Onko sinua kourittu?
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Nuorena pari kertaa perseestä. Mutta nykyisin kolmikymppisenä miehet ovat esimerkiksi kosketellut vyötäröön/ selkään. Juuri sellaista, mikä ei vielä ole ahdistelua, mutta ei viatontakaan. Olen tästä todella yllättynyt. Ja muuten mukavia miehiä ovat.
Juuri tällaista se oman kokemuksenkin mukaan on eli muuttuu ajan kanssa. Nuorena, kun ei osannut vielä puolustautua, tartuttiin estoitta rintoihin tai takapuoleen tai jopa haaroihin. Kolmikymppisena just tällaista alaselkään kosketetaan esim muka auttaessa kulkemaan edellä tms tai käsi reidellä ohimennen käyden vieressä istuessa. Nyt viittäkymppiä lähestyessä voi olla vähän liian pitkiä ja tiukkoja halauksia esim. työkavereilta. Itse asia ei ole muuttunut miksikään eli miehet kokevat oikeudekseen tunnustella toisen kroppaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka tulevat näihin ketjuihin aina kertomaan että heitä ei ole kourittu koska ovat niin asiallisia.
Please lopettakaa.
Anteeksi nyt, mutta kyllä ihmisen olemuksella ja käytöksellä saattaa olla vaikutusta tähän asiaan, ainakin joissain tilanteissa. Minua ei ole ikinä kourittu baarissa tai vieraan ihmisen toimesta, mutta olenkin vieraiden seurassa pidättyväinen, resting bitch face- nainen, joka pukeutuu peittävästi mustiin vaatteisiin. Sen sijaan jotkut tuttavamiehet ovat, koska tuntevat minut ja tietävät, että olen oikeasti kiltti ja rento tyyppi. Varmasti jossain baarissa tmv humalaisten miesten kynnys kourimiseen laskee, jos nainen on antavasti pukeutunut ja vaikuttaa helposti lähestyttävälle ja iloiselle. Ikävä kyllä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka tulevat näihin ketjuihin aina kertomaan että heitä ei ole kourittu koska ovat niin asiallisia.
Please lopettakaa.
Anteeksi nyt, mutta kyllä ihmisen olemuksella ja käytöksellä saattaa olla vaikutusta tähän asiaan, ainakin joissain tilanteissa. Minua ei ole ikinä kourittu baarissa tai vieraan ihmisen toimesta, mutta olenkin vieraiden seurassa pidättyväinen, resting bitch face- nainen, joka pukeutuu peittävästi mustiin vaatteisiin. Sen sijaan jotkut tuttavamiehet ovat, koska tuntevat minut ja tietävät, että olen oikeasti kiltti ja rento tyyppi. Varmasti jossain baarissa tmv humalaisten miesten kynnys kourimiseen laskee, jos nainen on antavasti pukeutunut ja vaikuttaa helposti lähestyttävälle ja iloiselle. Ikävä kyllä näin.
Voihan se olla, että laskee kynnystä, mutta ei kyllä ole niin, että vain niitä kouritaan, jotka ovat kännissä baarissa paljastavissa vaatteissa. Itse olen aina pukeutunut hyvinkin peittävästi, myös baarissa ja juhlissa, eikä se joidenkin ihmisten kosketteluntarpeita näytä mitenkään poistavan. Ja mainittakoon että Suomessa nämä kourijat ovat ihan kantasuomalaisia olleet.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi vastaan trolleille...
Mutta sillä ei ole mitään väliä mitä uhrilla on päällä, peittävää tai paljastavaa tai asiallista. Sillä ei ole mitään väliä kuinka kännissä uhri on, vai onko ruokakaupassa, uimahallissa. Sillä ei ole mitään väliä mitä sukupuolta uhri on tai kuinka vanha hän on tai mitä tekemässä.
Kourituksi tuleminen ei ole uhrin vika eikä yllämainituilla asioilla ole mitään tekemistä asian kanssa.
Kourija on tilanteessa ainoa väärintekijä. Opettakaamme kourijaa olemaan kourimatta ja lopettakaamme uhrin syyttely.
Tietenkin kouriminen on aina väärin ja tekijän syy, jostain raiskaamisesta nyt puhumattakaan, MUTTA kyllä ihmisillä on joku omakin vastuu asiassa, täysin edesvastuuttomaksi ja tietämättömäksi ei kannata heittäytyä.
Kun menet baarissa vessaan, jätätkö kukkarosi vartioimatta pöydälle? Etkö? Miksi ? Koska mahdollistat silloin, että joku varastaa sen. Joo, varkaus on aina varkaan rikos, mutta olisi hölmöä jättää kukkaro pöydälle, vai mitä? Sama pätee näihin ahdisteluihin. Ihmisen täytyy olla tietoinen siitä, että joissain tilanteissa ja olosuhteissa on oikeasti riski, esim. vieraan miehen asuntoon meneminen, tuntemattoman kyytiin liftaaminen tai vaikkapa yksin aamuyöllä toikkarointi, on riskin ottamista.
Ahdistelu on aina ahdistelijan syy, mutta itse on hyvä olla tietoinen, että näitä ahdistelijoita on todellakin olemassa ja suojata itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäkin iltana karvaisten pakaroiden hydraulipumppu laskee ja nousee rytmikkäästi leppoisassa kesäillassa ja tämän ketjun miespuoliset kirjoittajat saa tasan mitä ansaitsevat eli ei yhtikäs mitään. KARMA.
Ai, eikö miehet saa kirjoittaa näille sivustoille, vai eivätkö muuten vaan "ansaitse yhtikäs mitään"?
Tiedoksi, että (nuoria) miehiä kourivat sekä silloin tällöin vanhemmat naiset että miehiin kallellaan olevat miehet. Karmaa vissiin sitten.
Lue ketju läpi ja mieti kelle tuo on suunnattu. Jos niitä oksennuksia ei ole jo poistettu.
No ei tarvitse miettiä, siinä viestissähän se selkeästi sanotaan kelle se on suunnattu: Tämän ketjun miespuoliset kirjoittajat. Ei siinä eroteltu, tarkoitetaanko kourimisen kohteita vai sen puolustelijoita. Minustakin se oli mauton viesti.
Kasva nyt jo aikuiseksi. Upea kesäpäivä tulossa ja siellä aloitetaan itsesäälissä kieriskely jo ysiltä.
Kirjoitin viestin jo eilen illalla, mutta kello oli juuri mennyt yli yhdentoista. Nyt aamulla ainoastaan painoin lähetä-nappia.
Hanki elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Please lopettakaa.
Voihan se olla, että laskee kynnystä, mutta ei kyllä ole niin, että vain niitä kouritaan, jotka ovat kännissä baarissa paljastavissa vaatteissa. Itse olen aina pukeutunut hyvinkin peittävästi, myös baarissa ja juhlissa, eikä se joidenkin ihmisten kosketteluntarpeita näytä mitenkään poistavan. Ja mainittakoon että Suomessa nämä kourijat ovat ihan kantasuomalaisia olleet.
Kukaan ei varmasti ole missään väittänytkään, että vain niukasti pukeutuneita kourittaisiin, mutta varmasti kynnys laskee siinä tapauksessa. Poikeuksia on aina kaikissa asioissa.
Olen heteromies ja miespuolinen työkaveri kutsui helteiseksi viikonlopuksi mökilleen.
Kaveri esitteli kännykästään alastonkuvia jotka oli otettu tyttöystävästä.Tiesin myös tyttöystävänsä ja olin muutaman sanan vaihtanut hänen kanssaan.Katselin vaivautuneena tissikuvat.
Olimme siis kaksistaan hänen mökillään.Olutta oli mennyt mutta sangen kohtuullisesti.Pitkän päivän illassa menin minulle valmisteltuun huoneeseen nukkumaan.Heräsin siihen että joku koskettelee minua,
työkaveri oli änkeemässä samaan sänkyyn!Alasti.En ole ikinä hämmästynyt niin paljon enkä sen jälkeen.
Jätkä tulee panemaan!
Tartuin häneen ja paiskasin lattialle.Ja hän lähti kiroillen pois.
En nukkunut koko yönä ja aamulla heti pois.
Myöhemmin mietin että olin saunassa kummastellut että miksi tuppautui lauteilla pikkusen liian lähelle vaikka tilaa olisi ollut.Laitoin sen alkoholin piikkiin.
On minua naisetkin lähennelleet ja kourineet mutta siinä ei ole fyysistä vaaraa.Ällöttävää sekin on ollut.
Isoisä puristeli minua takamuksesta hautajaisissa joskus 9 v. sitten. Yläkoulussa oli pari minuun kohdistunutta kourimistapausta. Kesätöissä eräs vanhempi mies änkesi kiinni ja kyseli, että tuunko illalla saunaan. Jotkut luulee, että lyhyempiä miespuolisia voi kohdella miten huvittaa.
M36
On. Kaveri nuorena sekä kännissä että selvänä. Lopetti aina heti kun käskin, yleensä yritti perustella tilannetta vahingolla tms.
Ja minä saatan kyllä olla kanssa jotakuta kourinut heidän mielestään, kun työssäni joudun koskettamaan ihmisten paljasta rintakehää.
Hirveitä juttuja ihmiset joutunu kokemaan.
Itsellä on vain kerran töissä potilas yrittänyt kopeloida pyllyäni. Tempasin käden pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sillä ei ole mitään väliä mitä uhrilla on päällä, peittävää tai paljastavaa tai asiallista. Sillä ei ole mitään väliä kuinka kännissä uhri on, vai onko ruokakaupassa, uimahallissa. Sillä ei ole mitään väliä mitä sukupuolta uhri on tai kuinka vanha hän on tai mitä tekemässä.
Kourituksi tuleminen ei ole uhrin vika eikä yllämainituilla asioilla ole mitään tekemistä asian kanssa.
Kourija on tilanteessa ainoa väärintekijä. Opettakaamme kourijaa olemaan kourimatta ja lopettakaamme uhrin syyttely.
Tietenkin kouriminen on aina väärin ja tekijän syy, jostain raiskaamisesta nyt puhumattakaan, MUTTA kyllä ihmisillä on joku omakin vastuu asiassa, täysin edesvastuuttomaksi ja tietämättömäksi ei kannata heittäytyä.
Kun menet baarissa vessaan, jätätkö kukkarosi vartioimatta pöydälle? Etkö? Miksi ? Koska mahdollistat silloin, että joku varastaa sen. Joo, varkaus on aina varkaan rikos, mutta olisi hölmöä jättää kukkaro pöydälle, vai mitä? Sama pätee näihin ahdisteluihin. Ihmisen täytyy olla tietoinen siitä, että joissain tilanteissa ja olosuhteissa on oikeasti riski, esim. vieraan miehen asuntoon meneminen, tuntemattoman kyytiin liftaaminen tai vaikkapa yksin aamuyöllä toikkarointi, on riskin ottamista.
Ahdistelu on aina ahdistelijan syy, mutta itse on hyvä olla tietoinen, että näitä ahdistelijoita on todellakin olemassa ja suojata itseään.
En jaksaisi jankuttaa, mutta koska asia on tärkeä, jatkan. Tästäkin viestistä henkii se, että uhri olisi jollain lailla syyllinen tapahtuneeseen esim. oli väärässä paikassa väärään aikaan. Ahdistelua tapahtuu ihan kaikkialla ja ihan kaikennäköisille ihmisille.
Monesti käy niin, että "rehti suomalainen heteromies" osoittaa humaltuessaan rehdin suomalaisen homomiehen piirteitä. Mutta ei kai se yksi kerta vielä homoa tee, tai pari kertaa. Ja se tapahtui kännissä....
On kourittu. Laivalla, olin 15-vuotias ja humalassa. Känninen isä ei paljoa vahtinut.
Halailimme kaikkia vastaantulijoita ystäväni kanssa ja keski-ikää lähentelevä ulk*maalainen mies kouraisi mun persettä. En tehnyt mitään. Jatkoin matkaa.
19-vuotiaana mies huumasi ja lukitsi vessaan jotta saisi kouria rauhassa. Tämän kaveri keskeytti tilanteen, kiitos hänelle. Samainen kourija teki tätä lukuisia kertoja, myös muiden ihmisten edessä ja en kehdannut sanoa mitään, ettei minua pidettäisi tiukkapipona (ajatella..). Oloni oli aina äärimmäisen epämukava.
22-vuotiaana nuori mies otti käteni ja laittoi k*rvälleen, käski kokeilla miten kova on. Tuli siihen viereen, täysin tuntematon kaveri minulle, ihan vain tehdäkseen tuon.
On, montakin kertaa. Ekan kerran olin 12v, kuudennella. Konsertissa mies työnsi takaa käden haaroihin ja yritti työntää sormet sisään. Juoksin vessaan itkemään , enkä uskaltanut lähteä kotiin. Siitä on 40 vuotta aikaa ja vieläkin ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
On, montakin kertaa. Ekan kerran olin 12v, kuudennella. Konsertissa mies työnsi takaa käden haaroihin ja yritti työntää sormet sisään. Juoksin vessaan itkemään , enkä uskaltanut lähteä kotiin. Siitä on 40 vuotta aikaa ja vieläkin ällöttää.
Lisään vielä, että olin tuohon aikaan vielä ikäisyäni nuoremman näköinen ja luokan kolmanneksi lyhin. Miehen tarkoitus siis oli kouria lasta.
Kyllä, baarissa, joku äijä tuli kourimaan selkäni takaa kun jonotin tiskillä. Säikähdin, käännyin ympäri ja en päässyt mihinkään - pakokauhu iski ja vedin täysillä nyrkillä mahaan sitä äijää. Se taittui kaksinkerroin ja jäi puuskuttamaan. Minä lähdin baarista välittömästi pois ja soitin kaverille, että vaihdetaan paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei osaa suojata itseään. Lapsi voi jättää sen kukkaron, vaikka kaupan käytävän penkille ja luottaa ihmisiin, että kukaan ei sitä vie sillä aikaa kun hän käy vessassa.
Lapsi ei myöskään osaa varoa yksin tiellä kävellessään, että joku pervo voi tulla hänelle tekemään jotain pahaa.
Ahdistelijat pois tästä maailmasta. Kunnon rangaistuksella. Syy ei ole ikinä uhrin.
Voi myös käydä niin että aikuinen ihminen on tiettyyn asti mukana, mutta yhtäkkiä haluaakin lopettaa ja sanoa ei. Silloin täytyy homma laittaa välittömästi seis. Mitä jos toinen osa puoli ei laitakkaan? Onko sekin uhrin vika? EI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi jankuttaa, mutta koska asia on tärkeä, jatkan. Tästäkin viestistä henkii se, että uhri olisi jollain lailla syyllinen tapahtuneeseen esim. oli väärässä paikassa väärään aikaan. Ahdistelua tapahtuu ihan kaikkialla ja ihan kaikennäköisille ihmisille.
Arrgh.. minäkään en jaksaisi jankuttaa. Kuinka vaikea on ymmärtää, että joissain tilanteissa ihminen asettaa itsensä alttiiksi RISKILLE. Maailmassa on paljon riskejä: turvavyön käyttämättä jättäminen on riski, tupakointi on riski, päin punaisia käveleminen on riski, lompakon pöydälle jättäminen on riski, samoin kännissä yksin yöllä tuntemattoman asuntoon menenminen on riskin ottamista. Ihmisellä on myös oma vastuu siinä millaisia riskejä on valmis ottamaan ja täytyy ymmärtää, että valinnoilla voi olla ikäviäkin seurauksia. Toisinaan ikäviä juttuja sattuu siitäkin huolimatta, vaikka mitään erityisiä riskejä ei olisi otettu, mutta Ymmärtämättömän lapsen rooliin ei pitäisi kenenkään aikuisen heittäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei osaa suojata itseään. Lapsi voi jättää sen kukkaron, vaikka kaupan käytävän penkille ja luottaa ihmisiin, että kukaan ei sitä vie sillä aikaa kun hän käy vessassa.
Lapsi ei myöskään osaa varoa yksin tiellä kävellessään, että joku pervo voi tulla hänelle tekemään jotain pahaa.
Ahdistelijat pois tästä maailmasta. Kunnon rangaistuksella. Syy ei ole ikinä uhrin.
Voi myös käydä niin että aikuinen ihminen on tiettyyn asti mukana, mutta yhtäkkiä haluaakin lopettaa ja sanoa ei. Silloin täytyy homma laittaa välittömästi seis. Mitä jos toinen osa puoli ei laitakkaan? Onko sekin uhrin vika? EI!
Lapsista en nyt tässä puhunutkaan, vaan aikuisista, jotka heittäytyvät vaille mitään omaa ymmärrystä.
Häkellyin, kun miehen känninen kaveri läpsäisi persauksille ensitapaamisellamme.
Suhtauduin ihan huumorilla, kyseessä oli kuitenkin varattu ihminen, eikä mitään vakavaa sillä tarkoittanut.