Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?

Vierailija
15.06.2014 |

Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.

Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.

Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.

M34

Kommentit (541)

Vierailija
381/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pakko olla trolli koska ei noin Idioottia ihmistä voi olla! Ainakaan täysikäistä!

Vierailija
382/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Kävi niin kuin pelkäsitkin: et saanut siistiä eroa vaan itkua ja raivoa, pettymystä ja valitettavasti myös rikottuja tavaroita. Lisäksi jouduit kertomaan sen kauan kammotun totuuden. Se oli ennustettavissa. 

Jos nyt tätä tilannetta ajattelee kokonaisuutena, niin: mokasit ja pahasti. Suosittelisin sinua pohtimaan tämän läpi ennen kuin ryntäät uuteen suhteeseen, muuten tulet kantamaan tätä kuviota suhteesta toiseen. "Elät hetkessä": toisin sanoen sallit itsellesi hairahdukset ja ilmeisesti myös hyvin äkilliset päätökset tämänkin eron suhteen. Se piirre ei sovi parisuhteeseen, perhe-elämään eikä oikeastaan mihinkään, mikä vaatisi luottamusta, sitoutumista ja pitkäjänteisyyttä. Mieti itse, miltä tuntuisi jos hetkenä minä hyvänsä joku voisi viedä maton jalkojesi alta. Mitä jos nainen olisi tehnyt tämän saman kuvion sinulle?
Tai vaikkapa työpaikalla: mitä jos menettäisit työpaikkasi lähes saman tien, vaikka juuri olisi ollut lupaus tulevasta ylennyksestä ja mittavasta palkankorotuksesta?

Aikuiselle kuuluu aina olennaisena osana vastuu toimistaan. Sinä halusit luoda tämän erotilanteen siistiksi ja ihanteelliseksi, mutta se räjähti silti silmille. En halua kannustaa ketään väkivaltaan enkä hyväksy sitä ratkaisuna edes esineiden rikkomisen muodossa, mutta annoit oikeastaan naiselle hyvin vähän pelivaraa. Mieti itse: saat kivan matkan jälkeen odottamatta erokirjeen, joka tarjoaa lähinnä ympäripyöreitä selittelyjä ja kehotuksen pakata tavarat ja lähteä, ilman selvittelyn mahdollisuutta. Sitten saat tietää pettämisestä. Sinä sait elää hetkessä, mutta se oli melkoinen shokki tälle naiselle. Lisäksi sinulla oli kotikenttäetu: nainen tuli vähän niin kuin vieraalle tantereelle ottamaan p-kaa niskaan.

Miten tästä eteenpäin? Tuskin voit korjata enää mitään tämän naisen kanssa, ja kenties on parempi myös hänen kannaltaan ettet edes yritä. Mutta toisia suhteita ajatellen suosittelen vakaasti, että vähän säädät elämänfilosofiaasi. Hetkessä eläminen ja oman nautinnon ajaminen tässä määrin ovat varmasti mukavia mutta loppujen lopuksi aika utopistisia ajatuksia. Tulet törmäämään tähän vastuukysymykseen, ja minä pelkään että tässä kuviossa olisi joskus mukana myös lapsia. Kehottaisin myös miettimään, miksi ylipäätään ajaudut suhteessa pettämään. Onko kyse ollenkaan "hetkessä elämisestä", vai jostakin muusta? 

Ja jos tosiaan on niin että sinun on saatava mennä mielesi mukaan, niin ehkäpä sinun tulisi harkita vapaata parisuhdetta tai vaikkapa ihan yksinäistä sinkkuelämää ja hankkia henkinen yhteys muuta kautta vaikka ystäviltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 34 v miehellä....ootko tosissas? Teksti vaikutti lähinnä jonkun 16 v pojan kirjoittamalta...Säälittävää touhua!

Vierailija
384/541 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:44"] 

No niin, aloitan ihan alusta. En viitsi koko keskustelua referoida, mutta pääkohdat.

Ex-naiseni tuli tosiaan kotiin kahdeksan aikaan. Yritin aluksi käyttäytyä normaalisti, kyselin miten matka meni jne. Nainen kuitenkin huomasi, että jokin hermostutti minua ja ojensin sitten sen kirjeen. Nainen luki sitä lähes ilmeettömänä ja olikin lukemisen jälkeen varmaan melkein minuutin hiljaa. Kysyin sitten, mitä hän ajattelee. Hän vain hoki, ettei ymmärrä ja kysyi, onko tämä jokin huono pila. Kun selitin, että ei ole ja että olen nyt tehnyt tällaisen päätöksen, hän murtui. Hän itki, niin lohduttomasti, että itsekin aloin. Jonkin ajan päästä hän sanoi, ettei tämä voi olla totta ja alkoi kysellä, että miksi ihmeessä olen päätynyt tällaiseen ratkaisuun. Kirjeessä selitin siis melko ympäripyöreästi jotain siitä, että suhteesta on tullut epätyydyttävä ja ahdistaa. Ja, kuten epäilittekin, selitys ei mennyt läpi ja nainen sanoi jotain siihen suuntaan, ettei usko tuota selitystä, kun meillä on mennyt koko ajan niin hyvin eikä minusta ole yhtään huomannut mitään ahdistusta enkä ole aiemmin siitä mitään edes maininnut. Yritin jonkin aikaa häntä vakuutella, mutta päädyin lopulta paljastamaan pettämisen (olette varmaan nyt todella tyytyväisiä). Tästä seurasi raivoa, lisää itkua ja lopulta nainen repi kirjeen. Yritin rauhoitella, turhaan. Jonkin aikaa riideltyämme tilanne päättyi siihen, että nainen alkoi viskoa joitakin tavaroitani parvekkeelta alas, omassa kodissani... Tätä en ymmärrä. Ymmärtäisin ehkä silloin, jos olisimme olleet naisen kotona ja minä olisin sinne muuttamassa, mutta en tässä tilanteessa. Siinä vaiheessa käskinkin naista poistumaan ja hän lähti hyvin nopeasti, kaikki tavaratkin jäivät tänne. Hänestä ei ole kuulunut nyt mitään edes puhelimitse.

Ajatukset ovat aika sekavat.

AP

[/quote]

Mietipä itse miten raivona olisit... ! Primitiivinen reaktio tuo tavaroiden heittely.

[/quote]

Mutta väärin silti. (En ole ap.)

Vierailija
385/541 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kyllä viihdyttävä ketju, sääli jos siihen ei enää tule jatkoa.

Vierailija
386/541 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:57"]

Tämä oli kyllä viihdyttävä ketju, sääli jos siihen ei enää tule jatkoa.

[/quote]

Niinpä :/

Vierailija
387/541 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 22:44"] 

No niin, aloitan ihan alusta. En viitsi koko keskustelua referoida, mutta pääkohdat.

Ex-naiseni tuli tosiaan kotiin kahdeksan aikaan. Yritin aluksi käyttäytyä normaalisti, kyselin miten matka meni jne. Nainen kuitenkin huomasi, että jokin hermostutti minua ja ojensin sitten sen kirjeen. Nainen luki sitä lähes ilmeettömänä ja olikin lukemisen jälkeen varmaan melkein minuutin hiljaa. Kysyin sitten, mitä hän ajattelee. Hän vain hoki, ettei ymmärrä ja kysyi, onko tämä jokin huono pila. Kun selitin, että ei ole ja että olen nyt tehnyt tällaisen päätöksen, hän murtui. Hän itki, niin lohduttomasti, että itsekin aloin. Jonkin ajan päästä hän sanoi, ettei tämä voi olla totta ja alkoi kysellä, että miksi ihmeessä olen päätynyt tällaiseen ratkaisuun. Kirjeessä selitin siis melko ympäripyöreästi jotain siitä, että suhteesta on tullut epätyydyttävä ja ahdistaa. Ja, kuten epäilittekin, selitys ei mennyt läpi ja nainen sanoi jotain siihen suuntaan, ettei usko tuota selitystä, kun meillä on mennyt koko ajan niin hyvin eikä minusta ole yhtään huomannut mitään ahdistusta enkä ole aiemmin siitä mitään edes maininnut. Yritin jonkin aikaa häntä vakuutella, mutta päädyin lopulta paljastamaan pettämisen (olette varmaan nyt todella tyytyväisiä). Tästä seurasi raivoa, lisää itkua ja lopulta nainen repi kirjeen. Yritin rauhoitella, turhaan. Jonkin aikaa riideltyämme tilanne päättyi siihen, että nainen alkoi viskoa joitakin tavaroitani parvekkeelta alas, omassa kodissani... Tätä en ymmärrä. Ymmärtäisin ehkä silloin, jos olisimme olleet naisen kotona ja minä olisin sinne muuttamassa, mutta en tässä tilanteessa. Siinä vaiheessa käskinkin naista poistumaan ja hän lähti hyvin nopeasti, kaikki tavaratkin jäivät tänne. Hänestä ei ole kuulunut nyt mitään edes puhelimitse.

Ajatukset ovat aika sekavat.

AP

[/quote]

Mietipä itse miten raivona olisit... ! Primitiivinen reaktio tuo tavaroiden heittely.

Vierailija
388/541 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 20:32"]up[/quote]

[/quote]

Vierailija
389/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 19:30"]

Uskotko ap muuten, että naisesi on matkoilla 100%:n uskollinen? Tuskin. Eiköhän hän ole siellä puuhaamassa samaa mitä sinä ja uskon, että hän lähinnä ilahtuu kun kerrot asiasta. Kyllä kai nainen on sinut oppinut tuntemaan näiden vuosien aikana ja tietää, että paras keino päästä suhteesta yli on pitää kivaa toisaalla. Lähtisin siis sillä asenteella kertomaan, että ei sillä naisellakaan välttämättä ole puhtaat jauhot pussissa kun kerran on naisporukalla a-luokan matkalla... Siellä se naisesi vaan kihertelee tyhmyydellesi ja pitää sinua pilkkanaan, juttelee kavereidensa kanssa sinun oudoista jutuistasi ja miettii ohessa miten pääsisi sinusta eroon.

[/quote]

Aika jännä, että tiedät noin tarkkaan sen, että millainen (ex)naiseni on ja mitä hän tekee... Minä sentään tunnen hänet toisin kuin sinä, ja tiedän, että hän ei ole pettäjätyyppiä vaan todella ihana ja välittävä ihminen.

AP

[/quote] Joo, niinkuin sinäkin? :-D Nyt sitten nau'ut siellä, että olet pettänyt tätä ihanaa ja välittävää naistasi ja olet miehekkäästi pistänyt facebookiin asiasta ilmoituksen. Voi lapsikulta, herää unelmistasi ja hyppää maan pinnalle! Ja älä enää toiste lisää ikääsi kymmentä vuotta kun kirjoittelet tänne, vai lisäsitkö ikää peräti 20 vuotta...? Naapurin 14 vuotiaalla poikasella kun on tällaisia samanlaisia juttuja myös. Sorry, mutta naurattaa lähinnä touhusi ja sinisilmäisyytesi!

[/quote]

Huoh, minä en ole yhtä ihana ja luotettava kuin naiseni ja hän on kyllä tiennyt sen aiemminkin, kun olen ennenkin tehnyt virheitä (en tosin yhtä suuria). (Ex)naiseni sen sijaan ei ole ikinä tehnyt tai sanonut mitään sellaista, mistä voisin päätellä hänen pettävän minua. Ja olen 34-vuotias, ikäni ei muutu sen perusteella uskotko sinä siihen vai et.

[/quote]

Miten sinä aikaisemmin elämässäsi olet hoitanut hankalat asiat ja tilanteet, kun tämä on näin vaikeaa? Oletko aina vaan yrittänyt luistella helpoimman kautta karkuun? Itseäsihän sinä tässäkin yrität säästää.

Vierailija
390/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot säälittävä limanuljaska! Kerro totuus "naisellesi" !!

Vierailija
391/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen tämän tarinasi perusteella kolmea asiaa: 
1. Miksi podet huonoa omatuntoa, yrität kätkeä totuutta ja paeta vastuuta, vaikket oikeastaan kadu sitä että hairahduit työkaverin petiin? 
2. Miksi korotat naisystäväsi ominaisuuksia lähes taivaallisiin sfääreihin, mutta kohtelet silti häntä ihan päinvastaisella tavalla?
3. Ja ennen kaikkea: oletko todella 34-vuotias?

Varsinkin kakkonen oli tosi hyvä kysymys.

Vierailija
392/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tyttöystäväsi on jo saanu tietää kavereiltaan uudesta fb statustuksestasi. Kerro totuus tai elä kaksoiselämää. Mitens se uusin tyttökaveri, tietääkö se että oot vielä vanhassa kiinni? 

Vierailija
393/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma mikä tahvo tuo ap. Pysy kaukana naisista. Kukaan ei halua sinusta kumppania, pysy sinkkuna!

Vierailija
394/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko muistanut ottaa lääkkeesi. Vaikutat kovin sairaalta, oikeasti. Tsemppiä että tervehdyt..

Vierailija
395/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti sun on nyt kerrottava sille naiselle. Miten kukaan voi kohdella ketään noin, varsinkaan rakastamaansa ihmistä? Ainakin kuulostaa siltä, että välität hänestä edelleen, vaikka petitkin. Ja mene nyt herranjumala piilottamaan se sinkkustatus...

Vierailija
396/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh se naises pettää siellä matkallaan sua paremmin varustetun miehen kanssa. Kasvata itsetuntoosi muuten, ettei tarvii seksillä hakea muiden hyväksyntää. Luuseri!

Vierailija
397/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitä arvokasta tavaroiden joukossa oli? Auta meitä ymmärtämään.

Vierailija
398/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän antoi sulle neljä vuotta elämästään, luultavasti ohitti paljonkin muita tilaisuuksia suhteenne takia ja sinä yksipuolisesti ja varoittamatta päätit sen.

Et ole kertonut millä tavalla suhde oli epätyydyttävä, tai että olisit ilmaissut huoliasi naiselle, tai keskustellut mahdollisista parannuksista. Se on aika epäreilua jos olet antanut ymmärtää että olette sitoutuneessa parisuhteessa.

Vierailija
399/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:41"]

Ai sydämen särkeminen on pikkujuttu tavaroiden rikkomiseen verrattuna? :D Sulla ei ilmeisesti ole sydäntä, et tiedä mistä puhut! Jotkut eivät vuosienkaan jälkeen toivu sydänsuruista, vuosien lääkkeidensyönnin ja terapian jälkeen vaan päätyvät itsemurhaan tai erakoksi yhteiskunnan ulkopuolelle. Sydämen särkemisestä ei joudu maksamaan korvauksia mutta tavaroiden rikkomisesta joutuu, surullista kylläkin, sillä tavarat eivät kirpaise juurikaan sydämen särkymiseen verrattuna. Ap, sulla ei ole sydäntä, arvotat tavarat korkeammalle mitä entisen läheisen ihmisen :D Kerro se seuraavalle naiselle, josta olet kiinnostunut. Vai haluatko valehdella hänelle, että et ole sellainen? :) Tulenko minä hurmaamaan sinut ulkonäölläni ja sen jälkeen teen sulle saman mitä sinä teit exällesi? :)

[/quote]

Ei pikkujuttu, vaan yksinkertaisesti eri asia. Ikävä kyllä minä en voi ottaa vastuuta jonkun toisen itsemurhasta, se on jokaisen oma valinta. En minä (tai kukaan muukaan) voi elää tai tehdä valintoja tuollaista peläten ja sen pohjalta, ettei kukaan nyt vain ala syödä lääkkeitä tai päädy itsariin. Tietysti toista pitää aina pyrkiä kohtelemaan hyvin, mutta elämässä sattuu ikäviä asioita ja jotkut suhteet päättyvät valitettavasti eroon, mutta sille ei voi mitään. Sinustako minun olisi pitänyt pysyä vastentahtoisesti suhteessa, jotta naiseni mielenterveys ei vaan järky? Ja turha sanoa, että olisi pitänyt jättää pettämättä, tiedän sen jo.

AP

Vierailija
400/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:43"]

Ap mitä arvokasta tavaroiden joukossa oli? Auta meitä ymmärtämään.

[/quote]

- järjestelmäkamera
- arvokas taulu
- siskoltani saama koriste-esine, joka oli ollut minulla jo 20 vuotta

AP