Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?
Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
Kommentit (541)
Musta tuntuu, että ap ei ole tyhmä, jälkeenjäänyt, sairas tms, ap on lähinnä itsekäs. Turhaan te sitä yritätte kouluttaa, itsekkyyttä on hankala kitkeä pois, varsinkin keskustelupalstan välityksellä.
Kun on ollut munaa pettääkin niin kai nyt jukoliste sulla on munaa sanoa se?!
Vain siten asian voi hoitaa. Jos et muuten pysty niin laita kirje tai tekstari edes. Pahinta on jos et kerro.
ETENKIN jos kyseinen nainen on sinusta ansainnut onnen eikä ole mitään väyyttä sinua kohtaan tehnyt niin anna nyt hänellekin oikeus onneen. Hänhän saattaa parhaillaankin luopua jostain kivasta miehestä siksi, että on varattu! Älä nöyryytä toista vaan anna hänen ottaa lomastaan kaiken irti. Sen hän on ansainnut!
Voi viikviik, mikä piipitin...
Taas yks idiootti, joka jättää facessa. Mies sinä et ole ainakaan, raukka pikkupoju vasta, Mies osaa puhua pojut vain pelailevat
Kaikki joilla on muna eivät ole miehiä.
Aikuinen on rehti ja kantaa vastuun tekemisistä. Säälittää 34-vuotiaat jotka ovat henkisesti ap:n tasolla. Eikö isä opettanut, miten ollaan miehiä?
Ei sinulle ap minkäänlaista sääliä. Miten voit ihmetellä, että sinun kodissasi ja sinun tavaroitasi. Tuhosithan sinäkin exäsi itsetuntoa. Luuletko, että tuskissaan exäsi ajattelee rationaalisesti ja huomioi sinut. Varmasti juu. Pitäisihän hänen, kun olit niin reilu, että petit. Et ole mikään kunnon mies vaan uskoton pettäjä, että elä sen asian kanssa.
Mitä nyt muutamasta tavarasta. Rikoit ex-tyttöystävän sydämen, ja vastineeksi hän rikkoi muutaman tavaran. Kumpi oli arvokkaampi? Sitähän minäkin. Nyt asia on joka tapauksessa hoidettu ja voit vaikka mennä byysimään sitä työkaveriasi.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 17:34"]
Olen kesälomalla. Mikä MEM0?
AP
[/quote]
Oletko oikeasti yksinkertainen; eilen juuri puhuttiin tästä: Mulla ei oo munaa nolla (0).
Mitä teetkään työksesi ja miten kauan tuosta "pettämisestä" nyt on aikaa?
[/quote]
Eikös sinun tarjoamasi kirjainyhdistelmät olleet SL, TPH ja MES eikä MEM0?
En halua kertoa tarkkaan, mutta opetan työkseni ja siitä on n. 3 viikkoa.
[/quote]
Joo, ne oli esimerkkejä kirjainyhdistelmistä, joita voit käyttää. MEM0 on kuitenkin sopivin :D
No älä nyt todellakaan mieti jotain tavaroita. Naisen itsetunto ja sydän ja kaikki meni rikki, ole iloinen että riitanne oli noinkin pieni. Tuollaisessa tilanteessa ihminen on aivan sekaisin.
Toivoisin, että oppisit tästä edes jotain, etkä ikinä enää pettäisi ketään.
Mä niin sanoin, ettei valhe mee läpi! Mä toivon voimia exälles ja onneks pääsi susta eroon!
Pääasia että sait kerrottua pettämisestä. Se onkin varmaan ainoa hyvä asia tuossa koko jutussa.
Olen ylpeä, että kerroit pettämisestä !
Mutta ilmeisesti kirje ja petoksen myöntäminen yhdessä saivat ainakin halutunlaisen tuloksen. Reaktio ainakin vaikutti siltä, että nainen sai tarpeekseen. Ethän halunnut hänen jäävän roikkumaan.
Pakko sanoa vielä tähän väliin, että huvittaa ajatus:kuinka monta esinettä olisikin singonnut ap:tä kohti, jos kirje olisi ollut koristeltu glitterillä ja iloisilla kukilla ja linnuilla :DDD
(Ex)naisesi reaktio oli ymmärrettävä. Sekö sinua tuossa eniten ihmetyttää/harmittaa, kun muutama tavara lensi parvekkeelta? Huhhuh.
Mä oisin vetänyt omaa miestäni turpaan. :D että älö niitä tavaroita murehdi, se on pientä :DD
Ap hyvä, että kerroit. Haukuin sinut rumasti monta kertaa ketjun edetessä juurikin siitä syystä, ettet ensin aikonut kertoa ja nyt sitten kehun: Oikein teit, hyvä.
Tyttöystävän reaktio oli laimea verrattuna siihen mitä olisin itse tehnyt :) Pääsit vähällä.
Ei mutta kerro nyt ap vielä, mitkä fiilikset erosta jäi. Tai viimeksi kirjoitit, että sekavat tunteet.
Oletko nyt tyytyväinen lopputulokseen?
kiletäydyitkö näkemästä exäa enää, kun halusi?
onko tavaroiden siirrosta jo sovittu , entä otitko puheeksi rikotut kamerat?
ja mihin tuuliin on nokkasi nyt käännetty?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:56"]
Ei mutta kerro nyt ap vielä, mitkä fiilikset erosta jäi. Tai viimeksi kirjoitit, että sekavat tunteet.
Oletko nyt tyytyväinen lopputulokseen?
kiletäydyitkö näkemästä exäa enää, kun halusi?
onko tavaroiden siirrosta jo sovittu , entä otitko puheeksi rikotut kamerat?
ja mihin tuuliin on nokkasi nyt käännetty?
[/quote]
Muakin kiinnostaisi.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:44"]
No niin, aloitan ihan alusta. En viitsi koko keskustelua referoida, mutta pääkohdat.
Ex-naiseni tuli tosiaan kotiin kahdeksan aikaan. Yritin aluksi käyttäytyä normaalisti, kyselin miten matka meni jne. Nainen kuitenkin huomasi, että jokin hermostutti minua ja ojensin sitten sen kirjeen. Nainen luki sitä lähes ilmeettömänä ja olikin lukemisen jälkeen varmaan melkein minuutin hiljaa. Kysyin sitten, mitä hän ajattelee. Hän vain hoki, ettei ymmärrä ja kysyi, onko tämä jokin huono pila. Kun selitin, että ei ole ja että olen nyt tehnyt tällaisen päätöksen, hän murtui. Hän itki, niin lohduttomasti, että itsekin aloin. Jonkin ajan päästä hän sanoi, ettei tämä voi olla totta ja alkoi kysellä, että miksi ihmeessä olen päätynyt tällaiseen ratkaisuun. Kirjeessä selitin siis melko ympäripyöreästi jotain siitä, että suhteesta on tullut epätyydyttävä ja ahdistaa. Ja, kuten epäilittekin, selitys ei mennyt läpi ja nainen sanoi jotain siihen suuntaan, ettei usko tuota selitystä, kun meillä on mennyt koko ajan niin hyvin eikä minusta ole yhtään huomannut mitään ahdistusta enkä ole aiemmin siitä mitään edes maininnut. Yritin jonkin aikaa häntä vakuutella, mutta päädyin lopulta paljastamaan pettämisen (olette varmaan nyt todella tyytyväisiä). Tästä seurasi raivoa, lisää itkua ja lopulta nainen repi kirjeen. Yritin rauhoitella, turhaan. Jonkin aikaa riideltyämme tilanne päättyi siihen, että nainen alkoi viskoa joitakin tavaroitani parvekkeelta alas, omassa kodissani... Tätä en ymmärrä. Ymmärtäisin ehkä silloin, jos olisimme olleet naisen kotona ja minä olisin sinne muuttamassa, mutta en tässä tilanteessa. Siinä vaiheessa käskinkin naista poistumaan ja hän lähti hyvin nopeasti, kaikki tavaratkin jäivät tänne. Hänestä ei ole kuulunut nyt mitään edes puhelimitse.
Ajatukset ovat aika sekavat.
AP
[/quote]
Hahhah! Tämä oli hyvä! Tosin sääliksi käy nainen, todellakin. Kamala yllätys, kun pääsi "kotiin".
Jos, ap, vielä luet tätä, niin selvitäthän itsesi kanssa syyn pettämiseesi ennen kuin ryhdyt uuteen suhteeseen. Avoin suhde ei ole mikään ratkaisu, sillä sellaisessakin voi pettää. Mm. valehtelu on pettämistä, vaikka suhteessa seksi muiden kanssa olisikin sallittua. Itse olen pettänyt siten, että kumppanini luuli kyseessä olevan vain seksiä melkein tuntemattoman ihmisen kanssa, mutta kyseessä olikin vanha tuttuni, johon olin ihastunut.
Avoimessakaan suhteessa ei voi elää hetkessä, vaan pitää aina ajatella etukäteen myös kumppanin tunteita. Tai jos haluat suhteen, missä voi elää vapaasti hetkessä, niin kaipaamaasi kiintymystä ja luottamusta on vaikea saada sellaiseen suhteeseen.
Joka tapauksessa muista kertoa seuraavassa suhteessasi vain totuus, äläkä jätä kertomatta mitään tärkeää, minkä pelkäät loukkaavan kumppaniasi. Avoimessa suhteessa rehellisyys ja asioista puhuminen on erityisen tärkeää.
Kaikkea hyvää sinulle! Toivottavasti opit tästä tapauksesta paljon.
Miltä itsestäsi tuntuisi tulla väsyneenä kotiin (sellaisena naisesi varmasti piti kotiasi, jos tuli kerran matkalta suoraan sinne) ja kuulla, ettei se enää ole kotisi ja rakas ihmisesi ei enää rakasta sinua ja haluaa sinusta mahdollisimman pian eroon?
Ap jos kirjeessä erikseen kotostat, ettet ole mennyt sänkyyn kenenkään kanssa, on se tuomittava asia. Se meidän veren kiehautti.