Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipaino kertoo ihmisestä sen

Vierailija
14.06.2014 |

Että hänellä ei ole normaalia itsehillintää/kontrollia ja hän on muutenkin "heikko". Hän ei pysty kontrolloimaan tunteitaan eikä syömisiään. Kovin monta lihavaa ei lähipiiriini kuulu, mutta kaikki jotka tunnen on kuvatunlaisia. Pari normaalipainoista ystävää on joilla on lihavan "geenit" mutta heillä on itsekuria pitää ruokavalio kunnossa kuten myös muutamia joiden olisi helppo syyttää sairautta/lääkitystä mahdollisesta lihavuudesta mutta he ovat ottaneet tämän huomioon myös ruokavaliossaan ja ovat normaalipainoisia.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:40"]Olet oikeassa.

Toivon, että sairastut vaikeaan syöpään ja saat päivittäin todella suuren annoksen kortisonia. En yleensä toivo tällaista kenellekään, mutta sinulle kokemus voisi olla mielenkiintoinen. Kerrothan myöhemmin palstalla, kuinka hoikkana ja kapeakasvoisena pysyit ruokavalion ja liikunnan avulla. Suosittelen etenkin jyrkkien portaiden nousemista.  

t. Syöpäpotilas

[/quote]

? Ihmettelen asennettasi. Tällä hetkellä 2 ystävääni sairastaa syöpää. Kumpikaan ei ole kylläkään lihava. He ovat pyytäneet apuani ravitsemusasioissa ja olen suhteideni kautta teettänyt heille täsmähoitoa syöpähoitojen ohella (ravitsemus+ravintolisät). En tiedä eivätkä hekään tiedä onko tämä auttanut mitään mutta ainakin olemme puhuneet että se luo toivoa kun yrittää itsekin tehdä asialle jotain. Vaikeita ja kipeitä asioita, tiedän, mutta ihailen ystävieni taistelevaa asennetta!

Ap

[/quote]

No onpa hyvä että eivät sentään ole lihavia!

Joo. Provo tämä on.

[/quote]

Ei ole provo. Edellinen, syöpää sairastava kertoi etten ajattelisi näin jos sairastaisin syöpää ja kerroin oman näkemykseni tilanteesta ystävieni kautta. Eli tämä oli heille/heidän perheilleen tilanne jolloin he todellakin alkoivat miettimään enemmän ravinnon merkitystä terveyteen. Ainakin toisella näistä syöpäsairaista on tehty oma ruokavalio jossa mm.kehotetaan välttämään sokeria koska se ruokkii syöpäsoluja MUTTA minähän en näistä tietysti voi tietää kun olen tällainen provo vaan joka on elänyt pumpulissa eikä tiedä todellisesta elämästä mitään. (Huoh)

Ap

Vierailija
22/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:02"]Oletko ap ollut eräällä toisellakin foorumilla vänkäämässä vaikka mistä ja tietämässä kaiken toisten puolesta? Kirjoitusasu ja luistelutyyli on melko tuttu.

Yksi monista nikeistäsi alkoi K:lla ja siinä oli myös vimeisten kirjaimien joukossa x, naispuoleinen, foorumin aihe liittyi löyhästi ja laajasti ilmaisten ja yhtään täsmentämättä elämänhallintaan, sivuston ulkoasu vihreä?

[/quote]

En ole ollut muilla palstoilla vänkäämässä vaan tämä keskustelupalstalla kirjoittelu ja hengailu on uusi juttu minulle.

Ap

[/quote]

Jooh. No toivon kuitenkin että saat elämääsi jossain vaiheessa muutakin sisältöä kuin ulkonäköön liittyvät asiat. Kai niillä luennoilla käyneenä ymmärrät että paino ja rasvaprosentti ei suinkaan ole ainoa terveyden mittari. Tsau, ja hyvää elämää.

T. normipainoinen.

[/quote]

Tässä keskustellaan nyt lihavuudesta. Ja kyllä, elämässäni saattaa ehkä jo olla "jotain" muutakin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, keskustele ammattitaitoisten lääkärien kanssa ongelmastasi. Esimerkiksi psykiatrien. Elämäsi saattaa muuttua paremmaksi.

Vierailija
24/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin myönnän rehellisesti miksi olen lihonut ne 5 kg vuodessa ja syy on ihan itsessäni:

syönyt joka päivä herkkuja ja paljon ruokaa, olen ollut masentunut ja maannut himassa....ei oo masennuksen syy, olisin voinut jättää herkut syömättä.

Ainiin ja käytän myös ketipinoria joka lisää myös ruokahalua, mutta en syytä lihomista siitä, itse olen ne ruuat kurkusta alas vetänyt.

Vierailija
25/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän läskienhaukunta-aloitus tehty! Nyt ap voi alkaa tekemään päivän muita töitä. Vai aikooko hän käyttää koko lauantain läskien haukkumiseen meidän viihdykkeeksemme täällä av:lla? Jännittävää...

Vierailija
26/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:40"]Olet oikeassa.

Toivon, että sairastut vaikeaan syöpään ja saat päivittäin todella suuren annoksen kortisonia. En yleensä toivo tällaista kenellekään, mutta sinulle kokemus voisi olla mielenkiintoinen. Kerrothan myöhemmin palstalla, kuinka hoikkana ja kapeakasvoisena pysyit ruokavalion ja liikunnan avulla. Suosittelen etenkin jyrkkien portaiden nousemista.  

t. Syöpäpotilas

[/quote]

? Ihmettelen asennettasi. Tällä hetkellä 2 ystävääni sairastaa syöpää. Kumpikaan ei ole kylläkään lihava. He ovat pyytäneet apuani ravitsemusasioissa ja olen suhteideni kautta teettänyt heille täsmähoitoa syöpähoitojen ohella (ravitsemus+ravintolisät). En tiedä eivätkä hekään tiedä onko tämä auttanut mitään mutta ainakin olemme puhuneet että se luo toivoa kun yrittää itsekin tehdä asialle jotain. Vaikeita ja kipeitä asioita, tiedän, mutta ihailen ystävieni taistelevaa asennetta!

Ap

[/quote]

Nyt vittu oikeesti kato sinne peiliin!

Vierailija
27/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 12:24"]

Okei. Olen mielestänne kehittymätön ajatuksineni ja yritän kehittää niitä. Aiheesta olen käynyt useilla luennoilla työni puolesta ja kehotan myös teitä käymään. Mielenkiintoisia tutkimuksia ravinnosta ja niiden vaikutuksista agressioihin ja mielenterveyteen- ja sairauteen. Anteeksi jos pahoitin jonkun mielen! Leppoista kesää kaikille, kasviksia grilliin ja rentouttavia lenkkejä aamukasteessa tai auringonlaskussa <3 peace.

Ap

[/quote]

Sä käyt täällä väsäämässä näitä aloituksia, koska saat mielihyvää toisten ihmisten loukkaamisesta, mitä pahemmin sen ihanammalta se sinusta tuntuu. IRL et uskaltaisi sanoa kenellekään mitään, voi nimittäin sattua juhaa nenään, sillä IRL on vastassa muitakin kuin av:n epävarmoja nuoria naisia. Olet oikeasti todella sairas ihminen, sisältä täysin mätä ja musta. Voi olla, että vanheneminen ja ulkonäön rapistuminen on sinulle aikanaan tosi kova pala, ja voin sanoa, että olet ansainnut jokaisen kyynelen ja turhan yrityksen parantaa ulkonäköäsi silloin.

Vierailija
28/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 10:05"]Ja mitä sitten? Tottahan se on, kyllä minä sen myönnän. Olen läski.

[/quote]

Sitä yritin aloituksellani sanoa että lihavat ihmiset ovat kovia keksimään selityksiä lihavuudellern ja mielellään niistä ylikiloista syytetään töitä, lapsia, sairautta... Itsestähän se ei missään nimessä johdu :D

Ap

[/quote]

Ja miksi ei saisi olla ihan rauhassa läski? Ilman mitään selittelyjä ja syyllistymistä. Ei siinä mitään heikkoa tai ala-arvoista ole. Kaiken kontrollointi on sairasta tai peräti luonnevika.

[/quote]

En sanonut etteikö saisi olla, vaan että on väärin syyttää muita siitä. Ja veikkaan ja tiedän kyllä että harva lihava haluaa olla lihava! Toki näitäkin on mutta se on harvinaista.

Ap

[/quote]

Ei lihavat syytä muita lihavuudestaan, olet idiootti! Jos lihavalta kysyy että miksi olet lihava, niin sitten jos jotain vastaa, sinä sanot että tekosyy. Älä kysy jos et halua että jotain vastauksia keksitään!

Vierailija
29/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 09:54"]

Että hänellä ei ole normaalia itsehillintää/kontrollia ja hän on muutenkin "heikko". Hän ei pysty kontrolloimaan tunteitaan eikä syömisiään.

[/quote]

Jep ap, mutta kysymys kuuluukin että miksi tähän tilaan ollaan päädytty. Onko hänet raiskattu lapsena, oliko hän koulukiusattu, laiminlöivätkö (tai vaan löivätkö) vanhemmat..?

[/quote]

Niinpä niin. Tästäkö mielestäsi löytyy päteviä syitä olla ylipainoinen? Luulen, että melkei jokaisella meistä löytyisi "syy" olla ylipainoinen.

Ap

[/quote]

Minulla on syy olla ylipainoinen, yhtä hyvin voisin olla tupakoitsija, alkoholisti, huumeiden käyttäjä, himoliikkuja, seksiaddikti, himoshoppaaja, roskien hamstraaja tai vaikka vaan helvetin ikävä ihminen joka haukkuu muita joilla on vaikeaa.

Vierailija
30/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, on ihan eri asia olla vähän ylipainoinen, kuten vaikka 10 kiloa, se on suht helppo saada pois jos haluaa. Tuollaisesta pienestä ylipainosta ei ole kovin suurta haittaa elämässä, kaikkea mitä haluaa voi tehdä, vaatteet mahtuu päälle, tuolit kestää painoa ym.

Sitten on ihan eri asia sellaiset ihmiset joilla on kymmeniä kiloja ylipainoa, kaksikymmentä on jo vähän häiritsevä, ulkonäöllisesti ja jopa terveydellisesti, mutta sitten kun ylipainoa on 30-60kg niin puhutaan jo ihan eri ongelmasta.

Ihminen on siitä hassu eläin, että kun ihmisellä tulee jotain henkisiä ongelmia elämässä, ihminen alkaa "lääkitä" oloaan jollain. Ihmiselle on tyypillistä väistellä ikäviä asioita lähtemällä vaikka "hermosauhuille" ulos, tai ottaa vähän alkoholia "rentoutumiseen" ja "nollaamiseen", jotkut lähtevät treenaamaan kovaa fyysisesti, ja siinä murheet unohtuu kun saa adrenaliinin liikkeelle. Muitakin keinoja on, jokaisella omansa.

Ihmisen ensimmäinen lohtu syntyessään tähän kylmään maailmaan on äidin pehmeä lämmin rinta josta tulee suuhun lämmintä makeaa ja rasvaista maitoa, massu tulee täyteen ja tietää olevansa turvassa. Sitä lohtua on ihmisen helppo etsiä myöhemminkin, ja usein vielä vanhemmat vahvistavat sitä palkitsemalla lasta jollain hyvällä ruualla.

Palkitseminen on ihmiselle se minkä voimalla ihminen jaksaa elää, esimerkkinä shoppailu, joillakin on siihenkin addiktio, meillä jokaisella on joku addiktio, joillekin se voi olla vaikka seksi, tai vaikka raha ja valta.

Otetaan esimerkiksi masennus, eri ihmiset toimivat masentuneena eri tavalla, jotkut juovat alkoholia (mikä pahentaa tilannetta koska alkoholi aiheuttaa masennsta) jotkut lopettavat syömisen, ja jotkut aloittavat syömisen.

Masennus voi olla ihmisellä kymmeniä vuosia hoitamattomana, ja se näkyy siinä että pysyvä laihtuminen ei onnistu vaikka ihminen yrittäisi kuinka monta kertaa tahansa laihduttaa. Ihmisen alitajunnassa voi olla vaikka mitä traumoja ihmisen sitä tiedostamatta. Sairaaloisen lihavat ihmiset eivät ole vain fyysisesti kehonsa liian suuren rasvamäärän sairastuttamia, vaan myös henkisesti sairaita. Kaikki eivät sitä tietenkään halua myöntää, mutta näin se menee.

Ei ne masennukset ole niin yksinkertaisia kuin monet luulevat, jos tulee vaikka avioero, voi siitä "masentua" vuodeksi pariksi, tai sitten loppu elämäksi jos taustalla onkin jotain muuta kuin se avioero.

Jos ihmisen henkinen ongelma näkyy päällepäin lihavuutena, niin miksi sitä saa pilkata mielin määrin? Henkisesti heikoilla saa olla miten paljon vaan, kunhan paino pysyy kurissa?

Tällä palstalla jopa alan ammattilaiseksi itseään tituleeraavat käyvät jakamassa viisauksiaan siitä, miksi läskit on läskejä, että miten he ovat ammatissaan nähneet että läskit on laiskoja ja tyhmiä, se on kyllä alhaisinta mitä tiedän.

Läskit vihaavat yleensä itseään yli kaiken, ja se on raukkamaista tulla potkimaan ihmistä joka makaa maassa, jos ette osaa auttaa, niin kävelkää sitten vaan ohi ja antakaa toisten maata rauhassa ja kerätä voimia ylösnousemiseen.

Minä olen aina sanonut, että minua ei tarvitse kenenkään vaivautua vihaamaan, minä teen sen itse paljon paremmin.

T: 136kg

Vierailija
31/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä. Vain minimaalinen osa ylipainoisista ovat sitä sairauden vuoksi. Ja yleensä nämä ylipainoiset myös "lahjoittavat" elintapansa lapsilleen. Maailmanlaatuuinen ongelma. Ajattelu, että MINÄ voin hyvin läskinä hienosti niin ok, mutta älkää kasvattako lapsianne niin. Terveydellisesti ihan kauheeta.

Vierailija
32/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 12:24"]

Okei. Olen mielestänne kehittymätön ajatuksineni ja yritän kehittää niitä. Aiheesta olen käynyt useilla luennoilla työni puolesta ja kehotan myös teitä käymään. Mielenkiintoisia tutkimuksia ravinnosta ja niiden vaikutuksista agressioihin ja mielenterveyteen- ja sairauteen. Anteeksi jos pahoitin jonkun mielen! Leppoista kesää kaikille, kasviksia grilliin ja rentouttavia lenkkejä aamukasteessa tai auringonlaskussa <3 peace.

Ap

[/quote]

Sä käyt täällä väsäämässä näitä aloituksia, koska saat mielihyvää toisten ihmisten loukkaamisesta, mitä pahemmin sen ihanammalta se sinusta tuntuu. IRL et uskaltaisi sanoa kenellekään mitään, voi nimittäin sattua juhaa nenään, sillä IRL on vastassa muitakin kuin av:n epävarmoja nuoria naisia. Olet oikeasti todella sairas ihminen, sisältä täysin mätä ja musta. Voi olla, että vanheneminen ja ulkonäön rapistuminen on sinulle aikanaan tosi kova pala, ja voin sanoa, että olet ansainnut jokaisen kyynelen ja turhan yrityksen parantaa ulkonäköäsi silloin.

[/quote]

Käyn väsäämässä aloituksia? Anteeksi mitä? Edellisestä on viikkoja, ellei kuukausia, enkä edes muista mitä se koski. Ei ainakaan painoa. En todellakaan (!!!!) koe mielihyvää toisten ihmisten haukkumisesta vaan halusin herättää keskustelua aiheesta. Enkä ole haukkunut ketään. Aivan uskomatonta hyökkäämistä ja käytöstä teiltä. En ole muuten ketään teistä haukkunut mädäksi, mustaksi tms. Ei kuulu tapoihini. Ja pelottaa tuollaiset agressiivisesti käyttäytyvät ihmiset jotka netissä haukkuvat toisia.

Vierailija
33/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 09:54"]

Että hänellä ei ole normaalia itsehillintää/kontrollia ja hän on muutenkin "heikko". Hän ei pysty kontrolloimaan tunteitaan eikä syömisiään. Kovin monta lihavaa ei lähipiiriini kuulu, mutta kaikki jotka tunnen on kuvatunlaisia. Pari normaalipainoista ystävää on joilla on lihavan "geenit" mutta heillä on itsekuria pitää ruokavalio kunnossa kuten myös muutamia joiden olisi helppo syyttää sairautta/lääkitystä mahdollisesta lihavuudesta mutta he ovat ottaneet tämän huomioon myös ruokavaliossaan ja ovat normaalipainoisia.

[/quote]

Katos, palstaälykkö oli noussut harvinaisen aikaisin tänä aamuna, jo ennen kymmentä. :O Taisi olla ennätys!

Vierailija
34/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 18:37"]

Olen täysin samaa mieltä. Vain minimaalinen osa ylipainoisista ovat sitä sairauden vuoksi. Ja yleensä nämä ylipainoiset myös "lahjoittavat" elintapansa lapsilleen. Maailmanlaatuuinen ongelma. Ajattelu, että MINÄ voin hyvin läskinä hienosti niin ok, mutta älkää kasvattako lapsianne niin. Terveydellisesti ihan kauheeta.

[/quote]

Kyllä sinä olet ikävä ihminen, mistä päättelet että lihavat voivat hyvin? Psyykkisesti tai fyysisesti? Ja minä en ainakaan antaisi lasteni lihoa, minun lapseni ovat olleet aina hoikkia, jopa liian, samoin itse olin lapsena hoikka, vielä teini-ikäisenäkin, lihoa aloin vasta kun muutin pois kotoa ja masennus alkoi toden teolla vaikuttaa elämään. Mitkään lääkkeet ei minua ole lihottaneet, vaan se että lääkitsen pahaa mieltäni suklaalla, masentuneena en juuri muuta edes syö. Minä en juo alkoholia tai kahvia, en polta tupakkaa, en käytä lääkkeitä, eikä muitakaan addiktiooita ole kuin se suklaa, olenko nyt sinun mielestäsi todella tyhmä ja laiska ihminen?

Silloin kun olin hoikka niin älykkyysosamääräni oli korkeampi kuin nyt?

97

Vierailija
35/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten. Heikkous on inhimillistä, eikä se ihmisestä huonompaa tee. Ihmisiltä ei voi odottaa täydellisyyttä. Se on hienoa jos itselläsi ei muita heikkouksia ole kuin lievä itsensä korottamisen tarve.

Ylipaino on ongelma, mutta en tiedä mitä se ratkaisee julistaa läskit heikoiksi. Ei se ratkaise itse ongelmaa. Kukaan ylipainoinen ei valaistu tätä ketjua lukiessa ja kasvata itselleen rautaista itsekuria.

Itse olin lievästi ylipainoinen viisi vuotta ja ne kilot hiipivät salakavalasti kun muutettiin miehen kanssa yhteen kummallekin. Sohvalla oli kiva loikoilla toisen kainalossa ja mättää herkkuja, eikä sitä tuijotettu vaakaa. Sillä ei ollut sillä hetkellä väliä. Sitten kun tajusi lihonneensa 15kg niin sitten sitä vaan voivotteli, että kun ei ole sitä itsekuria eikä halua luopua herkuista. Vuosi sitten päätin, että se ei ole itsekuri kysymys. Sitä ei ole pakko luopua kokonaan herkuista vaan riittää kun suurimman osan aikaa syö terveellisesti. Nyt on ylimääräiset kilot kadonneet niin minulta kuin mieheltäkin. Ihminen ei vaan joka elämäntilanteessa välttämättä tajua olla skarppina kilojen suhteen ja tuijottaa vaakaa. Jos sinä tajuat niin kivat sinulle, mutta jos se painonhallinta olisi niin yksinkertaista niin lihavuutta ei olisi. Vaikka se periaatteessa on kovin yksinkertaista niin ihmiset ja tilanteet ei sitä ole.

Vierailija
36/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tarve aloittajan kaltaisille henkilöillä on jatkuvasti morkata ylipainoisia ihmisiä? Eikö kannattaisi keskittyä omaan hyvinvointiin eikä tehdä aloittajan tekemiä  perusteettomia yleistyksiä muutaman oman tuttavuuden perusteella?

Vierailija
37/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Mulla ei ole mitään hajua siitä että täällä on ollut tällaisia aloituksia enemmänkin. Käyn täällä satunnaisesti enkä ole mikään vakkarikirjoittaja. Enkä provo. Eikä teidän ole pakko sitä uskoa mutta näin se on.

Ap

Vierailija
38/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 09:54"]

Että hänellä ei ole normaalia itsehillintää/kontrollia ja hän on muutenkin "heikko". Hän ei pysty kontrolloimaan tunteitaan eikä syömisiään. Kovin monta lihavaa ei lähipiiriini kuulu, mutta kaikki jotka tunnen on kuvatunlaisia. 

[/quote]

No huoh sinullekin ap. On se hyvä, ettet yhtään yleistä parin tuttusi perusteella. 

Vierailija
39/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä että maailmasta löytyy myös täydellisiä ihmisiä kuten ap! 

Vierailija
40/105 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Next topic..?