Vantaalainen Sonya, 17, kuvasi videolle, kun aikuiset miehet ahdistelivat häntä kadulla – tämä karu video lähti leviämään somessa
Kommentit (2296)
Ymmärrän hyvin miksi isäni yritti aina saada minut pukeutumaan mahdollisimman peittäviin vaatteisiin kun olin teini. Tiesi tasan tarkkaan minkälaisia miehet ovat ja yritti suojella minua. Isäni ei siis todellakaan ole sellaista tyyppiä, että haluaisi rajoittaa ketään tai kontrolloida ja käyttää valtaa vaan on kunnollinen naisia kunnioittava mies. Tässä ketjussa ei kunnollisia miehiä ole hirveästi näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tosiasia on, että jos huutelija olisi ollut hauskannäköinen 19-vuotias poika, joka olisi käyttäytynyt identtisesti videon miehen kanssa, tämä Sonya olisi vain kihertänyt tyytyväisenä. Kun naiset pukeudutte niihin herutusvaatteisiinne ja tulette tyrkylle, niin on hyvä muistaa että kaikki muutkin näkevät teidät, eivät ainoastaan ne miehet joilta huomiota haette.
Tässä ahdistelijan logiikka kirkkaimmillaan: jos nainen on kiinnostunut miehistä, hän on kaikkien miesten yleistä omaisuutta. Sinun kalloosi ei ikinä kai uppoa ajatus että nainen päättää ja nainen valitsee. Sinä et voi mitään, sinulla ei ole mitään valtaa, sinulla ei ole mitään oikeuksia. Olet merkityksetön.
Sinun kalloosi taas soisin uppoavan sen tosiseikan, että kukaan nainen ei voi estää ketään miestä lähestymästä, koskaan, missään. Nainen sitten valitsee joko kyllä tai ei, sen mukaan tykkääkö miehestä vai ei. Mitään väärää tai rikollista ei videolla tapahtunut.
Sinä tulet kyllä yllättymään. Sinä et ole tajunnut että maailma on muuttunut ja muuttuu edelleen. Ja sinulle ei ole siinä paikkaa. Miehiä on estetty lähestymästä naisia hyvin monissa paikoissa ja tullaan estämään vielä useammissa.
Toistan vielä: mitään väärää tai rikollista ei videolla tapahtunut. Videon miehille ei tule tästä mitään kielteisiä seuraamuksia. Jos joka sadas pimu sitten antaakin pesää, niin totta kai sitä kannattaa vongata kaikilta, jotka itseä miellyttävät. Sori, mutta näin se vain on.
Voit hyvinkin olla tämän palstan säälittävin luuseri. Miten joku jaksaa elää kun on noin surkea? Lue tekstisi. Oikein ajatuksella. Vai oletko jo niin turtunut limaisen setämiehen identiteettiin, että sana "säälittävä" ei tarkoita enää mitään. Mieti oikeita miehiä ja sitten mieti itseäsi. Mikä sinä olet? Et mikään.
Olen eri, mutta tuollainen ad hominem-vuodatus viittaa siihen, ettei sinulla ole asia-argumentteja, millä voisit vastata tuohon provoon. Ei hyvä.
Tiedoksi tässä ketjussa "hutsahtavasta pukeutumisesta" ja "eikö saa edes kadulla kehua" ja "oli ainaki 17-vuotias" ja "kyllä pitäis vaan pitää suu kiinni ja alistua" jne jne hokeville (tai hokevalle, koska saatathan vain olla yksi erityisen ahkera henkilö), jos SULLA on lapsia ja erityisesti jos se on tyttö, niin se luultavasti häpeäis tästä jauhamisesta sua aika he lvetin paljon.
Onneks nykynuoret on näissä asiassa niin paljon fiksumpia ja onneks niillä on koulut, kaverit ja some mistä voi oppia vähän parempia arvoja kuin vanhemmilta.
Näitä lukiessa tulee kaipaa Suomeen asennekasvatusta. Toivottavasti olen kasvattanut omista pojistani asiallisempia. Ainakin olen heti puuttunut, jos toisista heitetään typerää läppää. Oli ne toiset naisia tai miehiä. Tyttöjä ei minulle siunaantunut, eli omakohtaiset kokemukseni on 30 vuoden takaa. Eipä näytä ajat ja tavat siitä paljon muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humalaisten huutelu on typerää, mutta eipä tuosta naisesta tiedä onko hän 17 vai 23-vuotias.
Lisäksi neidolla tuntuu olevan pätemisen tarve ja halu sanoa jotain nasevaa hyvinkin hyökkäävällä äänensävyllä ja sanoilla. Tuon takia hän on hyvin potentiaalinen uhri jollekin vielä pahemmalle.
Tässä tapauksessa onneksi känniääliöt perääntyivät.
Olkoon vaikka satavuotias mitä sitten?
Siihen alaikäisyyteenhän tämä nuori nainen kovasti vetosi ja lehden jutussa myös.
Aika naurettavaa huudella, että ettekö näe minun olevan alaikäinen kun on 17-vuotias.
Ettekö te ymmärrä, että ihan sama minkä ikäinen on, niin ahdistelu on tuomittavaa? Ei todellakaan ole naurettavaa vedota alaikäisyyteen kun alaikäisen ahdistelu on kaikista oksettavinta mitä on. Mikä teitä ihmisiä ihan oikeasti vaivaa???
Että jaksat inttää. Jos argumentti on: "minusta näkee, että olen alaikäinen", silloin iällä on merkitystä, ja sitä tässä kommentoidaan näkyykö ikänsä päälle vai ei! Joo, häirintä ei ole ok, mutta itse olisin arvioinut tytön iäksi noin 21 vuotta jutun kuvan perusteella.
Iällä ei ole merkitystä. Käyttäydy kohteliaasti riippumatta iästä. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin miksi isäni yritti aina saada minut pukeutumaan mahdollisimman peittäviin vaatteisiin kun olin teini. Tiesi tasan tarkkaan minkälaisia miehet ovat ja yritti suojella minua. Isäni ei siis todellakaan ole sellaista tyyppiä, että haluaisi rajoittaa ketään tai kontrolloida ja käyttää valtaa vaan on kunnollinen naisia kunnioittava mies. Tässä ketjussa ei kunnollisia miehiä ole hirveästi näkynyt.
Lue nyt tuo kommenttisi. "Isäni yritti pukea minut mahdollisimman peittäviin vaatteisiin." "Isä ei todellakaan halua rajoittaa ja kontrolloida."
Jepjep. Oletteko jotain uskovaishörhöjä?
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se tarpeeksi peittävä vaate naisille? Mietin vain.
Siis tuossakin olisi voinut olla asiallinen. Sanoa vaikka: 'hei tyttö, näytät kauniilta tai että 'olet kaunis' 'sinulla on kauniit silmät mutta siinäkin periaatteessa ylitetään raja ulkonäköä kommentoimalla. Mutta se ei olisi ollut mikään rikos. Miksi aina kääntyä tuollaiseksi limaiseksi pervoksi...
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi tässä ketjussa "hutsahtavasta pukeutumisesta" ja "eikö saa edes kadulla kehua" ja "oli ainaki 17-vuotias" ja "kyllä pitäis vaan pitää suu kiinni ja alistua" jne jne hokeville (tai hokevalle, koska saatathan vain olla yksi erityisen ahkera henkilö), jos SULLA on lapsia ja erityisesti jos se on tyttö, niin se luultavasti häpeäis tästä jauhamisesta sua aika he lvetin paljon.
Onneks nykynuoret on näissä asiassa niin paljon fiksumpia ja onneks niillä on koulut, kaverit ja some mistä voi oppia vähän parempia arvoja kuin vanhemmilta.
Niin joo, ja jos tää on vaan trollailijan kiva pikku harrastus, niin sama pätee silti. On sullakin ajanvietetavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla liikkuu nyt kaikenikäistä herkkupeppua, 12-vuotiaasta pikkupyllystä aina näihin täysi-ikäisyyden kynnyksellä oleviin hehkeisiin neitokaisiin. Ei siis ihme, että tämäkin aihe tuli taas pinnalla.
Olet hyvin sairas ihminen, pelottava ajatus että kaltaisesi liikkuu vapaalla jalalla.
Nostin vain epäsuorasti esiin sen seikan, että miehet eivät päänsä sisällä oikeasti välitä tyttöjen iästä, merkitsevä tekijä on vain kehon ulkomuoto, eli onko jo tissit ja leveä lantio, vai onko tyttö vielä lapsenomainen riuku.
Ja juuri sinun kaltaisesi pitäisi viedä kemialliseen kastraatioon jos ei pysty pitämään mölyjä mahassaan. Tajuatko, että jopa 11-vuotiailla lapsilla voi olla "muodot", mutta se ei tarkoita sitä, että kaltaisesi pedosedän tarvitsee niitä kommentoida? Älä kommentoi ketään!
Vierailija kirjoitti:
Ei toki asiallista, mutta kännissähän tuo äijä kuului olevan.
Ai,sun mielestä känni oikeuttaa huutelemaan lapselle härskejä!
Häpee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tosiasia on, että jos huutelija olisi ollut hauskannäköinen 19-vuotias poika, joka olisi käyttäytynyt identtisesti videon miehen kanssa, tämä Sonya olisi vain kihertänyt tyytyväisenä. Kun naiset pukeudutte niihin herutusvaatteisiinne ja tulette tyrkylle, niin on hyvä muistaa että kaikki muutkin näkevät teidät, eivät ainoastaan ne miehet joilta huomiota haette.
Tässä ahdistelijan logiikka kirkkaimmillaan: jos nainen on kiinnostunut miehistä, hän on kaikkien miesten yleistä omaisuutta. Sinun kalloosi ei ikinä kai uppoa ajatus että nainen päättää ja nainen valitsee. Sinä et voi mitään, sinulla ei ole mitään valtaa, sinulla ei ole mitään oikeuksia. Olet merkityksetön.
Sinun kalloosi taas soisin uppoavan sen tosiseikan, että kukaan nainen ei voi estää ketään miestä lähestymästä, koskaan, missään. Nainen sitten valitsee joko kyllä tai ei, sen mukaan tykkääkö miehestä vai ei. Mitään väärää tai rikollista ei videolla tapahtunut.
Sinä tulet kyllä yllättymään. Sinä et ole tajunnut että maailma on muuttunut ja muuttuu edelleen. Ja sinulle ei ole siinä paikkaa. Miehiä on estetty lähestymästä naisia hyvin monissa paikoissa ja tullaan estämään vielä useammissa.
Toistan vielä: mitään väärää tai rikollista ei videolla tapahtunut. Videon miehille ei tule tästä mitään kielteisiä seuraamuksia. Jos joka sadas pimu sitten antaakin pesää, niin totta kai sitä kannattaa vongata kaikilta, jotka itseä miellyttävät. Sori, mutta näin se vain on.
Voit hyvinkin olla tämän palstan säälittävin luuseri. Miten joku jaksaa elää kun on noin surkea? Lue tekstisi. Oikein ajatuksella. Vai oletko jo niin turtunut limaisen setämiehen identiteettiin, että sana "säälittävä" ei tarkoita enää mitään. Mieti oikeita miehiä ja sitten mieti itseäsi. Mikä sinä olet? Et mikään.
Olen eri, mutta tuollainen ad hominem-vuodatus viittaa siihen, ettei sinulla ole asia-argumentteja, millä voisit vastata tuohon provoon. Ei hyvä.
En yrittänyt esittää argumentteja. Kerroin faktan. Tuo tyyppi on kelvoton. Ja sinä myös, kun asetut sen puolelle. Teitä riittää Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue nyt tuo kommenttisi. "Isäni yritti pukea minut mahdollisimman peittäviin vaatteisiin." "Isä ei todellakaan halua rajoittaa ja kontrolloida."
Kai sä ymmärrät sen, että yritti suojella kun ei halunnut, että joudun ahdisteltavaksi? Pukeuduin just niin kuin halusin, koska isä mua mihinkään pakottanut. Ymmärrän tosi hyvin, että isä yritti suojella, vaikka en pitänytkään siitä enkä toiminut sen mukaan mitä hän halusi.
Vaikuttaa vietnamilaiselta pimulta. Milloin on tullut Suomeen ja missä tarkoituksessa?
Vierailija kirjoitti:
Siis tuossakin olisi voinut olla asiallinen. Sanoa vaikka: 'hei tyttö, näytät kauniilta tai että 'olet kaunis' 'sinulla on kauniit silmät mutta siinäkin periaatteessa ylitetään raja ulkonäköä kommentoimalla. Mutta se ei olisi ollut mikään rikos. Miksi aina kääntyä tuollaiseksi limaiseksi pervoksi...
Ymmärsin jo kauan sitten, että tuollaisella miesten käytöksellä ei ole mitään tekemistä kiinnostuksen kanssa. Tuo on ihan pelkkää naisvihaa. Naista häiriköidään julkisissa tiloissa, koska naiset halutaan karkottaa sieltä. Naiset yritetään saada pysymään kotona. Tavoite ja motiivi on täsmälleen sama kuin kulttuureissa missä naiset lukitaan kotiin.
Nuo ahdistelijamiehet eivät siedä sitä, että nainen saa kulkea vapaasti kadulla ja saa vapaasti päättää kenen seurassa. Naisten tasavertaisuus saa nuo raivon valtaan ja ne yrittävät kaikkensa että saisivat naiset häädettyä.
Tyttö mainitsi lehdessä, että hänestä kyllä näkee että on alaikäinen. Ei kyllä monikaan osaa niin tarkkaan ikää arvioida ja ihan hyvin hän olisi voinut käydä aikuisesta. Se on sitten eri asia tarviiko yli kolmekymppisten aikuisten alkaa ääneen arvioimaan nuorten tyttöjen perseitä. Huonotapaisia miehiä olivat. Jos olivat vielä seurailleetkin, niin eipä kuulosta suomalaiselta menolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä ymmärrät sen, että yritti suojella kun ei halunnut, että joudun ahdisteltavaksi? Pukeuduin just niin kuin halusin, koska isä mua mihinkään pakottanut. Ymmärrän tosi hyvin, että isä yritti suojella, vaikka en pitänytkään siitä enkä toiminut sen mukaan mitä hän halusi.
Isäsi on kontrolloiva ja rajoitti normaalia elämääsi. Sinä olet liian naiivi sitä tajutaksesi. Ilmeisesti olette niitä uskovaishörhöjä sitten.
Tämä Sonyan esiintuoma ongelma on valtava. Olen joskus huolissani omasta tyttärestä, joka myös hyvin kaunis ja nuori. On kertonut ihan samasta ilmiöstä, huutelua ja tuijotusta metrossa ja jos ovat treeneissä esim. niin keski-ikäiset miehet pysähtyy ja jää katsomaan ja kommentoimaan treenejä ja vartaloita. Tyttö ei myöskään tämän takia halua tulla treeneistä kotiin bussilla tai junalla vaan haluaa että me vanhemmat haetaan autolla.
Argh, mä niin odotan sitä päivää, kun saan kuulla, että joku pervoäijä (tai ämmä, onhan niitäkin jokunen) on saanu vähän itse tuta "lähentelyä" fyysisessä muodossa. Voitaisko me naiset ja miehet voimaantua niin, että varauduttaisiin ja otetaan niiltä se valta omiin käsiimme, mua ei ainakaan haittais joutua putkaan tai kuolla sen takia, että puolustan ihmisiä tollasilta elukaakin alempiarvoisilta käytöstavattomilta narsistisilta psykopaattipaskoilta.... Et jos joku huutelee sulle tai kuulet jonkun huutelevan jollekin kadulla ahdistelumielessä, niin v*ttu siitähän ei oteta mitään epämäärästä videokuvaa vaan käydään suoraan asian ytimeen! Kuvataan sen naama ny vähintäänkin ja soitetan poliisille jos ei mitään muuta!
Ne trollit ovat samanlaisia kuin nuo ahdistelijat. Ne yrittävät vaientaa ihmiset, saada ihmiset lähtemään pois ja jättämään ne rauhassa mellastamaan. Vaikka trolli ärsyttää, se ei tarkoita että trolli ei oikeasti ajattele niin. Päinvastoin.