Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava pitää lapsia päiväkodissa vaikka on lomalla

Vierailija
11.06.2014 |

Harrastaa, löhöilee ja nauttii elämästä. Puolusteli, että hakee lapset jo kolmelta.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä moneen junaan... meillä taas on limitetty lomia niin, että lapset saa olla kotona seitsemän viikkoa. Odotan innolla tämän viikon loppumista, että saan jäädä 3- ja 5-vuotiaiden murusteni kanssa nauttimaan kesästä!

Vierailija
122/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 17:26"]

Mulla oli lapset hoidossa kaksi kuukautta osa-aikaisena, kun puolisoni kuoli äkisti. Olin sairauslomalla, enkä yksinkertaisesti siinä surussa ja asioiden hoidossa pystynyt/jaksanut muuta. Yksi päiväkodin hoitaja moitti minua ihan oikeasti tästä: lapsien paikka kuulemma olisi ollut kotona. En tiedä, miten ihmeessä olisin selvinnyt ilman tuota ratkaisua. Vein lapset hoitoon, tulin kotiin, itkin, itkin, nukuin ja nukuin. Hain lapset välipalaksi kotiin.

[/quote]

Eli kun lasten isä kuoli, niin lapset suremaan päiväkotiin, että mamma saa vollottaa kotona rauhassa. JESSSSSSSS

[/quote]

Niin parempi se olisi lapsille istua kotona ja katsella itkevää äitiä koko päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein päiväkodeissa vielä ohjattu toiminta loppuu kesäksi ja ryhmiä yhdistellään, kun hlö.kuntakin lomalla. Pahimmillaan lapsi joutuu siis viettämään päiviä hänelle vieraiden hoitajien kanssa pois omasta tutusta ryhmästään. Ohjatun toiminnan puuttumisen huomaan nyt jo omista lapsistani, kun päiväkodissa on vain "vapaata leikkiä" kovassa metelissä, kun eihän kesäisin nyt ole niin väliä. Alkavat olla lapsetkin todella loman tarpeessa. Onneksi jäävät ensi viikon jälkeen lomalle 7 viikoksi.

Oma äitini teki pitkän työuran päiväkodissa ja muistan eräät vuodet, kun häntä harmitti erään pikkutytön puolesta, jota ei koskaan 4 vuoden aikana otettu kesäksi lomalle :O ! Tyttö ihmetteli ja kyseli hoitajilta, milloin on hänen vuoronsa jäädä lomalle, kun kaverit vuoron perään lomailivat. Hoitajat yrittivät vastata parhaansa mukaan ja välittivät tiedon tytön pahasta mielestä vanhemmille - turhaan. Pahinta tapauksessa oli, että tytön pikkuveli, joka oli samassa päiväkodissa, otettiin kyllä lomalle kotiin, mutta ei tyttöä. Tästä jo yli 10 v.  aikaa, mutta syöpynyt mieleeni.

Vierailija
124/131 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:06"]

Mulla oli lapset hoidossa kaksi kuukautta osa-aikaisena, kun puolisoni kuoli äkisti. Olin sairauslomalla, enkä yksinkertaisesti siinä surussa ja asioiden hoidossa pystynyt/jaksanut muuta. Yksi päiväkodin hoitaja moitti minua ihan oikeasti tästä: lapsien paikka kuulemma olisi ollut kotona. En tiedä, miten ihmeessä olisin selvinnyt ilman tuota ratkaisua. Vein lapset hoitoon, tulin kotiin, itkin, itkin, nukuin ja nukuin. Hain lapset välipalaksi kotiin.

[/quote]

Eli kun lasten isä kuoli, niin lapset suremaan päiväkotiin, että mamma saa vollottaa kotona rauhassa. JESSSSSSSS

[/quote]

Sä et ole tainut kokea aivan läheisen menetystä? Kuoleman jälkeen on järjestettävä hautajaiset ja perunkirjoitukset. Se tarkoittaa hautaustoimistossa, seurakunnassa, maistraatissa, asianajan luona ravaamista. Sen lisäksi saattaa joutua selvittämään laina-asioita pankissa (esim. yhteinen koti ja laina). Jne. Ehkäpä se on ihan hyvä, että juuri leskeksi jäänyt voi hoitaa ne ilman lapsia. Vai mitä luulet? Aika harva meistä ottaa lapset mukaan laina-asiointikäynteihin ja vastaaviin. Käsittämättömän kovaksi on tämä maailma mennyt, jos ei suoda edes leskeksi jääneelle solidaarisuutta. Kirjoittajahan sanoi lasten olleen osa-aikahoidossa, josta haki ne välipalan jälkeen. Ei nyt kamalan pitkältä päivältä kuulosta - varsinkin jos oli kyse vain muutamista päivistä viikossa.

Teille ymmärtämättömille toivon ymmärrystä, kun joskus kohtaatte todella läheisen kuoleman. Toivottavasti teille ei olle yhtä tuomitsevia.

Vierailija
125/131 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kummastuttaa, miten joku jaksaa tääl päivitellä ystävänsä valintoja. Olis ollut reilumpaa paasata kaverilleen nää jutut. Ja ihmisten parisuhteissa on sellasta helvettiä, että joku voi oikeesti tarvita taukoa ja harrastuksiaan. Tärkeintä on se, että lapsilla on myös loma kesällä jossakin vaiheessa. Nimimerkillä mielenterv.ongelmaisen vaimo, jonka lapset ovat osan kesästä hoidossa vaikka äiti kotona.

Vierailija
126/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme ns. wt perhe av:n mukaan... mies matalapalkka työssä ja minä opiskelen mutta en pidä lapsiani yhtään ylimääräistä päivää tarhassa kuin tarve vaatii eikä meilläkään mummot auta hoitamisen suhteen tai ketään mukaan lisäksi olemme järjestäneet päivätkin niin että tarha tunteja olisi mahdollisimman vähän käytännössä olemme todella harvoin kotona yhtäaikaa

Vierailija
127/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
128/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
129/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas nyt lusmuri-porsastelija-vanhemmat! Kunnallinen päivähoito EI ole tarkoitettu teidän shoppailu-löhöily-remppailu -hetkiä mahdollistamaan! Kunnallinen päivähoito on sitä varten, että vanhempien olisi mahdollista käydä töissä! Lastensuojelulliset syyt päivähoidolle on ihan oma lukunsa ja niille on omat perustelunsa. On törkeää, että subjektiivista päivähoito-oikeutta käytetään huvin vuoksi. Palkatkaa hoitajat jostain muualta näiden virkistys-remontti-parisuhde -lomienne ajaksi. Näiden hupilomienne mahdollistaminen EI ole yhteiskunnan tehtävä!

Lapset ovat kesälomansa ansainneet ja järkyttävää, ettette heidän seurastaan nauti, kun pitää päiväkotiin ulkoistaa hoito. Omat lapsenne, haloo?!?!?!?!

Vierailija
130/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Jos tehdään esim remonttia ja muuttoa on lapsen kuule aika paljon kivempaa , olla päivähoidossa kun pyöriä lattioilla remontin keskellä. Itse muistan vanhempieni rakentamisen tosi ankeena aikana. Koko kesä yksin rakennuksilla, vanhemmilta ei uskaltanut kysyä mitään, kun olivat niin puhki Ja kiireissään. olisin tuhat kertaa mielummin ollut päiväkodissa.

Vierailija
131/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestäni totaali yh voi hyvin pitää lapset jonkin aikaa hoidossa vaikka itse on lomalla. Kyllä se äitikin tarvitsee lomaa.