Kaverini lukiossa naureskeli kun mua pilkattiin painostani, nyt hän on sairaanhoitaja
Ja nykyään se ihminen on sairaanhoitaja. Mitäköhän hän mahtaa potilaistaan ajatella? Luulisi että sairaanhoitajan pitäisi omata vähän toisenlainen luonne ja suhtautuminen ihmisiin
Kommentit (29)
Miksi pitäisi? Riittää, että säästelee naureskelut kotiin ja tekee työnsä kunnolla.
Kuulostaa ihan tyypillisestä hoitajalta.
Niin, eihän tuo kaverisi miltään empaattiselta kuulosta. Toivottavasti hän on lukioajoista kehittynyt.
Varmaan pärjää hyvin kahvitauoilla, kun puhutaan pahaa potilaista.
Ilkeimmät ihmiset löytyy ap:n mainitsemasta ammattiryhmistä.
Auttaa taas ymmärtämään, miksi sillä alalla kusipäitä riittää.
Mitå sitten? Onko hoitajat jotenkin erilaisia kuin muut ihmiset?
Kaverini oli juoppo, mutta raitistuttuaan toimii nyt päihdekuntoutujien ohjaajana. Ja toinen opiskeli itsensä hyvälle akateemiselle uralle, mutta on mielenterveyssyistä ollut 20 vuotta eläkkeellä. Myös osastohoidossa useita kertoja. Kas kummaa, kun ihmiset ja elämäntilanteet muuttuu.
No miksi halusit olla lihava?eihän se ole normaalia
Vierailija kirjoitti:
Oletko vielä lihava? Lääkäri? Työtön?
Miksi teit tämän aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli koulukiusaamisesta pyöreyden vuoksi, ja kaverini naureskeli kun minua kiusattiin, oli oikein ilkeä. Ja siihen et kommentoi mitään?
Ap
Vieläkö joku kuvittelee, että hoitajat olisivat jotenkin erityisen empaattisia? Ihan hyvin tuo kaverisi istuu kaltaistensa joukkoon.
Joo meilläkin aikoinaan koulussa oli oppilas joka varasti kaupasta ekaluokalla ollessaan ja nyt hän on poliisi meillä oli myös yksi joka leikki tulitikuilla ja sytytti luvattoman nuotion metsään ja hän on nyt palomies.
No minulle eräs lähihoitaja sanoi: "Ethän sä tällä äitisi kuolemalla voi aina puolustautua". Että sellaisia ne hoitajat voivat olla.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pärjää hyvin kahvitauoilla, kun puhutaan pahaa potilaista.
Se ei ole ongelma, jos puhuvat pahaa eli vähän tuulettavat tuntemuksiaan kahvitauolla, niin kauan kuin se pysyy siellä tauolla eikä sitten varsinaisessa hoitotyössä.
Karmean katkera ihminen olet, jos kannat kaunaa vielä siitä, mitä joku keskenkasvuisena sanoi. Tuskinpa omatkaan juttusi välttämättä kestäisivät tämän päivän kriteereillä arviointia.
Ihmisellä on oikeus kasvaa ja muttua. Teilläkin. Kasvakaa aikuisiksi! Olette jääneet vähän lapsukaisen tasolle ja se ei ole kivaa, jos vanhat ihmiset ovat kakaroita.
Hienoa, että hän on suostunut hoitotyöhön. Hoitotyöntekijöistä on pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo meilläkin aikoinaan koulussa oli oppilas joka varasti kaupasta ekaluokalla ollessaan ja nyt hän on poliisi meillä oli myös yksi joka leikki tulitikuilla ja sytytti luvattoman nuotion metsään ja hän on nyt palomies.
Olivat siis nuorempia kuin lukioikäisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa se pitää toistaa, ettei lihavuus ole aina ihmisten omista haluista kiinni? Tiede on edistynyt paljon ja esimerkiksi suoliston mikrobiomin tila vaikuttaa painoon. Kuinka joku teini olisi aikoinaan voinut tietää tuollaisesta asiasta, joka vasta nyt valkenee tieteentekijöillekin? Sen lisäksi aivokemia vaikuttaa myös paljon painoon.
Olin nuoruudessani töissä eräässä suuressa vanhustenhoitolaitoksessa / sairaalassa. Koska tein tilapäiskeikkoja, työpisteet vaihtelivat. Kerran eräällä osastolla iäkäs rouva pyysi apua johonkin, mielestäni oli pieni asia ja olisi ollut helppo juttu auttaa häntä. Tilanteessa oli kuitenkin kanssani osastonhoitaja, joka alkoi pilkata vanhusta, kieltäytyi auttamasta ja käytti mm. sanoja "katso nyt, tuommoinen tuo aina on".
En tiedä, mitä kaunoja heidän välillään oli ehkä olemassa. En uskaltanut tehdä mitään, koska esimies oli kieltämässä. Osastonhoitaja onneksi poistui huoneesta, jolloin täytin heti rouvan pyynnön, jolloin hän sanoi minulle: "sinä olet ihminen".
Tämä jäi mieleen, koska oli itselleni järkyttävä tapaus, että arvostettu ammattilainen kohteli sillä tavalla "asiakasta", kuten nykyisin sanottaisiin. Olin tottunut siihen, että osastonhoitajat ja sairaanhoitajat olivat asiallisia ja kunnioittavia potilaita kohtaan. Tämäkin pomo oli ollut tosi kiva minulle, enkä voi ymmärtää, miksi sillä tavalla rikkoi ammattietiikkaansa.
Pahimmat läskifoobikot ovat lääkäreitä ja terkkareita. Tieteellisellä tiedolla lihavuudesta ei ole mitään vaikutusta heihin vaan epätieteellistä ja ihmisille vahingollista sontaa syydetään vuodesta toiseen.