Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua kourittu?

Vierailija
18.06.2021 |

Mitä teit?

Kommentit (229)

Vierailija
201/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka tulevat näihin ketjuihin aina kertomaan että heitä ei ole kourittu koska ovat niin asiallisia.

Please lopettakaa.

Anteeksi nyt, mutta kyllä ihmisen olemuksella ja käytöksellä saattaa olla vaikutusta tähän asiaan, ainakin joissain tilanteissa. Minua ei ole ikinä kourittu baarissa tai vieraan ihmisen toimesta, mutta olenkin vieraiden seurassa pidättyväinen, resting bitch face- nainen, joka pukeutuu peittävästi mustiin vaatteisiin. Sen sijaan jotkut tuttavamiehet ovat, koska tuntevat minut ja tietävät, että olen oikeasti kiltti ja rento tyyppi. Varmasti jossain baarissa tmv humalaisten miesten kynnys kourimiseen laskee, jos nainen on antavasti pukeutunut ja vaikuttaa helposti lähestyttävälle ja iloiselle. Ikävä kyllä näin.

Joo, minäkin menin päivätyöhön työpaikkaan, jossa oli töissä myös miehiä. En koskaan ollut töissä hihattomissa ja avokaulaisissa puseroissa tai edes hameessa. Voi pahus, että olinkin tyhmä, olisi pitänyt pysyä työttömänä. Mutta kun pamautin kyynärpäällä kylkiluihin, niin sai olla jonkuan aikaa rauhassa.

Vierailija
202/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään naista, jota ei olisi ahdisteltu sanallisesti tai fyysisesti. Tiedän myös miehiä, jotka kokeneet samaa. Enkä puhu nyt mistään baareissa tapahtuvista hetkellisistä takamuksen kouraisuista. Olen työskennellyt 10 vuotta alaikäisten kanssa ja nykyään nuoret uskaltavat näistä onneksi jo aikuisille kertoa. Netti on tuonut seksuaalisen ahdistelun vielä rajummaksi.

Esimerkki.

15- vuotias tyttö kävelee kesäsunnuntaina klo 17 keskellä kaupunkia kotiinsa. Yli 50-vuotias mies ajaa hitaasti tytön vierellä pitkään ja kiljahtaa sitten, että tule kyytiin. Tyttö pelkää. Pelosta huolimatta vastaa kipakasti, että jos et nyt lähde, otan rekkarin ylös ja soitan poliisille. Mies ajaa vauhdilla pois. Tyttö menee kotiinsa eikä ymmärrä kunnolla tapahtunutta eikä kerro kellekään. Tämä tyttö olin minä 80- luvun lopussa. Silloin ei näistä asioista puhuttu julkisuudessa eikä nuoret oikein ymmärtäneet mistä oli kysymys. Näitä tarinoita on vaikka kuinka paljon tuntemillani naisilla.

En ole fanaattinen metoon kannattaja, mutta olen iloinen, että nykyajan nuoret ymmärtävät asian ja puhuvat kokemuksistaan. Sen metoo on saanut aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi Ruotsin laivan tanssilattialla, reilusti vanhempi mies koko ajan iholla. Yritin pyörähtää aina toiseen kohtaan.

Ei aikaakaan kun hän kouraisi takapuolesta. Olen täysin kyllästynyt tuollaiseen käytökseen joten katsoin häntä suoraan silmiin ja sanoin että vaikka kuinka tässä tanssin niin se ei anna lupaa kajota minuun, mulla taisi olla vielä käsi stoppina edessä.

Tietenkin se limanuljaska jatkoi niinkuin ei mitään ja jouduin itse lähtemään.

Olisit antanut jatkaa. Ei se perseesi siitä rikki mene jos joku siihen koskee.

Tällaisia miehiä pitää vaan potkia munille. Lujaa.

Vierailija
204/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 13-vuotiaana kesätöihin. Vanha mies kouraisi takaapäin jalkojeni välistä ja ehdotti sänkyyn menemistä. Lopetin työn kesken ja äiti oli vihainen, että olen varmaan jotenkin esitellyt itseäni.

Kun kasvoin vanhemmaksi, minua ei kukaan kourinut ilman kostoa. Kerran yksi mies otti rintani käsiinsä baaritiskillä. Löin avokämmenellä häntä kasvoihin.

Vierailija
205/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vain edes erehtyy yrittämään kourimista lyön mustan silmän välittömästi.

Vierailija
206/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakka potku m*nille karkoittaa ahdistelijan nopeasti.

Vierailija
207/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena monen monta kertaa, kännisten keski-ikäisten suomalaismiesten taholta baarin tungoksessa, jota moni käytti hyödyksi. On kirkkaana mielessä se, miten kipeältä rinnan puristaminen tuntuu.

Vierailija
208/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemattomia kertoja yökerhoissa. Yhden kerran oli menkat ja kun kouriva mies tunsi siteen housuissani, aloitti huudon, kiroilun ja haukkumisen. Sekin mies oli aivan ns. tavallinen suomalaismies, jolla tiedän jo silloin olleen perhe.

Vierailija
209/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen viimeksi. Menin vähän tyrkylle kun näin mieluisan ja hän ymmärsi mitä haluan. Vastenmielistä kourimista toki satunnaisesti mutta onneksi harvoin. Yleensä pidän kun kosketellaan sillä etsiydyn paikkoihin joissa vähemmän vastenmielisiä kourijoita.

Vierailija
210/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtään naista, jota ei olisi ahdisteltu sanallisesti tai fyysisesti. Tiedän myös miehiä, jotka kokeneet samaa. Enkä puhu nyt mistään baareissa tapahtuvista hetkellisistä takamuksen kouraisuista. Olen työskennellyt 10 vuotta alaikäisten kanssa ja nykyään nuoret uskaltavat näistä onneksi jo aikuisille kertoa. Netti on tuonut seksuaalisen ahdistelun vielä rajummaksi.

Esimerkki.

15- vuotias tyttö kävelee kesäsunnuntaina klo 17 keskellä kaupunkia kotiinsa. Yli 50-vuotias mies ajaa hitaasti tytön vierellä pitkään ja kiljahtaa sitten, että tule kyytiin. Tyttö pelkää. Pelosta huolimatta vastaa kipakasti, että jos et nyt lähde, otan rekkarin ylös ja soitan poliisille. Mies ajaa vauhdilla pois. Tyttö menee kotiinsa eikä ymmärrä kunnolla tapahtunutta eikä kerro kellekään. Tämä tyttö olin minä 80- luvun lopussa. Silloin ei näistä asioista puhuttu julkisuudessa eikä nuoret oikein ymmärtäneet mistä oli kysymys. Näitä tarinoita on vaikka kuinka paljon tuntemillani naisilla.

En ole fanaattinen metoon kannattaja, mutta olen iloinen, että nykyajan nuoret ymmärtävät asian ja puhuvat kokemuksistaan. Sen metoo on saanut aikaan.

Mm. pikajuoksija Ella Räsänen on kertonut häneen alaikäisenä kohdistuneesta seksuaalisesta häirinnästä. Netti selvästi mahdollistaa tuntemattomien häirinnän ihan uudella tavalla.

Räsänen sai 15–16-vuotiaana törkeitä ja eroottissävytteisiä viestejä sen jälkeen, kun hänen oli nähty juoksevan esimerkiksi SM-viesteissä tai Kalevan kisoissa. Häiriköt iskivät pääasiassa verkossa muutamaa puhelinsoittoa lukuun ottamatta.

Räsänen ei ollut itse aktiivinen sosiaalisen median käyttäjä. Mediassa olleita juttuja Räsänen kuvaa jälkeenpäin ”tosi kivoiksi” ja tv-esiintymisiä asiallisiksi, lähinnä kilpailutilanteiksi.

– Siitä huolimatta on tullut törky- ja häirintäviestejä.

– On jonkun mielestä ok katsoa pikkutyttöä kisa-asussa ja lähettää viestejä, mitkä eivät kuulu millään tavalla siihen urheilusuoritukseen, Räsänen sanoo.

– Jonkun pitää ihmisellä vinksahtaa päässä, että katsot telkkaria tai mitä tahansa, etsit tämän kyseisen nuoren tytön sosiaalisesta mediasta ja pistät viestiä tulemaan, hän lisää.

Todellakin.

Vierailija
211/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain, opiskelijabileissä tuttu tyttö tarjoutui hieromaan hartioita kun valitin niskajumia. Istuin lattialla ja hän sängyllä takanani. Yhtäkkiä kädet menivätkin paidan sisään, ja etupuolelle. En ollut tosiaankaan ajatellut tätä ihmistä missään vaiheessa mitenkään eroottisessa mielessä, joten tämä tuli täysin puskista. Häkellyin niin, että tulin tehneeksi asiasta vähän turhan ison numeron, mikä oli tytölle kovin noloa. Olisin voinut hoitaa asian hienotunteisemmin. 

M41

Pöh, ihan oikein teit. Eihän nämä kouritut naisetkaan ajattele käsiksi käyvän miehen tunteita kun alkavat läimiä ja huutaa. 

Vierailija
212/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi vastaan trolleille...

Mutta sillä ei ole mitään väliä mitä uhrilla on päällä, peittävää tai paljastavaa tai asiallista. Sillä ei ole mitään väliä kuinka kännissä uhri on, vai onko ruokakaupassa, uimahallissa. Sillä ei ole mitään väliä mitä sukupuolta uhri on tai kuinka vanha hän on tai mitä tekemässä.

Kourituksi tuleminen ei ole uhrin vika eikä yllämainituilla asioilla ole mitään tekemistä asian kanssa.

Kourija on tilanteessa ainoa väärintekijä. Opettakaamme kourijaa olemaan kourimatta ja lopettakaamme uhrin syyttely.

Tietenkin kouriminen on aina väärin ja tekijän syy, jostain raiskaamisesta nyt puhumattakaan, MUTTA kyllä ihmisillä on joku omakin vastuu asiassa, täysin edesvastuuttomaksi ja tietämättömäksi ei kannata heittäytyä.

Kun menet baarissa vessaan, jätätkö kukkarosi vartioimatta pöydälle? Etkö? Miksi ? Koska mahdollistat silloin, että joku varastaa sen. Joo, varkaus on aina varkaan rikos, mutta olisi hölmöä jättää kukkaro pöydälle, vai mitä? Sama pätee näihin ahdisteluihin. Ihmisen täytyy olla tietoinen siitä, että joissain tilanteissa ja olosuhteissa on oikeasti riski, esim. vieraan miehen asuntoon meneminen, tuntemattoman kyytiin liftaaminen tai vaikkapa yksin aamuyöllä toikkarointi, on riskin ottamista.

Ahdistelu on aina ahdistelijan syy, mutta itse on hyvä olla tietoinen, että näitä ahdistelijoita on todellakin olemassa ja suojata itseään.

Miten suojaudut siltä, että joku tuntematon tulee takaapäin ja kouraisee perseestä tai työntää käden jalkoväliin? Vaikka olisi farkut jalassa, se on silti ällöttävää.

Vierailija
213/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain, opiskelijabileissä tuttu tyttö tarjoutui hieromaan hartioita kun valitin niskajumia. Istuin lattialla ja hän sängyllä takanani. Yhtäkkiä kädet menivätkin paidan sisään, ja etupuolelle. En ollut tosiaankaan ajatellut tätä ihmistä missään vaiheessa mitenkään eroottisessa mielessä, joten tämä tuli täysin puskista. Häkellyin niin, että tulin tehneeksi asiasta vähän turhan ison numeron, mikä oli tytölle kovin noloa. Olisin voinut hoitaa asian hienotunteisemmin. 

M41

Pöh, ihan oikein teit. Eihän nämä kouritut naisetkaan ajattele käsiksi käyvän miehen tunteita kun alkavat läimiä ja huutaa. 

Vai vielä pitäisi ajatella kourijan tunteita. No ajatteliko se kourija jollain tavalla uhrinsa tunteita?

Vierailija
214/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kourittu. Monta kertaa. Tekijät yleensä kännissä olevia keski-ikäisiä naisia. Yleensä olen yrittänyt suhtautua huumorilla, vaikka ei naurata.

Mies, 33-vuotias.

Tästä asiasta pitäisi pitää enemmän meteliä että tuota harrastavat idiootit älyäisivät lopettaa. Terveisin keski-ikäinen nainen, kännissä kourimaton

Kyseessä on nimenomaan idiootit, eli ei tuollainen käytös meteliä pitämällä mihinkään katoa.

Varmaan näinkin, mutta uskon myös että jotkut naiset kuvittelee että toi on ok lähinnä siitä syystä että moni mieskin vähättelee sitä, tässäkin ketjussa. Tyyliin on minuakin kourittu mutta ei siitä mitään traumoja jäänyt toisin kuin teille typerille naisille. Tai: kumpa minuakin olisi kourittu.

Se nyt vain on täysin eri asia jos keksi-ikäinen nainen kourii nuorta miestä verrattuna että keski-ikäinen mies kourii nuorta naista. Tai jos nainen läväyttää miestä suutuksissaan naamalle verrattuna että mies läväyttää naista. Ei tässä kukaan ketään typeräksi syyttele.

T. Kourittu ja läväytetelty mies

Ihan vilpittömästi kysyn, mikä tekee siitä "täysin eri asian"? Varsinkin kourimisen osalta ihmettelen. 

t. vanha nainen, kourittu mutta ei läväytelty

Minuakin kiinnostaisi tämä. Olen nuori mies, jota sekä vanhat että nuoret naiset ovat kourineet, myös jokunen vanhempi mies. Ainakaan omalta osaltani en kokenut naisten tai miesten kourinnan kohteeksi joutumista keskenään kovin erilaisina. 

Vierailija
215/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran puisto konsertissa 4 v sitten, joku suunnilleen mun ikäinen ( komea 😲) mies kouraisi takamuksesta.

Käännyin salamana ja viskasin lasissani olevan mansikkapirtelön miehen vaalealle paidalle ! ( Puolet pirtelöstä)..

Ja sanoin : " nyt ala menemään tai sut heivataan täältä porttien ulkopuolelle".

Enpä nähnyt häntä enää illan mittaan. Kai meni paitaansa pesemään.

Vierailija
216/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, montakin kertaa, kun olin nuorempi. Todella inhottavaa käytöstä. t. viisikymppinen.

Vierailija
217/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä 12v uskaltanut mitään tehdä, kun ekan kerran käytiin takamukseen kiinni. Nyt aikuisena oon todennut suoraan, että näpit irti.

Vierailija
218/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalinen ahdistelu on rikos.Ilmoitus poliisille ja ahdistelija syytteeseen.

Vierailija
219/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä 66 kirjoitti:

Olen heteromies ja miespuolinen työkaveri kutsui helteiseksi viikonlopuksi mökilleen.

Kaveri esitteli kännykästään alastonkuvia jotka oli otettu tyttöystävästä.Tiesin myös tyttöystävänsä ja olin muutaman sanan vaihtanut hänen kanssaan.Katselin vaivautuneena tissikuvat.

Olimme siis kaksistaan hänen mökillään.Olutta oli mennyt mutta sangen kohtuullisesti.Pitkän päivän illassa menin minulle valmisteltuun huoneeseen nukkumaan.Heräsin siihen että joku koskettelee minua,

työkaveri oli änkeemässä samaan sänkyyn!Alasti.En ole ikinä hämmästynyt niin paljon enkä sen jälkeen.

Jätkä tulee panemaan!

Tartuin häneen ja paiskasin lattialle.Ja hän lähti kiroillen pois.

En nukkunut koko yönä ja aamulla heti pois.

Myöhemmin mietin että olin saunassa kummastellut että miksi tuppautui lauteilla pikkusen liian lähelle vaikka tilaa olisi ollut.Laitoin sen alkoholin piikkiin.

On minua naisetkin lähennelleet ja kourineet mutta siinä ei ole fyysistä vaaraa.Ällöttävää sekin on ollut.

Helsinki on tuollaisten vinksahtaneiden mekka, niinhän sanotaan. #0m0j€n mekka.

Vierailija
220/229 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoisä puristeli minua takamuksesta hautajaisissa joskus 9 v. sitten. Yläkoulussa oli pari minuun kohdistunutta kourimistapausta. Kesätöissä eräs vanhempi mies änkesi kiinni ja kyseli, että tuunko illalla saunaan. Jotkut luulee, että lyhyempiä miespuolisia voi kohdella miten huvittaa.

M36

Miespuolisissa vähemmistökourijoissa on se ominaispiirre että ovat yleensä myös pikkupojista kiinnostuneita. Tuollaisia varten pitäisi olla aivan spesiaalimenettely alkaen sopivasta täsmäkirurgiasta.