Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaakohan synnytys...

Vierailija
09.06.2014 |

Tuli harjoitussupistus, mutta aavistuksen kivulias. Viimeksi mulla ei ollut kivuliaita supistuksia lainkaan ennen synnytyksen alkamista, eikä nytkään ole ollut kuin vatsan kovettelua. Jännää...

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei supistellut mutta oli aika mennä naistenklinikalle 3 viikkoa aiemmin laskettua aikaa, raskausajan diabetes ja laitettiin jotain mönjää alapäähän niin jopa alkoi supisteleen muutaman tunnin kuluttua. Sitten tulikin kiireellinen sektio ja niin siitä mentiin paareilla kiiren vilkkaa leikkaukseen. Ihan jes kokemus ja kaikki meni hyvin.

Vierailija
22/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:26"]

Ehkä alkaa, ehkä ei. Kas kun perättäisetkään synnytykset ei aina ole ihan samanlaisia....... Ei meitä kovin kiinnosta täällä palstalla, hyvä että sinun läheisiäsi kiinnostaa!

[/quote]

Kiinnostaa kuitenkin niin paljon, että pitää kommentoida.

Ei tietenkään mene samalla tavalla (ja toivottavasti ei mene!), kyse onkin siitä, onko taipumusta kipeään supisteluun vai ei. Monillahan se alkaa hyvin varhaisessa vaiheessa, mulla ei oo tässäkään raskaudessa ollut vielä yhtään (l.a. ylihuomenna) kipeää supistusta, tuo oli vain sellainen vihlaisu, mutta eipä ole vihlaisujakaan ollut. Poikkeaa siis normaalitilanteesta.

Ap

[/quote]

No sit se alkaa, tiesit ihan itse siis. Kantsis lähtee synnärille.

[/quote]

Jos mulla tulee yksi vihlaiseva harjoitussupistus, en taida lähteä synnärille. Mutta se voi tarkoittaa sitä, että tässä vielä tulee oikeitakin supistuksia lähitulevaisuudessa.

Ap

[/quote]

Niin, yleensä niitä supistuksia tulee viimeisellä raskausviikolla lähitulevaisuudessa, kun kropan on tarkoitus raskauden loppuvaiheessa pykätä se lapsi uloskin. Hyvin keksitty!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä täällä nyt vaivaa?

Ei tullut numerolle 12 mieleen että ehkä ap:n äiti itse haluaa nukuttaa lapsenlapsensa ja on vaikka patistanut ap:n pois tilanteesta? Ainakin oma äitini on lapsestani niin into pinkeänä että välillä jään ihan toimettomaksi kun ollaan kaikki saman katon alla.

Ja ehkä ap haluaa myös purkaa jännitystään täällä, mitä se on muilta pois? Eihän ketjua ole pakko avata saati lukea kokonaan, jos ei huvita.

Ap, itselläni tuli synnytystä edeltävänä päivänä hissukseen lievästi kipeitä, mutta tosi hentoja supistuksia silloin tällöin. Mutta myös kipeämpiä harjoitussupistuksia yhden päivän ajan, tosin viikkoja ennen synnytystä. Tsemppiä!! :)

Vierailija
24/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:42"]

Joo luultavasti tulee oikeita supistuksia jossain vaiheessa. Nimittäin siinä vaiheessa, kun synnytys alkaa :D ei jumalauta :'D

[/quote]

Niin...? 

Ap

Vierailija
25/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:44"]

Maailma on täynnä "karseita ihmisiä" jotka vielä jaksavat provosoituakin ;)

Mut siis juu... sulla supisti. Ennemmin tai myöhemmin siis synnytät (toivottavasti) Wau! Tsemppiä van!

[/quote]

Niin, näin kävi. Ihan eri tavalla kuin aiemmin.

Ap

Vierailija
26/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:13"]

Tuli harjoitussupistus, mutta aavistuksen kivulias. Viimeksi mulla ei ollut kivuliaita supistuksia lainkaan ennen synnytyksen alkamista, eikä nytkään ole ollut kuin vatsan kovettelua. Jännää...

[/quote]älä kuitenkaan pakasta, no hieman rankempaa huumoria,,. Seuraa tilannetta ja laita kaikki valmiiksi jos lähtö tulee.

Vierailija
27/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:45"]

Mulla ei supistellut mutta oli aika mennä naistenklinikalle 3 viikkoa aiemmin laskettua aikaa, raskausajan diabetes ja laitettiin jotain mönjää alapäähän niin jopa alkoi supisteleen muutaman tunnin kuluttua. Sitten tulikin kiireellinen sektio ja niin siitä mentiin paareilla kiiren vilkkaa leikkaukseen. Ihan jes kokemus ja kaikki meni hyvin.

[/quote]

Vauhdikkaalta kuulostaa! Saanko kysyä, mikä johti sektioon?

Ap

Vierailija
28/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:26"]

Ehkä alkaa, ehkä ei. Kas kun perättäisetkään synnytykset ei aina ole ihan samanlaisia....... Ei meitä kovin kiinnosta täällä palstalla, hyvä että sinun läheisiäsi kiinnostaa!

[/quote]

Kiinnostaa kuitenkin niin paljon, että pitää kommentoida.

Ei tietenkään mene samalla tavalla (ja toivottavasti ei mene!), kyse onkin siitä, onko taipumusta kipeään supisteluun vai ei. Monillahan se alkaa hyvin varhaisessa vaiheessa, mulla ei oo tässäkään raskaudessa ollut vielä yhtään (l.a. ylihuomenna) kipeää supistusta, tuo oli vain sellainen vihlaisu, mutta eipä ole vihlaisujakaan ollut. Poikkeaa siis normaalitilanteesta.

Ap

[/quote]

No sit se alkaa, tiesit ihan itse siis. Kantsis lähtee synnärille.

[/quote]

Jos mulla tulee yksi vihlaiseva harjoitussupistus, en taida lähteä synnärille. Mutta se voi tarkoittaa sitä, että tässä vielä tulee oikeitakin supistuksia lähitulevaisuudessa.

Ap

[/quote]

Niin, yleensä niitä supistuksia tulee viimeisellä raskausviikolla lähitulevaisuudessa, kun kropan on tarkoitus raskauden loppuvaiheessa pykätä se lapsi uloskin. Hyvin keksitty!

[/quote]

Niin, niin niitä kuulemma toisilla tulee. Mulla kuitenkaan ei edellisessä raskaudessa tullut lainkaan, ja tässäkin raskaudessa nyt tämä yksi.

Ap

Vierailija
29/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sanoi th, että tokassa raskaudessa voi tulla synnytyspolttoja. Vilkaise huvikses vaikka sivistyssanakirjaa. Synnytyspoltto on synnytyssupistusten monikko. Eli synnytyspoltoilla tarkoitetaan niitä tiuhaan tulevia supistuksia kun synnytys on käynnistynyt. Ihme juttu jos sulla et esikoisen kanssa ole niitä kokenut.

Vierailija
30/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä täällä nyt vaivaa?

Ei tullut numerolle 12 mieleen että ehkä ap:n äiti itse haluaa nukuttaa lapsenlapsensa ja on vaikka patistanut ap:n pois tilanteesta? Ainakin oma äitini on lapsestani niin into pinkeänä että välillä jään ihan toimettomaksi kun ollaan kaikki saman katon alla.

Ja ehkä ap haluaa myös purkaa jännitystään täällä, mitä se on muilta pois? Eihän ketjua ole pakko avata saati lukea kokonaan, jos ei huvita.

Ap, itselläni tuli synnytystä edeltävänä päivänä hissukseen lievästi kipeitä, mutta tosi hentoja supistuksia silloin tällöin. Mutta myös kipeämpiä harjoitussupistuksia yhden päivän ajan, tosin viikkoja ennen synnytystä. Tsemppiä!! :)

[/quote]

Mä luulen, että tässä on nyt kyse yhdestä tai kahdesta ihmisestä, jotka keksivät tulla tähän ketjuun vittuilemaan. Vittuilkoot, ei se mua haittaa, naurattaa lähinnä.

Äitini tosiaan haluaa yleensä nukuttaa lapseni, koska se on hänestä mukavaa :) Ja lapsesta myös.

Mä en tosiaan viitsi kertoa äidilleni tai edes miehelleni, että jotain tuntemuksia on, koska muuten nekin sitten stressaavat. Mutta kiva päästä se kirjoittamaan se julki! Mulla oli aika kamala synnytys viimeksi, joten jännittääkin.

Olin just neuvolassa tänään, ja th kyseli kauheasti, että onko mitään tuntemuksia, mutta ei ollut mitään kerrottavaa. Nyt ehkä on, nivusiakin vihloo välillä. Mutta eiväthän ne tuntemukset aina johda mihinkän!

Ap

Vierailija
31/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:13"]

[/quote]älä kuitenkaan pakasta, no hieman rankempaa huumoria,,. Seuraa tilannetta ja laita kaikki valmiiksi jos lähtö tulee.

[/quote]

Joo, mä laitoin kotona, nyt oon vanhempieni luona. Mulla on kotiutumisvaatteet ym. tuolla autossa ja miehelle näytin, mitä pitää kotoa ottaa mukaan, jos nyt lähtö sattuu tulemaan täällä ollessani.

Ap

Vierailija
32/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]anteeksi ei ollut tarkoitus toistaa

Vierailija
33/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi käynnistettynä rv 38 ilman ainuttakaan merkkiä lähestyvästä synnytyksestä, käynnistys kesti kauan ja paikat epäkypsät.

Toinen syntyi vuotta myöhemmin rv40+2, kipeitä supistuksia oli raskauden mittaan yksittäisiä, rv 34 alkaen enempi ja rv 37 alkaen lähes päivittäin välillä pitkään säännöllisestikin. Oikeat synnytyssupistukset alkoi rv 40+0 illalla.

Muutenkin kaksi hyvin erilaista raskautta. Toisessa oli enemmän kipuja ja kolotuksia mutta eka oli silti kauheampi. Ja molemmat samaa sukupuolta.

Onnea koitokseen :) itse olin sitä mieltä ettei mulla oo mikään kiire synnyttämään kunnes rv 37....

Vierailija
34/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:54"]

Vai sanoi th, että tokassa raskaudessa voi tulla synnytyspolttoja. Vilkaise huvikses vaikka sivistyssanakirjaa. Synnytyspoltto on synnytyssupistusten monikko. Eli synnytyspoltoilla tarkoitetaan niitä tiuhaan tulevia supistuksia kun synnytys on käynnistynyt. Ihme juttu jos sulla et esikoisen kanssa ole niitä kokenut.

[/quote]

Ei, hän puhui nimenomaan sellaisista polttavista tuntemuksista, joita uudelleensynnyttäjillä saattaa esiintyä synnytystä enteilevänä merkkinä. Nykyään ei käytetä supistuksista sanaa poltto, eikä tuota sanaa välttämättä sivistyssanakirjasta löydy.

Jos sua kiinnostaa ajankohtainen sanakirjatieto, niin suosittelen Kielitoimiston sanakirjaa. Perussanakirjakin on vielä ihan käyttökelpoinen.

Ap

Vierailija
35/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:50"]

[/quote]

Ap

[/quote] en ehtinyt kysyä mutta ilmeisesti vauva oli vaarassa ja en halunnut kysyä jälkeenpäinkään ja ikää oli enemmän mitä av mammat sallii

Vierailija
36/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:17"]

Ei ole jännää kenenkään muun, kuin sinun mielestä.

[/quote]

Ei esim. mieheni tai vanhempieni, joiden luona olen nyt? Muiden läheisteni? Oletko itse kokenut, ettei kukaan ole ollut kiinnostunut sinun synnytyksistäsi? Tuntuu varmasti kurjalta.

Ap

[/quote]

miten noiden mielestä sun supistelut voi olla jänniä ja kiinnostavia, jos et ole edes kertonut niille niistä?

Vierailija
37/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:59"]

Esikoinen syntyi käynnistettynä rv 38 ilman ainuttakaan merkkiä lähestyvästä synnytyksestä, käynnistys kesti kauan ja paikat epäkypsät.

Toinen syntyi vuotta myöhemmin rv40+2, kipeitä supistuksia oli raskauden mittaan yksittäisiä, rv 34 alkaen enempi ja rv 37 alkaen lähes päivittäin välillä pitkään säännöllisestikin. Oikeat synnytyssupistukset alkoi rv 40+0 illalla.

Muutenkin kaksi hyvin erilaista raskautta. Toisessa oli enemmän kipuja ja kolotuksia mutta eka oli silti kauheampi. Ja molemmat samaa sukupuolta.

Onnea koitokseen :) itse olin sitä mieltä ettei mulla oo mikään kiire synnyttämään kunnes rv 37....

[/quote]

Mäkin olin sairaalassa käynnistyksessä (Cytotec) viimeksi. Yökätilö oli kuitenkin sitä mieltä, että synnytys lähti käyntiin enemmän luonnollisesti kuin käynnistyksen ansiosta, koska ed. tabletistakin oli niin pitkä aika. Mä olin nukkumassa, kunnes yhtäkkiä tunsin kipeän supistuksen ja tiesin heti, että tämä on nyt sitä! Se oli aika jännittävä hetki.

Ap

Vierailija
38/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:54"]

[/quote]

Ei, hän puhui nimenomaan sellaisista polttavista tuntemuksista, joita uudelleensynnyttäjillä saattaa esiintyä synnytystä enteilevänä merkkinä. Nykyään ei käytetä supistuksista sanaa poltto, eikä tuota sanaa välttämättä sivistyssanakirjasta löydy.

Jos sua kiinnostaa ajankohtainen sanakirjatieto, niin suosittelen Kielitoimiston sanakirjaa. Perussanakirjakin on vielä ihan käyttökelpoinen.

Ap

[/quote]

siellä se komeilee sivistyssanakirjassa.

Vierailija
39/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:50"]

[/quote]

Ap

[/quote] en ehtinyt kysyä mutta ilmeisesti vauva oli vaarassa ja en halunnut kysyä jälkeenpäinkään ja ikää oli enemmän mitä av mammat sallii

[/quote]

Jännä, ettei syy ollut esim. epikriisissä tai tullut muuten esiin! Tärkeintä kuitenkin, että molempien kohdalla meni hyvin.

Ap

Vierailija
40/68 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:17"]

Ei ole jännää kenenkään muun, kuin sinun mielestä.

[/quote]

Ei esim. mieheni tai vanhempieni, joiden luona olen nyt? Muiden läheisteni? Oletko itse kokenut, ettei kukaan ole ollut kiinnostunut sinun synnytyksistäsi? Tuntuu varmasti kurjalta.

Ap

[/quote]

miten noiden mielestä sun supistelut voi olla jänniä ja kiinnostavia, jos et ole edes kertonut niille niistä?

[/quote]

Et itse keksi ainuttakaan syytä? Mieti nyt oikein kovasti, ja jos et todellakaan keksi, voin sitten kertoa.

Ap