Tanssija Laura Allonen: Kromosomeiltani olen mies!
https://www.seiska.fi/kotimaa/tanssija-laura-allonen-puhuu-avoimesti-in…
Tuossa näkee että kehostaan mies voi olla naisena hyvinkin vetävän näköinen.
Tanssissa muokkautuu lihaksisto ja kun laittaa hiukset sievästi ja meikkiä niin mahdotonta kenenkään sanoa onko vartalo ja kasvot miehen vai naisen.
Kelpaisi. Kyllä, ihan oman valintansa mukaan miehenä tai naisena kainaloon köllimåän!
Kommentit (601)
Vierailija kirjoitti:
^
Kyllä, sinä olet nuo "oppisi" haalinut jostain, mistä olet saanut niin mukavasti omia ennakkoluulojasi ja käsityksiäsi hiveleviä tietoja, että Dunning Krüger efekti on ollut taattu.
Se, että kannatat eheytyshoitoja sukupuolidysforiaa oikeasti lievittävien tutkittujen hoitojen sijaan ei varsinaisesti yllätä.
Tarkoitatko sitä miten joku lujaa rääkyvä aktivistilauma ilman mitään lääketieteellistä osaamista vaatii joidenkin hoitojen kieltämistä täyden mutun perusteella lailla?
Joo ei, sinulla aktivistikavereinesi ei ole mitään uskottavuutta julistaa mitään noista hoidoista.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Kysymys sinulle, joka väität transsukupuolisuuden olevan puhtaasti psykososiaalinen ilmiö ilman mitään biologista pohjaa. Mistä kuvittelet voivasi tietää moista?
Mulle tulee tuosta mieleen, että samalla lailla joku voisi väittää autismin kirjon olevan vain psykososiaalinen ilmiö vailla biologista pohjaa, koska lääketiede ei vielä osaa todeta sitä geenitesteillä tai aivokuvauksilla. Moinen väite olisi tietenkin aivan älytön.
Niin kauan kuin tiede ei tiedä mistä transsukupuolisuus johtuu niin millä ihmeen perusteella sinä yrität mutuilla siitä totuuksiasi?
Aktivismissa on se perustavaa laatua oleva valuvika ettei aktivisti välttämättä tiedä itsekään mikä on totuus mutta kun siihen omaan versioon uskotaan ja sitä huudetaan hyvin agressiivisen ryhmän avulla joka suuntaan niin saattaa syntyä harhakuva että ollaan oikeassa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
Kyllä, sinä olet nuo "oppisi" haalinut jostain, mistä olet saanut niin mukavasti omia ennakkoluulojasi ja käsityksiäsi hiveleviä tietoja, että Dunning Krüger efekti on ollut taattu.
Se, että kannatat eheytyshoitoja sukupuolidysforiaa oikeasti lievittävien tutkittujen hoitojen sijaan ei varsinaisesti yllätä.
Tarkoitatko sitä miten joku lujaa rääkyvä aktivistilauma ilman mitään lääketieteellistä osaamista vaatii joidenkin hoitojen kieltämistä täyden mutun perusteella lailla?
Joo ei, sinulla aktivistikavereinesi ei ole mitään uskottavuutta julistaa mitään noista hoidoista.
-eri
Minä ainakin olen ihan itse todistanut sitä valtavaa haittaa, mitä "eheyttäminen" on ihmiselle aiheuttanut. Arvelisin, että itse taas mutuilet, eikä sulla ole minkäänlaista henkilökohtaista kosketusta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys sinulle, joka väität transsukupuolisuuden olevan puhtaasti psykososiaalinen ilmiö ilman mitään biologista pohjaa. Mistä kuvittelet voivasi tietää moista?
Mulle tulee tuosta mieleen, että samalla lailla joku voisi väittää autismin kirjon olevan vain psykososiaalinen ilmiö vailla biologista pohjaa, koska lääketiede ei vielä osaa todeta sitä geenitesteillä tai aivokuvauksilla. Moinen väite olisi tietenkin aivan älytön.
Niin kauan kuin tiede ei tiedä mistä transsukupuolisuus johtuu niin millä ihmeen perusteella sinä yrität mutuilla siitä totuuksiasi?
Aktivismissa on se perustavaa laatua oleva valuvika ettei aktivisti välttämättä tiedä itsekään mikä on totuus mutta kun siihen omaan versioon uskotaan ja sitä huudetaan hyvin agressiivisen ryhmän avulla joka suuntaan niin saattaa syntyä harhakuva että ollaan oikeassa.
-eri
Maailmassa on erittäin paljon asioita ja ilmiöitä, joiden pohjasyytä tiede ei vielä osaa selittää, mutta joiden olemassaolo on kiistatonta. Ei meidän tarvitse tietää, mistä transsukupuolisuus johtuu tietääksemme, että transsukupuolisuutta on olemassa.
Tiede ei myöskään tiedä, mistä autismi johtuu, mutta tiede tietää silti, että autismia on olemassa. Vai kiistätkö sinä tämänkin?
En mä ole mikään aktivisti. Parin transsukupuolisen ihmisen sukulainen kyllä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
-eri
Kyllä genderkriittiset aktivistit rääkyvät, vaativat ja ovat onnistuneetkin vaikeuttamaan transihmisten hoitoonpääsyä esim. Yhdysvalloissa ja UK:ssa. Se on tapahtunut poliittisella lobbaamisella ja poliittisin päätöksin, ei lääkärien tai asiantuntijoiden toimesta. Se on se todellinen skandaali, joka transhoitojen suhteen on tapahtunut.
Genderkriitikoilla on tosiaan tosi kovat meriitit sukupuolidysforian ymmärtämisessä. Heidän johtaviin hahmoihinsa kuuluu mm. lastenkirjailija, matemaatikko, kirjanpitäjä ja englantilaisen kirjallisuuden professori. Nämä ovat kuitenkin onnistuneet puskemaan itsensä poliittisten päättäjien pöytiin ja ovat onnistuneet myös lietsomaan täysin järjetöntä transpaniikkia ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli hormonit on mielestäsi se sukupuolta ja sukupuolikokemusta määrittävä tekijä, eikä kromosomit? Tällä henkilöllähän ei myöskään ole ollut luonnostaan naishormonien tuotantoakaan."
Hormonitaso yksittäisenä tekijänä ei ole sukupuoli, vaikka sukupuolikohtaiset viitearvot ovatkin määriteltävissä. Hormonitasoa voidaan muokata lääkkeillä ja sairaudet ja ikä vaikuttavat hormonitasoihin.
Eli miksi tämän Lauran sukupuolikokemuksen ois määritellyt se, että hän ei oo läpikäynyt miespuberteettia.
Mikä ihmeen pakkomielle teillä on identiteetteihin, kokemuksiin ja esityksiin :D
Minulla on pakkomielle yrittää ymmärtää sellaisten ihmisten ajatuksia, jotka näkevät nämä asiat täysin erilailla kuin m
On sitä porukkaa joka sotkee tahallaan biologisen sukupuolen ja sitten nämä tuntemussukupuolet, jotka on oikeasti kaksi eri asiaa. Aktivistit jopa kieltää puhumasta tuosta biologisesta puolesta ja esim. rowlingia maalitetaan hyvin vahvasti siksi ettei tuo suostu olemaan mainitsematta että se biologiakin on olemassa ja että naiseksi syntyneillä naisilla on aivan erilaiset ongelmat käytännössä kuin niillä jotka on valinneet myöhemmin gender-naiseuden. Tuo nyt on niin perustavaa laatua oleva fakta että sen kieltäminen on kuin keskiajalla kirkko joka halusi julistaa väkisin että aurinko kiertää maata.
Ja tuo se vasta maailmankuvaa vääristääkin että kielletään fyysisesti olemassaoleva ja tarjotaan tilalle ei mihinkään perustuvaa mutuselitystä johon kaikki koitetaan pakottaa uskomaan.
Eli siis toistetaan vielä, on kaksi eri asiaa eli biologinen sukupuoli ja sitten tää henkinen kokemus siitä mitä itse on tai ei ole. Harvoilla kuten lauralla on jossain määrin epäselvä tämä biologinen sukupuoli.
Minä en tiedä mistä tuo jälkimmäinen johtuu ja itse tiedän mitä olen mutta jos joku muu ei tiedä niin minä en lähde julistamaan muiden puolesta mitä pitäisi ajatella. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän hän onkin aika miehekäs. Onko Kai Vaine sitten bi-seksuaalinen.
No eiköhän hänellä ole ihan naisen näköiset "värkit" kuitenkin kun häntä oli pidetty tyttönä koko lapsuuden ajan ennen kuin alettiin tutkia kromosomeja.
Olisko parempi jos vanhemmat väittäis pojaksi vaikka housuista munat puuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
-eri
Jos viittaat yhä eheytys"hoitoihin", niin niitä vastaan rääkyminen perustuu kylläkin lääketieteellisen yhteisön konsensukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
-eri
Minä ainakin olen ihan itse todistanut sitä valtavaa haittaa, mitä "eheyttäminen" on ihmiselle aiheuttanut. Arvelisin, että itse taas mutuilet, eikä sulla ole minkää
Oletko siis maailmanpsykiatrien johtava auktoriteetti asiassa vai toistatko vaan hullun aktivistiköörisi "totuuksia" vaatimuksinesi?
Luulisi että hoidon tarpeen ja hoitomuotojen valinnan tulisi perustua lääkärin asiantuntemukseen, eikä jonkun selvästi itse hoidon tarpeessa olevan aktivistiköörin huutamiseen ja vaatimiseen? Tosiasiassa te olette vaatimuksinenne ihan yhtä hulluja kuin uskovaiset jotka noita hoitoja omalla mutullaan aikanaan päätti ruveta toteuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
-eri
Jos viittaat yhä eheytys"hoitoihin", niin niitä vastaan rääkyminen perustuu kylläkin lääketieteellisen yhteisön konsensukseen.
Ei perustu vaan mielikuviin ja agressiiviseen aktivismiin. Jo pelkkä asialle annettu ja joka paikassa toistettu nimi on leimasana joka kertoo että taas kerran ollaan tekemässä propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän hän onkin aika miehekäs. Onko Kai Vaine sitten bi-seksuaalinen.
No eiköhän hänellä ole ihan naisen näköiset "värkit" kuitenkin kun häntä oli pidetty tyttönä koko lapsuuden ajan ennen kuin alettiin tutkia kromosomeja.
Olisko parempi jos vanhemmat väittäis pojaksi vaikka housuista munat puuttuu?
Näiden oikeus omaan kehoon- tyyppien mielestä kyllä. Eikö se yksi laulaja ole tälläinen kanssa. Nämä varmaan käyvät ilmoittautumassa jonottamalla mediaan että mulla on tämmöinen.
On se vaan jännä että koskee pelkästään alapääasioita tämä sorto, muista elimistä ei vaivauduta puhumaan sanallakaan. Kuuluuko minun nyt olettaa että vastaantulijan sukupuoli voi olla mitä hyvänsä pelkästään fiiliksestä lähtien? Kyllä kuuluu näiden nerojen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
-eri
Kyllä genderkriittiset aktivistit rääkyvät, vaativat ja ovat onnistuneetkin vaikeuttamaan transihmisten hoitoonpääsyä esim. Yhdysvalloissa ja UK:ssa. Se on tapahtunut
Och noez, 8v kyllikki-jaakobbi ei saakaan kehitysblokkereita vain siksi että halusi kokeilla siskon hametta joskus. Suuri ihmisoikeusrikos selvästi /s
Vierailija kirjoitti:
^
Niin, kukaan ei itse valitse sen enempää intersukupuolisuuttaan, transsukupuolisuutta kuin cis-sukupuolisuuttaan, vaan kyse on synnynnäisistä asioista.
Tää ei kuitenkaan liity sulle kysyttyihin kysymyksiin mitenkään, vaan luennoit ihan aiheen vierestä.
Sille lapselle, josta puhuin, joka kertoi olevansa tyttö jo pikkutaaperona, ei kukaan opettanut, että poika voisi olla tyttö tai että pojasta voitaisiin millään prosessilla tehdä tyttöä. Päinvastoin, hän pääsi ihan pienenä jo psykiatrisen "avun" piiriin, koska siihen aikaan näemmä yritettiin korjata asiaa siellä pään sisällä. Näennäisestihän tämä toimi niin, että hän eli sen jälkeen pitkään esittäen poikaa ja miestä ja tukahduttaen ja salaten sisäisen kokemuksen saa. Voin kertoa sen verran, että hänen elämästään ei tullut hyvää ja helppoa, koska tuollainen apu ei transsukupuolisuuteen auta, vaan pahentaa asioita. Olen siis erittäin eri mieltä kanssasi
Transsukupuolisuus ei ole synnynnäinen ilmiö. Se ettei ihminen välttämättä "valitse" transsukupuolisuuttaan ei tarkoita, että se olisi saman tasoinen ja samojen mekanismien kautta muodostuva, kuin biologinen sukupuoli. Kyse on identiteetistä. Identiteetti ei määritelmälliseesti ole synnynnäinen ilmiö, se ei voisi olla sitä. Pieni lapsi ei osaa puhua eikä kävellä, miten se voisi muodostaa käsityksen omasta sukupuolestaan ilman oppimaansa kieltä ja siinä olevia jäsennyksiä? Lapsen sukupuoli-identiteetti kehittyy lapsuudessa ja nuoruudessa vähitellen, ja monilla lapsilla on vaihe, jossa he samaistuvat vastakkaiseen sukupuoleen leikkien, vaatetuksen ja käyttäytymisen perusteella. Se ei näin ollen ole kovin vakaa, ja se miksi se joillakin ihmisillä stabilisoituu voimakkaasti, on varmasti yhdistelmä kulttuurisia malleja ja kehityspsykologisia tekijöitä. Tästä kertoo jo se, että parissa vuosikymmenessä sukupuolenkorjaushoitoihin jonottavien määrä ja profiili on muuttunut rajusti.
Ennen he olivat lähinnä nuoria miehiä, jotka halusivat korjata sukupuolensa naiseksi. Nykyään valtaosa on teinityttöjä, jotka haluavat korjata sukupuolensa mieheksi. Jo tämä kertoo, että kyse myös vahvasti kulttuurin muovaamasta ilmiöstä. Monissa kulttuureissa on nähty mahdottomana, että naisesta voisi tulla mies ja päin vastoin. Tästä ovat syntyneet monet kolmannet sukupuolet, kun voimakkaasti vastakkaisen sukupuolen rooliin samaistuvat miehet on sijoitettu kolmanteen luokkaan, koska heistä ei voisi koskaan biologiansa johdosta tulla naisia, vaikka he kokevat sellaisia olevansa. Lisääntymisbiologiset tosiasiat on tunnistettu universaalisti kaikkialla ja aina. Se että jollakin on vakaa obsessio olla jotain mitä ei ole, ei tee ilmiöstä biologista, eikä tarkoita, etteikö siihen voisi kulttuurisilla malleilla vaikuttaa. Inhimilliseen todellisuuteen kuuluvat monenlaiset pakkomielteet, ja jotkut ovat niin voimakkaita, että monet tappavat itsensä mieluummin, kuin luopuvat niistä. Se että pakkomielle sattuu kohdistumaan sukupuoleen, ei tee siitä sen synnynnäisempää ja ihmeellisempää kuin muistakaan obsessioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
-eri
Kyllä genderkriittiset aktivistit rääkyvät, vaativat ja ovat onnistuneetkin vaikeuttamaan transihmisten hoitoonpääsyä esim. Yhdysvalloissa ja UK:ssa. Se on tapahtunut
Transagenda on kuitenkin osa transhumanistista ihmismuokkaushanketta josta on mielestäni ihan ymmärrettävää ollakin tuohtunut. Nimenomaan siitä suunnitelmasta miten ihmiskeho haluttaisiin valjastaa teknologisille kokeiluille ja totuttaa meitä tähän transkeho/mieli/sukupuolettomuus- jankutuksen kautta väsyttäen.
On äärettömän tärkeää että mahdollisimman moni ymmärtää että kyse on ihmisoikeuksien kaapuun puetusta ihnisoikeuksien riistosta. Mutta juuri suurimmat valheet tarvitsevat voiteluaineekseen suurimman hyveellisyyden. Osa ihmisistä mennyt valitettavasti tähän täysin retkuun. Mediausko on niin pienen lapsen tasoista naiiviutta syvemmän eettisen pohdinnan puutteesta puhumattakaan. Eikä meidän haluttaisi tätä tekevänkään, nielaisevan vain nöyrästi.
Ei varmaankaan ole sattumaa että ihmiset on satu niin hiljaisiksi. Näin halutaankin. Onneksi moni tajuaa valtapelin juonen ja laittaa oman nahkansa likoon totuutta puolustamaan.
Sara Forsberg on myös intersukupuolinen. Sairastaa Swyerin tautia. Hän on kertonut siitä avoimesti. Sara on kasvatettu tyttönä ja hän pitääkin itseään naisena. Kaunis, lahjakas nainen.
"Transsukupuolisuus ei ole synnynnäinen ilmiö."
Kyllä on. Voisitko lopettaa disinformaation tuuttaamisen?
"Transagenda on kuitenkin osa transhumanistista ihmismuokkaushanketta josta on mielestäni ihan ymmärrettävää ollakin tuohtunut. Nimenomaan siitä suunnitelmasta miten ihmiskeho haluttaisiin valjastaa teknologisille kokeiluille ja totuttaa meitä tähän transkeho/mieli/sukupuolettomuus- jankutuksen kautta väsyttäen.
On äärettömän tärkeää että mahdollisimman moni ymmärtää että kyse on ihmisoikeuksien kaapuun puetusta ihnisoikeuksien riistosta. Mutta juuri suurimmat valheet tarvitsevat voiteluaineekseen suurimman hyveellisyyden. Osa ihmisistä mennyt valitettavasti tähän täysin retkuun. Mediausko on niin pienen lapsen tasoista naiiviutta syvemmän eettisen pohdinnan puutteesta puhumattakaan. Eikä meidän haluttaisi tätä tekevänkään, nielaisevan vain nöyrästi.
Ei varmaankaan ole sattumaa että ihmiset on satu niin hiljaisiksi. Näin halutaankin. Onneksi moni tajuaa valtapelin juonen ja laittaa oman nahkansa likoon totuutta puolustamaan."
Kiitos, että avaat lisää näitä genderkriittisiä houreita. Tällaisiin argumentteihin pohjaten todellakin lobataan transhoitoja vastaan tälläkin hetkellä.
Jos vielä joku järjen valo päässä hehkuu, niin varmaankin ymmärtää, ettei ole hyvä asia, että tällaiset kaninkoloissa remunneet "tuohtuneet" kansalaiset pääsevät vaikuttamaan jonkun ihmisryhmän terveydenhoitoon kuten tällä hetkellä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
-eri
Minä ainakin olen ihan itse todistanut sitä valtavaa haittaa, mitä "eheyttäminen" on ihmiselle aiheuttanut. Arvelisin
Oletko siis maailmanpsykiatrien johtava auktoriteetti asiassa vai toistatko vaan hullun aktivistiköörisi "totuuksia" vaatimuksinesi?
Luulisi että hoidon tarpeen ja hoitomuotojen valinnan tulisi perustua lääkärin asiantuntemukseen, eikä jonkun selvästi itse hoidon tarpeessa olevan aktivistiköörin huutamiseen ja vaatimiseen? Tosiasiassa te olette vaatimuksinenne ihan yhtä hulluja kuin uskovaiset jotka noita hoitoja omalla mutullaan aikanaan päätti ruveta toteuttamaan.
Etkö osaa lukea? Minä sanoin henkilökohtaisesti todistaneeni sitä haittaa, mitä ihmiselle on tällaisesta "eheyttämisestä" seurannut. Olen todistanut sitä sisarena. En ole mikään aktivisti, eikä mulla ole mitään aktivistikööriä. Olen perheenjäsen. Tai olin. Ei minulla ole enää sisarusta.
Nimenomaan lääkärien asiantuntemukseenhan tuo "eheytyshoitojen" vastustus perustuu. Lääketiede on ihan yksimielinen tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
Niin, kukaan ei itse valitse sen enempää intersukupuolisuuttaan, transsukupuolisuutta kuin cis-sukupuolisuuttaan, vaan kyse on synnynnäisistä asioista.
Tää ei kuitenkaan liity sulle kysyttyihin kysymyksiin mitenkään, vaan luennoit ihan aiheen vierestä.
Sille lapselle, josta puhuin, joka kertoi olevansa tyttö jo pikkutaaperona, ei kukaan opettanut, että poika voisi olla tyttö tai että pojasta voitaisiin millään prosessilla tehdä tyttöä. Päinvastoin, hän pääsi ihan pienenä jo psykiatrisen "avun" piiriin, koska siihen aikaan näemmä yritettiin korjata asiaa siellä pään sisällä. Näennäisestihän tämä toimi niin, että hän eli sen jälkeen pitkään esittäen poikaa ja miestä ja tukahduttaen ja salaten sisäisen kokemuksen saa. Voin kertoa sen verran, että hänen elämästään ei tullut hyvää ja helppoa, koska tuollainen apu ei transsukupuolisuuteen auta, vaan pahent
Transsukupuolisuus ei ole synnynnäinen ilmiö....
Sä et voi yhtään mistään tietää, ettei transsukupuolisuus olisi synnynnäinen ilmiö. Se on vain sun näkemys, jolle ei ole tieteellistä pohjaa.
^