Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän piti mennä kaveriporukalla mökille, mutta sain mahataudin enkä pääse. Olenko korvausvastuussa?

Vierailija
18.06.2021 |

Ystävieni mielestä minun pitäisi maksaa oma osuus mökin vuokrasta ja bensoista, vaikka en nyt pääse paikalle oksennuksen lentäessä. Jopa ruoasta, vaikka niitä ei ole vielä edes ostettu! Mitä mieltä vauvaraati on? Kuuluuko näin olla?

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisesta summasta puhutaan tuon mökkivuokran osalta?

Se nyt on ainut mihin millään logiikalla pitää osallistua, jos siihenkään.

Ap menettää 37,50 tai muut maksavat lisää 12,50 per pää. Eli 150 € yhteensä.

Vierailija
102/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai näissä tapauksissa maksetaan se oma osuus mökkivuokrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin pienistä summista kiinni, eikö olisi voinut yrittää saada jonkun muun vielä ap:n tilalle? Kurjaa maksaa, jos ei pääse mukaan.

Vierailija
104/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyy kuluitta perumaan mökin niin sitten sun ei kuulu maksaa mitään. Muussa tapauksessa sinun kuuluisi maksaa oma osuutesi mökkivuokrasta koska siihen on yhdessä sitouduttu. Ruokia ja bensoja ei tietenkään tule sinun maksettaviksi.

Eipä kyllä kovin kaksinen ystävä sellainen ole, joka pilaisi ystävienkin mahdollisuuden mökkilomaan vain oman sairastumisen tähden.

Minun mielestäni taas ei ole kaksisia ystäviä sellaiset, joiden mielestä pitäisi osallistua kaikkiin kustannuksiin (näiden mielestähän pitäisi maksaa ruuastakin), vaikka ei pääse ilman omaa syytään mukaan. Itse maksaisin tuon lisämaksun, koska pääsisin reissuun ja olisin pahoillani sen puolesta, joka joutuu jäämään kotiin.

Tietenkään ruuista sun muusta ei tarvitse maksaa, mutta miten jollekin tulee edes mieleen, että omaa osuutta mökkivuokrasta ei tarvitsisi maksaa siihen vedoten että voihan muutkin perua reissunsa jos ei ole varaa? Entä jos kyse olisi niin isosta summasta, että muiden budjetti oikeasti kaatuisi siihen ja heidän olisi pakko perua reissu?

Ei kaikilla ole omaa mökkiä tai mahdollisuutta vuokrata sellaista aina kun haluaisi viettää mökkiviikonlopun. Ihan hyvin tällainen voi olla ainoa mahdollisuus koko kesänä ylipäätään päästä mökille. Tai entä jos tämä sattuisi olemaan ainoa viikonloppu pitkään aikaan kun pääsisi esimerkiksi ilman lapsia rentoutumaan kavereiden kanssa? Kolmen muunkin ihmisen viikonloppu pilalle tuosta vaan, mitä väliä? Minä en kehtaisi itseäni edes ystäväksi kutsua, jos edes harkitsisin jättäväni oman osuuteni mökin vuokrasta maksamatta siihen vedoten, että ei ystävienikään tarvitse saada nauttia ihanasta mökkiviikonlopusta, kun itse sairastun. Varsinkin kun näin lyhyellä varoitusajalla lisää rahaa saattaa olla kavereiden mahdotonta järjestää enää kattaakseen ne sairastuneen jättämät lisäkulut.

Miksi koko ajan esitetään, että entä jos? Entä jos ei voisi perua, entä jos olisi suurempi summa. Ei ole. Jokainen tapaus on omansa ja nyt puhutaan tästä.

Juuri näin. Ja oli tilanne mikä hyvänsä, ei ole mitään syytä, miksi ap ei maksaisi omaa osuuttaan mökin vuokrasta. Todellinen ystävä ei edes miettisi maksamatta jättämistä siihen vedoten, että muut voivat perua reissunsa myös ja pitää ikävää kotonaan sen sijaan. 🙂

Vierailija
105/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkivuokrasta ja kaikesta, josta on jo muodostunut kustannus, kuuluu maksaa osuus, koska siihen ei voi enää vaikuttaa,. Vielä ostamattomasta ruoasta tai muista kuluvista kustannuksista ei.

Mökki olisi kyllä vielä mahdollista veloituksetta perua, jos muiden reissubudjetti on minun maksamattomuudesta kiinni.

Vähän kyllä harmittaa tämä. Kalliiksi tulee, vaikkei edes matkaan pääse.

Haiskahtaa provolta. Mikä mökki on mahdollista perua vielä saapumispäivänä tai sitä edeltävänä? Kerropa, minkä kautta vuokrattu.

Tämä ei ole mikään yleisessä jaossa oleva mökki vaan yhden meistä tuttavaperheen mökki, jota eivät normaalisti edes vuokraa. Joten kyllä, se olisi mahdollista perua vaikka heti ja hintaa siitä ei tulisi. Näin ovat omistajat itse sanoneet.

Ja mulle ei nyt ole mitään väliä uskooko täällä tuntemattomat mun mahatautiin vai eivät. Jokainen oksennustaudin kärsinyt tietää, ettei sitä voi siirtää itselle mieluiseen ajankohtaan.

Ap

Jos näin on, että mökki on mahdollista vielä perua, se tietenkin perutaan. Muut päättävät sitten keskenään, lähtevätkö silti. 

Vierailija
106/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä kavereita oO

Vierailija
107/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyy kuluitta perumaan mökin niin sitten sun ei kuulu maksaa mitään. Muussa tapauksessa sinun kuuluisi maksaa oma osuutesi mökkivuokrasta koska siihen on yhdessä sitouduttu. Ruokia ja bensoja ei tietenkään tule sinun maksettaviksi.

Eipä kyllä kovin kaksinen ystävä sellainen ole, joka pilaisi ystävienkin mahdollisuuden mökkilomaan vain oman sairastumisen tähden.

Minun mielestäni taas ei ole kaksisia ystäviä sellaiset, joiden mielestä pitäisi osallistua kaikkiin kustannuksiin (näiden mielestähän pitäisi maksaa ruuastakin), vaikka ei pääse ilman omaa syytään mukaan. Itse maksaisin tuon lisämaksun, koska pääsisin reissuun ja olisin pahoillani sen puolesta, joka joutuu jäämään kotiin.

Tietenkään ruuista sun muusta ei tarvitse maksaa, mutta miten jollekin tulee edes mieleen, että omaa osuutta mökkivuokrasta ei tarvitsisi maksaa siihen vedoten että voihan muutkin perua reissunsa jos ei ole varaa? Entä jos kyse olisi niin isosta summasta, että muiden budjetti oikeasti kaatuisi siihen ja heidän olisi pakko perua reissu?

Ei kaikilla ole omaa mökkiä tai mahdollisuutta vuokrata sellaista aina kun haluaisi viettää mökkiviikonlopun. Ihan hyvin tällainen voi olla ainoa mahdollisuus koko kesänä ylipäätään päästä mökille. Tai entä jos tämä sattuisi olemaan ainoa viikonloppu pitkään aikaan kun pääsisi esimerkiksi ilman lapsia rentoutumaan kavereiden kanssa? Kolmen muunkin ihmisen viikonloppu pilalle tuosta vaan, mitä väliä? Minä en kehtaisi itseäni edes ystäväksi kutsua, jos edes harkitsisin jättäväni oman osuuteni mökin vuokrasta maksamatta siihen vedoten, että ei ystävienikään tarvitse saada nauttia ihanasta mökkiviikonlopusta, kun itse sairastun. Varsinkin kun näin lyhyellä varoitusajalla lisää rahaa saattaa olla kavereiden mahdotonta järjestää enää kattaakseen ne sairastuneen jättämät lisäkulut.

Miksi koko ajan esitetään, että entä jos? Entä jos ei voisi perua, entä jos olisi suurempi summa. Ei ole. Jokainen tapaus on omansa ja nyt puhutaan tästä.

Juuri näin. Ja oli tilanne mikä hyvänsä, ei ole mitään syytä, miksi ap ei maksaisi omaa osuuttaan mökin vuokrasta. Todellinen ystävä ei edes miettisi maksamatta jättämistä siihen vedoten, että muut voivat perua reissunsa myös ja pitää ikävää kotonaan sen sijaan. 🙂

Ei, vaan koska on mahdollista vielä perua, asia on sitä myöten selvä, että mökki tällä porukalla perutaan. Muut miettivät sitten keskenään, lähtevätkö toisella kokoonpanolla. Ap:lla jo muutenkin kurja olo sairaana, vielä muka pitäisi miettiä muiden kivaa. Ei noin, vaan muiden tulee miettiä ap:ta, ettei hänen olonsa ole vielä kurjempi, maksut muka päälle kun vielä sairaana jo on eikä pääse. Ei noin, ei terveet ystävät noin itsekkäitä ole ja sairaan kustannuksella vietä hauskaa, varsinkin kun mökki on peruttavissa.

Vierailija
108/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin tietenkin oman osuuteni mökin vuokrasta, mutta muille vaatimuksille en edes kallistaisi korvaani. Ruokakuluihin osallistuisin vain jos minulle olisi ostettu jo etukäteen jotain omaan erityisruokavaliooni kuuluvia ruokia, joita muut eivät käytä.

Vierailija
109/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ollaan vuokraamassa tietynkokoisella porukalla mökkiä, reissun mukavuuteen vaikuttaa se, kuinka paljon tilaa on kenelläkin. Alkuperäisissä suunnitelmissa kun oli enemmän porukkaa mukana, kaikilla on ahtaampaa. Joku joutuu nukkumaan sohvalla tai jakamaan huoneen jonkun vieraan kanssa. Nyt kun AP jää pois, on väljempää ja niin muodoin mukavampaa. Muut saavat siis paremmat olosuhteet. Kysymys onkin siis reissuun lähtijöille, ovatko he valmiit maksamaan reissun laatutason paranemisesta seuraavan lisähinnan matkastaan. Jos ei, peruvat reissun

AP:lla ei ole velvollisuutta maksaa muiden reissun laadun kohottamista.

Jos tämä ei mene perille, voi huomauttaa, että laatutaso nousee siitäkin, että matkalla ei ole vatsataudin levittäjää mukana. Ja jos ei sittenkään mene perille, niin sitten tuttavuussuhde poikki. Täyspäisiäkin ihmisiä löytyy ystäviksi.

Mielenkiintoinen logiikka. Itse rakastan ystäviäni ja viihdyn heidän seurassaan niin paljon, että jos joku joutuisi jäämään pois yhdessä suunnitellulta reissulta, katsoisin sen ennemminkin laskevan reissun laatua kuin lisäävän sitä. Mutta meitä on tietty moneen junaan...😁

Näitä kavereita nyt tuntuu valitettavasti kiinnostavan lähinnä raha ja oma kiva ja biletys.

Vierailija
110/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisesta summasta puhutaan tuon mökkivuokran osalta?

Se nyt on ainut mihin millään logiikalla pitää osallistua, jos siihenkään.

Ap menettää 37,50 tai muut maksavat lisää 12,50 per pää. Eli 150 € yhteensä.

Tässä yksi syy lisää ap:n puolesta. Lisäkustannus on muille paljon pienempi, lisäksi he saavat enemmän tilaa sekä autossa että mökissä. Ap ei saa mitään hyötyä, vain kurjemman olon jo kurjassa tilanteessa.

Vierailija
111/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aikuiset ja normaalit ihmiset ottaisivat heti puhelinneuvottelun, että miten menetellään. Peruvatko muut koko mökin vai miten. Toinen vaihtoehto on spekuloida tällä palstalla!

Vierailija
112/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, aikuiset ja normaalit ihmiset ottaisivat heti puhelinneuvottelun, että miten menetellään. Peruvatko muut koko mökin vai miten. Toinen vaihtoehto on spekuloida tällä palstalla!

Ihan hyvä se on täältä saada ensin vähän näkökulmia asiaan, ei siinä mitään pahaa ole. Mahataudissa oksun lentäessä kun ei ole parhaissa neuvotteluasemissa muutenkaan.

Vierailija
113/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkivuokrasta ja kaikesta, josta on jo muodostunut kustannus, kuuluu maksaa osuus, koska siihen ei voi enää vaikuttaa,. Vielä ostamattomasta ruoasta tai muista kuluvista kustannuksista ei.

Mökki olisi kyllä vielä mahdollista veloituksetta perua, jos muiden reissubudjetti on minun maksamattomuudesta kiinni.

Vähän kyllä harmittaa tämä. Kalliiksi tulee, vaikkei edes matkaan pääse.

Haiskahtaa provolta. Mikä mökki on mahdollista perua vielä saapumispäivänä tai sitä edeltävänä? Kerropa, minkä kautta vuokrattu.

Tämä ei ole mikään yleisessä jaossa oleva mökki vaan yhden meistä tuttavaperheen mökki, jota eivät normaalisti edes vuokraa. Joten kyllä, se olisi mahdollista perua vaikka heti ja hintaa siitä ei tulisi. Näin ovat omistajat itse sanoneet.

Ja mulle ei nyt ole mitään väliä uskooko täällä tuntemattomat mun mahatautiin vai eivät. Jokainen oksennustaudin kärsinyt tietää, ettei sitä voi siirtää itselle mieluiseen ajankohtaan.

Ap

Haloo.

Onko sinusta reilua, että muut eivät pääse, koska SINÄ et pääse. Miksi ihmeessä sen pitäisi vaikuttaa muihin: muiden menoihin ja kuluihin!!

MAKSA OSUUTESI. Varsinkin, jos haluat olla vielä väleissä!

Raha on jo varattuna tähän menoon joka tapauksessa sinulla.

Miksi muut eivät pääsisi jos ap ei ole maksamassa omaa osuuttaan reissusta? Tuskinpa niistä bensoistakaan nyt ihan älyttömiä summia tulee, eli oikeasti kavereiden ylimääräinen kustannus lienee ehkä jotain 30 euron luokkaa, kannattaako tuosta nyt alkaa vääntämään? Etenkin jos toinen on kipeä.

Vierailija
114/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteaisin että olen sairaana ja että jos kaverisi ovat niin empatiakyvyttömiä etteivät odota edes toipumistasi rahanhimossaan, ovat he hyvin nopeasti entisiä kavereita.

Vierailija
115/127 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaista pitää kysyä? Yhteisvuokrattu mökki, joten ihan sama mistä syystä jää pois. Mitä jos joku kavereista ilmoittaisi matka-aamulla, että en mä tulekaan maksakaa te se loppukin… Jos on vakuutus, vakuutus saattaa kattaa jotain. bensat ja ruoka on sitten eri asia.. jokainen ostaa omat eväänsä ja bensakulut ei voi montaa erkkiä olla suuremmat…

Vierailija
116/127 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaista pitää kysyä? Yhteisvuokrattu mökki, joten ihan sama mistä syystä jää pois. Mitä jos joku kavereista ilmoittaisi matka-aamulla, että en mä tulekaan maksakaa te se loppukin… Jos on vakuutus, vakuutus saattaa kattaa jotain. bensat ja ruoka on sitten eri asia.. jokainen ostaa omat eväänsä ja bensakulut ei voi montaa erkkiä olla suuremmat…

Mökkiä ei ole vielä vuokrattu. Se on vasta varattu. Kenellekään ei ole tullut vielä kuluja. 

Vierailija
117/127 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia keskusteluita käytte edes. Tottakai maksat viipaleesi sitä mökinvuokrasta. Ruuasta et maksa. Omassa kaveripiirissä ei tarvisi edes keskustella asiasta, koska olemme toimeentulevia ja fiksuja ihmisiä, jotka ei ala riidellä rahasta.

Vierailija
118/127 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin pienistä summista kiinni, eikö olisi voinut yrittää saada jonkun muun vielä ap:n tilalle? Kurjaa maksaa, jos ei pääse mukaan.

Se vasta kurjaa olisikin sille tilalle tulevalle, jos (jälleen kerran) huomaisi, että ei alunperin mahtunut mukaan, mutta kelpaa kyllä hätävaraksi pienentämään kustannuksia.

Vierailija
119/127 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituisia keskusteluita käytte edes. Tottakai maksat viipaleesi sitä mökinvuokrasta. Ruuasta et maksa. Omassa kaveripiirissä ei tarvisi edes keskustella asiasta, koska olemme toimeentulevia ja fiksuja ihmisiä, jotka ei ala riidellä rahasta.

Tekstisi perusteella kaveripiirissäsi näyttäisi olevan ainakin yksi ihminen, joka ei välttämättä ole niin fiksu kuin kernaasti antaa ymmärtää.

Vierailija
120/127 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille, että jos sä maksat mökistä, niin sä tuut sitten sinne yrjöämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän