Haluaisin pistää pystyyn oikein vanhan ajan nakkikioskin
Siellä myytäisiin niiden höyrynakkien lisäksi kunnon lihapiirakoita. Siellä ei lämmitettäisi mitään mikrossa.
Hampurilaisia, nakkisämpylöitä (ei ole hodari), grillimakkaroita, porilaisia, makkaraperunoita, lihapullia+muusia ym. perinteisiä herkkuja. Kaikilla mausteilla! Saattaisin paistella lettujakin.
Se olisi ehkä tällainen kuin oli Grilli 21 Jyväskylässä. 💚
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme ässää: sijainti, sijainti ja sijainti.
Ton lisäksi se juuri oikea hintataso.
Tämä nakkarini olisi siis kunnan keskustassa, jossa lähistöllä kolme ravintolaa. Ovat sinnitelleet korona-ajan yli ja nyt avaavat oviaan. Toivotaan, että tilanne pysyy hyvänä jo niiden yrittäjienkin kannalta.
En pitäisi kovia hintoja ja tosiaan tekisin itse tuotteet niin paljon kuin ikinä voisin. Olen aina tykännyt ruuan laitosta ja mulla on vahva tunne, että selviäisin tuostakin ja ihmiset tykkäisivät itse tekemistäni ruuista.
apTarkista terveystarkastajalta elintarvikehuoneistosäännökset ja niiden soveltaminen etukäteen, niin ei tule ongelmia sitten kun alat hommaa pyörittää. Nykyään on tiukempaa kuin silloin vuosikymmeniä sitten snagarien kulta-aikaan.
✅
ap
No kokeile jos haluat, mutta voi olla ettei nykyajan ihmiset enää halua vanhanaikaista nakkikioskiruokaa. Hampurilaiset ja ranskalaiset maistuu paremmalta kuin vanhan ajan lihapiirakka, ja niitä voi tuunata enemmän.
Riippuu varmaan asuinpaikastakin, ajattelitko johonkin isompaan kaupunkiin vai ihan maaseudulle?
Itse tehty lihis on kotioloissakin törkeän hyvää! Hyvä ap, töpinäksi vain!
Vierailija kirjoitti:
No kokeile jos haluat, mutta voi olla ettei nykyajan ihmiset enää halua vanhanaikaista nakkikioskiruokaa. Hampurilaiset ja ranskalaiset maistuu paremmalta kuin vanhan ajan lihapiirakka, ja niitä voi tuunata enemmän.
Riippuu varmaan asuinpaikastakin, ajattelitko johonkin isompaan kaupunkiin vai ihan maaseudulle?
Nämä ketjumäkkärisafkat maistuvat kaikki samalta. Ihan varmasti on kysyntää itse tehdylle kamalle.
Tsemppiä hienolle idealle! Olisi hienoa jos siellä on luukku josta työntekijä huutaa iloisesti kysyen ja hymyillen "Moi! Mitä laitetaan?" :D
Vierailija kirjoitti:
Tuolla kerroinkin, että tämä ei ole kaupunki, mutta melko suuri kunta.
Voi olla, että ideani ei ole hyvä, mutta se selviää vain kokeilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä hienolle idealle! Olisi hienoa jos siellä on luukku josta työntekijä huutaa iloisesti kysyen ja hymyillen "Moi! Mitä laitetaan?" :D
Näin ajattelen ja varmasti olisin iloinen!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täähän voisi olla hyvä idea. Ootko AP laskeskellut, mitä kalusto maksaisi? Entä tilat?
Sitten vielä pitäisi kehitellä pari oikein hyvää annosta ja etsiä niiden raaka-aineiden toimittajat. Kyllä tällaiselle varmasti kysyntää on.
Olen laskeskellut ja pohtinut. Mielestäni voisin onnistua. Tämä ei ole mikään iso kaupunki vaan kunta ja lähistöllä on kolme ravintolaa, joista koronan ja pilkun jälkeen purkautuu nälkäisiä ihmisiä pihalle. Ihan kuin ennen vanhaan! 😊
apNyt sinulla on siis 2 h myyntiä, mites ajattelit ne viikon loput 166 tuntia rahoittaa kun kulut kuitenkin juoksevat koko ajan?
Tuolla aiemmin jo kerroin, että ei tästä elinkeinoksi ole. Nyt on vaan sellainen tilanne, että voisin kokeilla. Ei ole enää huollettavia lapsia kotona. Kissakin kuoli. 😢
ap
No jos et ole mikään miljardööri-perijätär niin joudut silti huolehtimaan siitä että nakkikioskisi ainakin kattaa kulunsa noin osapuilleen. Muuten se harrastus loppuu tosi lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjumäkkärisafkat maistuvat kaikki samalta. Ihan varmasti on kysyntää itse tehdylle kamalle.
Hampparimössösukupolvi on vaikeaa poisopettaa tavoistaan, mutta eipä niitä asiakkaiksi haluakaan mihinkään retro-nakkikioskille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa myytiin 70-luvulla yleisötapahtumissa "Korveja" , siinä oli ihan tavallinen pitkulainen vehnäsämpylä jonka sisällä maukas lämmitetty kuorellinen nakki, eikä maksanut paljon. Pikkunälkään kelpasi sinapin, ketsupin ja kurkkusalaatin kanssa. No hot dogeistahan noi tietysti menee mutta ruotsalainen termi oli silloin "Korv".
Varm korv. Ja myydään edelleenkin kojuissa ja kärryissä kadun varsilla.
Hodari oli ainakin parikymmentä vuotta sitten ruotsiksi "korv med bröd".
Varm korv med bröd. Paikallisethan syö etupäässä muusin ja katkarapusalaatin kanssa.
Jep, ja eräs suosittu versio on tunnbrödsrulle, jossa makkara ja perunamuusi on kääräisty rieskaleivästä tehdyn tötterön sisään.
Tällaisia voisi AP:kin miettiä, erilaiset rieskat ovat kuitenkin perinteisiä suomalaisia eväspaloja ja niiden yhdistäminen moderniin pikaruokakulttuuriin voisi hyvinkin poikia jotain osumia.
No ei kyllä perinteiseen nakkkioskiinkuulu mitkään rieskat.Ei.
Sille on ihan syynsä miksi perinteiset nakkikioskit ovat kaikki lopetettu kannattamattomina. Jotain uutta ja omaa pitää olla tai voi suoraan jättää sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijainti, tuotteet ja hinta kohdalleen niin kyllä se siitä.
Sen verran markkinatutkimusta pitää tehdä, että käy katsomassa kaikkien lähiseudun kilpailijoiden tuotteet ja hintatason. Että jos jossain yömyöhään auki olevalla huoltoasemalla tai r-kioskilla myydään makkarasämpylää grillistä kahdella eurolla, pitää oman tuotteen olla vastaavasti paljon parempi jos aikoo paljoa enempää pyytää. Lihapiirakoissakin on eroja. Täytettä kun on piirakka täynnä, eikä vain sitä ikävän tavallista pikkulusikallista, tulee ostaja seuraavankin kerran.
Ja se sijainti: näköetäisyydellä paikkakunnan suosituimmasta iltaravintolasta.
Olen kyllä nuuhkinut tuulia. Ajattelin, että pärjäisin, kun teen itse kaikki lihapiirakat ja sämpylät. Tykkään yleensäkin leipoa ja lettujakin tarjoaisin.
ap
Kai sinä olet liiketoimintasuunnitelman tehnyt? Siitähän sinä näet millä myynnillä pärjäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täähän voisi olla hyvä idea. Ootko AP laskeskellut, mitä kalusto maksaisi? Entä tilat?
Sitten vielä pitäisi kehitellä pari oikein hyvää annosta ja etsiä niiden raaka-aineiden toimittajat. Kyllä tällaiselle varmasti kysyntää on.
Olen laskeskellut ja pohtinut. Mielestäni voisin onnistua. Tämä ei ole mikään iso kaupunki vaan kunta ja lähistöllä on kolme ravintolaa, joista koronan ja pilkun jälkeen purkautuu nälkäisiä ihmisiä pihalle. Ihan kuin ennen vanhaan! 😊
apNyt sinulla on siis 2 h myyntiä, mites ajattelit ne viikon loput 166 tuntia rahoittaa kun kulut kuitenkin juoksevat koko ajan?
Tuolla aiemmin jo kerroin, että ei tästä elinkeinoksi ole. Nyt on vaan sellainen tilanne, että voisin kokeilla. Ei ole enää huollettavia lapsia kotona. Kissakin kuoli. 😢
apNo jos et ole mikään miljardööri-perijätär niin joudut silti huolehtimaan siitä että nakkikioskisi ainakin kattaa kulunsa noin osapuilleen. Muuten se harrastus loppuu tosi lyhyeen.
En ole rikas, mutta pärjään. Kyllä minä tiedän, että yritykseni saattaa kosahtaa. Kuitenkaan en halua jättää tätä(kään) kiveä kääntämättä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ajattelen ja varmasti olisin iloinen!
ap
Kuulostaa hienolta! Paljon onnea yrittämiseen! Älä välitä ilkeistä kommenteista, koska ei kukaan tiedä menestyksestä ennen kuin itse kokeilee. Kannattaa suunnitella ja tehdä hyvä business strategia.
Hei nyt ip-lehtien toimittajat!
Tehkää juttu, jossa kysytte ihmisiltä vanhoista nakkarikokemuksista!!!
Kännäys ei oo enää silleen muotia.
Onko joku ostanut nakkia selvin päin?
Vierailija kirjoitti:
Lapseni söi ensimmäisen nakkinsa 2-vuotiaana grilliltä 80-luvulla. Oltiin moottoripyöräkisoissa ja ne venähti vähän pitkäksi.
Puuron sijaan siis nakki ja lapsen naama oli onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Tänään ostin Prismasta nakkipaketin. Olin selvin päin.
Satsaa laatuun, niin pärjäät varmasti. Jos mahdollista, tee itse majoneesit. On paljon parempaa kun tukun dressingit!! Säästät jopa itsetekemällä hiukan fyffeä ja maku on paljon paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Satsaa laatuun, niin pärjäät varmasti. Jos mahdollista, tee itse majoneesit. On paljon parempaa kun tukun dressingit!! Säästät jopa itsetekemällä hiukan fyffeä ja maku on paljon paljon parempi.
Yritän tehdä kaiken itse. Ketsuppi ja sinappi kumminkin on (tulee olemaan) sellaisissa vanhanaikaisissa puteleissa.
Kiitos, kun saan täältä vinkkejä ja tsemppausta!
ap
Olen kyllä nuuhkinut tuulia. Ajattelin, että pärjäisin, kun teen itse kaikki lihapiirakat ja sämpylät. Tykkään yleensäkin leipoa ja lettujakin tarjoaisin.
ap