Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava pitää lapsia päiväkodissa vaikka on lomalla

Vierailija
11.06.2014 |

Harrastaa, löhöilee ja nauttii elämästä. Puolusteli, että hakee lapset jo kolmelta.

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:15"]

Mulla kans yks tuttu, joka pitää kuukauden lapsia hoidossa vaikka on itse lomalla. Mutta hän on opettaja, ja lomaa riittää kyllä sitten vielä sen jälkeenkin vielä.. Kaipa hän on ajatellut asian olevan parempi niin.

[/quote]

Luulisi että yksi kriteeri opettajan uran valinnalle on ollut pitkä loma = saa olla paljon lasten kanssa?

Vierailija
22/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:28"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:16"]

Joku varmasti ajattelee musta samoin, mutta minä kyllä työstän aamusta iltaan graduani kun olen ollut töistä lomalla tänä keväänä.

[/quote]

Tunnenkohan sut?

[/quote] Ehkä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää hoitaa parisuhdettaan verovaroin ja laittaa lapsi "töihin"...päiväkotipäivä on nimittäin lapselle tutkitusti stressaavaa ja kuormittavaa, niin.

a. Miettisin onko parisuhde toimiva ts. tulisiko ero jos päiväkodit lopetetaan?

b. Olenko itsekäs ja ajattelen vain omia tarpeitani?

c. Miksi minulla on lapsia jos en halua viettää aikaani heidän kanssaan?

Vierailija
24/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen näitä tapauksia myös ja nämä henkilöt on saanu mut sille kannalle, että subjektiivinen päivähoito-oikeus ei ehkä sittenkään ole se paras vaihtoehto.

Gradun viimeistely tai äidin sairaus/vaikea masennus yms. on ihan perusteltuja hyviä syitä, mutta tätä tehdään myös vaan ihan oman mukavuuden halunkin takia ja silloin joku taho voisi kyllä vähän laittaa kriteerejä sille, milloin saa tuoda yhteiskunnan hoidettavaksi ja milloin ei.

Vierailija
25/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin jos isommat lapset kävisivät "kerhon verran", esim. kolme aamupäivää viikossa päiväkodissa siksi, että viihtyvät siellä kavereiden kanssa. Sitä en ymmärrä että tekevät pitkää päivää/viikkoa, että 1-2-vuotias ylipäätään on kerhossa/hoidossa jos ei ole pakko tai että loma-aikana hoitoon vietäisiin lapsi joka ei viihdy siellä.

Vierailija
26/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suursiivouksen voi ajoittaa kesäloman alkupäiviin, matonpesut luonnossa, huilia sen jälkeen pari päivää ja sitten alkaa loma lasten kanssa. Turha kantaa huonoa omaatuntoa jos töissä ja muutaman päivää pitää "lomaa. Itsellä ainoa lapsi ja ei ollut koskaan kesällä päiväkodissa ja päiväkoti ura alkoi lähellä neljää vuotta ja silloinkin puolipäiväisenä ja oli paljon vapaapäiviä.

Vierailija
27/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästyny näihin lapsi päiväkodissa vaikka äiti/isä/mummo/koira kotona! Antakaa olla, mitä h*******ä se teille kuuluu vaikka koko perhe on kotona? Kamalia kyyliä koko av palsta täynnä. Tuhahtakaa mielessänne jos päivänne siitä menee pilalle! Jokaisella varmasti on syynsä siihen miksi tilanne on miten on! Niinkuin kaikki tietävät: kukaan ulkopuolinen ei tiedä teidän omasta elämästä mitään muuta kuin sen mitä kerrotte/annatte tietää, ja nämäkin sanat voi vääristää/paheksua yms.

T: wt, provo, ikis, av-mamma-juttuihin kyllästynyt. Teillä on levy jäänyt päälle. Ainiin: "kuka perskele hommaa lapsia jos niitä ei hoida?" Huooh -___-

Vierailija
28/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on tuttava, miksi asiaa pitää ruotia nimettömällä keskustelupalstalla ja paheksua täällä? Tyypilliseen tapaan, täällä keskustelupalstalla on aika mustavalkoisia mielipiteitä. :D Ihmisillä voi olla monenlaisia elämäntilanteita, joissa yhteiskunnan tuki on tärkeää jaksamisen/mielenterveyden kannalta, ja tässäkin tilanteessa tuo hetken lepo saattaa tehdä ko. henkilöstä paremmin jaksavan vanhemman lapselleen - tuskin kuitenkaan koko lomaansa lapsia pitää hoidossa.

Näiltä palstoilta löytyy kyllä aina joku viiden lapsen superäiti, joka on varmasti (ainakin omasta mielestään) parempi kuin muut, ja varaa löytyy arvostella toisten tekemiä ratkaisuja. Tuttavan parin päivän huili saattaa yllättäen säästää yhteiskunnan varoja enemmän kuin lasten hoitaminen esim. loppuunpalaneena kotona ja sen myötä sairastuminen vaikkapa masennukseen.

Nimim. "turhien" hoitopäivien maksumies

Vierailija
29/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 07:46"]

Mitenkä asia mahtaa sulle kuulua?

[/quote]

Ehkä siksi, kun se hoito maksetaan meidän muiden veroeuroilla

Vierailija
30/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:23"]

[/quote]

[/quote]

Voinko paheksua sun käyntejä verovaroin ylläpidetyssä kunnallisessa terveydenhuollossa, jos itse en kuitenkaan niitä tarvitse, mutta joudun veroni silti maksamaan?

Numero 29 kiteytti aika hyvin asian.

Vierailija
31/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:18"]

Mielestäni tämä asia kuuluu tavallaan muillekin. Päiväkotilasten vanhemmat eivät tunnu muistavan, että päivähoitomaksu kattaa vain osan kustannuksista, lopun maksun kuittaavat veronmaksajat.

Ainakin minä keksin verorahoille parempaa käyttöä kuin mammojen lomapäivien lapsivapaat. Mitä jos nuokin rahat menisivät vanhustenhoitoon, syöpälasten hoitoon jne. Vaikka onhan sekin ihanaa, että mammat vetävät terassilla sidukkaa, kun lapset ovat päiväkodissa...

[/quote]

No, kerropa mitä se sellainen käyttö olisi, joka tulisi kaikkien hyödyksi ja jota kukaan ei käyttäisi enempää kuin maksaisi.

Minä en käytä pyöräteitä, en käy maauimalassa, en käytä julkisia liikennevälineitä, en käy julkisissa papa-seulonnoissa... on monia juttuja, joita joku ei käytä tai käyttäjät eivät maksa todellista hintaa. Lisäksi voidaan pitää kyseenalaisena, onko palvelu järkevä.

Vierailija
32/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on maks.12päivää /kk hoidossa. Joinain kuukausina ei töiden takia ois tarvetta kuin 6-8 päivälle, joten saatetaan lisätä pari päivää hoitopäiviä meidän vapaille, jotta tulisi päiviä edes lähemmäs 10. Joinain kuukausina tuo 12 taas täyttyy helposti työpäivistä. Joudutaan kuitenkin maksamaan sama maksu olivat lapset 6 tai 12 päivää siellä. Ei viitsis turhasta maksaa ja lapsetkin haluaa kavereiden kanssa leikkimään päikkäriin, kun muuten ei oikein kavereita ole.

Vierailija
33/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:28"]

[/quote]

[/quote]

Voinko paheksua sun käyntejä verovaroin ylläpidetyssä kunnallisessa terveydenhuollossa, jos itse en kuitenkaan niitä tarvitse, mutta joudun veroni silti maksamaan?

[/quote]

No virikehoito ei ole kenenkään hengen pelastamiseksi, mutta terveydenhoito on.

Joten en todellakaan haluaisi maksaa kenenkään laiskan mamman omaa aikaa, koska se ei ole välttämätöntä. Lapsen hoito veronmaksajille maksaa 1000-2000 euroa kunnalle eli meille muille veronmaksajille.

Sinäkin tulet tarvitsemaan terveydenhoitoa vielä joku päivä, joten haluatko kieltäytyä siitä ihan vain siksi, että haluat säästää kuntalaisten veroeuroja

Toisaalta, en kyllä ihmettele tätä ilmiötä. Vauvojen saanti on kivaa, kun saa elämyksiä ja huomiota. Vauvat on kivoja, kun niille voi ostaa kivoja vaatteita ja vaunuja. Mutta kun niitä pitäisi alkaa kasvattamaan, se ei olekaan enää kivaa, vaan ne halutaan sysätä muualle, että voidaan miestä painostaa tekemään toista kivaa vauvaa, että saa patsastella kivan vauvamasun kanssa.

Vierailija
34/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä. Just alkanut syöpähoidot ja päivisin käy tankkaamassa sytoja sairaalassa. Lapselle on parempi olla hoidossa, koska sivuvaikutuksia ei vielä tiedä. 

Tämä siis naapurimme tarina :(

Vierailija
35/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta muutama päivä tai viikko on ihan ok, jos ei ole muita tukiverkkoja, mutta että esimerkiksi opettaja, jolla on kahden ja puolen kuukauden kesäloma, pitää lapsia hoidossa kuukauden, on jo outoa. Ei se päiväkotihoito ole mitään leppoisaa oleskelua kavereiden kanssa vaan paljon on kuormittavia asioita: meteliä, odottamista, taistelua kavereista ja leluista jne. Kesällä saattaa olla vielä kesäsijaisia ja vieraita lapsia ryhmässä.

Vierailija
36/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pätkääkään kateellinen, hieno homma naapurisi puolesta. Oma mies on kaiket päivät töissä ja tekee vielä sellaista vuoroa, että kotiin tulee iltaisin. Itse olen reilun vuoden ikäisen kotona ja ihan väsynyt olen. Mitään omaa ei saa harrastettua, eikä sitä vapaa-aikaa/rentoutumisaikaa ole yhtään. Kun mies pääsee töistä kotiin, olen illalla niin väsynyt, etten jaksa tehdä enää mitään. Kyllä me pikkulasten vanhemmat ansaitsemme myös omaa aikaa, vaikka olemmekin lapsia hankkineet.

Vierailija
37/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No virikehoito ei ole kenenkään hengen pelastamiseksi, mutta terveydenhoito on.

Joten en todellakaan haluaisi maksaa kenenkään laiskan mamman omaa aikaa, koska se ei ole välttämätöntä. Lapsen hoito veronmaksajille maksaa 1000-2000 euroa kunnalle eli meille muille veronmaksajille.

Sinäkin tulet tarvitsemaan terveydenhoitoa vielä joku päivä, joten haluatko kieltäytyä siitä ihan vain siksi, että haluat säästää kuntalaisten veroeuroja

Toisaalta, en kyllä ihmettele tätä ilmiötä. Vauvojen saanti on kivaa, kun saa elämyksiä ja huomiota. Vauvat on kivoja, kun niille voi ostaa kivoja vaatteita ja vaunuja. Mutta kun niitä pitäisi alkaa kasvattamaan, se ei olekaan enää kivaa, vaan ne halutaan sysätä muualle, että voidaan miestä painostaa tekemään toista kivaa vauvaa, että saa patsastella kivan vauvamasun kanssa.

[/quote]

Miten sinä ulkopuolisena tiedät mikä on välttämätöntä? Ihan yhtälailla ne sun veroeurosi kuluvat, oli jonkun lapsi muutaman "ylimääräisen" päivän hoidossa tai ei.

Vierailija
38/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohi asian, mutta minusta on suurempi vaiva herättää, pukea, syöttää lapset ja raahata heidät päiväkotiin, kuin tehdä samat asiat kaikeessa rauhassa omaan tahtiin kotona.

Vierailija
39/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:21"]

Jos kyseessä on tuttava, miksi asiaa pitää ruotia nimettömällä keskustelupalstalla ja paheksua täällä? Tyypilliseen tapaan, täällä keskustelupalstalla on aika mustavalkoisia mielipiteitä. :D Ihmisillä voi olla monenlaisia elämäntilanteita, joissa yhteiskunnan tuki on tärkeää jaksamisen/mielenterveyden kannalta, ja tässäkin tilanteessa tuo hetken lepo saattaa tehdä ko. henkilöstä paremmin jaksavan vanhemman lapselleen - tuskin kuitenkaan koko lomaansa lapsia pitää hoidossa.

Näiltä palstoilta löytyy kyllä aina joku viiden lapsen superäiti, joka on varmasti (ainakin omasta mielestään) parempi kuin muut, ja varaa löytyy arvostella toisten tekemiä ratkaisuja. Tuttavan parin päivän huili saattaa yllättäen säästää yhteiskunnan varoja enemmän kuin lasten hoitaminen esim. loppuunpalaneena kotona ja sen myötä sairastuminen vaikkapa masennukseen.

Nimim. "turhien" hoitopäivien maksumies

[/quote]

On ihan hyvä yleisellä tasolla keskustella kaikista yhteiskunnan palveluista ja siitä, mihin verorahoja käytetään. Varmasti on niitä tapauksia, joissa päiväkotihoidolle on hyvät perusteet, mutta moni tuntuu tuntevan myös niitä tapauksia, joissa perusteita ei tunnu olevan. Tämän ovat myös päiväkodeissa työskenetelvät sanoneet ääneen. Itse ainakin tunnen pari sellaista perhettä, jotka väitän tutnevani niin hyvin, että tietäisin, jos esim. äiti sairastaisi masennusta tms.

Vierailija
40/131 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:36"]

En ole pätkääkään kateellinen, hieno homma naapurisi puolesta. Oma mies on kaiket päivät töissä ja tekee vielä sellaista vuoroa, että kotiin tulee iltaisin. Itse olen reilun vuoden ikäisen kotona ja ihan väsynyt olen. Mitään omaa ei saa harrastettua, eikä sitä vapaa-aikaa/rentoutumisaikaa ole yhtään. Kun mies pääsee töistä kotiin, olen illalla niin väsynyt, etten jaksa tehdä enää mitään. Kyllä me pikkulasten vanhemmat ansaitsemme myös omaa aikaa, vaikka olemmekin lapsia hankkineet.

[/quote]

Siis sulla on yksi lapsi ja olet ihan poikki. Toivottavasti et hanki enempää, jos hoitaminen on noin vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä