Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia

Vierailija
17.06.2021 |

Kommentit (1943)

Vierailija
1/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ihmiset ovat hakkereiden, ei vastaamon uhreja.

Vierailija
2/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on se saatava summa jota haetaan ja miten se todistetaan? Yksityisyys on viety.

Selvä hyötyjä on firma joille maksettiin luottokielloista lähes kaksi miljoonaa euroa. Joka kielto vanhenee pian eli jos mitään mieltä on tuomarilla, hän määrää että luottokiellot on pysyvästi voimassa tai että uusinnat on maksuttomia.

Olen muuten epäillyt niitäkin.

Tämä on kaikin puolin törkeää muutenkin, ja sitten asiakkaiden pitäisi päättää jatkosta, voimatta siihen kuitenkaan vaikuttaa. Niin huonosti hoidettu ettei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tajunnut tuosta hakuohjeesta mitään vaikka olen maisteri. Mikä summa ja paljonko tullut korkoa yms. Voinko hakea muuta kuin korvausta luottokielloista? En vaan ymmärrä tuota kapulakieltä.

Vierailija
4/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tajunnut tuosta hakuohjeesta mitään vaikka olen maisteri. Mikä summa ja paljonko tullut korkoa yms. Voinko hakea muuta kuin korvausta luottokielloista? En vaan ymmärrä tuota kapulakieltä.

En osaa täyttää edes tätä ensimmäistä kohtaa: 1. saatavan pääoma, pääomalle kertynyt korko konkurssin alkamiseen 15.2.2021 asti, konkurssin alkamisen jälkeiseltä ajalta vaadittava korko sekä viivästyskorko ja muut viivästysseuraamukset tai, jos saatavan määrää tai enimmäismäärää ei voida ilmoittaa, syy siihen;

Vierailija
5/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä on se saatava summa jota haetaan ja miten se todistetaan? Yksityisyys on viety.

Selvä hyötyjä on firma joille maksettiin luottokielloista lähes kaksi miljoonaa euroa. Joka kielto vanhenee pian eli jos mitään mieltä on tuomarilla, hän määrää että luottokiellot on pysyvästi voimassa tai että uusinnat on maksuttomia.

Olen muuten epäillyt niitäkin.

Tämä on kaikin puolin törkeää muutenkin, ja sitten asiakkaiden pitäisi päättää jatkosta, voimatta siihen kuitenkaan vaikuttaa. Niin huonosti hoidettu ettei mitään.

Täältä voi katsoa lisäneuvoja mm. sen suhteen, mistä asioista korvausta voi hakea:

Korvauksia voi saada joissain tapauksissa esimerkiksi 

* toimenpiteiden aiheuttamista kuluista, joilla suojaudut suuremmilta vahingoilta, esimerkiksi luottokiellosta 

* henkisestä kärsimyksestä 

* henkilötietojesi väärinkäytön aiheuttamista taloudellisista vahingoista, kuten pikavippien ottamisesta nimissäsi.

https://www.riku.fi/oppaat-ja-ohjeet/vahingonkorvaukset-rikosvahingoiss…

Ja esim. täältä, miten paljon korvausta voisi mahdollisesti vaatia:

Mielestämme oikeus- ja ratkaisukäytäntöön perustuva määrällisesti perusteltu vaatimus loukkauksen aiheuttamasta kärsimyksestä on 1.000-2.000 euroa niiden henkilöiden kohdalla, joiden tietoja ei ole julkaistu tor-verkossa. Niiden kohdalla, joiden tietoja on todisteellisesti julkaistu, voi vaatimus olla 5.000-10.000 euroa luokkaa, tapauksesta riippuen.

https://potilasvahinkoapu.fi/ajankohtaista/vahingonkorvausvaateet-vasta…

Vierailija
6/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sieltä ei saa mitään Joten ihan sama

Palkkavelat ja verot otetaan Ensin. Muille jää mitä jää

Vierailija
7/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietomurron uhrit ovat sekä hakkereiden että Vastaamon uhreja, Vastaamo oli käsitellyt huolimattomasti arkaluonteisia henkilötietoja tietosuoja-asetuksen vastaisesti. ap

Vierailija
8/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama, tosin en ole edes maisteri ;D

Laitoin tuonne aiempaan kommenttiin linkkejä, mistä asioista voi hakea korvausta ja mikä voisi olla korvauksen määrä, oiskohan niistä apua? :)

Vierailija
9/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sieltä ei saa mitään Joten ihan sama

Palkkavelat ja verot otetaan Ensin. Muille jää mitä jää

No ainakaan ei saa, jos ei edes hae, yrittänyttä ei laiteta!

Vierailija
10/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa täyttää edes tätä ensimmäistä kohtaa: 1. saatavan pääoma, pääomalle kertynyt korko konkurssin alkamiseen 15.2.2021 asti, konkurssin alkamisen jälkeiseltä ajalta vaadittava korko sekä viivästyskorko ja muut viivästysseuraamukset tai, jos saatavan määrää tai enimmäismäärää ei voida ilmoittaa, syy siihen;

On kyllä melkoista tekstiä, ei tuosta ota tolkkua, oiskohan se saatavan pääoma sitten se korvauksen määrä? Onneksi sitä vaatimusta voi jälkikäteen täydentää:

– Tärkeintä on, että vaatimus on toimitettu määräpäivään mennessä. Perusteluita voi tarkentaa myöhemminkin konkurssipesän niin vaatiessa.

https://www.riku.fi/vahingonkorvausten-hakeminen-vastaamon-konkurssipes…

Vierailija
11/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää jos hakemuksen voi jättää vain sähköpostitse kun sähköpostinkin tietoturva on tunnetusti surkea.

Kynnyskysymys:

Jos anonymiteetistä on edes jotain jäljellä, miten asiat voisi hoitaa vaarantamatta sitä yhtään enempää?

Vierailija
12/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt sentään noinkaan, jos kerran Vastaamon tietojärjestelmät oliat kelvottomat turvallisuuden kannalta.

Kyllä joku vastuu on palvelun tuottajallakin oltava tai muuten turvallisuudesta ei vällitetä tippaakaan.

Vierailija
13/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää jos hakemuksen voi jättää vain sähköpostitse kun sähköpostinkin tietoturva on tunnetusti surkea.

Kynnyskysymys:

Jos anonymiteetistä on edes jotain jäljellä, miten asiat voisi hoitaa vaarantamatta sitä yhtään enempää?

Hyvä pointti! Toisaalta ite vähän ajattelen, että koska tiedot on jo menneet ja netissä, ei tässä enää hirveän paljon lisävahinkoa voi enää tulla... Ehkä täältä voisi kysellä, onko mitään muuta mahdollisuutta lähettää vaatimusta, esim. toimittamalla se DLA Piperille itse (jos sattuisi vaikka asumaan pääkaupunkiseudulla) tai postitse:

vastaamo.konkurssi(at)fi.dlapiper.com

tai

DLA Piper Finland Attorneys Ltd.

Fabianinkatu 23,

00130, Helsinki

Finland

Email

helsinkioffice@dlapiper.com

Telephone

+358 9 4176 030

Vierailija
14/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vois kerääntyä ja lähteä hakemaan vastaamon kassasta sitä oikeutta. Sehän pyörii vieläkin, eli rahaa kyllä löytyy?

Vierailija
15/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vois kerääntyä ja lähteä hakemaan vastaamon kassasta sitä oikeutta. Sehän pyörii vieläkin, eli rahaa kyllä löytyy?

Ei se kyllä enää pyöri, Psykoterapiakeskus Vastaamo Oy asetettiin konkurssiin 15.2.2021 ja toiminta päättyi 1.3.2021.

Vierailija
16/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoituksen jälkeen poliisista sanottiin, ettei tarvitse tai hyödytä tehdä mitään ennen kuin sieltä on tullut postia aiheeseen liittyen ja voi mennä vaikka kuinka kauan. IS:n uutinen on ristiriidassa siihen nähden.

Vierailija
17/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvausvaatimus perusteluineen: päätyykö sekin nettiin ja iltalehtiin?

Jos nimi ei ole vielä ollut tor-verkossa, korvausvaatimuksen jälkeen yksityisyydestä ei kai ole mitään jäljellä vai miten mahtaa mennä?

Vierailija
18/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvausvaatimus perusteluineen: päätyykö sekin nettiin ja iltalehtiin?

Jos nimi ei ole vielä ollut tor-verkossa, korvausvaatimuksen jälkeen yksityisyydestä ei kai ole mitään jäljellä vai miten mahtaa mennä?

Eikös tor-verkossa kaikkien nimet ollut, mutta vain osan terapiakeskustelut?

Vierailija
19/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoituksen jälkeen poliisista sanottiin, ettei tarvitse tai hyödytä tehdä mitään ennen kuin sieltä on tullut postia aiheeseen liittyen ja voi mennä vaikka kuinka kauan. IS:n uutinen on ristiriidassa siihen nähden.

Jos poliisin sanoma koski hakkereita? Oli miten oli, ajattelin huomenna kysyä asiaa Rikosuhripäivystyksestä, josko osaisivat neuvoa, onko vaatimut tarpeen.

Vierailija
20/1943 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poliisin sanoma koski hakkereita? Oli miten oli, ajattelin huomenna kysyä asiaa Rikosuhripäivystyksestä, josko osaisivat neuvoa, onko vaatimut tarpeen.

Kysy ja kertoisitko mitä vastattiin, itse en ehdi edes kysyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän