Minkä ikäisenä aloitit kahvin juonnin?
Milloin maistoit ensimmäiden kerran kahvia ja milliin aloit juomaan "kunnolla"? Itse maistoin ensimmäisen kerran varmaan 10-vuotiaana ja inhosin makua ja aloin juomaan kunnolla 20-vuotiaana kun totuin makuun :)
Kommentit (22)
Ekan kerran join 4 vuotiaana, aktiivisesti rupesin juomaan 10 vuotiaana.
3 vuotiaana. Mummu oli sitä mieltä, että lapsen pitää saada kahvia. 17 vuotiaana jätin maidon pois ja aloin juomaan sellaisenaan.
Aloitin 15-vuotiaana ja lopetin joskus 33-35 kieppeillä.
En muista ihan supertarkkaan, mutta 18-vuotiaana tapasin poikaystäväni ja hän tykkäs mustasta kahvista, sit mäki tykästyin siihen 😊 Hänen luona juotiin usein kahvia. Ehkä n. 21-22 vuotiaana aloin useemmin keittää myös itelle kahvia 😊
Alle kouluikäisenä, pullamössöllä.
Pullamössöllä aloitin alle kouluikäisenä.
Varmaan jossain 5 vuotiaana. Mummo tarjosi ensimmäiset kupilliset. Paljon maitoa ja sokeria. Oli herkkua ranskanleivän kanssa.
En aloittanut koskaan. En aloittanut myöskään koskaan alkoholin juomista. Olen varmaankin joskus kahvia maistanut ja alkoholia olen juonut vain kerran elämäni aikana. Teetä ja colaa join yhdessä vaiheessa paljonkin, mutta onnistuin vieroittumaan noista kokonaan. Tuosta tosin seurasi oikeasti kunnon vieroitusoireet eli hirvittävää päänsärkyä, johon särkylääkkeet ei auttaneet ja ihmeellistä tärinää ja vastaavaa. Nykyään ei edes tee mieli kofeiinijuomia.
Seitsemän vuotiaana. Ala-aste ikäisenä en saanu aamukahvia ellen syönyt ensin puuroa. Yläasteella sitten saikin syödä halutessaan leivän kahvin kanssa aamulla.
Varmaan 3 olin kun papan ja mummun kanssa join pullamössökahvia. Nykyään espresso mustana.
Miksi suomessa mummut ja papat juottavat kahvia taaperoille? Ihan viaton kysymys!
- Ap
En muista tarkkaa ikää mutta alle 7v pullamössö kahvia. muistan myös kun mamma joi asetilta sokeri suussa.
En muista milloin eka kertaa maistanut, mutta alle kouluikäisenä olen alkanut juomaan. Nyt yli 50 v, enkä ole taukoja pitänyt.
Joskus 7 vuotiaana