Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän piti mennä kaveriporukalla mökille, mutta sain mahataudin enkä pääse. Olenko korvausvastuussa?

Vierailija
18.06.2021 |

Ystävieni mielestä minun pitäisi maksaa oma osuus mökin vuokrasta ja bensoista, vaikka en nyt pääse paikalle oksennuksen lentäessä. Jopa ruoasta, vaikka niitä ei ole vielä edes ostettu! Mitä mieltä vauvaraati on? Kuuluuko näin olla?

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oletko jo varannut koronatestin ap? Se on nyt ensimmäinen hoidettava asia.

Kävin testissä, tulos ei ole tullut.

Mökin vuokra on kiinteä hinta mökille (150€) ja siihen ei ole laskettu mitään henkilömäärää, eli sanoivat vain, että tähän hintaan saatte mökin viikonlopuksi käyttöön riippumatta paljon teitä on. Tuskin antavat halvemmalla, jos joku jää pois.

Ap

Vatsatauti on aika herkästi tarttuva tauti joten minusta on parempi että jäätkin kotiin, luulisi että kavereistasikin. Mökin vuokrahan on tosi edullinen, jos teillä on isompi porukka niin ei tuosta kauheata tappiota kavereillesi tule. Itse ehkä tarjoutuisin maksamaan osan mökkivuokrasta ihan hyvän tahdon eleenä jos tuosta on nyt tullut jo sanomista, mutta muut kulut saavat osallistujat hoitaa. Ethän sinä ole siellä ruokia syömässä, miksi maksaisit niistä? Jos ruokaa jää yli, niin kaverisi voivat varmaan jakaa ruokatarvikkeet.

Vierailija
42/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin vasta huomaamaan, että juhannukseenhan on vielä aikaa.

Miten mahatauti kestää siihen saakka?

Jos jo nyt on päällä. Meneehän se ohi siihen mennnessä.

Vai miten tämä on ymmärrettävissä?

Vai ennakoitko jotenkin, että mahatauti iskee juuri ennen juhannusta?

Missä puhuttiin juhannuksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin vuokrasta kyllä. Kannattaa aina nuo varauskulut jo heti periä heti, kun ihmiset ovat ilmoittautuneet mukaan.

Vierailija
44/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiko jossain että juhannuksena ovat menossa? En huomannut, ei ainakaan aloituksessa ollut. Itse käsitin että nyt tänä viikonloppuna.

Vierailija
45/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on näin, että maksat osuutesi mökin vuokrasta, muttet toetenkään bensoista/ruuista.

Jos vuokraisit mökin yksinäsi ja sairastuisit juuri ennen lähtöä, joutuisit joka tapauksessa maksamaan mökin tai ainakin jonkun osan siitä.

Voithan kysellä, jos joku tulisi tilallesi ja maksaisi osuutesi? Voisiko joku muu twidän yhteinen kaveri tulla?

Vierailija
46/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on näin, että maksat osuutesi mökin vuokrasta, muttet toetenkään bensoista/ruuista.

Jos vuokraisit mökin yksinäsi ja sairastuisit juuri ennen lähtöä, joutuisit joka tapauksessa maksamaan mökin tai ainakin jonkun osan siitä.

Voithan kysellä, jos joku tulisi tilallesi ja maksaisi osuutesi? Voisiko joku muu twidän yhteinen kaveri tulla?

Ehdota kavereillesi, että jonkun heidän siippansa lähtisi mukaan, varmasti jotakuta kiinnostaisi.

Vierailija
47/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peruminen kerran on mahdollista, ehdota sitä. Muut tekevät sen jälkeen ratkaisunsa vuokraavatko kuitenkin mökin ilman sinua tai yrittävätkö vielä saada jonkun tilallesi. Mihinkään ruokiin et tietenkään osallistu.

Vierailija
48/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus tuli mieleeni vahingossa, koska itse juuri mietin samaan aikaan omaa juhannuksenviettoani.

Ajatusvirhe, sorry.

Vierailija
49/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa osuutesi mökkivuokrasta, muita kuluja älä maksa.

Älä mieti tätä asiaa nyt enää.  Hoida itsesi kuntoon ja rentoudu. Sairastumiselle ei voi mitään.

Toisaalta, jos et oikeasti olisi halunnutkaan mennä kaveriporukalla sinne mökille, älä lupaudu jatkossa  mukaan vastaaville reissuille,  vaan jää ihan suosiolla kotiin..

Vierailija
50/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään maksa mitään. Vain ne jotka sinne menevät maksavat. Eiköhän sinun kannata nyt vaan estää ko ihmiset laitteisiisi ja keskittyä paranemiseen. Sielläpä tyhjätaskut keuhkoavat keskenään.

Tiesithän että mahaoireet on yksi koronan oire?

Vierailija
51/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa mökistä ei tarvitsi yksinkään maksaa, vaikka peruuntuisi viime tipassa. On eri asia, kun on tuttujen kautta. Joten turha verrata muuhun.

Vierailija
52/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuutesi mökin vuokrasta sun kuuluu maksaa, ruuista ja bensoista ei. En tajua miksi haluaisit muiden peruvan mökin ja pilaavan viikonlopunsa sinun sairastumisesi takia. Ikävä tietenkin ettet pääse, mutta ei se kavereidesi syy ole.

Nämä tällaiset monesti haluavat olla itse keksipisteessä. Siksi on kiva jos pystyy järjestämään asiat niin että voi kontrolloida toistenkin tekemiset, eli vedellä naruista ja marionetit sen kuin liikkuvat.

Kiitos luonneanalyysistä. Mulle on ihan sama menevätkö ilman minua vai eivät. Pointti tässä on se, että pitääkö minun maksaa kaikesta, vaikka koko reissun voisi vielä maksutta perua, jos muiden budjetti kaatuu minun tulemattomuuteen.

Ilmeisesti mökistä olisi kuitenkin reilua maksaa, mutta nuo muut kulut mua ihmetyttää.

Ap

No minun mielestäni ei kyllä tarvitse mökistäkään maksaa. Edes parikymppisten ei pidä vetää budjettia niin tiukalle, että muutama kymppi sen kaataa. Montako teitä on?

Neljä, jolloin maksu mökistä olisi 37,5€ per naama. Kun minä jäin nyt pois, jäisi jäljelle kolme osallistujaa eli 50€ per naama, jos minä en osallistu.

Mökille on matkaa aika paljon, arviolta 5h ajaa per suunta, bensoista tulee siis varmaan aika iso siivu ja sen takia varmaan haluaisivat multa rahaa niihinkin.

Ap

Vierailija
53/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä maksaisin oman osuuteni mökkivuokrasta kyseenalaistamatta yhtään. Ja jos kerran tilanne on nyt, olisin varmaan jo etukäteen maksanut. Kyydit ja ruoat sitten niiden kesken jotka lähtevät.

Vierailija
54/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ap puhui juhannuksesta?

Vierailija
55/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkivuokrasta maksat, muusta et. Pitäähän sinunkin syödä, vaikka et siellä mökillä olekaan. Tai sitten ystäväsi käyvät jo nyt kaupassa ja tuovat sinulle ruuat ja juomat, jotka voit nauttia kotonasi ja he nauttivat omansa mökillään. Siis jos halutaan tehdä asiat vaikeasti.

Vierailija
56/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi maksaa, lähtisin mukaan tietty. Saisivat sitten muutkin nauttia vatsataudista ja mahdollisesta koronasta. Ja kaverit olisi entisiä kyllä tollasen nillityksen jälkeen.

Vierailija
57/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne siat!

Vierailija
58/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kavereita!

Vierailija
59/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökin vuokrausta ei voisi perua, maksaisin osani. Jos voi, en maksaisi. Ruuasta ja bensoista - en tietenkään.

Vierailija
60/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että kaverisikaan sinun tilanteessasi maksaisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi