Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?

Vierailija
15.06.2014 |

Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.

Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.

Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.

M34

Kommentit (541)

Vierailija
401/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastitko sinä naista? Mikä on tämä mystinen henkinen yhteys jonka kuitenkin seksin lisäksi haluat, kun sinulla ei ole ilmeisesti ollut edes minkäänlaista aitoa keskusteluyhteyttä naiseen?

Mielestäni se hetkellinen reaktio, että haluaa laittaa toisenkin "kärsimään" edes vähän sitä menetyksen tuskaa jota itse kokee, on suht inhimillinen vaikkei olisi oikeutettu. Ilmeisesto sinun tapauksessa vain tavaroilla oli tarpeeksi tunnearvoa.

Ainahan voit pyytää häntä korvaamaan jos pokkaa ja pyhää itseoikeutusta riittää, enkä epäile ettei riittäisi.

Vierailija
402/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ansaitsetko saman kohtelun mielestäsi mitä teit exällesi? Itsehän sanoit että eroja sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:43"]

Ap mitä arvokasta tavaroiden joukossa oli? Auta meitä ymmärtämään.

[/quote]

- järjestelmäkamera
- arvokas taulu
- siskoltani saama koriste-esine, joka oli ollut minulla jo 20 vuotta

AP

[/quote]

Itse siis valitsisit nuo tavarat kuvitteellisen elämäsi rakkauden sijasta? :)

Vierailija
404/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:41"]Ap, sulla ei ole sydäntä, arvotat tavarat korkeammalle mitä entisen läheisen ihmisen :D Kerro se seuraavalle naiselle, josta olet kiinnostunut. Vai haluatko valehdella hänelle, että et ole sellainen? :) Tulenko minä hurmaamaan sinut ulkonäölläni ja sen jälkeen teen sulle saman mitä sinä teit exällesi? :)

[/quote]

En ole ap, mutta totta kai mulle on tämä tietokone arvokkaampi kuin ex-vaimo. Ihan taatusti.

Voisit tulla hurmaamaan mut, saat tehdä sen jälkeen ihan mitä vaan, kunhan ensin on pantu.

Vierailija
405/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä edelliseen: tuo tavarajuttu on ensimmäinen asia, mikä saisi minut ehkä uskomaan, että ap on oikeasti mies.

Vierailija
406/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä naisessakin pakko olla jotain vikaa kun on 4 vuotta sietänyt - varmaan jopa rakastanut - tuollaista miestä. Ja olisi sietänyt vielä kauemminkin jos ap ei olisi lopettanut suhdetta.

Vierailija
407/541 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, suosittelen sinulle (ja kaikille muillekin) kirjaa Rakastan, siis olen. Uskon sen antavan sinulle loistavia työkaluja <3

Voimia ja siunausta itsesi löytämiseen!

<3

Vierailija
408/541 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan tätä ketjua.

Vierailija
409/541 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:12"]

Soita ja sano, ettei parisuhde toimi. Sua ahdistaa. Tarvitset etäisyyttä ja omaa aikaa. Sorry.

[/quote]olet mies!

Vierailija
410/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos noista muutamasta asiallisesta vastauksesta. (Ex)naiseni tulee huomenna kotiin, ja olen nyt alkanut valmistella sitä kirjettä jonka aion hänelle antaa. Se menee näin: "Hei Anna (nimi muutettu), en tiedä miten kertoa tästä, mutta nämä tulevat olemaan viimeisiä päiviä kun enää näet minua. Olet ollut minulle upea tyttöystävä etkä ole tehnyt mitään väärää, mutta olen ihastunut toiseen. Niin vain kävi, vaikka en halunnut. En ole kuitenkaan tehnyt uuden ihastukseni kanssa mitään sellaista, joka olisi sinua loukannut, toisin sanoen emme ole olleet sängyssä. Minusta paras päätös on silti olla jatkamatta tätä suhdetta. Annan sinulle kuitenkin useamman päivän aikaa siirtää tavaroitasi muualle (hän oli siis aikeissa muuttaa luokseni ja on jo ehtinyt siirtää tänne joitakin tavaroita, ei onneksi kunnolla ehtinyt muuttaa), niiden kanssa ei ole niin kiire. Olen pahoillani, että tämä meni näin, mutta sinä löydät varmasti uuden, itsellesi sopivamman miehen".

Mitä sanotte? Mielestäni tuo kuulostaa vielä jotenkin kolkolta/kylmältä, mutta mitä tuohon voisi lisätä ns. pehmentämään viestiä?

Vierailija
411/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin siis lopulta tuohon ihastuin toiseen -tekosyyhyn, onko se hyvä?

AP

Vierailija
412/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis vielä ole jättänyt, niin älä puhu, että olet jättänyt! Sinä olet pettänyt ja kerrot sen rehellisesti!

Vierailija
413/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolkko kirje on,mutta miten tuon asian sokeroidusti esität? Kerran asian olet päättänyt,niin se on ero hoidettava tavalla tai toisella.

Vierailija
414/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:05"]

Kiitos noista muutamasta asiallisesta vastauksesta. (Ex)naiseni tulee huomenna kotiin, ja olen nyt alkanut valmistella sitä kirjettä jonka aion hänelle antaa. Se menee näin: "Hei Anna (nimi muutettu), en tiedä miten kertoa tästä, mutta nämä tulevat olemaan viimeisiä päiviä kun enää näet minua. Olet ollut minulle upea tyttöystävä etkä ole tehnyt mitään väärää, mutta olen ihastunut toiseen. Niin vain kävi, vaikka en halunnut. En ole kuitenkaan tehnyt uuden ihastukseni kanssa mitään sellaista, joka olisi sinua loukannut, toisin sanoen emme ole olleet sängyssä. Minusta paras päätös on silti olla jatkamatta tätä suhdetta. Annan sinulle kuitenkin useamman päivän aikaa siirtää tavaroitasi muualle (hän oli siis aikeissa muuttaa luokseni ja on jo ehtinyt siirtää tänne joitakin tavaroita, ei onneksi kunnolla ehtinyt muuttaa), niiden kanssa ei ole niin kiire. Olen pahoillani, että tämä meni näin, mutta sinä löydät varmasti uuden, itsellesi sopivamman miehen".

Mitä sanotte? Mielestäni tuo kuulostaa vielä jotenkin kolkolta/kylmältä, mutta mitä tuohon voisi lisätä ns. pehmentämään viestiä?

[/quote]

Annat siis tämän kirjeen hänelle kasvotusten ja olet läsnä kun hän lukee sen, vai jätät kirjeen ja väistät mahdollisen konfliktin?

En ymmärrä, miksi tämän kirjeen antaminen olisi jotenkin helpompi kuin käsitellä nämä asiat puhumalla ääneen. Kylmähän kirje tämä on: et keskustele asiasta vaan jätät lähinnä kirjeen sulateltavaksi, "annat hänelle aikaa" pakata tavaransa (=käytännössä siis heität pihalle), ja muuntelet aika räikeästi totuutta... ottaen huomioon facebook-toilailusi ja puskaradion mahdin jäät todennäköisesti siitä myös kiinni. 

Tavoittelet ilmeisesti lempeää eroa, mutta huomaatko itse kuinka lähinnä väistelet väistämätöntä? Sinä olet jo tätä naista loukannut, ja nyt on kyse lähinnä jälkien peittelystä ja konfliktin väistelystä. Enkä edes ota tätä henkilökohtaisesti: minua vain todella kiinnostaa, onko tämä todellakin mielestäsi se viisain ratkaisu toimia. 

Vierailija
415/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kolkkoa on vain se, että valehtelet noin suoraan. Oikein vielä korostat sitä, ettet ole ollut sängyssä "ihastuksesi" kanssa. Mikset voi vain kertoa suoraan, että petit? Ja poista nuo muuttojutut ainakin, siis että hän on muuttamassa luoksesi. Koska ketään sellaista ei ole. Miksi haluat näin kiillottaa omaa sädekehääsi ja loukata entistä tyttöystävääsi?

Vierailija
416/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

133 jatkaa: mikäli lempeää eroa tavoittelet, niin sanoisinko että et tule sitä saamaan. Nainen tulee mitään aavistamattomana tod.näk. kivalta matkalta, ja saa nenän eteensä tämän kirjeen ja hieman aikaa pakata tavaransa ja lähteä, ilman mahdollisuutta selvitellä asioita juurta jaksain. Hoidit asian miten päin tahansa, niin ei tästä kaunista saa tekemälläkään. 

Toivotan silti onnea. En vain tiedä, tarvitsetko sitä enemmän sinä itse vai jätettävä nainen. :)

Vierailija
417/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ehdotus kirjeeksi:

1. Olen todella pahoillani, mutta olen loukannut sinua pettämällä sinua toisen kanssa.

2. Haluaisin erota, koska en ole valmis parisuhteeseen.

Vierailija
418/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä tollasta kirjettä voi sille antaa. Alat jo tossa kirjeessä vaatia sitä hakemaan tavaroitaan pois (kyllä se varmaan sun luota itekin tajuaa sitten lähteä) ja ilmotat heti alussa että se ei tuu enää näkemään sua? Etkö muka yhtään paremmin saa asiaa muotoiltua?

Vierailija
419/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:39"]

[/quote]

Annat siis tämän kirjeen hänelle kasvotusten ja olet läsnä kun hän lukee sen, vai jätät kirjeen ja väistät mahdollisen konfliktin?

En ymmärrä, miksi tämän kirjeen antaminen olisi jotenkin helpompi kuin käsitellä nämä asiat puhumalla ääneen. Kylmähän kirje tämä on: et keskustele asiasta vaan jätät lähinnä kirjeen sulateltavaksi, "annat hänelle aikaa" pakata tavaransa (=käytännössä siis heität pihalle), ja muuntelet aika räikeästi totuutta... ottaen huomioon facebook-toilailusi ja puskaradion mahdin jäät todennäköisesti siitä myös kiinni. 

Tavoittelet ilmeisesti lempeää eroa, mutta huomaatko itse kuinka lähinnä väistelet väistämätöntä? Sinä olet jo tätä naista loukannut, ja nyt on kyse lähinnä jälkien peittelystä ja konfliktin väistelystä. Enkä edes ota tätä henkilökohtaisesti: minua vain todella kiinnostaa, onko tämä todellakin mielestäsi se viisain ratkaisu toimia. 

[/quote]

Aion jättää kirjeen pöydälle ja olla sillä aikaa eri huoneessa kun nainen tulee kotiin ja lukee sen, kuten joku ketjun alkupäässä ehdotti. Kyllä, yritän välttää konfliktia mutta mielestäni se on vain hyvä asia, silloin jokainen kärsii mahdollisimman vähän. Ja kirje ei poissulje keskustelun mahdollisuutta, pakkohan tätä on kasvokkainkin käsitellä, mutta mielestäni kirjeen antaminen on ns. lempeämpi aloitus kuin suoraan kertoa päin naamaa että olen jättänyt. Mielestäni tämä on paras vaihtoehto.

AP

Vierailija
420/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:39"]

[/quote]

Kolkkoa on vain se, että valehtelet noin suoraan. Oikein vielä korostat sitä, ettet ole ollut sängyssä "ihastuksesi" kanssa. Mikset voi vain kertoa suoraan, että petit? Ja poista nuo muuttojutut ainakin, siis että hän on muuttamassa luoksesi. Koska ketään sellaista ei ole. Miksi haluat näin kiillottaa omaa sädekehääsi ja loukata entistä tyttöystävääsi?

[/quote]

Siis käsititkö, että kertoisin kirjeessä sen ihastuksen muuttavan luokseni? Tuo suluissa oleva juttu oli vain huomautus teille siitä, että tämä (ex)naiseni oli jo alkanut siirtää joitain tavaroita luokseni, koska olisi halunnut muuttaa tänne. Ja minähän nimenomaan pyrin loukkaamaan (ex)naistani mahdollisimman vähän. Pettämisestä olisi turha kertoa, koska eroamme kuitenkin. Se aiheuttaisi vain ylimääräistä mielipahaa naiselle.