Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä pitkäaikaistyötön muuttamassa maakuntiin - mutta minne?

Vierailija
15.06.2021 |

Olen asunut yli viisikymmentä vuotta Helsingissä, mutta nyt on lähdettävä muualle. Kaupungin asuntoa on turha havitella, enkä mitenkään jaksaisi enää hätäapumajoituksen yhteishyyskän hajua ja tietoa siitä, että milloin tahansa tempaistaan jälleen johonkin muualle.

Haluaisin asua rauhassa hiljaisessa paikassa. En kaipaa seuraa tai huvituksia. Paikkakunnan työtilanteen ei tarvitse olla hyvä, koska jollen löydä työtä täältä pääkaupunkiseudulta, en varmasti löydä muualtakaan. Kovin värikkääseen ympäristöön ei halua joutua, ja tylsyyttä saa olla seudulla ihan miten paljon vain.

Yritykseni kaatuminen turmeli luottotietoni ja omaisuuteni, joten yksityiselle vuokranantajalle minun on turha havitella. Mikä paikkakunta ottaisi minut vastaan?

Kommentit (835)

Vierailija
721/835 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viäntäjä kirjoitti:

Minä harkitsisin suomalaista pikkukaupunkia seuraavin kriteerein:

-joka olisi hyvän ja itselle mieluisen vesistön äärellä,

-kuuluisi hyvään sairaanhoitopiiriin (keskussairaala kohtuullisen matkan päässä)

-olisi hyvä ja aktiivinen kansalaisopisto, uimahalli, kirjasto ja ulkoilureitit.

- fillarilla pääsisi joka paikkaan ja kauppaan.

-olisi edes jotain kesätapahtumia / jos paikkaan tulisi kesäturisteja, niin tulisi väriä katukuvaankin.

- Eihaittaisi kulttuurikeskus/konserttisali.

-ympärillä metsää ja luontoa fillarointimatkan päässä

-rautatieasema ja toimiva matkahuolto ja alko pitäjässä

-kaupungin yhteisiä olohuoneita/toreja, puistoja

-ei kauheasti sekakäyttäjiä/narkomaaneja

Taitaa mennä savo-karjalan pikkukaupunkeihin tämä omalta osaltani.

Paljon parjattu Pieksämäki on hyvä, vaikka onkin vain pikkuveden äärellä ja lähin keskussairaala Mikkelissä. On turvalinen, halpa ja rauhallinen.

Savo-karjalan paikkakunnat ovat yleensä aika mukavia.

Kuvailit Savonlinnan.

Vierailija
722/835 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8

Vierailija kirjoitti:

Mikset hae siivoomaan? Monen paikkakunnan keskussairaaloissa on suorastaan huutava pula laitoshuoltajista, sinne otetaan kuka tahansa joka pystyy kävelemään, moppi pysyy kädessä ja osaa edes auttavasti Suomea. Kouluttavat talossa ja palkka juoksee koko ajan. 1900 brutto + lisät.

- minä en saanut koskaan vakituista työtä vaikka oli laitoshuoltajan koulutus.

Älä helkkarissa siis missä töitä siivoojalle ? Heti muutan jos töitä tarjolla. Kyllä siihenkin hommaan pitää koulu käydä. Annat sen kuvan, että siivoustyö on vähäpäisten työtä. No ei kuules ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/835 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Jalasjärvelle, asuminen tosi halpaa. Palvelut löytyy ja pelaa. Lisäksi todella hyvä kansalaisopisto.

Vierailija
724/835 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-suomi tai pohjois-häme, jos sietää kovemman talven kuin mitä usein etelässä ei ole.

Vierailija
725/835 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Rääkkylään.

Vierailija
726/835 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta minne haluat. Jos et viihdy, muuta pois.

Itse olen pitänyt aina irtaimiston vähäisenä. Voin muuttaa vaikka onnibussilla.

Muuttajan markkinat.

Lähes joka paikassa on tyhjiä asuntoja

Vierailija
727/835 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaan saariston pikkukunnat. Työtä löytyy kaikillle jotka jotain haluavat tehdä ja edullinen asunto järjestyy kauneimman luonnon keskeltä. Vaikka kieli on ruotsi, sen oppii nopeasti jos ei itse anna oman asenteensa tulla väliin että maakunta on yksikielisesti ruotsinkielinen. Täällä ei ole työttömänä kuin ne jotka itse haluavat olla tekemättä mitään.

Vierailija
728/835 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahvenanmaan saariston pikkukunnat. Työtä löytyy kaikillle jotka jotain haluavat tehdä ja edullinen asunto järjestyy kauneimman luonnon keskeltä. Vaikka kieli on ruotsi, sen oppii nopeasti jos ei itse anna oman asenteensa tulla väliin että maakunta on yksikielisesti ruotsinkielinen. Täällä ei ole työttömänä kuin ne jotka itse haluavat olla tekemättä mitään.

Kieli voi olla jonain päivänä venäjä ja valuuttanne rupla. Tulee vielä ikävä suomalaisia joita kuppasitte vuosikymmenet ja palkaksemme saimme vain ylenkatseenne "Vi är ju svenskar".

Vierailija
729/835 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsiköhän aloittaja, että kaikki ehdottavat paikkaa, joka on kaukana heistä? Miksi itse ehdottaisin omaa kotikuntaani, jos tulija ei ole tulossa tienaamaan kuntaan lisää verorahoja vaan lähinnä käyttämään palveluita. 

Vierailija
730/835 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä. Kaupungilta saat asunnon, jos ei sinulla ole vuokrasaatavia mihinkään. 

Jyväskylän läheltä löytyy mukavia pieniä paikkoja, joissa on hyvin edullinen vuokra. Toisaalta tällä hetkellä myös Jyväskylän kaupunkialueeltakin saa halvalla vuokra-asuntoja, koska tarjontaa on liikaa.

Ja täällä ei kyllä ole pelkoa työllisyystoimista ( harmi, itse haluaisin sellaiseen)

mitäh itse asun jyväskylässä ja joka viikko tulee yhteydenottoja että mihin haluaisit lähte työkokeilusta kuntouttavaan työtoimintaan. kurssejakin on vaikka muille jakaa. leffoja kattomaan ja leipomaankin pääsee. Itse olen sen verran sairas että ei ole voimia lähteä. 

Vierailija
731/835 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoon ehdottomasti, sinne mahtuu. Ja esimerkiksi Rautavaara tai Vesanto, köyhiä kuntia molemmat.

Vierailija
732/835 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Virrat vaikuttaisi sinule sopivalta paikkakunnalta. Sopivan unelias ja taantuva, eivätkä ihmiset ole niin uteliaita kuin jossain idempänä. Kesällä voi ajoittain olla  ihan nättiä. Alko ja S-market löytyy, ja nyt on myös Tokmanni, josta voit ostaa halpoja vaatteita.

Vierailija
733/835 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä paikkakuntia Pori, Mikkeli, Savonlinna, Jyväskylä.

Yksityisillä on asuntoja vapaina, vuokrat edulliset, tekemistä on

Vierailija
734/835 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paltammoon. Ilimaanen vuocra ekat puol vuotta.

Vierailija
735/835 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap olet päätynyt?

Kiinnostaisi tietää

Vierailija
736/835 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule Kiuruvedelle. On kaikkea,asuntoja,luontoa,kauppoja,rautatie +bussiliikenne toimii, hiihtoreittejä, uimahalli ja uimapaikat, kesä- talvi. Kaikki tarvittavat palvelut. Yksiön vuokra n. 250 e keskustassa. Tori tapahtumineen myös,kirjasto,ravintoloita jne..

Vierailija
737/835 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap, oletko jo muuttanut? Minne suuntaan lähdit?

Sikäli olit onneksi ajoissa liikkeellä tässä asiassa, kun nyt ollaan siinä tilanteessa, että työttömänä ja tukien varassa ei kartakaikkiaan enää tule toimeen pääkaupunkiseudulla! Muutto oli hyvä päätös.

Vierailija
738/835 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu ap, oletko jo muuttanut? Minne suuntaan lähdit?

Sikäli olit onneksi ajoissa liikkeellä tässä asiassa, kun nyt ollaan siinä tilanteessa, että työttömänä ja tukien varassa ei kartakaikkiaan enää tule toimeen pääkaupunkiseudulla! Muutto oli hyvä päätös.

Siis miten niin ei tule toimeen? Mikä on niin muuttunut näin nopeasti pk-seudulla? Kysyn aidosti uteliaana, en ilkeyttäni; olen aikoinaan asunut Sörnäisissä jonkin aikaa ns. tukien varassa ja sen verran hyvin toimi että sain ponnistettua itseni takaisin ns. elävien kirjoihin. Siitä on tosin pari vuosikymmentä; pk-seudulta muutin pois vuosia sitten.

Vierailija
739/835 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa vapaasti valita asuinpaikkansa. Voit muttaa aivan minne haluat.

Itse olen asunut työn takia eri puolilla Suomea ja jokaisessa maan kolkassa on mukavia ihmisiä ja kaunista luontoa.

Itsensä elättävä saa toki valita, mutta saako tukien varassa elävä työtön?

Ap

Kannattaa valita asuinpaikka niin, että 1.5 tunnin säteellä ei ole yhtään vapaata työpaikkaa.

740/835 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jossain Mäntsälässä ja Lohjalla on halvat vuokra-asunnot ja silti lyhyt matka pk-seudulle, jossa voit käydä tapaamassa sukulaisia ja kavereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän