Kaveri syö meidän ruokia huoletta
Tyhmä juttu ehkä mutta on alkanut kiristämään sekä mun että erityisesti avokkini hermoja. Aikuinen ja muuten ihan normaalisti käyttäytyvä kaveri kävelee kylään tullessaan melkein suoraan jääkaapille vähän sori mä vaan kattelen tyyliin ja sitten muitten juttujen lomassa kysyy kuin ohimennen, et onhan ok jos teen yhen leivän? Ollaan tunnettu kauan ja ennen kun kaveri oli huonossa taloudellisessa tilanteessa sanoin että totta kai voit mun luona aina tulla käymään jotain haukkaamassa mut nyt tää tapa on jäänyt päälle, vaikka hänel menee jo hyvin ja voi ruokkia itsensä. Avokki oli aluks ja no on vieläkin ihan pöyristyny kun muutti mun luo ja huomas tän. Lisäks jättää astiat pöytään ja voit pöydälle ja niin edelleen ku joku lapsi. Oon huomauttanu. Mut tarvitaan järeempiä aseita. Vaikeeta vaan ku tiiän et loukkaantuu verisesti ku on vähän herkkistyyppiä.
Kommentit (247)
Oletko, AP, koskaan ajatellut miltä kaveristasi mahtaa tuntua kun noin törkeästi töksäyttelit hänelle? Minusta on ihan normaalia käydä ystävän jääkaapilla, ei sellaisesta asiasta tämmöistä draamaa kannattaisi tehdä. Nyt kipin kapin luuri käteen, lähetät ystävällesi pahoitteluviestin ja pyydät että unohtaa miehesi ja sinun kommenttisi hänen jääkaappivierailuistaan. Kerro,e ttä hän on sinulle tärkeä ja pyydä, että tulisi käymään luonasi jotta voisitte taas tavata.
Meil ei välit oo kunnossa kaverin kaa, mut miehen kaa kyllä ja sen mielestä mun reaktiot on vähä liian rankkoja ja syyllistän itteeni turhasta. :( Juhannussuunnitelmatki muuttu vähän ja luuhailen tääl palstalla kun lähdin miesten matkaan ja en oikein tunne täältä ketään. Mut kaveri vaan sanoi et parempi pitää taukoa yhteydenpidossa kun sil ei ole nyt oikein hyvä olo tästä tai tervetullut olo enää meille.. ai vitsi mua väsyttää tää koko tilanne ja edelleen mietin vaan et miks menin sanoo mitään, oliks nyt tän arvosta. Olipa ihme ku tää keskustelu pomppas silmiin ku just olin menossa nukkuu ja lueskelin muuta. Noo koitan aatella et tärkeintä kun miehen kanssa voin purkaa ajatuksii ja toivon vaan et tilanne rauhottus aikanaan mut kyl nyt jussina varsinkin meidän keskustelut tullu mieleen ku mun oli tosiaan tarkotus tän kyseisen kaverin kanssa viettää tätä. Ei siis kovin hienoo ja dramaattista kerrottavaa muuta kuin et ei niin mitään, ei tullu ees vastausta hyvän juhannuksen toivotuksiin ku lähetin :/
AP
Ystäväsi on varmasti karsea tapaus. Ehdotan että suosiolla unohdat ystäväsi ja alat arvostaa itseäsi ja elää omaa elämääsi. Ei elämäänsä kannata pilata kaiken maailman huuhkajoiden kanssa. Miehesi on aivan oikeassa, nyt unohdat koko haaskan ja alat suunnata kohti uusia kuvioita. Tämä jääkaappi-törppö ei ole ystävyytesi arvoinen.
Voisin kyllä huomen lukea tän ketjun läpi kun tartteisinkin vähä tsemppejä tähän et en niin kauheesti miettis tilannetta. Tosi tyhmää et mä stressaannun vaikka tajuun et aiheesta kaikki ja en oo sanonu mitään hölmöö. Kiitti hei teille viel jotka ootte vastailleet koska vaikka tää tilanne mua nyt ahdistaa ni kai silti parempi pidemmän päälle.. Tai näin mä ny yritän ainakin uskotella itelleni :( nyt nukkumaan.
AP
AP!! Tulehan nyt kertomaan miten tässä kävi loppujen lopuksi!!
AP!! Tulehan nyt kertomaan miten tässä kävi loppujen lopuksi!!
Ei meillä ota ilman lupaa jääkaapista ruokaa edes oma tyttäreni, jotain leipää voi ottaa, mutta jos on jotain ruokaa tehty, ja hänellä on nälkä, hän kysyy että riittääkö hänellekin, tai jos jääkaapissa on jotain herkkua, hän kysyy saako ottaa.
Myöskään omat vanhempani eivät ota kysymättä meillä ruokaa vaikka ovat yökylässä, kahvin voivat aamulla keittää jos heräävät aikaisemmin ja ottaa leipää sen kanssa, mutta yleensä tuovat kyllä tullessaan leipää ja pullaa kahvin kanssa.
Saaks mäki tulla teille syömään,kerta ette osaa sanoa,et nyt loppuu jos kaveri on vähän herkkä. Mäkin oon vähän herkkä,saatan pillahtaa itkuun.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 11:02"]
Tuohan on sama kun menisi isäntäperheen kukkarolle.
Joten ap kun menet kaverin luo seuraavan kerran niin lompakolle vaan.
[/quote] Tiedän että et ole ihan tosissasi. Silti ihmetyttää että ihmiset kommentoivat samaan tyyliin kuin heidät olisi jossakin susilaumassa kasvatettu eikä mitään kokemusta ystävyydestä olisi.
Tässä ei ole mitään samaa kuin rahan ottamisella lompakosta. Tapauksella on pitkä historia ja ystävyyssuhde jossa k.o. suhteen "lainalaisuudet" ovat vakiintuneet. Nyt niitä ollaan muuttamassa, mikä varmasti sattuu ensin, mutta kohta mennään eteenpäin ja kaikki osapuolet ovat oppineet lisää.
[/quote]
Siis vaikka olisi jossain vaiheessa tultu luvanneeksi, että saa syödä nälkäänsä, kun kerran on taloudellisesti tiukkaa, niin kyllä aikuisella ihmisellä pitäisi jossain vaiheessa tulla mieleen, ettei itseään voi ruokkia kaverin laskuun loppuikäänsä. Ei voi olla niin tyhmä! Kaikki tietää, miten paljon ruoka maksaa. Eikä tässä ilmeisesti ole kyse edes siitä, että jossain vaiheessa vierailua tulee nälkä ja kaveri kysyy, että saisko tehdä vähän voileipää itselleen. Ei, vaan kaveri marssii heti ensimmäiseksi jääkaapille ja lykkää valmiin sapuskan lautaselle ja mikroon, ihan kuin sen olisi itse valmistanut. Noin nyt ei vaan toimita! Oli ylikiltti kaveri luvannut joskus muinoin mitä tahansa. Normaaleilla käytöstavoilla varustettu normaaliälyinen ihminen vähintäänkin kysyy, että saisko tätä ottaa. Siis vaikka olis lupa tullut joka kerta.
Aika tyhmä se kaveri. Eri asia jos asuisivat yhteisössä jonne se kaverikin olisi ostanut ruokaa
ja kaikki sapuska olis yhteiskäytössä.
Siis en tajua miten nää ihmiset kehtaa :D
Kun tää nyt kerran näin jäi mietityttämään ihmisiä ni kuten sanoin, kirjotan kunnolla tekstin koneelta kotona. Ollaan kyläilemässä oltu mut matkal jo kotiin, koneelta helpompi kirjottaa ku nyt vaan puhelin. Joten sori ku kestää, heti kotoo lairan viestii ku kerran lupasinki.
AP
Kiva ja kiitos jos kerrot vielä jutusta.
Jäi niin vaivaamaan. .
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 13:55"]Kun tää nyt kerran näin jäi mietityttämään ihmisiä ni kuten sanoin, kirjotan kunnolla tekstin koneelta kotona. Ollaan kyläilemässä oltu mut matkal jo kotiin, koneelta helpompi kirjottaa ku nyt vaan puhelin. Joten sori ku kestää, heti kotoo lairan viestii ku kerran lupasinki.
AP
[/quote]
Ei mitään, muista tulla sitten :)
Ja se huoritteluviesti ei siis ollut mun kirjottama, joku muu. Että olis kusipääks haukkunu tai jotain.
AP
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 11:02"]
Tuohan on sama kun menisi isäntäperheen kukkarolle.
Joten ap kun menet kaverin luo seuraavan kerran niin lompakolle vaan.
[/quote] Tiedän että et ole ihan tosissasi. Silti ihmetyttää että ihmiset kommentoivat samaan tyyliin kuin heidät olisi jossakin susilaumassa kasvatettu eikä mitään kokemusta ystävyydestä olisi.
Tässä ei ole mitään samaa kuin rahan ottamisella lompakosta. Tapauksella on pitkä historia ja ystävyyssuhde jossa k.o. suhteen "lainalaisuudet" ovat vakiintuneet. Nyt niitä ollaan muuttamassa, mikä varmasti sattuu ensin, mutta kohta mennään eteenpäin ja kaikki osapuolet ovat oppineet lisää.
[/quote]
Siis vaikka olisi jossain vaiheessa tultu luvanneeksi, että saa syödä nälkäänsä, kun kerran on taloudellisesti tiukkaa, niin kyllä aikuisella ihmisellä pitäisi jossain vaiheessa tulla mieleen, ettei itseään voi ruokkia kaverin laskuun loppuikäänsä. Ei voi olla niin tyhmä! Kaikki tietää, miten paljon ruoka maksaa. Eikä tässä ilmeisesti ole kyse edes siitä, että jossain vaiheessa vierailua tulee nälkä ja kaveri kysyy, että saisko tehdä vähän voileipää itselleen. Ei, vaan kaveri marssii heti ensimmäiseksi jääkaapille ja lykkää valmiin sapuskan lautaselle ja mikroon, ihan kuin sen olisi itse valmistanut. Noin nyt ei vaan toimita! Oli ylikiltti kaveri luvannut joskus muinoin mitä tahansa. Normaaleilla käytöstavoilla varustettu normaaliälyinen ihminen vähintäänkin kysyy, että saisko tätä ottaa. Siis vaikka olis lupa tullut joka kerta.
[/quote]Jos kaikki, mitä tästä asiasta käsitit on se, että AP:lle on epäselvää onko normaalia käydä kaverin jääkaapilla, tarkoitit varmaan hyvää kertoessasi mielipiteesi.
No on kyl tyhmä kaveri, jos ei jo tajunnu siitä kun se apn mies oli paiskonu lasagnevuokaa ja huutanu että onneksi meillekin jäi.....
jotain amiksia kaikki....
Tosi paha läheisriippuvuus sulla ap. Läheisriippuvat vetää puoleensa hyväksikäyttäjiä ja narsuja. Taidat olla aika nuorikin. Koita tutustua itseesi ja kasvattaa itsearvostustasi.
Huhuu? :)