Porvoo Airlines - tervetuloa lennolle!
Hyvät matkustajat, tervetuloa Porvoo Airlinesien lennolle Munsalaan.
Kapteenimme on tänään farkkuasuun pukeutunut Hopea Kettu, ja matkustamosta vastaamme minä, Perseilevä Peikonlehti, sekä saunaillassa telakoitunut stuerttimme. Toivomme, että viihdytte lennollamme. Lentoaikamme on tänään noin 12 tuntia.
Tarjoilemme teille illallisen, jonka voitte valita herkullisista vaihtoehdoistamme:
A) 200g makaronilaatikkoa
B) Pestyä jauhenlihaa
C) Raikkaita voileipiä
Jälkiruoaksi olisi vanukkaita, jos mies ei olisi syönyt niitä.
Koneen takaosasta löytyy pieni baari, jossa vitosen matkustajat voivat iskeä kympin matkustajia heitä kuitenkaan saamatta. Tasonne on merkitty boarding passiinne.
Olemme aamuvirkku lentoyhtiö, joten herätämme teidän viideltä keskustelemaan viikkosiivouksesta, ruokabudjetista, anopin joululahjasta, koronasalaliitosta sekä siitä miksi mies pihtaa (ja liittyykö vanukkaat asiaan).
Mukavaa matkaa!
Kommentit (4004)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pakannut matkatavarani putkikassiin, mutta hattuhyllylle jäi ajokortti, mitä pitäisi tehdä?
Voinko maksaa matkani vauvasatasella? Meitä on täällä pienen pieneksi kutistunut työporukka Nastolan Siwan virkistysmatkalla, matkaan lähdimme jo armon vuonna 2002.
Sori mutta nyt en ymmärrä. Mitä väliä missä se ajokortti on? Vai onko sulla sellanen ajokortti millä voi maksaa?
No hei, kaikilla av-mammoilla sellainen on. Taidat olla aika uusi tässä porukassa?
Höpsistä! Oin ollu koko lennolla mukana mutten kuullukaan sellasest ajokortista. Mut mä kuulenkin vähän huonosti. Sori viel.
Mä haluun lihaa. Lindströminpihvit ovat kasvisruokaa. Kenelle voi valittaa jotta saan liharuokia koneessa?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä39311 RAR kirjoitti:
Aloittaja, mikä on jauhenliha ?
Tehty eläimestä nimeltä Jauhe. KVG!
Eipäs kun Jauhi! Taipuu samalla tavalla kuin hirvi - hirven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pakannut matkatavarani putkikassiin, mutta hattuhyllylle jäi ajokortti, mitä pitäisi tehdä?
Voinko maksaa matkani vauvasatasella? Meitä on täällä pienen pieneksi kutistunut työporukka Nastolan Siwan virkistysmatkalla, matkaan lähdimme jo armon vuonna 2002.
Sori mutta nyt en ymmärrä. Mitä väliä missä se ajokortti on? Vai onko sulla sellanen ajokortti millä voi maksaa?
No hei, kaikilla av-mammoilla sellainen on. Taidat olla aika uusi tässä porukassa?
Höpsistä! Oin ollu koko lennolla mukana mutten kuullukaan sellasest ajokortista. Mut mä kuulenkin vähän huonosti. Sori viel.
Taidat olla pihiyden huippu , kuulolaitetta ei käytetä ettei se vaan kulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi maalaisuuteni mutta kirjoitetaanko nyt jauhinliha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lausutaan?
Mitä on tuo vaalea ja narskuva? Vieressä istuvan sedän poskesta roikkuu. Oli pahaa, maistoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, olen ulkosuomalainen ja en tajunnut. Oikeassa olet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvi —> hirven. Jauhi —> jauhen. Hirvenliha on hyvää. Jauhenliha on hyvää. T: kielipoliisi
Kuukki ei suostu syömään ananaata ja palakaalea. Kuinka toimin?
Jauhi on harvinainen isokokoinen nisäkäs. Vähän niinkuin eläinmaailman Bigfoot jota harvoin näkee. Siksi sen liha on harvinaista herkkua ja gastronomian huippua. Sitä tarjoillaan mm Michelin ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Jauhi on harvinainen isokokoinen nisäkäs. Vähän niinkuin eläinmaailman Bigfoot jota harvoin näkee. Siksi sen liha on harvinaista herkkua ja gastronomian huippua. Sitä tarjoillaan mm Michelin ravintoloissa.
Tieteellinen nimi
Jauhes aveecus finnicus
Pelkään saavani pövön lentokoneessa.. Onko puhdasta lisähappea saatavissa?
Vierailija kirjoitti:
Pelkään saavani pövön lentokoneessa.. Onko puhdasta lisähappea saatavissa?
Ei oo, ollaan huonossa hapessa nyt.
Renny Harlin tekee matkasta vauhdikkaan toimintaelokuvan. Pääosassa uhkea Maisa Torppa ja sankarina aina yhtä vikkeläliikkeinen Toni Nieminen.
Pahiksina ovat Tytti Yli-Viikari ja Tuomas Pöysti jotka pakenevat lentokoneesta tandemhypyllä valtion kassa selkärepussa, mutta unohtavat laskuvarjon. Lentokone on sopivasti täynnä AV-avustajia jotka kirkuvat vähän joka kohdassa. Toimintapätkän tunnarin laulaa Tausci feat Erika Vikman.
Cannes, täältä tullaan suoralla lennolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla pihiyden huippu , kuulolaitetta ei käytetä ettei se vaan kulu.
Ei ois tarttenu kaikille kertoa miten pihi oon.
Toivottavasti pudotaan autiolle saarella. Vietetään kunnon rantaloma. Kyllä tällä porukalla selviää!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti pudotaan autiolle saarella. Vietetään kunnon rantaloma. Kyllä tällä porukalla selviää!
Tietenkin selvitetään. Meillä on kaikki mahdolliset asiantuntijat mukana!
Täällä kapteeni Kettunen! Seuraa tärkeä tiedotus! Poliisi oli soittanut jollekin teistä arvoisat av-palstan Munsalan lukijamatkaan osallistujat, mutta ei tavoittanut kun vastaanottajalla oli puhelin äänettömällä. Pyydän kaikkia tarkistamaan puhelimenne ja sen henkilön, jolle poliisi soitti tuntemattomasta numerosta, laittamaan puhelin taas äänekkääksi. Poliisilla on asiaa. Kiitos yhteistyöstä ja edelleenkin mukavaa lentoa Munsalaan.
Nautitaan kera raikkaiden voileipien ja ruokaisan salaatin. Jälkiruuaksi vanukas (JOS vielä jääkaapista löytyy)