Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava pitää lapsia päiväkodissa vaikka on lomalla

Vierailija
11.06.2014 |

Harrastaa, löhöilee ja nauttii elämästä. Puolusteli, että hakee lapset jo kolmelta.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin lapseni juhannukseen saakka hoidossa. Olen opettaja. Alkukesästä oli koulutus, siivosin kodin kesäkuntoon, ja viikon nautin aikuisen lomasta. Lapset olivat lomalla kotona elokuun puoliväliin, kunnes Menin töihin taas, eli 7 viikkoa kotona. Oli hyvä systeemi

Vierailija
102/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 13:13"]

Jaa enpäs tiedä tuttavasi lomapäiviä ja onko tuolla lapsella sitten lomaa ja minkä verran kesällä mutta on ihan eri asia jos lapsi on koko kesän päiväkodissa ilman lomaa (tosi marginaalinen ryhmä) vai onko niin että lapsi on muutaman päivän tai pari viikkoa kesällä päiväkodissa vaikka vanhempi olisi kotona JOS lapselle jää kuitenkin sitä kesälomaa vietettäväksi vanhempien kanssa useita viikkoja.

Itse minulla on yksi viikko kesällä sellainen että olen ilmoittanut lapsen päiväkotiin vaikka tuon viikon joka päivä ei hoitoa tarvitsisi. Parina päivänä on työasioita (puolipäiväisesti) ja parina muuna päivänä lääkäri/neuvola käyntejä. Näihin en kuitenkaan voisi lasta ottaa (pieni kun on eikä voi pyytää odotamaan missään paikallaan) Toki minulle jää omaa aikaakin tällä viikolla shoppailuunkin ja hui kauhistus jos joku näkee shoppailemassa ja tietää että lapseni on päiväkodissa. Ei vaiskaan en suostu ottamaan siitä mitään huonoa omaatuntoa. Kuitenkin tänä kesänä hänellä on lomaa 8 viikkoa pois päiväkodista joten jos minulla on "omaa" lapsivapaata lomaa pari päivä niin tuskin se tekee minusta itsekästä äitiä "joka ei halua olla oman lapsen kanssa".

[/quote]

Itse asiassa olisi kiva kuulla teidän alaspeukuttajien mielipiteitä miksi esim. omassa tapauksessani suhtaudutte negatiivisesti siihen että lapseni on päiväkodissa tuon viikon jolloin minulla on satunnaisesti menoja. Mikä olisi siis oikea toimintatapa teidän mielestänne?

Se että otan alle 3-vuotiaan mukaan lääkärikäynnille johon ei saa ottaa koska käynti sisältää  toimenpiteen jossa lapsia ei saa olla mukana ja otan mukaan työpalavereihin joita tuolla viikolla myös on?

Jos nyt ryhdytään saivartelemaan niin varmaan joku vastaa että lapsen voi viedä hoitoon vain lääkärikäynnin ajaksi ja jos pidän yhtään pidempään niin se on sitten suurta syntiä ja vaarantaa koko äiti lapsi suhteen jos äiti on vaikka shoppailemassa pari tuntia ja lapsi päiväkodissa?

Jos taas vedätte "eikö isä voi hoitaa" niin ei voi, hänelläkäin kun katsos on työ eikä voi monena päivänä ottaa monta tuntia "lomaa" vaimon menoja varten. Näin se työmaailma vain pyöri en tiedä ymmärrättekö sen.

Kyllä on URPO ihminen jos ei tajua että on eroa jos lapsi on "turhaan" päiväkodissa vain muutaman päivän vuodessa kun se että on useita viikkoja ilman omaa lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut päiväkodissa töissä ja kyllä mua säälitti ne pikkureppanat kun ne raahattiin kesälläkin aamuvarhain hoitoon. Ymmärrän kyllä jos vanhempi/vanhemmat ovat töissä, mutta juuri nämä itsekkäät lomailijat menee yli ymmärryksen.

Vierailija
104/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 11:03"]

"Jos se nyt ketään kiinnostaa niin noina päivinä varmaankin juon aamukahvit rauhassa mutta myös teen pihatöitä ja maalaan talon, näitä en mitenkään voi tehdä lasten kanssa."

Moni aikuinen kyllä haluaa työstään pitkät lomat ja paljon vapaa-aikaa, eikä sitä koskaan tunnu olevan riittävästi ja tuskin yksikään aikuinen suostuisi työskentelmään yhtä meluisassa ympäristössä kuin päiväkodit, vaan halutaan omat työhuoneet ja rauha, ilman mitää kiirettä. Ja oma elämäkin pitäisi olla leppoista ja mukavaa, mutta sitä samaa oikeutta ei suoda omalle lapselle. Ja se on helppo tehdä puolustuskyvyttömälle lapselle, joka on täysin aikuisten armoilla.

[/quote]

Niin...? Eli kun meidän lapset on lähes KAHDEKSAN VIIKKOA vapaalla kesällä päiväkodista niin se on maailmanloppu kun ovat kolme päivää tuosta kahdesta kuukaudesta päiväkodissa? Hei oikeesti.

Vierailija
105/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parisuhde on lapsen koti ja jos parisuhdetta ei hoida, niin kohta lapsi kulkee kahden kodin väliä. Kumpi on siis parempi. Se että lapsi on kotona ja vanhemmat ei saa olla mies ja nainen, vai että lapsi on hoidossa koulutettujen ihmisten luona ja vanhemmat saa nauttia toisistaan miehenä ja naisena ja avioliitto pysyy kasassa."

Voi pyhä Sylvi! Subjektiivinen päivähoito-oikeus luotiin aikoinaan elinkeinoelämän tarpeista, koska työnantajat tarvitsevat lapsellisten työpanosta, eikä silloin edes tunnettu omaa tai parisuhde aikaa, koska perhe muodostuu vanhempien lisäksi myös lapsista ja vanhemmat laittoivat lapsen edun oman edun edelle, sillä lapsi tarvitsee vanhemmiltaan hoivaa vain lyhyen ajan ja parisuhteet kestävät kymmeniä vuosia, ainakin näin pitäisi.

Kovin heppoisella pohjalla on parisuhde, jos siihen ei lapsi mahdu, vaan hänet tyrkätään meluisaan ja ylisuuriin ryhmiin päiväkotiin.

Miten luulet edellisten sukupolvien hoitaneen parisuhdetta (vähemmän avioeroja) tai miten parisuhteet hoidetaan muissa maissa, sillä monessa muussa maassa lapsen päivähoito-oikeus on tuntematon käsite.

Vierailija
106/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja lukiessa mietin että MIKSI ihmiset hankkivat lapsia kun eivät halua hoitaa niitä? Yksikin vanhempi harmitteli kun pitää olla lomalla lapsien kanssa kun puolisolla ei ole lomaa uuden työpaikan takia. Totesi, että hänen pitää uhrautua...oli ilo sanoa että miksi olet tehnyt sitten kolme lasta kun niiden kanssa oleminen on uhrautumista. EI OLE PAKKO tehdä lapsia! Se on valintakysymys! Ehkäisyasiat kuntoon niin ei tarvitse vikistä tästä asiasta. Olen päiväkodissa töissä ja olen ihmetellyt näitä juttuja jo vuosia. Subjektiivinen päivähoito-oikeus on syvältä!

Vierailija
107/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo parisuhteen hoito tekosyynä viedä lapsi päiväkotiin on uskomattomin selitys tähän mennessä jonka olen kuullut. Äly hoi, kannattaisko miettiä sitä lastenhankintaa vähän enemmän jos se parisuhde kaatuu siihen että lapsi on kotona. Nykymeno on ihan karannut lapasesta kun päiväkodista on tullut lasten säilöntäpaikka mitä uskomattomimmilla tekosyillä. Miksei vaan voi sanoa suoraan olevansa laiska? Ei mene tollanen itsekkyys jakeluun, ei. 

Vierailija
108/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on ihan sama kustannus onko lapset päikissä vai ei jos kyse on muutamasta päivästä tai viikosta. Olisin itse ottanut lapset kotiin viikoksi mutta maksuihin ei olisi tullut muutosta. Sama määrä siellä on silti hoitajia ja juoksevat kulut pyörii oli ne siellä tai ei"

Viis väliä lapsesta ja hänen hyvinvoinnistaan, tärkeintä on RAHA, viette lapsenne hoitoon, tarvitseeko hän sitä tai ei, kun olette kerta hoitomaksun maksaneet. Ikävää lapsen näkökulmasta.

Vierailija
109/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näiden äitien takia subjektiivinen päivähoito-oikeus tulisi lopettaa.päiväkodissa lapset odottavat ja puhuvat lomastaan koska kaveritkin ovat lomalla.olisipa kiva joskus sanoa näille äideille suorat sanat.

Vierailija
110/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja mä täällä mietin, että kumpa lapsilla olisi jo loma. Mutta siis ei mua haittaa, mitä muut tekee tai on tekemättä.

Vierailija
111/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omat asiat niin täydellisesti että nokka pitää työntää muiden? Mutta kyllä mäki noin tekisin jos kakaroita ois

Vierailija
112/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota parisuhdeaikaa en kyllä ymmärrä minäkään. Jos taloudessa on kaksi työssäkäyvää vanhempaa, eikö voisi palkata vaikka MLL:n hoitajaa kerran kuussa? Jos siihen ei ole rahaa niin silloin ehkä voisi tarkastaa joko budjettia tai omaa tai puolison koulutusta. 

Vierailija
113/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päiväkotiin kellokortit ja maksu käytetyistä hoitotunneista."

Kellokortit ovat olleet jo useamman vuoden kokeiluluoteisesti käytössä joillakin paikkakunnilla ja maksu tulee vain käytetyistä hoitotunneista ja siitä on saatu hyviä tuloksia, ryhmäkoot ja hoidon tarve ovat jostakin syystä huomattavasti pienentyneet. Luulen kellokorttien olevan tulevaisuutta, koska se maksaa itse itsensä ja jonot päiväkotiin lyhenevät, jolloin todella hoitoa tarvitsevat saavat päiväkotipaikan.

Vierailija
114/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 13:52"]"Se on ihan sama kustannus onko lapset päikissä vai ei jos kyse on muutamasta päivästä tai viikosta. Olisin itse ottanut lapset kotiin viikoksi mutta maksuihin ei olisi tullut muutosta. Sama määrä siellä on silti hoitajia ja juoksevat kulut pyörii oli ne siellä tai ei"

Viis väliä lapsesta ja hänen hyvinvoinnistaan, tärkeintä on RAHA, viette lapsenne hoitoon, tarvitseeko hän sitä tai ei, kun olette kerta hoitomaksun maksaneet. Ikävää lapsen näkökulmasta.

[/quote]

Tässä nyt oli kyse nimenomaan niistä veronmaksajien rahoista, jotka juoksevat oli lapsi pois tai ei sen päivän.

Ja kyllä, vien lapsen hoitoon viikon lomalla sillä he saavat ruuan josta olen/olette maksaneet

Vierailija
115/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 13:52"]"Se on ihan sama kustannus onko lapset päikissä vai ei jos kyse on muutamasta päivästä tai viikosta. Olisin itse ottanut lapset kotiin viikoksi mutta maksuihin ei olisi tullut muutosta. Sama määrä siellä on silti hoitajia ja juoksevat kulut pyörii oli ne siellä tai ei"

[/quote]

Tässä nyt oli kyse nimenomaan niistä veronmaksajien rahoista, jotka juoksevat oli lapsi pois tai ei sen päivän.

Ja kyllä, vien lapsen hoitoon viikon lomalla sillä he saavat ruuan josta olen/olette maksaneet

[/quote]

Onneksi en ole niin köyhä, että oli pakko viedä lapset syömään päiväkotiin, kun olin maksanut päivistä.

Oli varaa ruokkia heidät itsekin.

Mutta ymmärrän kyllä, jos on oikein tiukilla ja lapsille ei ole varaa ruokaan, niin vie loman ajaksi hoitoon, jos saa varattomana ilmaisen hoitopaikan.

Ja onhan se tosi, että netissä on vaikea roikkua, jos on kotona pari pientä lasta. Helpommalla pääsee, kun vie ne hoitoon.

Vierailija
116/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puutu muiden kasvattamiseen, jos lapset eivät ole hädässä, kutem nyt eivät ole.

Vierailija
117/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on pahin riesa, mitä voi olla. Mitä nopeampaa niistä pääsee eroon, sen parempi. Mitään ei voi tehdä rauhassa ja koskaan ei ole omaa aikaa. Vittuako se teille kuuluu, kun itse maksan hoidon

Vierailija
118/131 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
119/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mikä ope toi 100. Mäkin oon ope mut en ikinä vois kuvitellakaan, että olisin pitänyt lapsiani päiväkodissa, kun itse olin lomalla. Vai että aikuisten lomaa... Mitä niistä lapsista, eihän ne lomaa niin paljon tarvi!? Itse kyl työssäni huomaan, kuinka raskasta lapsille on olla isoissa ryhmissä. Kyllä hekin tarvitsevat mahdollisimman paljon aikaa olla ihan vaan oman perheen kesken.

Vierailija
120/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:18"]

Mielestäni tämä asia kuuluu tavallaan muillekin. Päiväkotilasten vanhemmat eivät tunnu muistavan, että päivähoitomaksu kattaa vain osan kustannuksista, lopun maksun kuittaavat veronmaksajat.

Ainakin minä keksin verorahoille parempaa käyttöä kuin mammojen lomapäivien lapsivapaat. Mitä jos nuokin rahat menisivät vanhustenhoitoon, syöpälasten hoitoon jne. Vaikka onhan sekin ihanaa, että mammat vetävät terassilla sidukkaa, kun lapset ovat päiväkodissa...

[/quote]

Heh, keskustelua lukiessani jo odotinkin että koska nousee taas tämä kortti esille.