Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?
Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
Kommentit (541)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 21:27"]
älkää haukkuko minun ex miestä se on hieno mies. se ajattelee kumppanin tunteita mutta se teki pari vihrettä ei niistä voi tuomita häntä ikuisiksi ajoiksi antakaa te anteeksi hänelle minäkin olen jo antanut .
[/quote]
hehheheh heh niin varmaan on sun ex miehesi!
En oikein tiedä, että pitäiskö itkeä vai nauraa kun lukee tätä ketjua.. :D
No mitäs jos ap onkin ollut lähes täydellinen kumppani lukuun ottamatta tätä viimeaikaista pettämistä ja vauvapalstasekoilua? Jokaisessa on huonoja puolia, ehkä ne sattuvat ap:lla olemaan taipumus pakoilla vastuuta sekä tietynlainen avuttomuus. Jotain hyväähän ap:ssa on oltava, kun nainen on häntä 4 vuotta jaksanut.
[/quote]
On kamalaa, miten niin moni on alapeukuttanut sitä ajatusta, että jokaisesta ihmisestä löytyy jotain hyvääkin:s
Harmillista kun tämä hauska ketju päättyy nyt :( olisi ollut hauskaa seurata ap:n tekosyiden kerjäämistä ja kirjeen koristelutouhua pidempään.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:56"]
Ei mutta kerro nyt ap vielä, mitkä fiilikset erosta jäi. Tai viimeksi kirjoitit, että sekavat tunteet.
Oletko nyt tyytyväinen lopputulokseen?
kiletäydyitkö näkemästä exäa enää, kun halusi?
onko tavaroiden siirrosta jo sovittu , entä otitko puheeksi rikotut kamerat?
ja mihin tuuliin on nokkasi nyt käännetty?
[/quote]
Fiilikset ovat jo ihan hyvät, tietysti vähän haikeaa kun näinkin pitkä suhde päättyi, mutta en ole surun murtama tms. Olen lopputulokseen tyytyväinen ja päätös tuntuu oikealta. Kieltäydyin siitä tapaamisesta, mutta laitoin sitten myöhemmin viestiä naiselle, että voisimme nähdä pikaisesti joskus juhannuksen jälkeen. Silloin sovimme varmaan niistä tavaroiden siirtämisestä ja aion samalla myös pyytää niitä korvauksia, en todellakaan ala itse maksamaan mm. toisesta järjestelmäkamerasta kun nainen tuhosi edellisen. Tulevasta en vielä varmaksi tiedä, voi olla että näämme sen työkaverin kanssa, hän olisi kiinnostunut tapaamaan. Pyrin kuitenkin siihen, etten heti säntää uuteen suhteeseen vaan käsittelen tämän pettämisasian ja eron ensin itseni kanssa.
AP
[/quote]
Voitko eritellä ollenkaan mitä et suhteesta saanut, koska päädyit toimimaan noin?
Miksi et voinut kertoa naiselle mitä kaipasit?
Rakastitiko häntä?
Kysyn koska hirvittää että noin voi köydä itsellenikin, vaikka mies vaikuttaa sitoutuneelta.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 21:14"]
Voitko eritellä ollenkaan mitä et suhteesta saanut, koska päädyit toimimaan noin?
Miksi et voinut kertoa naiselle mitä kaipasit?
Rakastitiko häntä?
Kysyn koska hirvittää että noin voi köydä itsellenikin, vaikka mies vaikuttaa sitoutuneelta.
[/quote]
Hankala eritellä mitä suhteessa ns. jäi saamatta. Olen pettänyt edellisissäkin suhteissani, joten kyse taisi olla pikemminkin minun ominaisuuksistani (halu elää hetkessä ja useamman naisen tarve) kuin siitä, että naisessa tai suhteessa olisi ollut jotain vikaa. Yksi asia kuitenkin mikä tulee mieleen on se, että minun ja ex-naiseni seksi olisi voinut olla parempaa.
En halunnut ottaa näitä tarpeitani puheeksi naisen kanssa, koska en halunnut loukata ja halusin välttää konfliktia. Nämä voivat olla syinä myös useiden miesten vaikenemiseen, kenties sinunkin miehesi, jos epäilet hänen salaavan jotain. Ainakin minä yritän viimeiseen asti välttää riitaa ja ajattelen, että se, mistä nainen ei tiedä niin se ei voi myöskään satuttaa eli en melkein koskaan ottanut puheeksi asioita, jotka ärsyttivät minua naisessa (niitä oli kyllä vain vähän) tai jotka suhteessa olisivat voineet olla paremminkin eli pääasiassa se seksi. Ja ehkä sitten en vain ollut tarpeeksi motivoitunut parantamaan suhdetta. Koin kyllä koko suhteen ajan että rakastin häntä. Kuitenkin nyt kun ajattelen jälkeenpäin, niin en ole kovinkaan surullinen suhteen päättymisestä enkä kaipaa naista (tosin erosta onkin vasta tosi vähän aikaa), joten en sitten tiedä että rakastinko oikeasti ja jos rakastin, niin en sitten varmaan kovin paljon.
Toivottavasti sinulle ja miehellesi ei käy samoin. Ei kuitenkaan kannata alkaa kehitellä mielessään mitään tällaista kuviota, jos ei oikeasti ole näyttöä siitä, että näin voisi tapahtua. Jos miehesi käyttäytyy suht normaalisti ja seksi on hyvää ja mies vielä vaikuttaa sitoutuneeltakin kuten sanoit, niin sinuna en olisi huolissasi. Jos alat turhaan epäillä miestä (vaikka et sanoisi sitä ääneen, niin mies voi huomata sen käytöksessäsi) niin todennäköisesti se tulee hiertämään suhdettanne.
AP
Ottaa pannuun ihmiset jotka eivät kerro mitä kaipaavat konfliktin pelossa. Hyvään ja kestävään suhteeseen KUULUU puhua vaikeistakin asioista. On uhrauduttava yhteisen hyvän eteen. Se ei käy välttelemällä ja velttoilemalla.
Ap, kasvahan aikuiseksi.
PS: Et ole kypsä vakavaan suhteeseen.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 17:59"]Ottaa pannuun ihmiset jotka eivät kerro mitä kaipaavat konfliktin pelossa. Hyvään ja kestävään suhteeseen KUULUU puhua vaikeistakin asioista. On uhrauduttava yhteisen hyvän eteen. Se ei käy välttelemällä ja velttoilemalla.
Ap, kasvahan aikuiseksi.
PS: Et ole kypsä vakavaan suhteeseen.
[/quote]
Naulan kantaan. Mielummin ottaisin todellisen suhteen todellisine ongelmineen, joille voi tehdä jotain, kuin jonkin ihannesuhteeksi luodun hötön, jonka alla on vähäkään katkeruutta jajoka ennenpitkään väkisin päättyy eroon.
Miten tämä keskustelu on voinut mennä minulta ohi! Nyt vasta löysin tämän viime viikon suosituimpien keskustelujen listalta ja olen järkyttynyt. Aivan hirveä mies tämä ap. Mitähän hänelle nyt kuuluu, onkohan hän päässyt jo uudestaan "elämään hetkessä" työkaverin lakanoihin.... Puhumattakaan ap:n ex-naisesta, minkähänlainen olo hänellä on nyt, hirveä kohtalo :/
Jos on munaa pettää, niin silloin pitää olla munaa myös vastata tekemisistään. Ei muuta ku selkäranka esiin jos se löytyy ja sitten suu puhtaaksi.
Ja pettämiseen tarvitaan aina kolme. Pettäjä, petetty ja se kolmas. Usein kaikissa näissä on ainakin vähän vikaa kun oikein avoimesti ja objektiivisesti tutkiskellaan.
Mitäs jos olisit vaan rehellinen? ei siihen muuta tarvita.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:21"]
Mitäs jos olisit vaan rehellinen? ei siihen muuta tarvita.
[/quote]
Tämä juttuhan ratkesi jo ajat sitten, ap päätyi kertomaan pettämisestä :)
Kerrot sille naisellesi välittömästi!!
ei tarvii kertoo. kyllä se huomaa kun joku päivä oot kantanu kamasi vaan ulos.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 20:32"]up[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 17:50"]
Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
[/quote]ei vaan ole miehen kirjoittama, jonkun naisen fantasiaa
[/quote]
Kuka nainen muka fantasioisi tuollaisesta? :D
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:56"]
Ei mutta kerro nyt ap vielä, mitkä fiilikset erosta jäi. Tai viimeksi kirjoitit, että sekavat tunteet.
Oletko nyt tyytyväinen lopputulokseen?
kiletäydyitkö näkemästä exäa enää, kun halusi?
onko tavaroiden siirrosta jo sovittu , entä otitko puheeksi rikotut kamerat?
ja mihin tuuliin on nokkasi nyt käännetty?
[/quote]
Fiilikset ovat jo ihan hyvät, tietysti vähän haikeaa kun näinkin pitkä suhde päättyi, mutta en ole surun murtama tms. Olen lopputulokseen tyytyväinen ja päätös tuntuu oikealta. Kieltäydyin siitä tapaamisesta, mutta laitoin sitten myöhemmin viestiä naiselle, että voisimme nähdä pikaisesti joskus juhannuksen jälkeen. Silloin sovimme varmaan niistä tavaroiden siirtämisestä ja aion samalla myös pyytää niitä korvauksia, en todellakaan ala itse maksamaan mm. toisesta järjestelmäkamerasta kun nainen tuhosi edellisen. Tulevasta en vielä varmaksi tiedä, voi olla että näämme sen työkaverin kanssa, hän olisi kiinnostunut tapaamaan. Pyrin kuitenkin siihen, etten heti säntää uuteen suhteeseen vaan käsittelen tämän pettämisasian ja eron ensin itseni kanssa.
AP