Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin pistää pystyyn oikein vanhan ajan nakkikioskin

Tuleva nakkikioskin pitäjä
18.06.2021 |

Siellä myytäisiin niiden höyrynakkien lisäksi kunnon lihapiirakoita. Siellä ei lämmitettäisi mitään mikrossa.

Hampurilaisia, nakkisämpylöitä (ei ole hodari), grillimakkaroita, porilaisia, makkaraperunoita, lihapullia+muusia ym. perinteisiä herkkuja. Kaikilla mausteilla! Saattaisin paistella lettujakin.

Se olisi ehkä tällainen kuin oli Grilli 21 Jyväskylässä. 💚

Kommentit (264)

Vierailija
61/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti sitten aitoja vanhanajan kuorellisia nakkeja eikä mitään soija- tai nitriittijauhonakkeja.

Kannattaa nykypäivänä muistaa myös ne kasvissyöjät, voi olla hyväkin valttikortti.

Kyllä kasvissyöjille on iät ajat kelvanneet ihan vaan isot ranskalaiset valinnaisilla mausteilla.

Vierailija
62/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sieltä saa lainkaan kebabbia ja kevätkääryleitä eikä mitään 5,5 %? Unhoita moinen hömpötys!

Niitä puljuja on pilvin pimein. Tähän konseptiin ne ei kuulu.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sieltä saa lainkaan kebabbia ja kevätkääryleitä eikä mitään 5,5 %? Unhoita moinen hömpötys!

Nakkikioskien aika oli sitä hyvää aikaa, jolloin jonnet eivät olleet edes syntyneet. Nykyään mätetään hampurilaisia suut ketsupissa ja kännykkä tiukasti kädessä.

Vierailija
64/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tekisit myös makkaraperunoitakin? Niitä harvoin saa enää mistään. Ei ainakaan täälläpäin missä asun.

Tottakai tekisin! Aloituksessa sen jo mainitsin. 😊

Vierailija
65/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miuten ihan hyvä juttu, mutta jos ne perinteiset nakkikioskiruuat menisivät kaupaksi, niitä nakkikioskeja olisi vieläkin paljon. Ei markkinoillakaan myydä hevosia, vaikka aikoinaan niitä pidettiin juuri tuota tarkoitusta varten.

Maailma muuttuu. Nuoriso vetäkööt täytettyjä patonkeja kaksin käsin. Siltikin tässä maassa asuu muitakin. Ruuissakin voi olla erilaisia kausia kuten muodissa. 60-luvulla katselin, kun tätini asetteli tekoripsiä silmiinsä. Nyt tuo älytön muoti on taas tapetilla.

Vierailija
66/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miuten ihan hyvä juttu, mutta jos ne perinteiset nakkikioskiruuat menisivät kaupaksi, niitä nakkikioskeja olisi vieläkin paljon. Ei markkinoillakaan myydä hevosia, vaikka aikoinaan niitä pidettiin juuri tuota tarkoitusta varten.

Maailma muuttuu. Nuoriso vetäkööt täytettyjä patonkeja kaksin käsin. Siltikin tässä maassa asuu muitakin. Ruuissakin voi olla erilaisia kausia kuten muodissa. 60-luvulla katselin, kun tätini asetteli tekoripsiä silmiinsä. Nyt tuo älytön muoti on taas tapetilla.

Kauan unohdettuna ollut voileipäkakku on taas suosiossa 😋

Vierailija
67/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän voisi olla hyvä idea. Ootko AP laskeskellut, mitä kalusto maksaisi? Entä tilat?

Sitten vielä pitäisi kehitellä pari oikein hyvää annosta ja etsiä niiden raaka-aineiden toimittajat. Kyllä tällaiselle varmasti kysyntää on.

Olen laskeskellut ja pohtinut. Mielestäni voisin onnistua. Tämä ei ole mikään iso kaupunki vaan kunta ja lähistöllä on kolme ravintolaa, joista koronan ja pilkun jälkeen purkautuu nälkäisiä ihmisiä pihalle. Ihan kuin ennen vanhaan! 😊

ap

Nyt sinulla on siis 2 h myyntiä, mites ajattelit ne viikon loput 166 tuntia rahoittaa kun kulut kuitenkin juoksevat koko ajan?

Tuolla aiemmin jo kerroin, että ei tästä elinkeinoksi ole. Nyt on vaan sellainen tilanne, että voisin kokeilla. Ei ole enää huollettavia lapsia kotona. Kissakin kuoli. 😢

ap

Vierailija
68/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette lannista minua. On paljon sitäkin ikäluokkaa, jotka kaiholla muistelee nakkikioskeja.

ap

Et sä saa ikinä edes lupia siihen, ja vaikka saisitkin, niin laki jo kieltää hyvien ruokien myynnin. Tulee amnesty ja animalia vahtimaan, ettei ranskalaiset porise sekuntiakaan liian pitkään.

Alustavasti minulle on jo näytetty kunnan puolesta vihreeä valoa.

ap

Vierailija
69/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun muistan Helsingin vanhan bussiaseman vieressä snägärin joskus sata vuotta sitten. Joka kerta, kun käytiin kaljalla piti käydä sieltä hakemassa juustogrillimakkaroita, joita ei saanut edes kaupasta siihen aikaan. Että ne oli hyviä. Pitäskö ostaa joku päivä kotiin ja leikkiä nakkikioskin tätiä. Taipanpa laittaa viikonlopulla kiskan pystyyn.

Vierailija
70/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea on kilpailla verovapaita kilpailijoita vastaan.

sulla on varmaan jotain perusteita puheilles? 

Vierailija
71/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa myytiin 70-luvulla yleisötapahtumissa "Korveja" , siinä oli ihan tavallinen pitkulainen vehnäsämpylä jonka sisällä maukas lämmitetty kuorellinen nakki, eikä maksanut paljon. Pikkunälkään kelpasi sinapin, ketsupin ja kurkkusalaatin kanssa. No hot dogeistahan noi tietysti menee mutta ruotsalainen termi oli silloin "Korv".

Varm korv. Ja myydään edelleenkin kojuissa ja kärryissä kadun varsilla.

Hodari oli ainakin parikymmentä vuotta sitten ruotsiksi "korv med bröd".

Varm korv med bröd. Paikallisethan syö etupäässä muusin ja katkarapusalaatin kanssa.

Jep, ja eräs suosittu versio on tunnbrödsrulle, jossa makkara ja perunamuusi on kääräisty rieskaleivästä tehdyn tötterön sisään.

Tällaisia voisi AP:kin miettiä, erilaiset rieskat ovat kuitenkin perinteisiä suomalaisia eväspaloja ja niiden yhdistäminen moderniin pikaruokakulttuuriin voisi hyvinkin poikia jotain osumia.

No ei kyllä perinteiseen nakkkioskiinkuulu mitkään rieskat.Ei.

Vierailija
72/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ässää: sijainti, sijainti ja sijainti.

Ton lisäksi se juuri oikea hintataso.

Vierailija
73/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa miettinyt samaa kuin ap. Sukulaisella on itse asiassa vanha tyhjä kioski, se toki vaatii remontin. Mutta luulen, että aika on kypsä, puskaradiossa näitä kysellään koko ajan ja jotkut menee jopa 30 km päähän grillille ihan vain grillin takia, kun täällä kaupungissa ei ole yhtään tuollaista. 

74/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa myytiin 70-luvulla yleisötapahtumissa "Korveja" , siinä oli ihan tavallinen pitkulainen vehnäsämpylä jonka sisällä maukas lämmitetty kuorellinen nakki, eikä maksanut paljon. Pikkunälkään kelpasi sinapin, ketsupin ja kurkkusalaatin kanssa. No hot dogeistahan noi tietysti menee mutta ruotsalainen termi oli silloin "Korv".

Varm korv. Ja myydään edelleenkin kojuissa ja kärryissä kadun varsilla.

Hodari oli ainakin parikymmentä vuotta sitten ruotsiksi "korv med bröd".

Se on edelleen korv med bröd. Muuten saat pelkän makkaran. Myös hampurilainen (jos onnistut vielä sellaisen grillin löytämään mikä ei ole missään ketjussa) on hamburger med bröd tai sitten saat vaan ainoastaan sen pihvin.

Vierailija
75/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan. Lykkäät kätesi paskaan.

Haluaisin kuitenkin kokeilla. Elinkeinoa siitä ei tulisi.

ap

Legendaarinen Naantalin Bunkkeri-grilli purettiin keskustan saneerauksen seurauksena.  Aukioloaikana näytti olevan asiakkaita ja illan ehtiessä jono kasvoi...  Ainakin puheissa aitoa snakaria on kaipailtu laajalti!"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201805262200971365

Vierailija
76/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nakkarini olisi siis kunnan keskustassa, jossa lähistöllä kolme ravintolaa. Ovat sinnitelleet korona-ajan yli ja nyt avaavat oviaan. Toivotaan, että tilanne pysyy hyvänä jo niiden yrittäjienkin kannalta.

En pitäisi kovia hintoja ja tosiaan tekisin itse tuotteet niin paljon kuin ikinä voisin. Olen aina tykännyt ruuan laitosta ja mulla on vahva tunne, että selviäisin tuostakin ja ihmiset tykkäisivät itse tekemistäni ruuista.

ap

Vierailija
77/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun muistan Helsingin vanhan bussiaseman vieressä snägärin joskus sata vuotta sitten. Joka kerta, kun käytiin kaljalla piti käydä sieltä hakemassa juustogrillimakkaroita, joita ei saanut edes kaupasta siihen aikaan. Että ne oli hyviä. Pitäskö ostaa joku päivä kotiin ja leikkiä nakkikioskin tätiä. Taipanpa laittaa viikonlopulla kiskan pystyyn.

Minäkin muistan! Olin nuorena autoemäntänä aikoinaan. Parhaita oli Mäntsälän linja-autoaseman lihapiirakat, ne suorakaiteen muotoiset. Voi että, maailma oli silloin ihana!

Vierailija
78/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti, tuotteet ja hinta kohdalleen niin kyllä se siitä.

Sen verran markkinatutkimusta pitää tehdä, että käy katsomassa kaikkien lähiseudun kilpailijoiden tuotteet ja hintatason. Että jos jossain yömyöhään auki olevalla huoltoasemalla tai r-kioskilla myydään makkarasämpylää grillistä kahdella eurolla, pitää oman tuotteen olla vastaavasti paljon parempi jos aikoo paljoa enempää pyytää. Lihapiirakoissakin on eroja. Täytettä kun on piirakka täynnä, eikä vain sitä ikävän tavallista pikkulusikallista, tulee ostaja seuraavankin kerran.

Ja se sijainti: näköetäisyydellä paikkakunnan suosituimmasta iltaravintolasta.

Vierailija
79/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan. Lykkäät kätesi paskaan.

Haluaisin kuitenkin kokeilla. Elinkeinoa siitä ei tulisi.

ap

Legendaarinen Naantalin Bunkkeri-grilli purettiin keskustan saneerauksen seurauksena.  Aukioloaikana näytti olevan asiakkaita ja illan ehtiessä jono kasvoi...  Ainakin puheissa aitoa snakaria on kaipailtu laajalti!"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201805262200971365

Uskon. Itsekin kun varovasti esitin ajatukseni paikallisessa fb-puskaradiossa niin tuli ihan hirveästi kannustavia kommentteja.

ap

Vierailija
80/264 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nakkarini olisi siis kunnan keskustassa, jossa lähistöllä kolme ravintolaa. Ovat sinnitelleet korona-ajan yli ja nyt avaavat oviaan. Toivotaan, että tilanne pysyy hyvänä jo niiden yrittäjienkin kannalta.

En pitäisi kovia hintoja ja tosiaan tekisin itse tuotteet niin paljon kuin ikinä voisin. Olen aina tykännyt ruuan laitosta ja mulla on vahva tunne, että selviäisin tuostakin ja ihmiset tykkäisivät itse tekemistäni ruuista.

ap

Tarkista terveystarkastajalta elintarvikehuoneistosäännökset ja niiden soveltaminen etukäteen, niin ei tule ongelmia sitten kun alat hommaa pyörittää. Nykyään on tiukempaa kuin silloin vuosikymmeniä sitten snagarien kulta-aikaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän