Olen kehittänyt testin. Vastaa tähän kysymykseen TÄYSIN REHELLISESTI:
Kuulet että joku sinulle täysin tuntematon, kolmen pienen lapsen äiti on kuolemassa syöpään. Mitä ajatelet ensimmäiseksi?
a) tunnet sääliä ja surua naisen puolesta
b) ajattelet, että onneksi se en ole minä
c) ajattelet, että se voisin aivan hyvin olla minä.
Kommentit (28)
Ensin A (hirveä tragedia koko perheelle, jos äiti kuolisi. Pelkkä sairauskin on jo rankka)
Sitten C (Kuvittelen useimmiten itseni tuollaiseen uutiseen jonkun henkilön paikalle, ja siitä nousee pala kurkkuun. Jos se olisinkin minä, joka miettisin, miten mies pärjää ilman minua lasten kanssa..jne)
Ja lopuksi B (onneksi meillä ei ole tuollaista kamalaa tapahtunut, huojentuntu olo. Mutta samalla ajatus siitä, että koskaan ei tiedä, miten elämässä käy)
Pystyn asettumaan hänen aemaansa, koska olen itsekin kolmen pienen lapsen äiti, voin vain kuvitella millaista tuskaa hän tuntee. Silti en osaa olla iloinen eten se ole minä.
Tulokset
a) Olet nainen
b) Olet mies
c) Olet nainen
Ensimmäinen ajatus oli että voi kauheaa kuinka surullista. Vasta vaihtoehtoja lukiessa tuli mieleen, että niin joo, sehän voisin olla minäkin...
ikäviä juttuja. Kaikki murhat, sodat, taudit - niiltä on vaan pakko sulkea korvat ja silmät. Muuten saan monia unettomia öitä ja huonon omantunnon siitä, että itsellä näennäisesti kaikki hyvin.
Järjestykseen vaikuttaa se, että olen sairastanut syövän kaksi kertaa ja muutenkin ollut vakavasti sairas.
miten testi jatkuu?