Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pamahti eläke!

Vierailija
29.12.2022 |

Nyt se sitten tapahtui. Eilen kilahti työeläkeyhtiön sivuille eläkepäätös vuodesta 2010 jatkuneen masennuksen takia. Ikää 33 vuotta. Jännä fiilis 🙄
Toiset onnittelee, toiset ottaa osaa. En tiedä itse miten suhtautuisin.

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnea nyt kuitenkin, ristiriitaiset fiilikset ovat ymmärrettäviä. Mullekin kävi noin viime keväänä, olen tosin paljon sua vanhempi.

Vierailija
2/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan tuosta asiasta masennu. Ajattele niin että nyt voit alkaa rauhassa toipua. Minä jäin eläkkeelle vuonna 2018, olen sinua paljon vanhempi. Olen hyväksynyt sen että koskaan en parane mutta ei elämän silti tarvitse huonoa olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea suur eläkkeelle josta tulet nauttimaan... 😂

Vierailija
4/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoinfarktin jälkeen hain. En saanut... Olen keski-ikäinen. Haen varmaan tänä vuonna noin 3 vuoden päästä uudelleen. Olen ollut koko ajan työtön. Tuliskohan eläke tällä kertaa?

Vierailija
5/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusko parani kirjeeseen?

Vierailija
6/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1400e brutto, veroprosentti 14. Päälle vielä kansaneläke 178 netto. Pärjään hienosti kun en ole senttiäkään kenellekään velkaa.

Vierailija
7/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennusko parani kirjeeseen?

Joo kuule just niin, niinhän mä sanoin.

Ap

Vierailija
8/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1400e brutto, veroprosentti 14. Päälle vielä kansaneläke 178 netto. Pärjään hienosti kun en ole senttiäkään kenellekään velkaa.

Mitä teit työksesi ennen eläkettä?

Vierailija
9/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni oleva nuorimies sai pysyvän eläkepäätöksen 23-vuotiaana. Oli sitä ennen ollut reilun vuoden määräaikaisella kuntoutustuella. Enemmän tuo oli helpotus kuin mitään muuta, ei tarvitse joka vuosi jännittää, kuinka käy. Ja jos sairauteen löytyy parannuskeino, niin pääseehän sieltä eläkkeeltä pois. Joku 2300€ se eläke oli alkuun, mutta viiden vuoden jälkeen siihen tulee 25% kertakorotus. 

Vierailija
10/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih hih, kai ymmärrät että nyt lähinnä nolasit itsesi? Kannattaa ihan aloittaa ottamalla selvää mikä ero on työkyvyttömyyseläkkeellä ja työeläkkeellä.

N25, n 2500€/kk

Vierailija
11/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissäni oleva nuorimies sai pysyvän eläkepäätöksen 23-vuotiaana. Oli sitä ennen ollut reilun vuoden määräaikaisella kuntoutustuella. Enemmän tuo oli helpotus kuin mitään muuta, ei tarvitse joka vuosi jännittää, kuinka käy. Ja jos sairauteen löytyy parannuskeino, niin pääseehän sieltä eläkkeeltä pois. Joku 2300€ se eläke oli alkuun, mutta viiden vuoden jälkeen siihen tulee 25% kertakorotus. 

Kieltämättä tuo toimeentulo on nyt helpotus, itsekin olin kuntoutustuella vuoden pätkissä. Mietin vaan että enköhän mä tästä saa jonkin identiteettikriisin kehitettyä...

Vierailija
12/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että tää maa on konkurssissa.

Joskus aikoinaan ysärin alussa kun menin inttiin, meillä ei ollut yhtään vapaa-aikaa kolmeen viikkoon. Viiden viikon päästä päästiin ekaa kertaa sotkuun. Jos oltaisiin makoiltu illat niin oltaisiin varmasti masennuttu, mutta kun tekee koko ajan jotain niin ei ehdi miettiä ikäviä.

Ihminen on luotu liikkumaan ja tekemään, ei lorvimaan.

Vierailija
13/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se surkeaa ja köyhää.

Vierailija
14/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei krooninen keskivaikea masennus riitä edes sairaslomaan. Jotain pillereitä söin vuoden ja heitin mäkeen. Keskivaikea masennus on normaali olotila, ei mikään mielisairaus. Mutta onnea sinulle lottovoitosta.

Vierailija
15/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle sen sijaan että raataa 50 vuotta työelämässä. En ole tiennytkään että nuo työkyvyttömyyseläkkeet ovat noin huikeita.

Tiedän pari henkilöä, jotka ovat suoraan sanoneet huijanneensa sen itselleen.

Vierailija
16/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tuo toimeentulo on nyt helpotus, itsekin olin kuntoutustuella vuoden pätkissä. Mietin vaan että enköhän mä tästä saa jonkin identiteettikriisin kehitettyä...

Onhan tuossa se puoli, että sinut on nähty jo niin toivottomaksi tapaukseksi, että on myönnetty pysyvä päätös. Mutta sinunkin kohdalla on se mahdollisuus, että lääketiede kehittyy ja löytyy uusia hoitokeinoja. Jos onkin niin, että joudut kärsimään masennuksesta elämäsi loppuun saakka, niin ainakin voit olla kiitollinen siitä, että sinulle on vaatimaton toimeentulo kuitenkin turvattu. Toivottavasti pystyt löytämään jotain iloa ja merkityksellisyyttä omaan elämääsi.

Vierailija
17/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Summasta puuttuu nolla perästä.

Vierailija
18/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että tää maa on konkurssissa.

Joskus aikoinaan ysärin alussa kun menin inttiin, meillä ei ollut yhtään vapaa-aikaa kolmeen viikkoon. Viiden viikon päästä päästiin ekaa kertaa sotkuun. Jos oltaisiin makoiltu illat niin oltaisiin varmasti masennuttu, mutta kun tekee koko ajan jotain niin ei ehdi miettiä ikäviä.

Ihminen on luotu liikkumaan ja tekemään, ei lorvimaan.

Tämä mies joutui työkyvyttömyyseläkkeelle fyysisen sairauden vuoksi, joka on vienyt häneltä toimintakyvyn ja johon ei ole parannuskeinoa. Haluatko vielä harkita kantaasi sen suhteen, onko hänen kohtalonsa kadehdittava?

Vierailija
19/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin noin pienen eläkkeen, niin masentuisin jo pelkästään siitä

Vierailija
20/126 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke alkaa kertymään vasta 23-vuotiaana. Kukaan ei saa tuollaista eläkettä jos pääsee eläkkeelle silloin. Saanut ehkä könttänä takautuvasti 2300 e joltain ajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi