat tietoa. Emme me yleensä halua, että meitä pidetään vain varalla. Minun on vaikea uskoa, että olet tosiaan ikäiseni. Toivottavasti opit vielä rehellisen keskustelun taidon.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:10"]Voitteko nyt oikeasti yrittää neuvoa? Ainoa edes jotenkin hyödyllinen viesti oli viesti nro 10. Mutta en edelleenkään halua tai voi kertoa pettämisestä, joten täytyy keksiä joku tekosyy erolle. Mutta mikä se voisi olla? Joku "olemme kasvaneet erillemme" -lässytys ei varmasti mene läpi.
AP
[/quote]
NO PÄLLI MITEN OLISI KULTA EN ENÄÄ HALUA OLLA YHDESSÄ KOSKA EN OLE ENÄÄ PITKÄÄN AIKAAN RAKASTANUT SINUA ! TAHDON EROTA HETI.
Facebookpäivitys: ilmeisesti teit sen jotta sun olisi pakko toimia eli ottaa se ero?Nyt sitten et tiedä miten sen eron oikein ottaisi?
Pettämistä tapahtuu suht. isossa osassa parisuhteita. Hyvä kun joku sentään kysyy että mitä sitten? No, parempi kai olisi ottaa ero ennen, mutta tässä vaheessa sille nyt ei voi enää mitään. Syyttelyn sijasta miettisin miten voisi tehdä nyt "oikein". Mikä ois semmoinen teko nyt, että sitä kymmenen vuoden päästä- tai vaikka ihan vanhanakin - kestäisi katsoa?
Luulisi että homma lähtisi liikkeelle keskustelusta siitä, miten tän suhteen on kokenut? Mikä saa haluamaan siitä eroon? Miksi tuntuu ettei siinä voi olla? Pettämisestä voi lopulta tuntea olevansa pakotettu kertomaan kun tätä vyyhtiä ryhtyy avaamaan vaikka nyt tuntuisikin ettei se ole mahdollista.
Syvällä nesteessä joka tapauksessa olet...
Juu-juu. Aivan näin just juurikin koska.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:01"]
Olen nyt muokannut kirjettä hieman, onko tämä ok?:
”Hei Anna, olen päättänyt erota sinusta. Itse asiassa päätin sen jo jonkun aikaa sitten. Anteeksi, että kerron asiasta vasta nyt ja tällä tavalla, mutten halunnut pilata lomaasi. Olen viihtynyt suhteessamme ja olet ollut minulle upea kumppani, mutta minusta tuntuu, että kummallekin tekisi hyvää olla yksin. Minua on alkanut ahdistaa tämä suhde, varsinkin siksi kun niin innokkaasti, melkeinpä väkisin, olet muuttamassa luokseni. Mielestäni olisi parasta lopettaa suhde nyt ns. hyvässä vaiheessa, kun ei ole vielä ehtinyt tapahtua mitään ikävää, toisin sanoen kumpikaan ei ole ehtinyt pettää tai ihastua toiseen. Se olisi varmaan väistämättä edessä, kun suhteestamme on ainakin minun mielestäni tullut epätyydyttävä. Tulen kuitenkin aina pitämään sinua upeana ja ihanana ihmisenä, ja muista, ettet sinä olisi voinut tehdä mitään toisin. Mutta älä silti turhaan elättele toiveita yhteenpaluusta. PS. Niiden tavaroidesi siirtämisen kanssa ei ole kiire, voin auttaa sinua siirtämään ne milloin tahansa sinulle sopii.”
Lisäksi ajattelin koristella kirjettä jotenkin.
AP
[/quote]
Tuossa tilanteessa ei paljon kirjeen koristelut auta. Kerro kasvokkain, se nainen on edes sen ansainnut.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:35"]
[/quote]
No varmaan minulla kävisi mielessä, että olikohan siinä nyt koko totuus. Mutta en minä väkisin alkaisi kuvitella ja kehitellä mitään pettämiskuviota eron todelliseksi syyksi, varsinkaan jos ei olisi mitään todisteita siitä. Mielestäni olisi vain vainoharhaista olettaa automaattisesti että on tapahtunut pettämistä.
AP
[/quote]
No mikä tässä on edes ongelma, kerrot naisella(si) ettet enää halua seurustella jne. Niinhän se menee. Ja sitten vastailet kysymyksiin ja mielellään puhut asiat halki hänen kanssaan.
Mitä ihmeen vilppikeinoa uskoit että toiset naiset osaa tai haluaa neuvoa tuohon tilanteeseen..? Normaalit naiset sekä miehet osaa ihan syystä haistaa toisten ihmisten huijaisyrityksiä.
Kannattaa miettiä myös omaa maailmankuvaasi tai muita ominaisuuksia, jos tämä oli aivan tosissaan paras ratkaisuyrityksesi.
”Hei Anna, olen päättänyt erota sinusta. Itse asiassa päätin sen jo jonkun aikaa sitten. Anteeksi, että kerron asiasta vasta nyt ja tällä tavalla, mutten halunnut pilata lomaasi. Olen viihtynyt suhteessamme ja olet ollut minulle upea kumppani, mutta minusta tuntuu, että kummallekin tekisi hyvää olla yksin. Minua on alkanut ahdistaa tämä suhde koska en ole valmis etenemään näin nopeaan tahtiin. Mielestäni olisi parasta lopettaa suhde nyt kun olen jo kerran eksynyt väärään sänkyyn. Olen ollut tyytymätön suhteeseemme ja tein virheen. Tulen kuitenkin aina pitämään sinua upeana ja ihanana ihmisenä, ja muista, ettet sinä olisi voinut tehdä mitään toisin. Mutta älä silti turhaan elättele toiveita yhteenpaluusta. PS. Niiden tavaroidesi siirtämisen kanssa ei ole kiire, voin auttaa sinua siirtämään ne milloin tahansa sinulle sopii. Olen pahoillani.”
Siinä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:01"]
Olen nyt muokannut kirjettä hieman, onko tämä ok?:
”Hei Anna, olen päättänyt erota sinusta. Itse asiassa päätin sen jo jonkun aikaa sitten. Anteeksi, että kerron asiasta vasta nyt ja tällä tavalla, mutten halunnut pilata lomaasi. Olen viihtynyt suhteessamme ja olet ollut minulle upea kumppani, mutta minusta tuntuu, että kummallekin tekisi hyvää olla yksin. Minua on alkanut ahdistaa tämä suhde, varsinkin siksi kun niin innokkaasti, melkeinpä väkisin, olet muuttamassa luokseni. Mielestäni olisi parasta lopettaa suhde nyt ns. hyvässä vaiheessa, kun ei ole vielä ehtinyt tapahtua mitään ikävää, toisin sanoen kumpikaan ei ole ehtinyt pettää tai ihastua toiseen. Se olisi varmaan väistämättä edessä, kun suhteestamme on ainakin minun mielestäni tullut epätyydyttävä. Tulen kuitenkin aina pitämään sinua upeana ja ihanana ihmisenä, ja muista, ettet sinä olisi voinut tehdä mitään toisin. Mutta älä silti turhaan elättele toiveita yhteenpaluusta. PS. Niiden tavaroidesi siirtämisen kanssa ei ole kiire, voin auttaa sinua siirtämään ne milloin tahansa sinulle sopii.”
Lisäksi ajattelin koristella kirjettä jotenkin.
AP
[/quote]
Älä syyttele häntä äläkä valehtele. Anna kirje kasvokkain ja ole paikalla kun hän lukee sen. Äläkä yritä koristelemalla kerjätä sääliä, senkin pikkutyttö.
Koristella kirjettä jotenkin? :D
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:51"]
Mä en pysty keskittyyn tän aloittajan ongelmaan kun ärsyttää mies joka puhuu koko ajan naiseni sitä ja naiseni tätä. Naiseni naiseni naiseni. =(
Yök, yök ja yök.
p.s En usko tähän juttuun. Heteromies ap ei ole.
[/quote]
No millä sanalla tuo naiseni pitäisi korvata?
AP