Onko sinua kourittu?
Kommentit (229)
On ikävä kyllä monta kertaa ja aivan julkisesti. Olin matkaopas ja puhuin mikrofoniin täydelle bussille. Aivan kesken kaiken takana istuvan turistimiehen kädet puristavat molempia rintojani.
Olo oli kuten kuvitella saattaa inhottava. Olin sen verran nuori etten edes sanonut hänelle kai mitään.
Olin 12v kun uimalan liukumäessä odotin että voi laskea(valosysteemi, muuttui vihreäksi kun seuraava voi mennä), takanani olevat arviolta 17-19v pojat alkoivat kourimaan takapuoltani ja yrittivät tunkea sormeansa uikkareiden alle.
Käskin lopettamaan mutta nauroivat vain räkäisesti ja kourivat uudestaan.
Syöksyin sitten liukumäkeen vaikka valo oli punainen ja jyräsin siellä olleen minua nuoremman lapsen. Hänelle ei onneksi käynyt vakavasti mutta itse olin koko loppuajan peloissani että pojat löytävät minut uudestaan joten piilouduin naisten pukuhuoneeseen odottamaan että luokan uimareissu päättyy.
En kehdannut kertoa opettajalle. Kotona kerroin itkien äidilleni.
Vierailija kirjoitti:
Tänäkin iltana karvaisten pakaroiden hydraulipumppu laskee ja nousee rytmikkäästi leppoisassa kesäillassa ja tämän ketjun miespuoliset kirjoittajat saa tasan mitä ansaitsevat eli ei yhtikäs mitään. KARMA.
Ai, eikö miehet saa kirjoittaa näille sivustoille, vai eivätkö muuten vaan "ansaitse yhtikäs mitään"?
Tiedoksi, että (nuoria) miehiä kourivat sekä silloin tällöin vanhemmat naiset että miehiin kallellaan olevat miehet. Karmaa vissiin sitten.
Ei, koskaan vaikka joskus olisin niin toivonut, tai ei ainakaan se kenen olisin antanut/toivonut kourivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäkin iltana karvaisten pakaroiden hydraulipumppu laskee ja nousee rytmikkäästi leppoisassa kesäillassa ja tämän ketjun miespuoliset kirjoittajat saa tasan mitä ansaitsevat eli ei yhtikäs mitään. KARMA.
Ai, eikö miehet saa kirjoittaa näille sivustoille, vai eivätkö muuten vaan "ansaitse yhtikäs mitään"?
Tiedoksi, että (nuoria) miehiä kourivat sekä silloin tällöin vanhemmat naiset että miehiin kallellaan olevat miehet. Karmaa vissiin sitten.
Tässä on ollut ihan sairaita kommentteja. Ilmoitin asiattomaksi monta, toivottavasti on poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Yhdellä kerralla kävin kaulukseen kiinni ja kirjaimellisesti heitin tyypin seinään ja potkaisin alapäähän. Yhdellä kerralla kaadoin hepun maahan ja potkin päähän. Muutaman kerran on lähtenyt avari suoraan kasvoille. Ja pari kertaa olen ryhtynyt huutamaan sen verran kovaa, että poke on talutellut hepun kotimatkalle. Ja sitten on varmaan kertoja kun joku mun seurassa oleva on hoitanut selvittelyn. Onhan noita. Useampi kymmen elämän aikana kohdalle osunut. Enkä ole koskaan ollut mikään kaunotar. Pieni ja siro kyllä, niin äijät ovat kuvitelleet että oon heittopussi.
Sellaiset voimikset perjantai-iltaan. On tainnut sidukkaa jo mennä...
T. M42
Toi joka lensi seinään oli luokkakaveri yläasteella, lyhytkasvuinen eli mua 20cm lyhyempi ja 15kg kevyempi, mulkku silti. Toi jonka kaadoin, oli varmaan 2 promillen humalassa, ei oikeuta siltikään siihen mitä teki. Avari ei ole vaikea, kunhan pokkaa riittää.
Viimeksi Ruotsin laivan tanssilattialla, reilusti vanhempi mies koko ajan iholla. Yritin pyörähtää aina toiseen kohtaan.
Ei aikaakaan kun hän kouraisi takapuolesta. Olen täysin kyllästynyt tuollaiseen käytökseen joten katsoin häntä suoraan silmiin ja sanoin että vaikka kuinka tässä tanssin niin se ei anna lupaa kajota minuun, mulla taisi olla vielä käsi stoppina edessä.
Tietenkin se limanuljaska jatkoi niinkuin ei mitään ja jouduin itse lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Joskus parikymppisenä vanhat tädit tykkäsivät kouria baarissa. En tehnyt juuri mitään erikoisempaa asian johdosta. Olisi toki pitänyt nostaa meteli ja mesota lehdissä asiasta.
m36
No jos sulle jäi ihan ok muisto näistä kourimisista niin hyvä sä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ketju läpi ja mieti kelle tuo on suunnattu. Jos niitä oksennuksia ei ole jo poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei ole koskaan.
Voi johtua siitäkin, että olen aina ollut asiallinen nainen ja suhtautunut kaikkiin ihmisiin, niin miehiin kuin naisiin fakta pohjalta mutta tietyllä tavalla humorisesti.
Kukaan ei mies ei koskaan missään olosuhteissa ole lähestynyt minua kourimis mielesssä eikä muutenkaan asiattomasti.
Siksi minua kummastuttaakin, ne niin monet naiset jotka tuosta asiasta valittavat.
Miehet harvoin lähestyvät naista, joka ei anna pienintäkään merkkiä siitä, että on jotenkin miehestä kiinnostunut.
Jos pitää silmäpeliä ja muutoinkin flirttailee miesten kanssa, ei silloin kannata valittaa siitä, että mies kourii ja lähestyy epämiellyttäväsi.
Samaa ihmettelen? Tosin mulla on yleensäkin aika pelkäämätön asenne ja perusilmeeni saattaa olla vihainen, vaikuttaneeko se(?)
N25
Mistä ne kourijat sinun asenteen ja ilmeen näkee selkäpuolelle?
En tiedä, sitähän tässä juuri ihmetellään.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Lähennelty on.
En traumatisoitunut. Otin sen normaaliin naisen elämään kuuluvana ilmiönä.
Ja ikää sinulla oli silloin jotain 12 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
On kourittu. Monta kertaa. Tekijät yleensä kännissä olevia keski-ikäisiä naisia. Yleensä olen yrittänyt suhtautua huumorilla, vaikka ei naurata.
Mies, 33-vuotias.
Tästä asiasta pitäisi pitää enemmän meteliä että tuota harrastavat idiootit älyäisivät lopettaa. Terveisin keski-ikäinen nainen, kännissä kourimaton
On kerran. Nuorena olin (1970-luku, puoliväli) jytäämässä kavereitten kanssa tanssipaikalla. Joku mies tuli ja työnsi kätensä haaroihini takaapäin, käännyin ja löin sitä mätiaivoa päin naamaa niin lujaa kuin osasin. Kaverit sanoi, että sillä turskahti veri suusta. En jäänyt katsomaan. Toivottavasti meni hampaita poikki, lyönti oli luja. Muutoin peppuni on kerännyt miehiltä vain sanallista himoitsemista koko elämäni. Olen oppinut vastaamaan ilkeästi, nolostuvat. Olen nyt jo 66 v, yhä, kun lenkillä käyn, miehet saattavat ajaa takaapäin ohi useamman kerran. Asun pienessä kaupungissa.
Kaikki kourimiset on väärin, mutta huomaatteko tästäkin ketjusta kuinka paljon nimenomaan lapsia kouritaan?
Mietin asiaa omallakin kohdalla ja on järkyttävää havaita kuinka paljon kouriminen on aikuistuttua vähentynyt. Siis luojan kiitos on, mutta ymmärsitte varmaan pointin.
Silloin kun sitä vielä sai matkustaa maailmalla, takapuolen nipistely oli ihan jatkuvaa ja pylly oli aina ihan mustelmilla kaupunkikierroksen jälkeen
Nuorena kyllä useita kertoja. En muista enää miten ooen regoinut, varmasti säikähtänyt ainakin, mutta en varsinaisesti tehnyt mitään, on ollut kuitenkin niin yllättäviä tilanteita, että nuorena näissä aina vähän lamaantui. Kourijat ymmärsivät onneksi muutenkin lopettaa, ettei tarvinnut pelätä tilanteen etenemistä miksikään raiskaukseksi. Tavallisimmin näitä tilanteita on ollut ainakin kadulla ja konserteissa, siis sellaisia että joku ihan tuntematon käy yhtäkkiä yllättäen kiinni rintoihin, takapuoleen tai haaroväliin. Vähän vanhempana opin reagoimaan ja saatoin esim lämäistä kourijaa takapuolelle, kovaa.
Ei ole. Harvemmin viihdyn paikoissa, joissa känniset kähmijät liikkuvat, joten ei varmaan ole tullut edes mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Lähennelty on.
En traumatisoitunut. Otin sen normaaliin naisen elämään kuuluvana ilmiönä.Ja ikää sinulla oli silloin jotain 12 vuotta?
Miten niin? Omituinen kysymys.
Tuli tästä mieleen että sain aikoinaan porttikiellon kun vähän koulutin erästä idioottia joka kouri silloista tyttöystävääni. Mutta kannatti.
On kourittu. Monta kertaa. Tekijät yleensä kännissä olevia keski-ikäisiä naisia. Yleensä olen yrittänyt suhtautua huumorilla, vaikka ei naurata.
Mies, 33-vuotias.