Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Porvoo Airlines - tervetuloa lennolle!

Vierailija
15.06.2021 |

Hyvät matkustajat, tervetuloa Porvoo Airlinesien lennolle Munsalaan.

Kapteenimme on tänään farkkuasuun pukeutunut Hopea Kettu, ja matkustamosta vastaamme minä, Perseilevä Peikonlehti, sekä saunaillassa telakoitunut stuerttimme. Toivomme, että viihdytte lennollamme. Lentoaikamme on tänään noin 12 tuntia.

Tarjoilemme teille illallisen, jonka voitte valita herkullisista vaihtoehdoistamme:

A) 200g makaronilaatikkoa

B) Pestyä jauhenlihaa

C) Raikkaita voileipiä

Jälkiruoaksi olisi vanukkaita, jos mies ei olisi syönyt niitä.

Koneen takaosasta löytyy pieni baari, jossa vitosen matkustajat voivat iskeä kympin matkustajia heitä kuitenkaan saamatta. Tasonne on merkitty boarding passiinne.

Olemme aamuvirkku lentoyhtiö, joten herätämme teidän viideltä keskustelemaan viikkosiivouksesta, ruokabudjetista, anopin joululahjasta, koronasalaliitosta sekä siitä miksi mies pihtaa (ja liittyykö vanukkaat asiaan).

Mukavaa matkaa!

Kommentit (4002)

Vierailija
3541/4002 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doris tässä, en nyt ymmärrä: Ei mulla mitään Jukka-nimistä miestä oo. Olisin tahtonu Hannun, sitäkään en saanu. Mariska ja Matti Eskokin joskus mua lähentelee...

Juttelias Utelias, ootko huomannu, on mustikka-aika? Viime vuonna, vai olikohan se jo toissa vuonna tähyttiin täältä yläilmoista hyvät mustikkapaikat ja hypättiin laskuvarjoilla keräämään sato talteen. Vääpeli Körmy sitten katapultilla (tms singolla) palautti meidät taas lennolle. Muistatko, hyvä tili tehtiin...

Joo, olen jo tsiikannut maisemia.

* kuiskaa: livahdetaan hiljaa, niin saadaan parempi potti

Juttelias Utelias

Ottakaa Menkäätöihin-jankkaaja mukaan. Ja jättäkää sinne vaikka risuja keräämään. 

* kuiskaa: e i  o t e t a!

Vierailija
3542/4002 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doris tässä, en nyt ymmärrä: Ei mulla mitään Jukka-nimistä miestä oo. Olisin tahtonu Hannun, sitäkään en saanu. Mariska ja Matti Eskokin joskus mua lähentelee...

Juttelias Utelias, ootko huomannu, on mustikka-aika? Viime vuonna, vai olikohan se jo toissa vuonna tähyttiin täältä yläilmoista hyvät mustikkapaikat ja hypättiin laskuvarjoilla keräämään sato talteen. Vääpeli Körmy sitten katapultilla (tms singolla) palautti meidät taas lennolle. Muistatko, hyvä tili tehtiin...

Kultaseni älä viitsi nyt temppuilla. Sain jo poikamme Väpen kanssa välit selvitettyä ja poika istuu nyt välissämme samalla penkkirivillä, kun aiemmin ei kehdannut istua lähelläkään riiteleviä vanhempiaan. Totuus on ettei Hannu ole koskaan välittänyt sinusta yhtä paljon kuin minä olen sinua rakastanut. Kultaseni, tässä sinulle muutama Dooris-keksi ja niiden kanssa nautittavaksi mustikkakeittoa. Terkuin miehesi Jukka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3543/4002 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on Porvoon lentokenttä?

No pöh! Porvoossa tietty. 

Missä Munsalan lentokenttä on? Ei löydy ja ennen tähän koneeseen menoa kartastani lähti palanen irti. Voi voi.

Vierailija
3544/4002 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultaseni älä viitsi nyt temppuilla. Sain jo poikamme Väpen kanssa välit selvitettyä ja poika istuu nyt välissämme samalla penkkirivillä, kun aiemmin ei kehdannut istua lähelläkään riiteleviä vanhempiaan. Totuus on ettei Hannu ole koskaan välittänyt sinusta yhtä paljon kuin minä olen sinua rakastanut. Kultaseni, tässä sinulle muutama Dooris-keksi ja niiden kanssa nautittavaksi mustikk

Onko Jukka ilmoittautunut Mr. Porvoo Airlines-kisaan? Onko hyvä runko ja laatikkoleuka?

Vierailija
3545/4002 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se prinssi Albert oikeasti tällä lennolla? Onko hänellä jokin valepuku?

RS

PIeni oikaisu vain: Olen ruhtinas Albert.

Merci beaucoup!

Vierailija
3546/4002 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RS

Merci beaucoup!

Hän on siis täällä, ooh! Voi miksi Anni Polvan kirjoja ei ole käännetty ranskaksi? Olisin voinut kulkea käytävällä kainalossani kirja "Tule ja puserra". 

Mutta mistä tunnistan hänet? Voi, on tämä niin romanttista! Pyörryn pian!

Romanttinen Sisustaja

Vierailija
3547/4002 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RS

Merci beaucoup!

Hän on siis täällä, ooh! Voi miksi Anni Polvan kirjoja ei ole käännetty ranskaksi? Olisin voinut kulkea käytävällä kainalossani kirja "Tule ja puserra". 

Romanttinen Sisustaja

Minä voin tulla pusertamaan.

Jalmari

Vierailija
3548/4002 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RS

Merci beaucoup!

Romanttinen Sisustaja

Hyvä Romanttinen Sisustaja,

Anni Polvalla olisi paremminkin tilanteeseen sopiva teos, nimittäin "Sinäkö se olitkin". Valitettavasti sitäkään ei ole käännetty ranskaksi.

Kirjastonhoitaja

Vierailija
3549/4002 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultaseni älä viitsi nyt temppuilla. Sain jo poikamme Väpen kanssa välit selvitettyä ja poika istuu nyt välissämme samalla penkkirivillä, kun aiemmin ei kehdannut istua lähelläkään riiteleviä vanhempiaan. Totuus on ettei Hannu ole koskaan välittänyt sinusta yhtä paljon kuin minä olen sinua rakastanut. Kultaseni, tässä sinulle muutama

Tuo kisa on silkkaa provoilua, koska oikea kisa on Komein mies-kisa! En ole ehtinyt osallistumaan vielä, kun on pitänyt kiirettä lyriikoita rustatessa ja vaimoa palvoessa. Kelpaisiko pari Dooris-keksiä ja lasillinen mustikkamehua? 

Vierailija
3550/4002 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luultavasti lupaan teille turvatakut.

Konekoira Tauski 🐕

Vierailija
3551/4002 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, Tauski! Luultavasti olemme nyt turvallisemmalla mielellä ehkä, tai sitten ei.

Vai oliko ne takut eikä takuut?

Vierailija
3552/4002 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, Tauski! Luultavasti olemme nyt turvallisemmalla mielellä ehkä, tai sitten ei.

Vai oliko ne takut eikä takuut?

Takut takkuina, aina.

Ettäs tiedät, ihminen.

Tauski 🐕

Vierailija
3553/4002 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko takut turvassa?

Vierailija
3554/4002 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko takut turvassa?

Mulla on kirsu. Ei ole takkuja siellä.

Tauski 🐕

Vierailija
3555/4002 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko takut turvassa?

Tauski 🐕

Diplomisiivooja ei ainakaan tykkää koirankarvoista saati takuista. Hän vie sinut heti pesulle ja harjaukseen, ehkä jopa trimmaukseen. Mitenkä sitten annat tuvatakkuja meille?

Vierailija
3556/4002 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko takut turvassa?

Tauski 🐕

Diplomisiivooja ei ainakaan tykkää koirankarvoista saati takuista. Hän vie sinut heti pesulle ja harjaukseen, ehkä jopa trimmaukseen. Mitenkä sitten annat tuvatakkuja meille?

Ihan takuulla kusasen siivousämpäriisi. Sinulla onkin niitä ruumassa koko Tokmannin varasto. Jokainen jonotettu ämpäri on kuin yksi lisää.

Tauski 🐕

Vierailija
3557/4002 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko takut turvassa?

Tauski 🐕

Ihan takuulla kusasen siivousämpäriisi. Sinulla onkin niitä ruumassa koko Tokmannin varasto. Jokainen jonotettu ämpäri on kuin yksi lisää.

Tauski 🐕

Kyllä hyvä ämpäri on aina jonotuksen väärti! 

Lähes puolelta suomalaisista puuttuu kotivarasta puhdas kannellinen ämpäri. Minulla tämäkin asia on tietysti järjestyksessä. Olen varannut kaikille matkustajille oman ämpärin.

Eikä pelköstään Tokmannin ämpäreitä. Täällä on kaikenlaisia, Tampere-ämpäri, palolaitoksen ämpäri ja vaaliämpäreitä kaikissa väreissä. Voi valita itselleen sopivan aatteen värisen ämpärin. Kannet ovat valkoisia.

Diplomisiivooja

Miten te pärjäisitte ilman minua?

Vierailija
3558/4002 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Munsalan lentokenttä on? Ei löydy ja ennen tähän koneeseen menoa kartastani lähti palanen irti. Voi voi.

Voi rähmä! Munsalan lentokenttä on Munsalassa! Vaikka kartastasi on palanen pois niin siitä huolimatta Munsalan lentokenttä on Munsalassa. Onko sulla palapelikartta? Hommaa sellanen taiteltava kartta. 

Vierailija
3559/4002 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi rähmä! Munsalan lentokenttä on Munsalassa! Vaikka kartastasi on palanen pois niin siitä huolimatta Munsalan lentokenttä on Munsalassa. Onko sulla palapelikartta? Hommaa sellanen taiteltava kartta. 

Taiteltava kartta on /c:stä. Aina osuu taitos just siihen kohtaan, missä minä reissaan, etelästä pohjoiseen. Tsiisus, miten äkkiä repeääkin just siitä taitoksen kohdasta. No, osaan kyllä kulkea, olenhan Doris, reissunainen

Vierailija
3560/4002 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RS

Merci beaucoup!

Je ne comprends pas, voulez vous cousher avec moi? Pardon? Je ne regrette rien, toi n'aussi. Parlez vous finlandaise? Un peu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme