Porvoo Airlines - tervetuloa lennolle!
Hyvät matkustajat, tervetuloa Porvoo Airlinesien lennolle Munsalaan.
Kapteenimme on tänään farkkuasuun pukeutunut Hopea Kettu, ja matkustamosta vastaamme minä, Perseilevä Peikonlehti, sekä saunaillassa telakoitunut stuerttimme. Toivomme, että viihdytte lennollamme. Lentoaikamme on tänään noin 12 tuntia.
Tarjoilemme teille illallisen, jonka voitte valita herkullisista vaihtoehdoistamme:
A) 200g makaronilaatikkoa
B) Pestyä jauhenlihaa
C) Raikkaita voileipiä
Jälkiruoaksi olisi vanukkaita, jos mies ei olisi syönyt niitä.
Koneen takaosasta löytyy pieni baari, jossa vitosen matkustajat voivat iskeä kympin matkustajia heitä kuitenkaan saamatta. Tasonne on merkitty boarding passiinne.
Olemme aamuvirkku lentoyhtiö, joten herätämme teidän viideltä keskustelemaan viikkosiivouksesta, ruokabudjetista, anopin joululahjasta, koronasalaliitosta sekä siitä miksi mies pihtaa (ja liittyykö vanukkaat asiaan).
Mukavaa matkaa!
Kommentit (4002)
Olisivatpa kaikki täällä koneessa niin kuin minä! Munsalassa oltaisiin oltu jo aikapäivää. Mutta ei, ihme sekoilijoita kone täynnä!
Diplomisiivooja
Onko se prinssi Albert oikeasti tällä lennolla? Onko hänellä jokin valepuku?
RS
Vierailija kirjoitti:
Olen jo neljä vuotta odottanut aikaisia aamuherätyksiä tällä lennolla, mutta kertaakaan ei ole herätetty. Miksi? Mainoksessa luvattiin tämän olevan aamuvirkku lentoyhtiö. Vierusmatkaajapariskunta herää vasta klo 10 mutta sehän on aivan liian myöhään. Minne voin tehdä valituksen? Olen pettynyt, kun en ole vieläkään saanut tietää kenen miehellä on vanukkaat ja kenen mies pettää vai onko kyseessä sittenkin sama mies? Kuka sen viikkosiivouksen tekee ja minkälaisen joululahjan anoppi saa? Voitaisiinko vihdoin herätä klo 5 ja puhua luvatuista aineista eiku aiheista? :)))) Jos toiveeni ei toteudu niin vaihdan Munsalan lentoyhtiöön uhallakin. Melkein unohtui kysyä, että keitä ovat Dooris ja Diplomisiivoja? tv. Mörökölli riviltä 11
Ei hätiä mitiä! Olen Notre Damen kellonsoittaja. Lupaan että KAIKKI herää klo. 5.00 kun kilauttelen vaskikelloihin muutaman kerran.
Nyt on kyllä että Huh Huh! Mikä meno! Tytöt kieputtelee tangon ympärillä ja me pojat katsotaan. Kunnon säpinää tällä lennolla!
Tv. Mieskööri
Vierailija kirjoitti:
Olisivatpa kaikki täällä koneessa niin kuin minä! Munsalassa oltaisiin oltu jo aikapäivää. Mutta ei, ihme sekoilijoita kone täynnä!
Diplomisiivooja
Haha haha haha nauraa räkäisesti laatikkoleuka eli minä arvon ylikomea kapteeni. Ilman minua tämä kone ei lentäisi metriäkään eli väärässä ole arvon siivoojaleidi. Moppisuoraksi hopi hopi!
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä että Huh Huh! Mikä meno! Tytöt kieputtelee tangon ympärillä ja me pojat katsotaan. Kunnon säpinää tällä lennolla!
Tv. Mieskööri
MUTTA MIKSI MINUT TUNGETTIIN TÄHÄ PIMEESEE SIIVOUSKOMEROO JA MOPPI SUUHU EN NÄÄ MITÄÄ MENOO
Hesalaine jonka takakeravalta juna väkisi tänne toi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo neljä vuotta odottanut aikaisia aamuherätyksiä tällä lennolla, mutta kertaakaan ei ole herätetty. Miksi? Mainoksessa luvattiin tämän olevan aamuvirkku lentoyhtiö. Vierusmatkaajapariskunta herää vasta klo 10 mutta sehän on aivan liian myöhään. Minne voin tehdä valituksen? Olen pettynyt, kun en ole vieläkään saanut tietää kenen miehellä on vanukkaat ja kenen mies pettää vai onko kyseessä sittenkin sama mies? Kuka sen viikkosiivouksen tekee ja minkälaisen joululahjan anoppi saa? Voitaisiinko vihdoin herätä klo 5 ja puhua luvatuista aineista eiku aiheista? :)))) Jos toiveeni ei toteudu niin vaihdan Munsalan lentoyhtiöön uhallakin. Melkein unohtui kysyä, että keitä ovat Dooris ja Diplomisiivoja? tv. Mörökölli riviltä 11
Minä olen Doris, ja ollut aamukeskustelussa ainaski sata kertaa, aina jauhetaan jostain hemmetin anopin joululahjoista tai viikkosii
Heipä hei Dooris! Onko miehesi Jukka lennolla ja istutteko vierekkäin? Taidat olla melkoisen varakas nainen, kun nimesi mukaan on nimetty keksipakettikin. Ai että olen kade! Dooris oli aikamoinen, Dooris oli melkolainen. Minulle luvattiin herätys huomiseksi klo 5 aamulla. :)))) tv. Mörökölli riviltä 11
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätiä mitiä! Olen Notre Damen kellonsoittaja. Lupaan että KAIKKI herää klo. 5.00 kun kilauttelen vaskikelloihin muutaman kerran.
Ai että kun on ihanaa! Vihdoinkin aikainen kaipaamani aamuherätys ja sunnuntai-aamuna vielä! Kiitoksia Notre Damen kellonsoittaja, että herätät meidän kaikki huomenna! tv. Mörökölli riviltä 11
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Doris, ja ollut aamukeskustelussa ainaski sata kertaa, aina jauhetaan
En kyllä tykkää nimikkokekseistäni. Oliko eilen muuten juhlat ja hulabaloot? Vai toissa päivänä? Otin kauneusunet ja missasin nää. Siirrettävässä naisluolassa on rentouttavaa...
Doris
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tv. Mieskööri
MUTTA MIKSI MINUT TUNGETTIIN TÄHÄ PIMEESEE SIIVOUSKOMEROO JA MOPPI SUUHU EN NÄÄ MITÄÄ MENOO
Hesalaine jonka takakeravalta juna väkisi tänne toi
En se minä ollut!
Diplomisiivooja
Onko Notre Damen kellonsoittaja valepukuinen prinssi Albert? Sydän sydän sydän! Puhuu ihanasti ranskaa. Se on niin romanttista!
RS
Mikäs se aihe olikaan aamu 5? Nukahdin esittelyjakson aikana, kun piti eilennä siirrettävässä naisluolassa baarikomerosta sherryä sofistikoituneesti skoolailla. Meinas nimittäin parasta ennen päiväys lähestyä! Siis sherryn! Ei minun! Taitaa olla Ellun lahjoittamaa varastoa viel.
Juttelias Utelias
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se aihe olikaan aamu 5? Nukahdin esittelyjakson aikana, kun piti eilennä siirrettävässä naisluolassa baarikomerosta sherryä sofistikoituneesti skoolailla. Meinas nimittäin parasta ennen päiväys lähestyä! Siis sherryn! Ei minun! Taitaa olla Ellun lahjoittamaa varastoa viel.
Juttelias Utelias
Keskustelun aihe aamulla oli Mitä sinulle kuuluu tänään, ja jotkut aamuvirkut kertoivat kuulumisiaan niin monisanaisesti, että siksi varmaan nukahdit. Voi olla, että sherrylläkin oli osuutta nukahtamiseen?
Nyt ei sitten kuultu, mitä sinulle kuuluu tänään. Kuului vain krooh!
Doris tässä, en nyt ymmärrä: Ei mulla mitään Jukka-nimistä miestä oo. Olisin tahtonu Hannun, sitäkään en saanu. Mariska ja Matti Eskokin joskus mua lähentelee...
Juttelias Utelias, ootko huomannu, on mustikka-aika? Viime vuonna, vai olikohan se jo toissa vuonna tähyttiin täältä yläilmoista hyvät mustikkapaikat ja hypättiin laskuvarjoilla keräämään sato talteen. Vääpeli Körmy sitten katapultilla (tms singolla) palautti meidät taas lennolle. Muistatko, hyvä tili tehtiin...
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku kertoa millä penkkirivillä menkää töihin jankkaaja istuu, ettei tarvitse istua sen lähellä.
Menkää töihin jankkaajan vois laittaa istumaan heittoistuimeen.
Vierailija kirjoitti:
Missä on Porvoon lentokenttä?
No pöh! Porvoossa tietty.
Vierailija kirjoitti:
Doris tässä, en nyt ymmärrä: Ei mulla mitään Jukka-nimistä miestä oo. Olisin tahtonu Hannun, sitäkään en saanu. Mariska ja Matti Eskokin joskus mua lähentelee...
Juttelias Utelias, ootko huomannu, on mustikka-aika? Viime vuonna, vai olikohan se jo toissa vuonna tähyttiin täältä yläilmoista hyvät mustikkapaikat ja hypättiin laskuvarjoilla keräämään sato talteen. Vääpeli Körmy sitten katapultilla (tms singolla) palautti meidät taas lennolle. Muistatko, hyvä tili tehtiin...
Joo, olen jo tsiikannut maisemia.
* kuiskaa: livahdetaan hiljaa, niin saadaan parempi potti
Juttelias Utelias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen jo tsiikannut maisemia.
* kuiskaa: livahdetaan hiljaa, niin saadaan parempi potti
Juttelias Utelias
Ottakaa Menkäätöihin-jankkaaja mukaan. Ja jättäkää sinne vaikka risuja keräämään.
Kapteeni Hopeakettu: Onko totta, että Teistä on levytetty kipale Kettunen, Kettunen keskiyön cowboy?
Tahtooko Mörökölli piiriin tinttan tanttan tallallei? Mitähän se mörkö tahtoo, sitähän se mörkö tahtoo
Diplomisiivooja ei juo eikä juhli! Minulla on kaikki asiat järjestyksessä. Laskut maksettuna ajallaan, vessanpöntöt pestyinä, lattiakaivojen sihdit vaihdettuna, pölyt pyyhittyinä kaappien päältäkin, lakanat mankeloituna. Elämäni on järjestyksessä. Idolini on Muumilaakson Vilijonkka, jota muistutan ulkonaisestikin. Siitäpä voitte tunnistaa minut.