Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te jotka käytätte siteitä kuukautisten aikana, miksi syitä tähän?

Vierailija
13.06.2014 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen;

niin eli, koska olen itse melkein aina käyttänyt vain tamponeja haluaisin tietää miksi joku haluaa vapaaehtoisesti käyttää siteitä. Haluaisin myös korostaa, etten kysy tätä tavalliseen "yäk haiseva vastenmielinen side housuissa"- tyyliin vaan olen ihan aidosti utelias, koska itselleni tamponit vain sopivat niin hyvin.

Haluaisin myös anekdoottina lisätä, että tässä vauva palstassa usein vituttaa kaikista eniten se, miten naiset ovat puuttumassa toistensa intiimihygienian tilaan tyyliin; muistathan pestä genitaalit vähintään viisi kertaa päivässä. Tai sitten puhutaan niiden genitaalien kunnosta; "treenaan pimppalihaksiani 20 kertaa päivässä ja pystyn pillullani murskaamaan pähkinöitä"

Afrikassa pienissä heimoyhteisöissä naisten ympärileikkauksista vastaavat naiset, mietin miten me länsimaiset sivistyneet ihmiset käyttäytyisimme tuossa kulttuurissa jos olisimme siinä syntyneet, kun nytkin tärkeintä elämässä tuntuu olevan muiden naisten intiimihygienia ja lantiopohjalihasten taso.

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*nyt kokeilussa

128

Vierailija
22/166 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:27"]

Kaikista paras on kuukuppi.

Mooncup

www.kuukuppikunta.net

[/quote]

Mulle ei sopinut, tuli heti tulehdus.

[/quote]

ei kupista saa tulehdusta jos hoitaa hygieniansa kunnolla. Pese kädet ennen ja jälkeen ja pese kuppi tyhjentäessä sille sopivalla pesunesteellä. Tulehdukset tulee sun omista likaisista räpylöistä.

[/quote]

Ihan sama. Siteillä ei ole ongelmaa, joten käytän niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:27"]

Kaikista paras on kuukuppi.

Mooncup

www.kuukuppikunta.net

[/quote]

Mulle ei sopinut, tuli heti tulehdus.

[/quote]

ei kupista saa tulehdusta jos hoitaa hygieniansa kunnolla. Pese kädet ennen ja jälkeen ja pese kuppi tyhjentäessä sille sopivalla pesunesteellä. Tulehdukset tulee sun omista likaisista räpylöistä.

[/quote]

Ihan sama. Siteillä ei ole ongelmaa, joten käytän niitä.

[/quote]

Ja vielä lisään, että en jaksa mitään saippuoita kanniskella mukanani, ja monesti ei ole kodin ulkopuolella vessakopissa lavuaaria, joten hankalaa se kuukupin käyttö oli muutenkin. Ei ihmekään, ettei joka kerta saanut hyvällä hygienialla sitä tyhjättyä.

Vierailija
24/166 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin niukka vuoto, että tamponi sattuu. Ja on turha. Käytän pikkuhousunsuojaa ja se riittää enemmän kuin hyvin. Kuukuppia en ole koskaan edes koittanut, jotenkin ajatustasolla koen sen vaikeana ja kummallisena, vaikka sen ekologisuus onkin kunnoitettavaa. 

Vierailija
25/166 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamppoo ei tunnu hyvältä, ilkeä tunkea sellaista kuivaa tappia rööriin.

Vierailija
26/166 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 18:52"]

Tamppoo ei tunnu hyvältä, ilkeä tunkea sellaista kuivaa tappia rööriin.

[/quote]

No ei sitä perseeseen pidä työntääkään...

Vierailija
27/166 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 21:55"]

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen;

niin eli, koska olen itse melkein aina käyttänyt vain tamponeja haluaisin tietää miksi joku haluaa vapaaehtoisesti käyttää siteitä. Haluaisin myös korostaa, etten kysy tätä tavalliseen "yäk haiseva vastenmielinen side housuissa"- tyyliin vaan olen ihan aidosti utelias, koska itselleni tamponit vain sopivat niin hyvin.

Haluaisin myös anekdoottina lisätä, että tässä vauva palstassa usein vituttaa kaikista eniten se, miten naiset ovat puuttumassa toistensa intiimihygienian tilaan tyyliin; muistathan pestä genitaalit vähintään viisi kertaa päivässä. Tai sitten puhutaan niiden genitaalien kunnosta; "treenaan pimppalihaksiani 20 kertaa päivässä ja pystyn pillullani murskaamaan pähkinöitä"

Afrikassa pienissä heimoyhteisöissä naisten ympärileikkauksista vastaavat naiset, mietin miten me länsimaiset sivistyneet ihmiset käyttäytyisimme tuossa kulttuurissa jos olisimme siinä syntyneet, kun nytkin tärkeintä elämässä tuntuu olevan muiden naisten intiimihygienia ja lantiopohjalihasten taso.

[/quote]

"miksi syitä" :D

Vierailija
28/166 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kuukautiskuppia tai tamponia, koska en tykkää askarrella vessassa selkä kyyryssä ja sormet veressä. En ylipäätään tykkää työntää vaginaani mitään, koska se tuntuu epämukavalta. Tuntuisi vaikealta olla aina lotraamassa vedellä vessassa.

Tai en sit tiedä, ehkä en vain osaa. Mut mun kuvitelman mukaan tamponin vaihto menee karmeimmillaan näin:

1. Vanha tamponi vedetään ulos, heitetään roskiin. Kädet on veressä, joten ne pestään.

2. Pestään alapää, jotta tamponi ei vie bakteereja mukanaan emättimeen.

3. Avataan uusi tamponi, asetetaan se sisään. pesemisen jälkeen on kuitenkin jo valunut uutta verta, joten kädet ja emättimen suu on taas veressä. 

4. Pestään kädet ja alapää uudelleen.

5. Housut jalkaan. Ja seuraavalla vessakerralla huomataan pieni veritahra pöksyissä, koska emättimen sisäpuolella, tamponin alapuolella, oli veripisara, joka valui sieltä ulos.

Mitä tulee kesto- ja kertakäyttösiteisiin... En nyt menis vannomaan, että kestoside on ympäristöystävällisempi. Puuvillalla on suuri hiilijalanjälki, ja se jatkuva pesu nostaa sitä entisestään. Esimerkiksi puuvillakassia pitää käyttää yli sata kertaa, että se tulee ympäristöystävällisemmäksi kuin sata muovipussia. Tietenkään ei ole hyvä, jos ne kertakäyttösiteet päätyvät kaatopaikalle ikuisiksi ajoiksi, mutta mun asuinalueella ne poltetaan kyllä energiaksi.

Vierailija
29/166 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:24"]

En käytä kuukautiskuppia tai tamponia, koska en tykkää askarrella vessassa selkä kyyryssä ja sormet veressä. En ylipäätään tykkää työntää vaginaani mitään, koska se tuntuu epämukavalta. Tuntuisi vaikealta olla aina lotraamassa vedellä vessassa.

Tai en sit tiedä, ehkä en vain osaa. Mut mun kuvitelman mukaan tamponin vaihto menee karmeimmillaan näin:

1. Vanha tamponi vedetään ulos, heitetään roskiin. Kädet on veressä, joten ne pestään.

2. Pestään alapää, jotta tamponi ei vie bakteereja mukanaan emättimeen.

3. Avataan uusi tamponi, asetetaan se sisään. pesemisen jälkeen on kuitenkin jo valunut uutta verta, joten kädet ja emättimen suu on taas veressä. 

4. Pestään kädet ja alapää uudelleen.

5. Housut jalkaan. Ja seuraavalla vessakerralla huomataan pieni veritahra pöksyissä, koska emättimen sisäpuolella, tamponin alapuolella, oli veripisara, joka valui sieltä ulos.

Mitä tulee kesto- ja kertakäyttösiteisiin... En nyt menis vannomaan, että kestoside on ympäristöystävällisempi. Puuvillalla on suuri hiilijalanjälki, ja se jatkuva pesu nostaa sitä entisestään. Esimerkiksi puuvillakassia pitää käyttää yli sata kertaa, että se tulee ympäristöystävällisemmäksi kuin sata muovipussia. Tietenkään ei ole hyvä, jos ne kertakäyttösiteet päätyvät kaatopaikalle ikuisiksi ajoiksi, mutta mun asuinalueella ne poltetaan kyllä energiaksi.

[/quote]

Mulla menee kestositeet muiden vaatteiden mukana pesukoneeseen, joten eivät erikseen kuluta vettä tms.

Vierailija
30/166 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkärankani on kuin rautakanki, hyvä kun saan sääret sheivattua suihkussa..!

kun oli hiivatulehdus, mies työnsi ne puikot paikalleen... en usko, että mies tahtoisi laittaa minulle joka pv tamponin .D

Vierailija
31/166 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin käytän yleensä tamponeja, mutta öisin tss:ää peläten käytän yösiteitä. Siinähän on vissiin se 8h vaihtoaika, ja nukun aina 9-10h. Mutta siteet on kyllä ehdottomasti mukavammat.

Vierailija
32/166 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi pahentaa kuukautiskipua. Käytän tamponeja tilanteissa, joissa oikeastaan pakko, esim urheillessa, ja kyllä ne menee, mutta eipä tulis mieleenkään pitää yötä sisällään sellaista verenlimantäyteistä klönttiä, joka tuntuu vaikka miten asentaisi ja pahentaa alaselän ja -vatsan jomotusta. Oikeen ihmetyttää, että joku pitää vapaaehtoisesti.

Vierailija
33/166 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuivempina päivinä kostutan tampoonin kärkeä vähän ihan perusrasvaan, niin ei satu laitto!

Vierailija
34/166 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin käytän tamponia.
Siteet ällöttävät kun löyhkäävät jo parin tunnin käytön jälkeen, varsinkin alwayssit. Niissä on kai muovia tjtn. Haisevat vaikkei olisi vuotanutkaan mitään. Ompelin muutaman kestositeen joita käytän reiluun vuotoon 2-3 päivää. Loppukuukautiset on niin niukat etten käytä mitään, paitsi vanhoja alushousuja. Eipähän haise siteelle.

Vierailija
35/166 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kestositeitä. Kertikset aiheuttavat kamalaa kutinaa, tamponit ovat ällöttäviä ja kuukupin epäilen sattuvan. Ihmeellistä miten monista siteet ovat oksettavia, mutta verisen tupon vetäminen pimperosta on ihan jees.

Vierailija
36/166 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asetinta käytetään? Joskus teininä viimeksi yritin enkä tajunnut. T. Tyhmä

Vierailija
37/166 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi. Minulla käytössä tamppooni ja side, mutta tamppoonia saa vaihtaa tunnin välein ja silti ampuu ohi. Loppuvaiheessa toosa on "kuivahtanut" ja ärsyyntynyt, eli tamppoonin tuntee koko ajan, joten silloin menen pelkillä siteillä. Kestositeet eivät ime tarpeeksi siinäkään vaiheessa ja kuukuppia en viitsi hommata, kun käyttöikä olisi max 1 päivä kuukautisista. 

Vierailija
38/166 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ja teidän hygieniat. Onko se hygieenistä, että värkkinne muhii siinä veri lima eritteessä??? Niiku YÖK.

Vierailija
39/166 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:02"]Endometrioosi. Minulla käytössä tamppooni ja side, mutta tamppoonia saa vaihtaa tunnin välein ja silti ampuu ohi. Loppuvaiheessa toosa on "kuivahtanut" ja ärsyyntynyt, eli tamppoonin tuntee koko ajan, joten silloin menen pelkillä siteillä. Kestositeet eivät ime tarpeeksi siinäkään vaiheessa ja kuukuppia en viitsi hommata, kun käyttöikä olisi max 1 päivä kuukautisista. 
[/quote]
miten endo tähän liittyy?

Vierailija
40/166 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin niukat vuodot ettei olisi mitään järkeä käyttää muuta. E-pillereiden takia mulla on tosi kuivat limakalvot, joten tampooni tuntuu epämiellyttävältä. Ei mulla ole koskaan ollut ongelmia siteiden ja kuukautisten kanssa, enemmän ne kivut häiritsee kuin se vuoto.