Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän piti mennä kaveriporukalla mökille, mutta sain mahataudin enkä pääse. Olenko korvausvastuussa?

Vierailija
18.06.2021 |

Ystävieni mielestä minun pitäisi maksaa oma osuus mökin vuokrasta ja bensoista, vaikka en nyt pääse paikalle oksennuksen lentäessä. Jopa ruoasta, vaikka niitä ei ole vielä edes ostettu! Mitä mieltä vauvaraati on? Kuuluuko näin olla?

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkivuokrasta ja kaikesta, josta on jo muodostunut kustannus, kuuluu maksaa osuus, koska siihen ei voi enää vaikuttaa,. Vielä ostamattomasta ruoasta tai muista kuluvista kustannuksista ei.

Mökki olisi kyllä vielä mahdollista veloituksetta perua, jos muiden reissubudjetti on minun maksamattomuudesta kiinni.

Vähän kyllä harmittaa tämä. Kalliiksi tulee, vaikkei edes matkaan pääse.

Haiskahtaa provolta. Mikä mökki on mahdollista perua vielä saapumispäivänä tai sitä edeltävänä? Kerropa, minkä kautta vuokrattu.

Tämä ei ole mikään yleisessä jaossa oleva mökki vaan yhden meistä tuttavaperheen mökki, jota eivät normaalisti edes vuokraa. Joten kyllä, se olisi mahdollista perua vaikka heti ja hintaa siitä ei tulisi. Näin ovat omistajat itse sanoneet.

Ja mulle ei nyt ole mitään väliä uskooko täällä tuntemattomat mun mahatautiin vai eivät. Jokainen oksennustaudin kärsinyt tietää, ettei sitä voi siirtää itselle mieluiseen ajankohtaan.

Ap

Eikö tuttavaperhe voisi sitten joustaa ja vuokrata mökin sinun osuuttasi pienemmällä hinnalla? Kannattaa kysyä.

Muuten tarjoutuisin maksamaan puolet osuudestani mökkivuokran osalta, en tietenkään mitään ruokaa tai bensoja.

Vierailija
22/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oletko jo varannut koronatestin ap? Se on nyt ensimmäinen hoidettava asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oletko jo varannut koronatestin ap? Se on nyt ensimmäinen hoidettava asia.

Kävin testissä, tulos ei ole tullut.

Mökin vuokra on kiinteä hinta mökille (150€) ja siihen ei ole laskettu mitään henkilömäärää, eli sanoivat vain, että tähän hintaan saatte mökin viikonlopuksi käyttöön riippumatta paljon teitä on. Tuskin antavat halvemmalla, jos joku jää pois.

Ap

Vierailija
24/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin moni muu että osuus mökkivuokrasta on ok vaatia mutta tietenkään ei mitään ruuista tai bensoista.

Vierailija
25/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sinulla tympeitä ystäviä. Ei tulisi pieneen mieleenkään pyytää henkilöltä, joka sairastumisen vuoksi ei pääse paikalle, rahaa. Toivottaisin paranemista.

Jos ystävyys on rahasta kiinni, maksa. Ihme tyyppejä tämä maa pullollaan. 

Vierailija
26/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nipoja kavereita sinulla... Se on pakko kyllä sanoa, että bensa on samalla tavalla kiinteä osa kuluja kuin mökin vuokra. Jos ei lasketa mahdollista mutkaa joka jää tekemättä kun sinua ei haeta/jätetä kotiovelta.

Vierailija
27/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkivuokra (150 euroa) on niin pieni, että olette varmaan tosi nuoria ja opiskelijoita, kun tästä asiasta edes keskustellaan.

Kohtuullista, kuten moni on sanonut, on korkeintaan mökkivuokraan osallistuminen. Mihinkään, mitä ei vielä ole ostettu, ei pidä joutua osallistumaan.

Vierailija
28/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuutesi mökin vuokrasta sun kuuluu maksaa, ruuista ja bensoista ei. En tajua miksi haluaisit muiden peruvan mökin ja pilaavan viikonlopunsa sinun sairastumisesi takia. Ikävä tietenkin ettet pääse, mutta ei se kavereidesi syy ole.

Vierailija
29/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sun kaverit vitsailevat, tai sinä. :D

Itse näkisin niin, että jo maksettuja kustannuksia et saa takaisin. Esim. Mökin maksu ja/tai varausmaksu. Mitään heidän tulevaan reissuunsa liittyviä muita kuluja et tietenkään maksa, millä ihmeen logiikalla sun pitäisi maksaa ystäviesi ruuat ja matkakulut. :D

Kaikenlaisia leipä elättää.

Vierailija
30/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai oletko vaan leikisti sairas kun ei huvitakaan lähteä.

Tämä se syy taitaa olla, ja kaveriporukka jo kyllästynyt siihen että yksi on tulevinaan aina mukaan, mutta siteen onkin "migreeni" tai "vatsatauti" päällä joka kerta kun ei huvitakaan lähteä. Me tiputettiin tällainen kaveri ihan suosiolla vain pois kaikista maksullisista jutuista.

Vierailija
31/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuutesi mökin vuokrasta sun kuuluu maksaa, ruuista ja bensoista ei. En tajua miksi haluaisit muiden peruvan mökin ja pilaavan viikonlopunsa sinun sairastumisesi takia. Ikävä tietenkin ettet pääse, mutta ei se kavereidesi syy ole.

Nämä tällaiset monesti haluavat olla itse keksipisteessä. Siksi on kiva jos pystyy järjestämään asiat niin että voi kontrolloida toistenkin tekemiset, eli vedellä naruista ja marionetit sen kuin liikkuvat.

Vierailija
32/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi siitä ruuasta pitäisi maksaa, jos sitä ei ole vielä edes ostettu? mökin olet varannut, joten sen joudut maksamaan.

Vierailija
33/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 e :D kuvittelin että vuokra olisi jotain alkaen 500 euroa jolloin yhden maksajan jääminen pois jo tuntuisi. Jos on porukalla rahat hyvin tiukalla niin tällaisia reissuja kannattaa välttää, tulee vaan riitaa kun kaikkia kuluja ei saa jaettua viivottimen kanssa.

Vierailija
34/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tällaiset monesti haluavat olla itse keksipisteessä. Siksi on kiva jos pystyy järjestämään asiat niin että voi kontrolloida toistenkin tekemiset, eli vedellä naruista ja marionetit sen kuin liikkuvat.

Kiitos luonneanalyysistä. Mulle on ihan sama menevätkö ilman minua vai eivät. Pointti tässä on se, että pitääkö minun maksaa kaikesta, vaikka koko reissun voisi vielä maksutta perua, jos muiden budjetti kaatuu minun tulemattomuuteen.

Ilmeisesti mökistä olisi kuitenkin reilua maksaa, mutta nuo muut kulut mua ihmetyttää.

Ap

Vierailija
35/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo ollaan köyhiä parikymppisiä kaikki, jos tällä nyt on jotain merkitystä. Ja kaikki opiskelijoita.

Ap

Vierailija
36/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ja bensaa ei.

Mökin vuokrasta oma osuus elleivät saa jotain muuta tilallesi. Jos juhannuksena osallistujamäärä on sama kuin ennen sairastumistasi niin ei tule häviötä heille rahallisesti.

Kannattaa yrittää neuvotella ennenkuin riitauttaa ja rikkoa välit. Eihän se nyt ole oikein, että joutuisivat perumaan aloittajan sairastumisen vuoksi.

Toisaalta tuntuu oudolta, että pitäisi maksaa ruoka ja bensa. Tietysti bensalaskun jako menee nyt uusiksi, siten ymmärrän osittain.

Oletan, että olette nuoria ja rahat tiukassa.

Vierailija
37/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos luonneanalyysistä. Mulle on ihan sama menevätkö ilman minua vai eivät. Pointti tässä on se, että pitääkö minun maksaa kaikesta, vaikka koko reissun voisi vielä maksutta perua, jos muiden budjetti kaatuu minun tulemattomuuteen.

Ilmeisesti mökistä olisi kuitenkin reilua maksaa, mutta nuo muut kulut mua ihmetyttää.

Ap

No minun mielestäni ei kyllä tarvitse mökistäkään maksaa. Edes parikymppisten ei pidä vetää budjettia niin tiukalle, että muutama kymppi sen kaataa. Montako teitä on?

Vierailija
38/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yleensä mökkivuora makseta etukäteen?

Vierailija
39/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sä nyt mökistä totta kai maksat koska ei sun sairastuminen voi muiden rahapussista olla pois. Mökkiä tuskin voi edes perua näin lyhyellä varoitusajalla. Ruuista ihan turha maksaa kun niitä ei ole vielä ostettu eikä syöty.

Vierailija
40/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin vasta huomaamaan, että juhannukseenhan on vielä aikaa.

Miten mahatauti kestää siihen saakka?

Jos jo nyt on päällä. Meneehän se ohi siihen mennnessä.

Vai miten tämä on ymmärrettävissä?

Vai ennakoitko jotenkin, että mahatauti iskee juuri ennen juhannusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan