Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peräaukon kutina

18.06.2021 |

Minulla on ollut peräaukon kutinaa nyt n. 3kk. Kutinaa on vuorokauden ajasta riippumatta. Ensimmäinen kuukausi kutinaa oli päivittäin, jonka jälkeen se lakkasi huomattavasti. Olen ollut päiväkodissa töissä, siellä ei kuitenkaan tiedettäviä tapauksia kihomadoista ole, mutta olen itse todella hysteerinen, joten otin pyrvin kuurin, vaikka kutina alkoi vähtentyä. Olen ottanut nyt 5 kuuria, kaikki 2-3vk sisällä toisistaan, ja edelleen tunnen kutinaa välissä. Välissä oireet ovat olleet pois jopa 10vrk ja välissä ne eivät ole kadonneet ollenkaan. Olen siivonnut paljon, pessyt vaatteita lähes joka käytön jälkeen, välttänyt sormin syöntiä jne.

Huomasin kuitenkin, että peräaukon suussa on jonkinlainen hetula. Se tulee yleensä pukamien jälkeen tietääkseni, mutta kipua en ole ikinä oikeastaan tuntenut, kutinaa kylläkin, joten en ole varma onko minulla edes pukamia ollut. Voisiko kutina johtua tästä vai onko kyseessä todella kihomadot, joihin lääkkeet ei näytä toimivan?

Kommentit (49)

41/49 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut suihkuttaa kakkaamisen jälkeen niin ettet pese tai kuivaa paperilla.

Tätä enoo muuten vielä testannut!

Vierailija
42/49 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mahdollinen syyllinen voi olla vääränlainen WC-paperi. Mutta jos kutina on vain peräaukolla eikä ollenkaan muualla jalkovälissä, tuskin johtuu paperista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannata lääkäriin mennä 🙄

raidissa oiva lohtander tutki persearskan takapuolta ja sanoi-ei kannattaisi raapia.

Vierailija
44/49 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihomatoja ne on, ei niitä näe!

Kautta aikojen niitä on ollut ja 70-80 luvuilla ne häädettiin ihan desinfoimalla pois, eli kastele pumpulitukko desinfointiaineeseen (esim. partavesihyllystä joku e'au...moneen käyttölön sooiva) ja pidä pumpulitukkoa yön ajan peräaukossa.

Toista käsittely uudelleen, yksi yö ei aina riitä, mutta lähtevät varmasti!

Päiväkodista on tarttunut meille lapselle niitä ja kutina hävisi. Käsittely kirvelee jonkun aikaa.

Tällå tavoin nistä on ennenkin päästy eroon, eikä silloin ollut tbl tms. lääkkeitä.

Vierailija
45/49 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5958 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut suihkuttaa kakkaamisen jälkeen niin ettet pese tai kuivaa paperilla.

Tätä enoo muuten vielä testannut!

onko muut enot testattu?

46/49 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihomatoja ne on, ei niitä näe!

Kautta aikojen niitä on ollut ja 70-80 luvuilla ne häädettiin ihan desinfoimalla pois, eli kastele pumpulitukko desinfointiaineeseen (esim. partavesihyllystä joku e'au...moneen käyttölön sooiva) ja pidä pumpulitukkoa yön ajan peräaukossa.

Toista käsittely uudelleen, yksi yö ei aina riitä, mutta lähtevät varmasti!

Päiväkodista on tarttunut meille lapselle niitä ja kutina hävisi. Käsittely kirvelee jonkun aikaa.

Tällå tavoin nistä on ennenkin päästy eroon, eikä silloin ollut tbl tms. lääkkeitä.

Uskon, että ostan ennemmin se reseptivalmisteen, kun tuo pyrvin eioo tähän saakka tehonnut ainakaan.

Ja eka alan nyt epäillä pukamia, koitan saada tän matohysterian pois, ja alkaa elämään normaalia elämää ilman siivous- ja pesuhysteriaa.

Vierailija
47/49 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko avun vaivaasi?

Vierailija
48/49 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kutinaan auttaa kun suihkutan pillupuhelimella kunnon paineella lämmintä vettä. Niin että menee paineella sinne persereikäänkin.

Vierailija
49/49 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menee oikein huonoksi tulee päälle vielä herpes. Söin juuri herpeslääkettä ja nyt olen voidellut vaseliinilla. Se on tuntunut auttavan. Joillakin voi olla peräaukon suun niin löysä, että peräaukon kautta nousee kosteutta ja siitä seuraa kutinaa.

Ilmeisesti täyttyy vain pestä ahkerasti ja käyttää vaseliinia.

Jospa lopettaisit ne anaalijutut kokonaan.