Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia

Vierailija
17.06.2021 |

Kommentit (1943)

Vierailija
1921/1943 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee eteenpäin - siis Valtiokonttoriinko?

Vierailija
1922/1943 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli maili että asia lähtee vasta eteenpäin.. Menee noin vuosi että saa korvauksia.. Voi jösses

Miten se voi olla mahdollista, että korvauksien saamiseen menisi vuosi, monethan ovat jo saaneet korvauksia:

https://yle.fi/a/74-20139279

Mistä sait mailin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/1943 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällä hetkellä korvauspäätöksen saa Valtiokonttorilta noin vuoden kuluessa siitä, kun korvaushakemus on jätetty Valtiokonttoriin"

Vierailija
1924/1943 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tällä hetkellä korvauspäätöksen saa Valtiokonttorilta noin vuoden kuluessa siitä, kun korvaushakemus on jätetty Valtiokonttoriin"

kiva, pitää kyllä miettiä että kannattaako koko prosessi sitten. Pyysin Kelasta ne paperit, niin ihme kyllä siellä ei ollut mitään muita kirjauksia kun vain henkilötiedot, ei sanaakaan sisällöstä 2 käynnin osalta, sen enempää en siis käynyt. Kai tästä sen halvimman luokan mukaan olisi mahdollisuus korvaus saada, mutta jos siitä jää nippanappa parisataa kouraan tai vähemmän, niin kannattaako. Onko ton lakifirman kanssa asiointi kuinka suoraviivaista vai vaatiiko useamman viestinvaihdon, soiton tms. nimim. lasken tuntihintaa tässä omalle työlle :). Ja edelleenkin ei naurun aihe heille, josta meni arkaluontoista tietoa maailmalle, kaikki tsempit teille tähän sotkuun ja toivottavasti saatte kunnon korvaukset vaikka ne aika vähäisiä ovatkin.

Vierailija
1925/1943 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo kuullut mitään vuoteen. Ei ole vielä edes oikeudessa ilmeisesti käsitelty. Ja vakuutusyhtiönä mulla Lähitapiola.

Vierailija
1926/1943 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lähde tälle tiedolle on mikä?

Vierailija
1927/1943 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika, lähde on sähköposti minkä sain kun olen tässä keississä mukana.

Itse en ole saanut edes Kelalta mitään postia vaikka pyysin niitä omia tietojani 3kk sitten.

Vierailija
1928/1943 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvänen aika, lähde on sähköposti minkä sain kun olen tässä keississä mukana.

Itse en ole saanut edes Kelalta mitään postia vaikka pyysin niitä omia tietojani 3kk sitten.

Valtiokonttoristako sähköposti tuli vai mistä? Samassa keississä olen itsekin mukana, mutta en ole tällaista tietoa sähköpostilla saanut.

Vierailija
1929/1943 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamo-kokonaisuuden tuomioistuinkäsittely  Helsingin hovioikeudessa

https://tuomioistuimet.fi/hovioikeudet/helsinginhovioikeus/fi/index/vas…

Vastaamo -kokonaisuuteen liittyvä rikosasia on tullut vireille Helsingin hovioikeudessa 24.6.2024, asian käsittely alkaa 19.8.2025

Vierailija
1930/1943 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä sekoilua hovioikeudelta: 20 asianosaisen nimet ja osoitteet menivät sekaisin, ihmiset saaneet siis toisille osoitettuja kirjeitä. 🤦

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/97c29c76-089b-49af-832c-9f0bfb172430

Vierailija
1931/1943 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun onnistuu lopulta saada postia, se onkin oikeasti osoitettu jollekulle toiselle.

Vierailija
1932/1943 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun onnistuu lopulta saada postia, se onkin oikeasti osoitettu jollekulle toiselle.

🤣

Tämä koko prosessi vaatii kyllä erittäin pitkiä hermoja meiltä asianosaisilta.

Vierailija
1933/1943 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aikanaan vaatinut vahingonkorvauksia mutta rikosilmoituksen tein. Nyt aloin miettimään että pitäisikö vielä ton lakifirman kautta vaatia. Mitään ylimääräistä en jaksaisi selvitellä ja kuvakaappaukset kiristysviesteistäkin on hävinneet ja tietokone vaihtunut moneen kertaan vaikka jonnekin ne varmaan silloin tallensin. Yksi meili oli tallessa kyllä, jossa ilmoitin Vastaamoon saaneeni kiristysviestejä. Mulla oli siis yksi ainoa tutustumiskäynti eli vaan hlötiedot kirjattuina. Mutta, tän jälkeenhän on ollut se Wilma:n/Helsingin kaupungin tietovuoto myös... että missähän kaikkialla se oma hetu mahtaakaan seikkailla. Luottokielto on ja osoitteenmuutoskiellot jne. Kyllähän tästä on ollut haittaa ja huolta kuitenkin. 

Vierailija
1934/1943 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI sanoo mahdollisesta vakuutusmaksun korotuksesta oikeusturvavakuutuksen käytön johdosta näin: 

Kyllä, oikeusturvavakuutuksen käyttäminen voi joissain tapauksissa nostaa vakuutusmaksua. Vakuutusyhtiöt arvioivat riskiä vakuutusten perusteella, ja jos vakuutuksenottaja on käyttänyt oikeusturvavakuutusta, se voi merkitä suurempaa riskiä tulevaisuudessa. Tämä voi johtaa vakuutusmaksujen korotukseen tai vakuutusehtojen tiukentamiseen. 

Käytännössä vakuutusyhtiöt voivat kohdella oikeusturvavakuutuksen käyttöä eri tavoin: 

**Vahingonkorvaus: **

Jos vakuutuksenottaja on joutunut käyttämään oikeusturvavakuutusta usein, tai kyseessä on ollut laaja ja kallis oikeusjuttu, vakuutusmaksu voi nousta.

**Omavastuu: **

Vakuutusehdoissa voi olla sovittu omavastuusta, joka voi nousta oikeusturvavakuutuksen käytön myötä. Tämä tarkoittaa, että vakuutuksenottajan on maksettava suurempi osuus kuluista itse.

**Vakuutusehtojen muutokset: **

Vakuutusyhtiö voi muuttaa vakuutusehtoja ja korottaa maksuja tai rajoittaa korvattavia kuluja, jos vakuutuksenottaja on käyttänyt oikeusturvavakuutusta usein.

**Vakuutuksen irtisanominen: **

Jos vakuutuksenottaja on käyttänyt vakuutusta paljon ja kuluja on kertynyt paljon, vakuutusyhtiö voi irtisanoa vakuutuksen.

On kuitenkin huomioitava, että vakuutusyhtiöiden käytännöt vaihtelevat, ja kaikki vakuutusyhtiöt eivät automaattisesti korota maksuja oikeusturvavakuutuksen käytön perusteella. On suositeltavaa tutustua oman vakuutusyhtiön ehtoihin ja keskustella heidän kanssaan, jos on epäilyksiä maksujen korotuksesta. 

Mietin lähinnä, onko enemmän haittaa vai hyötyä lähteä noita korvauksia hakemaan. Pohjantähdessä on vakuutus.

Vierailija
1935/1943 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä nyt pohdintoja 2 viimeisimmän viestin jatkoksi... angstasin kyllä tän Vastaamojutun vuoksi ihan sitäkin, että kun hain töitä, joita varten tehtiin turvallisuusselvitys, niin haittaako joku mun luottokielto tai muuten tän uhrina olo työn saantia. Ja oma ura voi kärsiä, jos ei voi(si) mitään julkisia profiileja pitää missään jne. (kuten suositeltiin ettei kannattaisi). Ehkä näitä voisi käyttää perusteluna myös, vaikkei varsinaista ansionmenetystä pystykään osoittamaan.

Vierailija
1936/1943 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjantähti, joka juuri uudisti henkilövakuutuksiaan, on myös näköjään muuttanut yleisiä sopimusehtojaan (en oikein nyt ota selvää koskeeko myös oikeusturvavakuutusta mutta ehkä) "Yleiset ehdot: Lisäksi olemme lisänneet ehtoon poikkeuksellisia tilanteita, että vakuutus ei korvaa vahinkoa, jonka syntymiseen on suoraan tai epäsuorasti vaikuttanut tietojärjestelmää tai -verkkoa häiritsevä tai vahingoittava toimi kuten kyberhyökkäys tai tällaisella toimella uhkaaminen." Ehkä juuri osin tämän casen vuoksi?

Toki, jos juristien kautta voisi saada korvauksia vaikkei vakuutusyhtiö maksaisikaan heidän palkkiotaan, niin voisihan korvausta heidän avustuksellaan hakea (käsitin että se olisi yhä mahdollista).

Vierailija
1937/1943 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä nyt pohdintoja 2 viimeisimmän viestin jatkoksi... angstasin kyllä tän Vastaamojutun vuoksi ihan sitäkin, että kun hain töitä, joita varten tehtiin turvallisuusselvitys, niin haittaako joku mun luottokielto tai muuten tän uhrina olo työn saantia. Ja oma ura voi kärsiä, jos ei voi(si) mitään julkisia profiileja pitää missään jne. (kuten suositeltiin ettei kannattaisi). Ehkä näitä voisi käyttää perusteluna myös, vaikkei varsinaista ansionmenetystä pystykään osoittamaan.

sama, itse pääsin perusmuotoiseen selvitykseen vielä, Supo kyseli kahteen kertaan mun luottotietoja( saan aina ilmoituksen näistä), mutta läpi meni eli ilmeisesti näkevät kuitenkin että itse asetettu luottokielto eikä talousasiat sössitty seuraus. Mutta kyllä tämä monenlaista säätöä tuottaa jatkossakin. Sitä aikaa odotellessa että hetu irroitetaan näistä tunnistautumiskuvioista.

Vierailija
1938/1943 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en aikanaan vaatinut vahingonkorvauksia mutta rikosilmoituksen tein. Nyt aloin miettimään että pitäisikö vielä ton lakifirman kautta vaatia. Mitään ylimääräistä en jaksaisi selvitellä ja kuvakaappaukset kiristysviesteistäkin on hävinneet ja tietokone vaihtunut moneen kertaan vaikka jonnekin ne varmaan silloin tallensin. Yksi meili oli tallessa kyllä, jossa ilmoitin Vastaamoon saaneeni kiristysviestejä. Mulla oli siis yksi ainoa tutustumiskäynti eli vaan hlötiedot kirjattuina. Mutta, tän jälkeenhän on ollut se Wilma:n/Helsingin kaupungin tietovuoto myös... että missähän kaikkialla se oma hetu mahtaakaan seikkailla. Luottokielto on ja osoitteenmuutoskiellot jne. Kyllähän tästä on ollut haittaa ja huolta kuitenkin. 

Kannattaa laittaa menemään! Ei multakaan mitään kuvakaappauksia tai todistuksia kiristysmaileista vaadittu. Aina kannattaa yrittää! Heiltä tulee kyllä kattava viesti mitä tarvitsevat.

Vierailija
1939/1943 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan pyytänyt saada tietojaan Kelalta (se toimintansa lopettaneet-homma)? Olen odottanut yli 4kk jo!

Vierailija
1940/1943 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain Kelalta kyllä nopeammin ne tiedot, mutta siitä on aikaa jo 1,5 vuotta. Noin muuten kyllä tuntuu, ettei tässä asiassa tapahdu yhtikäs mitään, ei ole käräjäoikeuden vahvistusta eikä korvaushakemusta Valtiokonttoriin (Pajulan toimesta). Kai sitten seuraava "jännitettävä" asia on se, miten tuossa hovioikeuden käsittelyssä käy. Ja kävi miten kävi, eikös Kivimäki joka tapauksessa ole kohta vapaalla jalalla taas. Se olisi myös oikein hyvä, jos siitä toisesta epäillystä saataisiin oikeudenkäynti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi