Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän piti mennä kaveriporukalla mökille, mutta sain mahataudin enkä pääse. Olenko korvausvastuussa?

Vierailija
18.06.2021 |

Ystävieni mielestä minun pitäisi maksaa oma osuus mökin vuokrasta ja bensoista, vaikka en nyt pääse paikalle oksennuksen lentäessä. Jopa ruoasta, vaikka niitä ei ole vielä edes ostettu! Mitä mieltä vauvaraati on? Kuuluuko näin olla?

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin maksaisin osuuteni vuokrasta ihan oma-alotteisesti ja toivottaisin hyvää reissua.

Bensat ja ruuat on jo kohtuutonta.

Vierailija
62/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuutesi mökin vuokrasta sun kuuluu maksaa, ruuista ja bensoista ei. En tajua miksi haluaisit muiden peruvan mökin ja pilaavan viikonlopunsa sinun sairastumisesi takia. Ikävä tietenkin ettet pääse, mutta ei se kavereidesi syy ole.

Nämä tällaiset monesti haluavat olla itse keksipisteessä. Siksi on kiva jos pystyy järjestämään asiat niin että voi kontrolloida toistenkin tekemiset, eli vedellä naruista ja marionetit sen kuin liikkuvat.

Kiitos luonneanalyysistä. Mulle on ihan sama menevätkö ilman minua vai eivät. Pointti tässä on se, että pitääkö minun maksaa kaikesta, vaikka koko reissun voisi vielä maksutta perua, jos muiden budjetti kaatuu minun tulemattomuuteen.

Ilmeisesti mökistä olisi kuitenkin reilua maksaa, mutta nuo muut kulut mua ihmetyttää.

Ap

Jos sinun budjettisi ei kaadu siihen, että maksat osuutesi mökkivuokrasta, niin tietenkin maksat sen! En edelleenkään ymmärrä, miksi yrität vedota siihen, että koko mökin voisi vielä perua. Mitä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo kurja juttu, mutta itselle ei edes tulis mieleen olla maksamatta sitä omaa osuutta vuokrasta koska reissu on jo neljälle budjetoitu, tuo ei ole edes mahdoton summa.

Sit pitäisin välillä videopuheluin yhteyttä ja osallistuisin kinkereihin niin.

En jaksaisi alkaa riitelemään rahasta.

Vierailija
64/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy kuluitta perumaan mökin niin sitten sun ei kuulu maksaa mitään. Muussa tapauksessa sinun kuuluisi maksaa oma osuutesi mökkivuokrasta koska siihen on yhdessä sitouduttu. Ruokia ja bensoja ei tietenkään tule sinun maksettaviksi.

Vierailija
65/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökistä kuuluu kyllä maksaa, muusta ei. 

Vierailija
66/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereille tulee mökistä vain 12,5€ lisälasku. Jos eivät sitä voi maksaa, niin reissun peruutus sitten, kun se on kerran täysin mahdollista.

Vierailija
67/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyy kuluitta perumaan mökin niin sitten sun ei kuulu maksaa mitään. Muussa tapauksessa sinun kuuluisi maksaa oma osuutesi mökkivuokrasta koska siihen on yhdessä sitouduttu. Ruokia ja bensoja ei tietenkään tule sinun maksettaviksi.

Eipä kyllä kovin kaksinen ystävä sellainen ole, joka pilaisi ystävienkin mahdollisuuden mökkilomaan vain oman sairastumisen tähden.

Vierailija
68/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raha menee terveyden edelle, maksa, mutta ala etsiä itsellesi parempia ystäviä.

Vierailija
69/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kyllä kovin kaksinen ystävä sellainen ole, joka pilaisi ystävienkin mahdollisuuden mökkilomaan vain oman sairastumisen tähden.

Minun mielestäni taas ei ole kaksisia ystäviä sellaiset, joiden mielestä pitäisi osallistua kaikkiin kustannuksiin (näiden mielestähän pitäisi maksaa ruuastakin), vaikka ei pääse ilman omaa syytään mukaan. Itse maksaisin tuon lisämaksun, koska pääsisin reissuun ja olisin pahoillani sen puolesta, joka joutuu jäämään kotiin.

Vierailija
70/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin osuuteni mökistä ja sanoisin, että tietenkin maksan sen. Mihinkään muuhun en toki osallistuisi. Mietin vaan, mitkä ihmiset vaativat osuuttasi vielä ostamattomista ruuista?? Ystäviäsi??

Vierailija
71/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mökin vuokrauksen omat ehdot sanovat, jos peruu aiemmin? Jos siinä on joku % osuus, niin sen voi jakaa henkilöiden määrällä.

Vierailija
72/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kummoisia ystäviä, jos nillittävät jostain alle parin kympin vuokramökin osuudesta.

Vierailija
73/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiva esimerkki naisten luonteesta.

Tuosta tulee melkoinen show ja riitely, eiköhän joillaki me evälit poikki 10 vuodeksi yms. Sama homma ku naisporukka maksaa raflassa, joka penni lasketaa ja kulaus siitä viinipullosta.

Vierailija
74/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mökin vuokrauksen omat ehdot sanovat, jos peruu aiemmin? Jos siinä on joku % osuus, niin sen voi jakaa henkilöiden määrällä.

Tuollahan jo sanottiin, että on jonkun tutun mökki ja sen voi perua heti kuluitta.

Vierailija
75/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsatauti on koronan oireita. Käy testissä. Ainakin tulee karanteeni testitulokseen asti ja ehkä myös pidempi eristys, eikä kummassakaan saa matkustaa.

Voi hevon vi........ . Tajua että on muitakin sairauksia kuin saat..... korona.

Vierailija
76/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mökin vuokrasta kuuluu maksaa osuutensa. Jos tätä ei järjellä pysty käsittämään, en jaksaisi ”ystävää” tämän kauempaa katsella. Omahyväisyys ja itsekkyys sitä luokkaa.

Vierailija
77/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin mökkiosuuteni.

Vierailija
78/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollahan jo sanottiin, että on jonkun tutun mökki ja sen voi perua heti kuluitta.

Noin yleisesti ja tietämättä mitä tässä ollaan tarkalleen sovittu ja jätetty sopimatta, niin jos mökin maksamisesta on jotain sovittu ja olet sitoutunut jonkun summan siitä maksamaan, niin se kuluu maksaa jos muut eivät halua perua reissua.

Vierailija
79/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei tule tilallesi niin maksat osuutesi mökin vuokrasta mutta ei muita kuluja. Samat säännöt kuin olisitte vuokranneet mökin vuokrapalvelusta. Se on sitten muun porukan päätös mennäkö mökille vai perua reissu, ei ap:n päätös.

Vierailija
80/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni taas ei ole kaksisia ystäviä sellaiset, joiden mielestä pitäisi osallistua kaikkiin kustannuksiin (näiden mielestähän pitäisi maksaa ruuastakin), vaikka ei pääse ilman omaa syytään mukaan. Itse maksaisin tuon lisämaksun, koska pääsisin reissuun ja olisin pahoillani sen puolesta, joka joutuu jäämään kotiin.

Tietenkään ruuista sun muusta ei tarvitse maksaa, mutta miten jollekin tulee edes mieleen, että omaa osuutta mökkivuokrasta ei tarvitsisi maksaa siihen vedoten että voihan muutkin perua reissunsa jos ei ole varaa? Entä jos kyse olisi niin isosta summasta, että muiden budjetti oikeasti kaatuisi siihen ja heidän olisi pakko perua reissu?

Ei kaikilla ole omaa mökkiä tai mahdollisuutta vuokrata sellaista aina kun haluaisi viettää mökkiviikonlopun. Ihan hyvin tällainen voi olla ainoa mahdollisuus koko kesänä ylipäätään päästä mökille. Tai entä jos tämä sattuisi olemaan ainoa viikonloppu pitkään aikaan kun pääsisi esimerkiksi ilman lapsia rentoutumaan kavereiden kanssa? Kolmen muunkin ihmisen viikonloppu pilalle tuosta vaan, mitä väliä? Minä en kehtaisi itseäni edes ystäväksi kutsua, jos edes harkitsisin jättäväni oman osuuteni mökin vuokrasta maksamatta siihen vedoten, että ei ystävienikään tarvitse saada nauttia ihanasta mökkiviikonlopusta, kun itse sairastun. Varsinkin kun näin lyhyellä varoitusajalla lisää rahaa saattaa olla kavereiden mahdotonta järjestää enää kattaakseen ne sairastuneen jättämät lisäkulut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi