Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tanssija Laura Allonen: Kromosomeiltani olen mies!

Vierailija
20.06.2021 |

https://www.seiska.fi/kotimaa/tanssija-laura-allonen-puhuu-avoimesti-in…

Tuossa näkee että kehostaan mies voi olla naisena hyvinkin vetävän näköinen.
Tanssissa muokkautuu lihaksisto ja kun laittaa hiukset sievästi ja meikkiä niin mahdotonta kenenkään sanoa onko vartalo ja kasvot miehen vai naisen.
Kelpaisi. Kyllä, ihan oman valintansa mukaan miehenä tai naisena kainaloon köllimåän!

Kommentit (601)

Vierailija
261/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uusi sukupuoli vaan kehityshäiriöinen ihminen, onko se sitten ongelma muille kuin hänelle itselleen.

Aika monelle näyttää olevan tämä että sukupuolia on muitakin kuin kaksi. En ymmärrä miksi on jollekkin ongelma.

Vierailija
262/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä OF?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen eri, mutta mun mielestä intersukupuolisuus on aika relevanttia kun mietitään transsukupuolisuutta. Intersukupuolisuus todistaa, ettei ihmisen sukupuolikokemus ja tämän kromosomit taikka näkyvät sukuelimet suinkaan aina täsmää. Kun tällainen siis on kiistattomasti mahdollista, niin miksi se ei voisi transsukupuolisilla olla mahdollista?

Mä olen itse täysin varma, että transsukupuolisuudelle on joku täysin todellinen biologinen, fyysinen pohja, jota lääketiede ei vaan toistaiseksi ole onnistunut paikallistamaan."

Kannattaa huomioida, että intersukupuolisuuden tilat, joissa genotyyppi ja fenotyyppi poikkeavat ratkaisevasti toisistaan, ovat todella harvinaisia. Suurin osa intersukupuolisista näyttävät päällisin puolin ihan tavallisilta miehiltä ja naisilta, eivät miltään sekoituksilta. Intersukupuolisuuden tilat ovat käytännössä binäärisiä. On varsin loukkaavaa väittää intersukupuolisia vähemmän miehiksi tai naisiksi kehityspoikkeamien takia.

Transsukupuolisuudelle ei ole nykyhetkellä yleispätevää ja loogisesti koherenttia määritelmää. Vai mikä fyysinen tekijä aiheuttaa ahdistusta naiseuteen liitetyistä sukupuolistereotyypeistä tai kiihottumista naisten vermeistä? Tai miksi joidenkin transkokemus puhkeaa vasta murrosiän myrskyissä naiseuden kynnyksellä tai miksi joidenkin transkokemus ei ollutkaan pysyvä?

Vierailija
264/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uusi sukupuoli vaan kehityshäiriöinen ihminen, onko se sitten ongelma muille kuin hänelle itselleen.

Aika monelle näyttää olevan tämä että sukupuolia on muitakin kuin kaksi. En ymmärrä miksi on jollekkin ongelma.

Nimeäisitkö näitä muita sukupuolia miehen ja naisen lisäksi ja niiden tuottamat sukusolut? 

Vierailija
265/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Älä nyt kiemurtele vaan vastaa kysymykseen. Miksi jollain ihmisellä voi olla "biologisesta tilastaan" poikkeava sukupuoli-identiteetti, mutta toisella ei? Ohjaako se biologia ihmisen tietoisuutta sukupuolestaan yksinkertaisen mustavalkoisesti kuten väität vai voisiko olla, että kyseessä on monitahoisempi ihmisen psykofyysinen ominaisuus, kuten itsekin pystyt tämän intersukupuolisten kohdalla ymmärtämään. Transihmisten kohdalla olet ilmeisesti aivopesun ja genderkriittinen propagandan uhri."

Kiemurtele :D

Sähän et edes ole kertonut meille, mistä kaikesta muusta sukupuoli-identiteetti muodostuu kuin kehon sukupuolesta ja miksi sen pitäisi olla millään tavalla merkittävä tieto muulle maailmalle?

Sulle se on tosi merkittävä, kun muiden identiteetit noin kovasti hiertää peppua, että varmaan 6-7 vuotta olet nyt jankannut aiheesta. Sukupuoli-identiteetti on p

Ainoastaan sinä olet jaapannut sukupuoli-identiteetistä, vaikka et osaa eritellä mistä osa-alueista ja tekijöistä se muodostuu.

Vierailija
266/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta muistakaa että sukupuolia on vain kaksi ja kaikkihan sen tietää!

Niin niitä onkin 

Ei yksi sukupuolielimiltään kehitysvammainen sitä asiaa muuksi muuta 

Kehitysvamma tarkoittaa vain ja ainoastaan älyyn ja oppimiseen vaikuttavaa vammaa. Se ei ole koskaan fyysinen vamma.

Ei tarkoita, vaan keitysvamma on minkä tahansa elimen tai ruumiinosan kehitykseen liittyvä poikkeama 

Ei ole. Kehitysvamma ei ole fyysinen vamma. Voiko olla noin tietämättömiä ihmisiä.

Vierailija
267/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli hormonit on mielestäsi se sukupuolta ja sukupuolikokemusta määrittävä tekijä, eikä kromosomit? Tällä henkilöllähän ei myöskään ole ollut luonnostaan naishormonien tuotantoakaan."

Hormonitaso yksittäisenä tekijänä ei ole sukupuoli, vaikka sukupuolikohtaiset viitearvot ovatkin määriteltävissä. Hormonitasoa voidaan muokata lääkkeillä ja sairaudet ja ikä vaikuttavat hormonitasoihin.

Eli miksi tämän Lauran sukupuolikokemuksen ois määritellyt se, että hän ei oo läpikäynyt miespuberteettia. 

Mikä ihmeen pakkomielle teillä on identiteetteihin, kokemuksiin ja esityksiin :D

Minulla on pakkomielle yrittää ymmärtää sellaisten ihmisten ajatuksia, j

Lauran ja Saran geneettinen sukupuoli on paljastunut vasta murrosiässä, joten heidät on kasvatettu ja kohdattu tyttöinä. He eivät ole läpikäyneet miestyyppistä puberteettia, joten tilanne on erilainen kuin transnaisilla, jotka ovat eläneet miehinä miehen elämää.

Mutta on myös paljon intersukupuolisia ihmisiä, joiden sukupuoli-identiteetti EI vastaa sitä sukupuolta, mihin heidät on syntymässä määritelty ja miksi heidät on kasvatettu ja minkä mukaan heitä on kohdeltu.

Eihän sukupuoli-identiteetti voi muovautua vain sen mukaan, kumman sukupuolen edustajana ihminen on kasvatettu. Se transnainenhan on kasvatettu poikana, mutta ei silti koe itseään pojaksi ja mieheksi. Minun tuntemani transsukupuolinen halusi olla vastakkaista sukupuolta jo siinä iässä, kun oppi puhumaan. 

Vierailija
268/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Intersukupuolisuus ei ole identiteetti, se on biologinen tila. Biologinen tila tai ominaisuus muovata identiteetin kehittymistä, eikä kukaan valitse olla sen enempää Intersukupuolisuus kuin miehet päättävät kasvattaa kivekset munasarjojen sijaan. Se ei ole valinta. Myös puberteetti ilmenee vain binaariseen sukupuolijaon mukaisesti, et voi päättää hoitaa itseäsi kolmanteen sukupuoleen. Sellaista ei ole olemassakaan. Se on myös intersukupuolisille ilmeinen tosiasia, puberteetti ja täysikasvuiseksi kasvaminen on sulupuolittunut ilmiö."

On hauskaa, kun intersukupuolisuuden ollessa kyseessä pystyt ihan täysin hyväksymään ja ymmärtämään sen, että ihmisen identiteetti voi olla eri kuin hänen "biologinen tilansa". Eli esim. tässä tapauksessa biologialtaan (XY) mies, voi aivan hyvin identiteetiltään olla nainen kuten Laura. 

Sen sij

Mä olen itse täysin varma, että transsukupuolisuudelle on joku täysin todellinen biologinen, fyysinen pohja, jota lääketiede ei vaan toistaiseksi ole onnistunut paikallistamaan.

On paljon sellaista, minkä tiedämme liittyvän aivoihin, kuten monet ihmisten neurologiset ominaisuudet, joita ei ole paikallistettu minnekään tiettyyn paikkaan aivoissa tai geeniin. Silti ymmärrämme ja uskomme, että ne ovat biologisia ominaisuuksia, jotka liittyvät aivoihin. Tähän nähden transsukupuolisuuden syistä esim. aivojen kehityksessä on enemmän viitteitä kuin monesta muusta ominaisuudesta, joita ei kuitenkaan kyseenalaisteta. Olen siis kanssasi täysin samaa mieltä.

Tämä transvastainen-mielenvirus joka tällä hetkellä leviää maailmalla ilmeisesti hiljentää aivoista järjen äänen. 

Vierailija
269/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimeäisitkö näitä muita sukupuolia miehen ja naisen lisäksi ja niiden tuottamat sukusolut? 

Miksi kysyt? Miten sinun elämääsi tuo tieto vaikuttaa? 

Vierailija
270/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kehitysvammakin on tähän ketjuun tuupattu. Kehitysvamma ei ole minkäänlainen fyysinen vamma. Kehitysvamma on älyllinen vamma joka voi johtua monesta eri syystä.

Kehitysvammaistenhoitaja

Vierailija
271/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta on myös paljon intersukupuolisia ihmisiä, joiden sukupuoli-identiteetti EI vastaa sitä sukupuolta, mihin heidät on syntymässä määritelty ja miksi heidät on kasvatettu ja minkä mukaan heitä on kohdeltu.

Eihän sukupuoli-identiteetti voi muovautua vain sen mukaan, kumman sukupuolen edustajana ihminen on kasvatettu. Se transnainenhan on kasvatettu poikana, mutta ei silti koe itseään pojaksi ja mieheksi. Minun tuntemani transsukupuolinen halusi olla vastakkaista sukupuolta jo siinä iässä, kun oppi puhumaan."

Mistä tekijöistä transnainen tietää, että hänellä on naisen identiteetti? Yleensä identiteetillä on vastine fyysisessä todellisuudessa. Blondilla voi olla punatukkaisen identiteetti ja hiuksetkin voi värjätä, mutta silti hän on oikeasti blondi.

Partiolaisen identiteetti syntyy, kun henkilö liittyy partioon, harrastaa partiotoimintaa ja suorittaa partiomerkkejä. Mistä transnaisen naisidentiteetti muodostuu?

Vierailija
272/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos väität sukupuolia olevan enemmän kuin kaksi, niin eikö silloin olisi aiheellista myös nimetä niitä muita sukupuolia?

Vierailija
273/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt kiemurtele vaan vastaa kysymykseen.

Vierailija
274/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos väität sukupuolia olevan enemmän kuin kaksi, niin eikö silloin olisi aiheellista myös nimetä niitä muita sukupuolia?

Miksi olisi? Mitä se sinun elämääsi vaikuttaisi?

Vierailija
275/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi? Mitä se sinun elämääsi vaikuttaisi?

Miksi kiemurtelet?

Vierailija
276/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen eri, mutta mun mielestä intersukupuolisuus on aika relevanttia kun mietitään transsukupuolisuutta. Intersukupuolisuus todistaa, ettei ihmisen sukupuolikokemus ja tämän kromosomit taikka näkyvät sukuelimet suinkaan aina täsmää. Kun tällainen siis on kiistattomasti mahdollista, niin miksi se ei voisi transsukupuolisilla olla mahdollista?

Mä olen itse täysin varma, että transsukupuolisuudelle on joku täysin todellinen biologinen, fyysinen pohja, jota lääketiede ei vaan toistaiseksi ole onnistunut paikallistamaan."

Kannattaa huomioida, että intersukupuolisuuden tilat, joissa genotyyppi ja fenotyyppi poikkeavat ratkaisevasti toisistaan, ovat todella harvinaisia. Suurin osa intersukupuolisista näyttävät päällisin puolin ihan tavallisilta miehiltä ja naisilta, eivät miltään sekoituksilta. Intersukupuolisuuden tilat ovat käytännössä binäärisiä. On varsin loukkaavaa väittää intersukupuolisia vähemmän miehiksi 

tai naisiksi kehityspoikkeamien takia.

Transsukupuolisuudelle ei ole nykyhetkellä yleispätevää ja loogisesti koherenttia määritelmää. Vai mikä fyysinen tekijä aiheuttaa ahdistusta naiseuteen liitetyistä sukupuolistereotyypeistä tai kiihottumista naisten vermeistä? Tai miksi joidenkin transkokemus puhkeaa vasta murrosiän myrskyissä naiseuden kynnyksellä tai miksi joidenkin transkokemus ei ollutkaan pysyvä?

Niin? En ole missään väittänyt, että intersukupuoliset näyttäis joltain sekoituksilta tai että he olisivat jotenkin vähemmän miehiä tai naisia. Aika binäärisesti transsukupuolisetkin on transnaisia tai transmiehiä.

Yritin sanoa, että intersukupuolisten takia me tiedetään, että keho tai kromosomit ja sukupuoli-identiteetti eivät aina vastaa toisiaan ja asialle voi olla fyysinen pohja. Ilmiön harvinaisuus ei vaikuta tähän mitenkään. Transsukupuolisuus on ihan yhtä harvinaista.

Se, ettei jollekin asialle ole tällä hetkellä olemassa yleispätevää ja koherenttia määritelmää, ei tietenkään tee siitä asiasta yhtään vähemmän todellista. Niin kuin sanoin, me ei vielä tiedetä, mutta olen varma, että joskus tulevaisuudessa tiedetään.

Mun suvussa on kaksi tietämääni transsukupuolisia. Olen aika varma, että asialle on pakko olla jotain geneettistä pohjaa tms.

Vierailija
277/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä transvastainen-mielenvirus joka tällä hetkellä leviää maailmalla ilmeisesti hiljentää aivoista järjen äänen."

Ikävää, että koet biologiset tosiasiat ja naisten sekä homoseksuaalien oikeudet transvastaisuutena.

Vierailija
278/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta on myös paljon intersukupuolisia ihmisiä, joiden sukupuoli-identiteetti EI vastaa sitä sukupuolta, mihin heidät on syntymässä määritelty ja miksi heidät on kasvatettu ja minkä mukaan heitä on kohdeltu.

Eihän sukupuoli-identiteetti voi muovautua vain sen mukaan, kumman sukupuolen edustajana ihminen on kasvatettu. Se transnainenhan on kasvatettu poikana, mutta ei silti koe itseään pojaksi ja mieheksi. Minun tuntemani transsukupuolinen halusi olla vastakkaista sukupuolta jo siinä iässä, kun oppi puhumaan."

Mistä tekijöistä transnainen tietää, että hänellä on naisen identiteetti? Yleensä identiteetillä on vastine fyysisessä todellisuudessa. Blondilla voi olla punatukkaisen identiteetti ja hiuksetkin voi värjätä, mutta silti hän on oikeasti blondi.

Partiolaisen identiteetti syntyy, kun henkilö liittyy partioon, harrastaa partiotoimintaa ja suorittaa partiomerkkejä. Mistä transnaisen naisidentiteetti

En minä tiedä, mistä toisen ihmisen identiteetti syntyy. Tiedän vain, että hänellä on sellainen, eikä hän ole sitä itse valinnut. 

Vierailija
279/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt kiemurtele vaan vastaa kysymykseen.

Etsi itse vastauksia ja rauhoitu. Olet turvassa ja saat olla mitä olet. Älä mieti ja vouhkaa asioista joita et ymmärrä.

Vierailija
280/601 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Partiolaisen identiteetti syntyy, kun henkilö liittyy partioon, harrastaa partiotoimintaa ja suorittaa partiomerkkejä. Mistä transnaisen naisidentiteetti

Niin, mistä se alle kaksivuotias tiesi olevansa tyttö, eikä poika niin kuin kehonsa? En minä tiedä. Ei hänkään tiedä. Se nyt vain on niin.